abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53920881
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:19 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik ben toch wel erg benieuwd ondertussen wat je zelf voor ervaring met audio op pc's hebt...
Ik zie (voor puur DJ spelen) de meerwaarde van een Xfi ook niet in. Ik heb zelf een paar keer een fuifje gedraaid met een pc met onboard sound en een sweex geluidskaart en een mengpaneel om het mixen zelf op te doen (pc's mixen zonder de juiste interfaces best slecht), en ik heb nooit gehoord dat het door onboard / sweex-rommel aangestuurd werd.

Logisch ook; voor hifi heb je kwaliteit nodig, voor opname's heb je kwaliteit nodig, voor gewoon afspelen over een fuifinstallatie volstaat zelfs de blokker mp3'speler van 15¤, no way dat de TS namelijk een goede PA-set staan heeft waarmee hij wél kwalitatief goede muziek kan afspelen. Luid zal het zeker kunnen, kwaliteit zal er niet inzitten.

Het nut van een Maudio zie ik nog als je voor multitrack opnames gaat. Ik heb zelf al een 2tal cd's opgenomen voor een koortje waarbij je van het resultaat niet kon horen dat het niet professioneel gedaan was (ok, echt geoefende mensen zouden het wel horen, maar als je geen studio ter beschikking hebt stoort dat sowieso al), dat zou niet te doen geweest zijn met een creative X-fi.

Ik zie in die maudio dus toegevoegde waarde naar later toe als hij toch zou willen overgaan naar multitrack opname's, als het puur is om te DJ'en dan zou ik TS die 200+¤'s die hier voorzien zijn voor de geluidskaart gewoon laten opzij leggen voor wat extra par's oid, want geluidskwaliteit voor DJ-werk is niet nodig.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:30:57 #77
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53922827
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 02:13 schreef Tennessee het volgende:
Oh, leuk! Kan je daar nog wat meer over vertellen? Is dat met MIDI of neem je ook op?

Sorry, ik weet niet wat dat is...
DCP? Digital Classical Piano? Aangesloten via MIDI?

Gelukkig zijn er genoeg mensen die TS adviseren en ik denk dat TS nu prima in staat is zelf een beslissing te nemen...
De piano via MIDI, maar vaak ook gewoon los. Componeren oldskool met Noteworthy (bladmuziek). Ik heb ook met software als Fruityloops e.d. gespeeld, maar dat vond ik een stuk minder leuk.

Een tracker is een aparaat waar midi in gaat en muziek uitkomt. Een synthesizer. Het originele ontwerp was voor een chip, maar is het uiteindelijk software op een processor geworden (uC), als het al ooit daadwerkelijk zo ver is gekomen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53925175
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 08:52 schreef Athmozz het volgende:

...voor opname's heb je kwaliteit nodig...
en dat is precies wat hij wil gaan doen... stereo-opnames maken, dus heeft hij een goede stereo-geluidskaart nodig. Als zijn budget ¤600,- tot ¤800 was geweest had ik hem aangeraden de goedkoopste Soundblaster te kopen of voor onboard-sound te gaan... Aangezien zijn budget ¤1200,- is past er net een X-Fi Elite Pro in...
pi_53925223
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:30 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

De piano via MIDI, maar vaak ook gewoon los. Componeren oldskool met Noteworthy (bladmuziek). Ik heb ook met software als Fruityloops e.d. gespeeld, maar dat vond ik een stuk minder leuk.

Een tracker is een aparaat waar midi in gaat en muziek uitkomt. Een synthesizer. Het originele ontwerp was voor een chip, maar is het uiteindelijk software op een processor geworden (uC), als het al ooit daadwerkelijk zo ver is gekomen.
Dus je maakt geen stereo-opnames... Wél werk je met MIDI en dat wil de TS juist weer niet... Ik zou je trouwens aanraden eens met de SoundFont functie van de Soundblasters te experimenteren... Ik heb nog wel een paar honderd MB aan leuke Soundfonts voor je als je wil...uhm, om heel eerlijk te zijn is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat een tracker nou precies is... Want een synthesizer heeft volgens mij in principe niets met MIDI te maken, al spreken de meeste synthesizers tegenwoordig wel MIDI
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:14:46 #80
85129 dikkedorus
pi_53925559
Dit heeft verder niets met de TS te maken, maar ik werk idd het meeste met MIDI. Hoewel ik voor beter geluid geen hardwarematige sequencer/patches gebruik, maar gewoon met krachtiger spul de muziek "render" in software.

Dit is een tracker: http://en.wikipedia.org/wiki/Tracker
Onze hardware was eerder een externe sequencer, maar het was onderdeel van een tracker.
pi_53925645
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:14 schreef dikkedorus het volgende:
Dit heeft verder niets met de TS te maken, maar ik werk idd het meeste met MIDI. Hoewel ik voor beter geluid geen hardwarematige sequencer/patches gebruik, maar gewoon met krachtiger spul de muziek "render" in software.

Dit is een tracker: http://en.wikipedia.org/wiki/Tracker
Onze hardware was eerder een externe sequencer, maar het was onderdeel van een tracker.
cool, interessant, dankjewel! Ik heb met de soundfonts voor de gein een keer een "opname" gemaakt van het nummer "Country Roads" met alleen dierengeluiden als instrumenten, wil je het horen?
pi_53944644
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:19 schreef Tennessee het volgende:

Hij is DJ, waarom zou hij ineens multitrack opnames gaan maken? Dat is een heel andere sport...
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:33 schreef Tennessee het volgende:

Voorzover ik begrepen heb is hij niet bezig met multitracken en is dus een multitrack geluidskaart wél overbodig...
Het enige wat ik wil gaan doen is electronische muziek (progressive en trance) gaan maken in programma's als Reason en Ableton. Zover ik weet werken die programma's toch al met meerdere sporen? De 'eenmansband' zoals beschreven op de wikpedia pagina over de meersporenopname ilijkt me idd een ander verhaal...
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:44 schreef dikkedorus het volgende:
Ik blijf er bij dat hij met een goedkoop (onboard?) kaartje ook prima uit de voeten kan als DJ, omdat kwaliteit daar niet echt voorop staat. Als hij dan alsnog echt voor kwaliteit wilt gaan kan hij altijd nog een duur ding kopen. Sowieso kan hij de rest al bestellen (ik weet niet of de rest van de specs al helemaal bekend waren) en alvast genieten van z'n PC.
Nog even voor de duidelijkheid: ik wil dus gaan produceren (in Reason, Ableton e.d.) en DJ mixes op de pc opnemen. Maar ik zou het liefst in 1 keer een goede kaart kopen, want anders is het ook weggegooid geld.
quote:
Ik zie/ruik/lees tussen de regels door dat TS niet echt zin heeft om 200+ euro aan een kaart uit te geven.
Liever niet nee, maar als dat mijn producties/mixjes niet ten goede komt dan is het natuurlijjk zonde.
quote:
(Als ik even aanneem dat de TS wel een kaartje kan inbouwen)
Ik zou niet weten hoe... Maar ik ken wel mensen die dat voor mij zouden kunnen regelen.
quote:
Ik neem aan dat al die audioprogramma's volledig op de CPU draaien? Dan is een 6750 misschien geen slecht idee.
Daar wilde ik ook nog ff over beginnen. Wat ik op de trance.nu forums las, is dat je voor produceren toch beter een wat snellere processor kon kopen. Je moet o.a. allemaal VST's laden en dat schijnt anders vreselijk traag te gaan. Maar ik denk toch dat het het beste is om over een paar maanden eventueel te upgraden naar een snellere processor zoals Tenessee zegt:

Voordat ik doorheb hoe die programma's werken, ben ik ook wel weer een tijdje verder.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:09 schreef Tennessee het volgende:

Als je een écht snellere processor wil, dan moet je nog een paar maanden geduld hebben, want de nieuwe Penryn zit er aan te komen. Als je nou die goedkope E2140 zou nemen inplaats van de E6750, en kijkt of hij snel genoeg is, wat heel waarschijnlijk is, dan kan je over een x aantal maanden/jaar, mocht dat nodig zijn, upgraden naar een Penryn...
quote:
Dat het op jouw stereo prima klinkt zegt niet zo heel veel, met alle respect. Als je in een studio opnames hebt gemaakt ga je die altijd op veel verschillende plaatsen luisteren, verschillende monitors in de studio, in de auto, thuis, enz... Dat doe je omdat je mix op elke installatie weer anders klinkt. Jij bent gewend aan je eigen stereo dus dan is het heel erg moeilijk objectief te bepalen hoe iets klinkt, zeker als je het verder nergens luistert. Maar dan heb je het pas over de uiteindelijke mix. Voordat je zover bent is er al heel veel gebeurt met het geluid, om te beginnen analoog>digitaal conversie. Hoe beter je geluidskaart, hoe beter je digitalisering en hoe beter elke volgende stap in het digitale domein. Als een van je mixes ooit ergens op een professionele installatie gedraaid wordt, dure thuisinstallatie, radio, discotheek, noem maar op, dan moet hij zo goed mogelijk klinken en niet alleen maar "wel prima" op je eigen stereo. Toch? Het grootste verschil tussen de M-Audio en de Creative kaarten is dat de M-Audio kaarten multitrack kaarten zijn voor mensen die mengpanelen willen aansluiten voor multitrack werk. Jij doet geen multitrack werk, dus heeft het niet zo heel veel zin een multitrack kaart te kopen. Dan kan je beter de beste stereo kaart kopen en aangezien je óók wil gamen is dat de X-Fi Elite Pro.
Okee ik moet zeggen dat ik m'n mixjes heb beluisterd op m'n eigen stereo, m'n (Creative Zen) mp3 speler en op de stereo installatie van m'n ouders. Ook heb ik al eens een mixje laten draaien op een lokaal radiostation en daar zeiden ze ook dat het prima klonk. Nu ben ik niet de expert wbt geluidskwaliteit, dus denk ik dat ik maar beter naar je advies kan luisteren en voor die X-FI Elite Pro kaart moet gaan.
quote:

Dan heb je dus echt mazzel gehad. Harde schijven hebben een levensduur (MTBF, mean time before failure) van gemiddeld enkele jaren continu gebruik... Élke harde schijf kan élk moment sterven, het zijn net dieren wat dat betreft. Ze gaan allemaal ééns dood en vaak is het onverwacht...
Okee dan Op lange termijn wil ik nog wel gaan kijken voor een extrene harde schijf voor o.a. opslag van mixjes etc. Maar dat is dan van latere zorg.
quote:
Qua speakers moet je denk ik eerst kiezen tussen 5.1 (of eventueel 7.1) en 2.0 (of eventueel 2.1). Voor gamen raad ik je een Logitech setje aan, hoe duurder hoe beter, al zou ik geen draadloze achterspeakers kopen want die storen vaak. Voor serieus geluidswerk zou ik een goede versterker met een goede monitor set om op te mixen (Yamaha NS-10?) aan de X-Fi Elite Pro hangen... En dan kan je daarnaast ook nog via je gewone stereo naar muziek van je pc luisteren.
Moet ik dan nu al voor een andere speakerset gaan? Alleen mijn stereo is toch voldoende nu? Hoeveel betaal je trouwens voor een beetje set kwaliteits monitors? (Ik heb namelijk geen enkel idee naar welk merk en welke prijsklasse ik moet kijken.)

