abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2007 @ 18:18:58 #1
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_53306350
Het is toch niet normaal he, ok, ze was gewapend, maar zoveel stroomschokken lijkt me voor zo'n doelwit niet terecht.

Link:

Wheelchair-Bound Woman Dies After Being Shocked With Taser 10 Times

Artikel:
quote:
A Clay County woman's family said it's seeking justice after their loved one died shortly after being shocked 10 times with Taser guns during a confrontation with police.

The family of 56-year-old Emily Delafield said it would take the Green Cove Springs Police Department to court, according to a WJXT-TV report.

In April 2006, officers with the police department said they were called to a disturbance at a home in the 400 block of Harrison Street just before 5 p.m.

In a 911 call made to the Green Cove Springs, Delafield can be heard telling a dispatcher that she believed she was in danger:

Dispatcher: And what's the problem?

Delafield: My sister is waiting on my property.

Dispatcher: Your what?

Delafield: My sister (inaudible) is on my property trying to harm me.

Officers said they arrived to find Delafield in a wheelchair, armed with two knives and a hammer. Police said the woman was swinging the weapons at family members and police.

Within an hour of her call to 911, Delafield, a wheelchair-bound woman documented to have mental illness, was dead.

Family attorney Rick Alexander said Delafield's death could have been prevented and that there are four things that jump out at him about the case.

"One, she's in a wheelchair. Two, she's schizophrenic. Three, they're using a Taser on a person that's in a wheelchair, and then four is that they tasered her 10 times for a period of like two minutes," Alexander said.

According to a police report, one of the officers used her Taser gun nine times for a total of 160 seconds and the other officer discharged his Taser gun once for a total of no more than five seconds.

A medical examiner found Delafield died from hypertensive heart disease and cited the Taser gun shock as a contributing factor, the report said. On her death certificate, the medical examiner ruled Delafield's death a homicide.

The family said it plans to sue the Green Coves Springs Police Department now that it has all the reports regarding their loved one's death.

"We're going to try to compensate the estate and the family and try to get justice," Alexander said.

He said he believes the evidence weighs heavily in favor of Delafield's family and that justice will be served.

"I think that this evidence is going to show, along with some of the evidence we've collected outside of here, that there is no reason Emily Delafield should have died that day," Alexander said.

He said he plans to file a notice to sue sometime before the end of the year.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 19 september 2007 @ 18:24:53 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53306511
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53306589
Officers said they arrived to find Delafield in a wheelchair, armed with two knives and a hammer. Police said the woman was swinging the weapons at family members and police.

"One, she's in a wheelchair. Two, she's schizophrenic. Three, they're using a Taser on a person that's in a wheelchair, and then four is that they tasered her 10 times for a period of like two minutes," Alexander said.

Oftewel een Schizo met messen en hamers......

Well done cops !
pi_53306610
Zoiets misschien?

Police chief: "Use the taser as much as you like deputy, it's a non-lethal weapon"
  Donald Duck held woensdag 19 september 2007 @ 18:40:38 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53306916
gaat lekker daar met de politie en tasers de laatste tijd
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53307039
Een 'taser'...

WTF is dat?

Opgezocht. Check. Weer wat geleerd.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53307252
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:27 schreef salutem het volgende:

Well done cops !
Ook al was het een schizo, dan hadden ze die taser nog niet 9 keer moeten gebruiken
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_53307345
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:53 schreef SureZal het volgende:

[..]

Ook al was het een schizo, dan hadden ze die taser nog niet 9 keer moeten gebruiken
Natuurlijk jij was lief wezen vragen of ze aub dr messen en hamers wil laten vallen......

Aha

FYI agenten zijn geen hulpverleners.....
En als ze dan een gewelddagige situatie aantreffen om 05H00 AM !!!! dan zullen ze zeker (gepast) geweld gebruiken.

En terecht.
  Donald Duck held woensdag 19 september 2007 @ 19:00:30 #9
46149 __Saviour__
pi_53307464
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:56 schreef salutem het volgende:
Natuurlijk jij was lief wezen vragen of ze aub dr messen en hamers wil laten vallen......

