Hoezo bullshit? Het ontwerp van een telecaster is er een met 2 singlecoils, niet met HB'ers. Dus jij vind een lp met 3 lip sticks nog gewoon een lp?quote:Op donderdag 20 september 2007 17:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat een bs, wat dacht je van p90's dan?
noem jij de tele van keith richards geen tele??quote:Op donderdag 20 september 2007 17:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Een telecaster zonder single coils is geen telecaster. Als je humbuckers in een tele gooid maak je een tele achtige gitaar maar geen Telecaster. En een les paul mte single coils vind ik geen lespaul maar een maurauder.
waarom punt 2 niet?quote:Op donderdag 20 september 2007 18:24 schreef Maidenfan het volgende:
Ach, puristentalk... Toen ze in 52 ofzo de tele ontwierpen bestonden humbuckers nog niet dus das logisch dat die uitvoering toen niet bestond...
Er zijn zo'n paar zekerheden in het leven als gitarist:
1) een gitaar hangt af van de vorm en 't idee naar waar ze gemaakt is (squier en LC maken ook strats, remember), en de versie waarin ze gemaakt wordt, niet welke statistisch gezien 't meest verkoopt.
2) bel nooit naar mesa boogie om te vragen naar een mod met meer gain voor je recto
Zeggen dat een thinline tele of een seventies deluxe tele geen teles zijn gaat mijn petje teboven alshetware!
Dus als je een rode ford hebt en je hangt er een mercedes embleem aan dan heb je dus ene rode mercedes?quote:Op donderdag 20 september 2007 18:24 schreef Maidenfan het volgende:
Ach, puristentalk... Toen ze in 52 ofzo de tele ontwierpen bestonden humbuckers nog niet dus das logisch dat die uitvoering toen niet bestond...
Er zijn zo'n paar zekerheden in het leven als gitarist:
1) een gitaar hangt af van de vorm en 't idee naar waar ze gemaakt is (squier en LC maken ook strats, remember), en de versie waarin ze gemaakt wordt, niet welke statistisch gezien 't meest verkoopt.
2) bel nooit naar mesa boogie om te vragen naar een mod met meer gain voor je recto
Zeggen dat een thinline tele of een seventies deluxe tele geen teles zijn gaat mijn petje teboven alshetware!
Als die ford een mustang is en je hangt er een mercedes-ster aan blijft 't een ford mustang met een mercedes-embleem?quote:Op donderdag 20 september 2007 19:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dus als je een rode ford hebt en je hangt er een mercedes embleem aan dan heb je dus ene rode mercedes?.
Mijn LC is ook geen tele, maar een comet. Het is echter wel een tele-achtige gitaar.
Verder te nutteloze discussie voor worden, excuses daarvoor.
Ik had het wat uit moeten leggen. Ik gebruik nóóit de humbucker op mijn 'strat'. Maar die humbucker maakt 'm wel een allround(ere) gitaar dan een gewone strat. Zeker als beginnende gitarist weet je nog niet zo goed wat je leuk vindt, daarom is het handig om van alles wat te kunnen spelen met je gitaar. Een strat met alleen single-coils is natuurlijk een stuk beperkter dan een strat met een humbucker.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Enig nadeelDude, een tele zonder single coils is geen tele, dat snap je wel?
pfff, je hebt nooit genoeg gain!quote:Op donderdag 20 september 2007 19:19 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
'T is 'tzelfde als klagen bij fender dat hun twin niet clean genoeg gaat
wel als je het góed doetquote:Op donderdag 20 september 2007 19:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
pfff, je hebt nooit genoeg gain!
en dan zeuren dat je nooit duidelijk in de mix na voren komt!quote:Op donderdag 20 september 2007 19:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
pfff, je hebt nooit genoeg gain!
onzin vind ik. het ziet eruit als een telecaster en klinkt zo, dus dat maakt het een tele.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dus als je een rode ford hebt en je hangt er een mercedes embleem aan dan heb je dus ene rode mercedes?.
Mijn LC is ook geen tele, maar een comet. Het is echter wel een tele-achtige gitaar.
Verder te nutteloze discussie voor worden, excuses daarvoor.
12?quote:Op donderdag 20 september 2007 20:36 schreef Aresdreams het volgende:
LOL, denken jullie dat mijn gain standaard op 11 staat ofzo?
ow nee was meer dingetje in het algemeen, niet op jou gericht!quote:Op donderdag 20 september 2007 20:36 schreef Aresdreams het volgende:
LOL, denken jullie dat mijn gain standaard op 11 staat ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |