kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:49 |
Wanneer komt er eindelijk eens concurrentie voor het CBR? ![]() Arrogante kutorganisatie puur gericht op winst ![]() Wanneer er concurrentie zou komen, kun je tenminste zelf kiezen waar de slaginspercentages hoog liggen, nu laten ze mensen zakken om bullshit redenen puur om meer geld in t laadje te krijgen ![]() | |
DivineJester | woensdag 19 september 2007 @ 10:51 |
quote:Niet zo heel erg verkapt Ik-kan-niet-autorijden-en-ben-daarom-gezakt-voor-mijn-rijexamen-topic ![]() | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 10:51 |
Niet geslaagd? ![]() ![]() | |
Fred | woensdag 19 september 2007 @ 10:51 |
Concurentie voor het CBR??? Het is een overheidsinstelling, dus winst maken doen ze niet eens. Ze schijnen trouwens een hoop geld kwijt te zijn aan ziektekosten van overspannen examinatoren... | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:52 |
quote:Nee hoor, ik heb al 4 jaar mn rijbewijs ![]() In 1x geslaagd trouwens [ Bericht 4% gewijzigd door kikoooooo op 19-09-2007 11:11:17 ] | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:52 |
quote:Volgens mij is het cbr GEEN overheidsinstelling, maar door een overheid aangewezen instelling | |
Aresdreams | woensdag 19 september 2007 @ 10:52 |
quote:vind ik niet zo gek, met al die mensen die niet kunnen rijden waar ze langs moeten zitten ![]() | |
ELdudeness | woensdag 19 september 2007 @ 10:54 |
Ja het CBR pakt de mensen die geld hebben. Als ze van je weten dat je veel geld hebt pakken ze je daarop. Daarom ben ik ook 4 keer gezakt. | |
-skippybal- | woensdag 19 september 2007 @ 10:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Lariekoek | woensdag 19 september 2007 @ 10:56 |
quote:Het CBR is een zelfstandig bestuursorgaan. quote: | |
-moppie- | woensdag 19 september 2007 @ 10:57 |
Maar vertel, wat is er aan de hand? Vandaar deze klacht als je je rijbewijs al 4 jaar hebt? | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:57 |
quote:Juist, dus het MOET winst maken om zichzelf in leven te houden... Daarom is het gewoonweg belachelijk dat er in Nederland maar 1 zo'n organisatie heeft, en dus gelijk het monopolie en ze dus kan doen wat ze wil... | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:57 |
quote:Ik vind het CBR gewoon een belachelijke instelling, dat is alles | |
Stommie | woensdag 19 september 2007 @ 10:58 |
quote:en ik vind dit een belachelijk topic, dat is alles | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 10:59 |
quote:Dan moet je vooral lekker opkankeren, daag ![]() | |
-moppie- | woensdag 19 september 2007 @ 11:00 |
quote:Oke dan! Rot voor je, ik heb er geen moeite mee! | |
ELdudeness | woensdag 19 september 2007 @ 11:00 |
quote:Is he trouwens ooit echt officieel bewezen dat ze express mensen laten zakken? eigenlijk moet er een keer iemand een tijdje undercover werken bij het CBR. Hoe zit het eigenlijk met die examinatoren, die moeten er dan toch wat vanaf weten, en dan praat je toch zo je mond voorbi lijkt me. OF hebben die lui zwijgplicht? | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:04 |
quote:Ik weet niet hoe het zit hoor, maar als je verhalen van sommige mensen hoor die zakken op een pietluttig dingetje dan zegt het mij wel genoeg... En natuurlijk komen hier in dit topic weer de beste coureurs naar boven die het allemaal terecht vinden en niet geloven dat het CBR ook puur uit is op winstbelang, net als elk ander profitbedrijf in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die gezakt zijn, die niet gezakt zouden zijn wanneer er geen monopolist zou zijn [ Bericht 1% gewijzigd door kikoooooo op 19-09-2007 11:34:00 ] | |
Domai | woensdag 19 september 2007 @ 11:04 |
Ik betaal dus bij het CBR godverdomme 125 euro per (theorie!)examen he ![]() | |
ELdudeness | woensdag 19 september 2007 @ 11:09 |
quote:125 euro? Gekkenwerk man, ik betaalde nog 95 euro dacht ik en dat was 2 jaar geleden. | |
TNA | woensdag 19 september 2007 @ 11:10 |
Ik vind het ook totaal krankzinnig hoe het is geregeld. Het is zo verschrikkelijk subjectief en protesteren heeft geen enkele zin. Ja, na honderd brieven wordt er misschien eens een examinator aangesproken maar daar schiet jij niets mee op. Ik ben zelf in 1 keer geslaagd en heb niets te klagen, maar het is zo subjectisch en monopolistisch dat het idioot is. | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 11:10 |
quote:Draai het eens om. Als iedereen zomaar zou slagen, zodat bedrijven kunnen schermen met het hoogste slagingspercentage, wordt het hier België 2. En daar bedank ik toch écht voor. | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:12 |
quote:Tuurlijk, dat snap ik ook heel goed hoor. Maar op deze manier is het gewoon geldklopperij, een sovjetgevoel bekruipt mij... Wij zijn het CBR, wij zijn monopolisten aangewezen door de staat, en wij kunnen lekker mensen pesten voor onze eigen financiele zekerheid en dikke winst ![]() Klagen helpt niet, gezakt is gezakt en dat vind ik echt serieus belachelijk | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 11:13 |
quote:Dat noemen we ook wel "NS-stylezzz". ![]() | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:14 |
quote:Nee hoor, want de NS heeft in nederland geen monopolie meer op treinvervoer | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 11:17 |
quote:Maar de rest klopt wel. ![]() Wie is dan trouwens de concurrent van de NS? | |
Salatrel | woensdag 19 september 2007 @ 11:17 |
maar om nou te spreken van landelijke concurentie :p voor zover ik weet is het op een paar regionale lijntjes nog steeds NS wat landelijk treinvervoer verzorgt. | |
Domai | woensdag 19 september 2007 @ 11:17 |
quote:Geen auto-examen. Ik weet niet hoe duur die zijn. En ik moet er nog eens een stuk of 14 doen ofzo ook ![]() | |
RemcoDelft | woensdag 19 september 2007 @ 11:27 |
quote:Je kan nu kiezen voor een RIJSCHOOL met een hoog slagingspercentage... | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:28 |
quote:Ja, die zijn ook afhankelijk van het CBR en het humeur van de examinator. Dikke bullshit dus | |
Godtje | woensdag 19 september 2007 @ 11:29 |
Het is inderdaad een belachelijke situatie dat het geen overheidsinstelling is en eigenlijk gewoon een commercieel bedrijf. | |
duckes | woensdag 19 september 2007 @ 11:30 |
quote:Prorail?? | |
Daeron | woensdag 19 september 2007 @ 11:30 |
Als je zakt is het gewoon je eigen schuld, het cbr hanteert geen slagingspercentage. Ikzelf reed zeer belabberd op mijn rij-examen, maar liet wel aan de examinator zien dat ik besluitvaardig was, en mijn fouten inzag, en het daarna beter deed. Waardoor hij dus wel vond dat ik het rijbewijs verdiend had. De mensen die dan zogenaamd op een klein dingetje zakken, hebben dat kleine dingetje waarschijnlijk stelsematig laten terugkomen tijdens het examen of waren niet besluitvaardig genoeg en werden daardoor door niet voldoende bevonden door de examinator. Daarnaast helpt het ook om vrolijk een gesprek te beginnen met de examinator naast je, laat zien dat je het leuk vind in de auto, en niet dat je constat gestresst achter het stuur zit omdat je bang bent. | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 11:31 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Prorail ![]() | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:32 |
quote:Ja. Omdat JIJ op die manier geslaagd bent is iedereen die zakt gelijk een besluitloze sukkel. Dat heeft verder niets met t CBR te maken ![]() Voor hetzelfde geld had die examinator van jou een pestdag gehad en was je alsnog gezakt | |
Godtje | woensdag 19 september 2007 @ 11:33 |
quote: Prorail doet beheer en onderhoud aan het spoor en hebben zelf geen treinen. ![]() | |
duckes | woensdag 19 september 2007 @ 11:36 |
quote:* schaamt zich | |
Hallahan | woensdag 19 september 2007 @ 11:44 |
Als de CBR expres mensen liet zakken dan was er allang een ex-examinator geweest die uit de school was geklapt. Het probleem is natuurlijk wel dat je praktijk examen altijd maar weer afhankelijk is van een persoon, is ie in een goed humeur heb je geluk, heeft ie een pestbui heb je pech... | |