Aha

En als ze dan een gewelddagige situatie aantreffen om 05H00 AM !!!! dan zullen ze zeker (gepast) geweld gebruiken.

En terecht.

na 1 taserschot is ze echt wel tijdelijk uitgeschakeld hoor, genoeg in ieder geval om wapens af te pakken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 19 september 2007 @ 19:13:14 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53307825
Ik ben er eigenlijk wel voor om iedereen die zich lastig gedraagt (dat kan dus gewoon overlast veroorzaken zijn, maar ook protest aantekenen tegen een verkeersboete) een nekschot te geven. De overheid heeft tenslotte altijd gelijk, ook in de gevallen waarin dat niet zo is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53307902
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

na 1 taserschot is ze echt wel tijdelijk uitgeschakeld hoor, genoeg in ieder geval om wapens af te pakken.
Ah weer z'on slimmerik, jij was erbij ? Sterker nog, jij hebt wel eens een schizo getaserd ?!
  woensdag 19 september 2007 @ 19:26:23 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53308179
Jah, dat zijn net zombies! Ze blijven terugkomen!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53308239
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:15 schreef salutem het volgende:

[..]

Ah weer z'on slimmerik, jij was erbij ? Sterker nog, jij hebt wel eens een schizo getaserd ?!
Sowieso, iemand in een rolstoel tien keer taseren is niet echt vet.
pi_53308305
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:28 schreef boyv het volgende:

[..]

Sowieso, iemand in een rolstoel tien keer taseren is niet echt vet.
Geen idee of ze vet was. zal wel met dat rikaanse voedsel.
  Admin woensdag 19 september 2007 @ 19:30:29 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53308319
quote:

[..]

Aha

En terecht.
Je weet wat wheelchair betekent hè?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53308356
Iemand die mentaal gestoord is, en nog lichamelijk gehandicapt 10 keer taseren Wat een helden die agenten.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:33:44 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53308420
quote:

[..]

Je weet toch wel dat zo'n tasershot van meters afstand kan hè? Plus het feit dat ze niet kon lopen en in een rolstoel zat. Niet echt heel voordelig voor je mobiliteit zo'n rolstoel. Op zich dan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 19 september 2007 @ 19:40:02 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53308592
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:27 schreef salutem het volgende:
Iemand die geestesziek is zonder pistool.
Well done, hoor.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:42:09 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53308647
De taser was ooit bedoeld als niet-dodelijk alternatief voor het geweer. Eigenlijk is elke taserstoot dus een geweerschot dat niet plaatsvond. Ik kan me niet voorstellen dat ze ook op haar zouden hebben geschoten.
  Donald Duck held woensdag 19 september 2007 @ 19:50:16 #20
46149 __Saviour__
pi_53308863
quote:

[..]

Ik heb genoeg van tasers gezien om het effect te kennen. De grootste mannen van 2 meter in vierkant gaan er nog van omver. het heeft niks met schizo te maken, de spieren krijgen een klap erdoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_53309305
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:42 schreef Floripas het volgende:
De taser was ooit bedoeld als niet-dodelijk alternatief voor het geweer. Eigenlijk is elke taserstoot dus een geweerschot dat niet plaatsvond. Ik kan me niet voorstellen dat ze ook op haar zouden hebben geschoten.
Dat zouden ze waarschijnlijk ook "onsportief" vinden. , tenzij ze natuurlijk heel hard weg kon rollen.

Dit geeft trouwens wel mooi aan wat de problemen van alle "niet dodelijke" nieuwe wapens bij de politie zijn, de stap om ze te gebruiken is veel kleiner dan bij b.v. een pistool, wat dus nogal eens overbodig geweld tot gevol kan hebben.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:21:47 #22
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_53309675
quote:

[..]