Schuifpui | woensdag 19 september 2007 @ 11:46 |
quote:Geen, als je van Den Haag naar Utrecht met de trein gaat, moet je met de NS. Er rijden wel andere vervoerders op andere plaatsen, maar dat is geen directe concurentie. Je kan niet kiezen met welke vervoerder je gaat. | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 11:46 |
quote:Ja, en dat is dus echt belachelijk om even voor nop 170eu neer te tellen omdat meneer de examinator in een pestbui verkeerd. Wanneer er concurrentie zou zijn ben ik er van overtuigd dat zoiets minder voor zou komen. [ Bericht 0% gewijzigd door kikoooooo op 19-09-2007 11:52:49 ] | |
61neorej | woensdag 19 september 2007 @ 11:50 |
quote:Syntus, Arriva(Noordnet), Veolia, Connexion. (meeste zijn wel kleine streeklijntjes en stadsverbindingen.) | |
-Nielz- | woensdag 19 september 2007 @ 11:52 |
quote:Tuurlijk! | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 11:57 |
quote:Dat dacht ik al. Als ik vanuit Eindhoven met de trein wil, heb ik niet bijzonder veel keus. Sterker nog, geen keus. Dus wel NS-stylezzz. | |
Daeron | woensdag 19 september 2007 @ 12:00 |
quote:In principe wel ja. ![]() Die examinatoren worden opgeleid om zo objectief mogelijk te zijn. Ik vind het trouwens maar zielig dat mensen die gezakt zijn maar gewoon de schuld aan het cbr geven, in plaats van even bij zichzelf te kijken of die examinator het misschien een heel stuk beter weet dan hij zelf.. ![]() Is hard he, inzien dat je toch niet de geweldige coureur bent die je in de spiegel ziet. ![]() | |
mrcool | woensdag 19 september 2007 @ 12:01 |
CBR! ![]() | |
TNA | woensdag 19 september 2007 @ 12:02 |
quote:De NS heeft geen concurrenten. En kom nou niet aan met bedrijven als Veolia ![]() | |
mrcool | woensdag 19 september 2007 @ 12:04 |
quote:En dan nog lopen er idioten tussen. Er was eens een examinator die mij had laten zakken op een nogal lullige manier en daar heb ik toen een klacht tegen ingedient. Volgens het CBR stond zijn baan al op de tocht omdat ik blijkbaar niet de enige was met een klacht over hem, dus ze zijn heus niet allemaal zo objectief als ze jou graag willen laten geloven! | |
Bertjeee | woensdag 19 september 2007 @ 12:04 |
TS, je bent een domme lul die zichzelf graag hoort praten maar geen idee heeft waar hij het over heeft.... Ik heb nog nooit een organisatie gezien die winst moet maken om te blijven bestaan.... debiel. Ik ken echter wel genoeg bedrijven die hun winst zo laaaaag mogelijk houden... Winst is leuk voor aandeelhouders, voor de rest niet. | |
61neorej | woensdag 19 september 2007 @ 12:06 |
quote:Zijn idd geen echte concurrenten. Lijkt me trouwens ook niet wenselijk concurrentie op het spoor, volgens mij komt het dan helemaal nooit goed met dienstregelingen. Sowieso levert de NS echt geen slecht werk over het algemeen. Ze zouden wat meer materieel mogen hebben maar verder... En komt niet aan met vertragingen want 99% van de vertragingen is de schuld van prorail, springers, andere ongelukken of het weer. | |
mrcool | woensdag 19 september 2007 @ 12:10 |
quote:Maar natuurlijk, het CBR is een verlieslijdende organisatie! ![]() | |
BottleKid | woensdag 19 september 2007 @ 12:12 |
Mijn examinator was trouwens wel tof. Ik reed als de eerste de beste vrouw, dat vermeldde hij ook. Ik zat dus te wachten tot hij en mijn rijinstructeur terug kwamen om me te melden dat ik het nog een keer mag gaan proberen. "Gefeliciteerd!" Ik: "huh ![]() Mijn rijinstructeur zei dat ik zware mazzel gehad heb. De examinator was namelijk de eerste figuur die écht geluisterd heeft naar wat mijn rijinstructeur te zeggen had, en op basis daarvan was ik wel geslaagd. Dus het verhaal van TS komt me niet helemaal bekend voor. Sterker nog, helemaal niet. ![]() | |
mrcool | woensdag 19 september 2007 @ 12:17 |
Mijn bevindingen: Helse CBR-Examinator :( | |
TNA | woensdag 19 september 2007 @ 12:28 |
quote:Het lijkt mij wel wenselijk, de dienstregeling blijft hetzelfde maar wie het eerst komt krijgt de passagiers ![]() ![]() | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 12:40 |
quote:Heb je em inmiddels wel? ![]() | |
mrcool | woensdag 19 september 2007 @ 12:41 |
quote:Inmiddels alweer een aantal jaartjes! Ik heb na dat examen mijn theorie opnieuw gehaald en toen kreeg ik examen van iemand van de commisie van het CBR, dit was een goeie en zei meteen al dat ie alleen zou kijken hoe ik auto rijd en hij wist ook van hetgeen er allemaal was gebeurt met de vorige examinator en daardoor voelde ik me sowieso al een stuk meer op mijn gemak. Dit keer heb ik toen ook het papiertje gehaald! ![]() | |
TheThirdMark | woensdag 19 september 2007 @ 12:44 |
quote:Syntus ![]() | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 13:29 |
quote:Enig idee of die examinator er nog iets van gehoord heeft? Vast niet | |
hoerezooi | woensdag 19 september 2007 @ 15:47 |
/care als je gewoon goed rijd haal je het gewoon in 1 keer, en je theorie niet halen in 1 keer is voor stumperts. Beetje moeilijk te geloven die verhalen dat examinators express mensen laten zakken zonder reden. Ik denk dat het dan een algemeen beeld is wat die examinator heeft van jouw rijstijl wat niet echt goed is [ Bericht 51% gewijzigd door hoerezooi op 19-09-2007 15:58:19 ] | |
GreatWhiteSilence | woensdag 19 september 2007 @ 15:55 |
Ik ken iemand die is gezakt omdat het haar eerste examen was. Dat de examinator daar zo eerlijk voor uit kwam geeft alleen maar aan hoe de rest moet zijn... | |
immortalsean | woensdag 19 september 2007 @ 16:17 |
whaha, gare mensen die het CBR de schuld geven: "jullie kunnen gewoon niet rijden!". p.s. verkapte ben-vandaag-geslaagd-voor-m'n-categorie-A-post. ![]() ![]() ![]() | |
Elwood1802 | woensdag 19 september 2007 @ 16:22 |
Marktwerking ftw | |
kikoooooo | woensdag 19 september 2007 @ 16:41 |
quote:Heb je t topic uberhaupt wel gelezen, teringdebiel? | |
Pascal86 | woensdag 19 september 2007 @ 17:21 |
Ik had hem ook in 1 x, terwijl ik met straatje keren tegen de stoep aan kwam met bumper en zij op haar rem drukte, ook ben ik niet de snelweg opgeweest ![]() | |
Eamon | woensdag 19 september 2007 @ 18:07 |
Het CBR is idd ook niet echt een van mijn favoriete instellingen om mee in aanraking te komen. Ben gelukkig vorige week geslaagd, de 2e x. Hoe ik de 1e x zakte was ook een beetje twijfelachtig te noemen, nja, mij zien ze daar voorlopig niet meer ![]() | |
mrcool | donderdag 20 september 2007 @ 14:31 |
quote:Jawel, die kerel heeft er zeker nog iets van gehoord. Hij heeft me ook nog een brief gestuurd waarin hij alles doodleuk ontkende! ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 20 september 2007 @ 14:39 |
Wat ik heb gehoord (uit niet-betrouwbare bron, kennis die een ex-examinator kent), is dat er per regio bij wordt gehouden hoeveel mensen er gemiddeld slagen. Als je daar als examinator van af wijkt krijg je een opfristraining. Volgens hem werden er dan ook globale afspraken gemaakt mbt hoeveel procent van je cursisten je laat slagen. Overigens ben ik geslaagd zonder dat ik het kenteken kon lezen aan het begin van de rit ![]() Vriend van me is geslaagd terwijl hij ingreep kreeg omdat hij door rood reed. | |
nergensthuis | woensdag 21 april 2010 @ 14:00 |
quote:Als je onethisch werk verricht dan gaat het knagen ergens en kun je ziek worden. Dat is logisch. Je naait mensen (big time wan het gaat om een hoop geld), mensen voelen dat ze genaaid worden, jij voelt dat mensen voelen dat zijn genaaid worden. Je komt op wellicht op feestjes of de vereniging en iedereen weet dat jij mensen naait en jij voelt dat zij weten dat jij mensen naait en dat zij jou daarom minachten en niet geheel vertrouwen. Geloof me, dan wordt je ziek. En als je niet ziek wordt: dan heb je geen geweten. | |
nergensthuis | woensdag 21 april 2010 @ 14:09 |
quote:Jawel de concurrentie is den auto. Mooie paradox: als je ene monopolie (de trein) wil ontvluchten, moet je daarvoor eerst langs het andere monopoly (CBR-fascisten). Ik noem dat een spagaatsituatie of erger een impasse. |