Non-argument
quote:
Aha

Dan heb jij een foute defnitie.
quote:

En terecht.
Een verward persoon in een rolstoel electrocuteren wegens 2 messen en een hamer vind jij gepast geweld?
Dude, jij snapt het echt niet he? Die ene agent die 1 x voor 5 seconden tazert, dat is gepast geweld.
(Maar daar is ze dan waarschijnlijk ook niet aan overleden)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_53309935
Tsja ja ach, ik geef meteen toe dat taser grof zijn.
Maar dodelijk nee, in haar geval wel. Vervelend, zeker maar ook voor die agenten die gewoon hun werk deden.

http://www.jacksonville.c(...)07/met_7960731.shtml

Associate Medical Examiner Valerie Rao, who performed the autopsy in Jacksonville last year, said the Taser shocks were a "very small factor" in the death of Delafield, who was obese and had an enlarged heart and was confined to a wheelchair. But the Tasers were a contributing factor, she said.
pi_53309990
verklaar mij verder maar voor gek hoor, boeit me weinig.

On the day after the incident, Emily Delafield's brother, Arnett Chase, said he and other family members believed police acted properly and it was the least-dangerous way to stop her from hurting herself or others.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:36:49 #25
188877 Stupendous76
pi_53310054
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:32 schreef salutem het volgende:
Maar dodelijk nee, in haar geval wel. Vervelend, zeker maar ook voor die agenten die gewoon hun werk deden.

Associate Medical Examiner Valerie Rao, who performed the autopsy in Jacksonville last year, said the Taser shocks were a "very small factor" in the death of Delafield, who was obese and had an enlarged heart and was confined to a wheelchair. But the Tasers were a contributing factor, she said.
Het kan altijd mis gaan, maar als je iemand 9 keer achter elkaar langdurig tazert, dan gaat het vrijwel zeker mis.

Er zijn trouwens ook andere, 'humane', wapens, bijvoorbeeld een net ofzo, dat had hier misschien goed kunnen helpen.
Repent, Pray, Forgive
pi_53310080
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het kan altijd mis gaan, maar als je iemand 9 keer achter elkaar langdurig tazert, dan gaat het vrijwel zeker mis.

Er zijn trouwens ook andere, 'humane', wapens, bijvoorbeeld een net ofzo, dat had hier misschien goed kunnen helpen.
No offence, "het net" de standaarduitrusting van elke agent
  woensdag 19 september 2007 @ 20:39:31 #27
188877 Stupendous76
pi_53310112
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:37 schreef salutem het volgende:

[..]

No offence, "het net" de standaarduitrusting van elke agent
Het peperbusje hebben ze ondertussen ook al
Repent, Pray, Forgive
pi_53312846
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je weet wat wheelchair betekent hè?
Eh nee, enlighten me o mighty jonker sucker.
pi_53314704
owned redneck
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_53314918
helemaal terecht, moet je maar niet in een rolstoel zitten
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 19 september 2007 @ 23:03:42 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53315037
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:32 schreef salutem het volgende:

Het doodsrapport zegt "doodslag", homicide.
pi_53315297
Alsof een hamer en mes minder dodelijk zijn in de handen van iemand in een rolstoel?
pi_53316112
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Alsof een hamer en mes minder dodelijk zijn in de handen van iemand in een rolstoel?
Ze zijn nog steeds dodelijk, dat absoluut. Feit blijft echter dat het vanuit een rolstoel een stuk moeilijker is om iemand die op afstand staat, met deze wapes aan te vallen en te doden. Krijg jij de rolstoel maar eens vooruit terwijl jij een mes steek-klaar houdt. Vast mogelijk, maar wel een heel stuk moeilijker.
Krekker is de bom!
  woensdag 19 september 2007 @ 23:47:08 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53316132
quote:
Iemand met zwaar overgewicht in een rolstoel? Daar kun je wel wat mee aan, hoor.
En zo vaak taseren is ook nergens voor nodig.
pi_53316251
quote:
Dit moet wel de meest stupide opmerking zijn die ik vandaag gelezen heb. Een pluim voor jou !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')