Al met al denk ik dat het toch het beste voor mij is om voor deze setup te gaan:

Antec LifeStyle Sonata III ¤ 101,95
AOpen DSW2012P 2x ¤ 22,52 = ¤ 45,04
Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/512M ¤ 77,83
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) ¤ 96,96
Corsair TWIN2X2048-6400C4 ¤ 79,80
Creative X-FI Elite Pro 7.1 ¤ 232,-
Intel Core 2 Duo E2140 (2x1.6GHz, 4x200MHz 1MB) ¤ 57,10
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) ¤ 85,90
Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D, Zwart) ¤ 291,85

Inclusief bestelkosten vanaf ¤ 1126,25

Nu zit ik trouwens wel weer een beetje te twijfelen wbt de geluidskaart. Ik wacht nog even evt. nieuwe reacties af en dan wordt het bestellen. Iemand die hier een shop weet waar ze het hele systeem ook voor je in elkaar zetten (en evt. ook je windows installeren)? Ook wil ik nog een netwerk hier in huis. Daarvoor werd me bij de computerzaak de Zyxel Es-1050A, 5p switch 10/100B-TX, auto MDI-II/MDI-X, flow control, incl. 2 QoS ports geadviseerd van ¤25 exl. btw.
Is dat een goed idee?

Zelf een pc in elkaar zetten gaat me echt niet lukken, windows installeren misschien nog net... Dat was ook in eerste instantie de reden waarom ik naar een pc-zaak ben gegaan, waar ze voor ¤40 windows installeren en ook alles iin elkaar zetten/aan je pc aansluiten. En daarnaast krijg je voor ca. ¤50 ook nog service op je systeem. Die garantie heb je waarschijnlijk niet (buiten de garantie periode) als je via webshops bestelt?
pi_53944835
De CPU is wel dramatisch hoor

Leg die 100,- extra bij en prik er een 6750 op. Die is zo ongeveer 2x zo snel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53945875
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
De CPU is wel dramatisch hoor

Leg die 100,- extra bij en prik er een 6750 op. Die is zo ongeveer 2x zo snel
Dramatisch vind ik het als je drie pagina's bezig bent met advizeren en dan komt er zo'n oneliner van iemand die denkt dat alles behalve de 6750 poep is.... Hij is niet alleen 2x zo snel maar ook 3x zo duur...

Geen snellere videokaart erbij ook toevaliig?
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:38:53 #85
85129 dikkedorus
pi_53947749
Optie is aangeboden, TS heeft er verder niet echt feedback op gegeven dacht ik.

edit: zijn nieuwste post niet gezien.

TS: volgens mij gooi je echt 200 euro weg waar je bijna niets voor terug zal zien. Als je de tijd hebt zou ik het gewoon even proberen zonder. Later de kaart er bij zetten kan altijd. Voor 200+ euro is dat het gedoe wel waard zou ik denken.

Bij een webshop heb je gewoon garantie volgens mij, en iig de wet van koop op afstand: alles mag zonder reden retour afzender binnen 7(?) dagen.

[ Bericht 41% gewijzigd door dikkedorus op 15-10-2007 13:46:42 ]
pi_53947924
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:14 schreef Tennessee het volgende:
Dramatisch vind ik het als je drie pagina's bezig bent met advizeren en dan komt er zo'n oneliner van iemand die denkt dat alles behalve de 6750 poep is.... Hij is niet alleen 2x zo snel maar ook 3x zo duur...
Ja hoor lieverd

TS geeft aan dat CPU kracht van belang zal zijn omdat hij veel CPUintensief werk doet. Vervolgens komt hij aan met een CPU van 60,-.

De 6x50 serie is nodig omdat deze ten eerste goedkoper is dan de 6x00 variant en ten tweede omdat deze (als het geheugen snel genoeg is) ook nog eens sneller is.

Of het dan een 6750 is of een 6850 dat zoekt TS zelf maar uit maar aangezien de 6750 maar 13,- duurder is dan de de 6550 zou de 6750 de eerste C2D moeten zijn waar je gaat kijken. Wil TS meer uitgeven dan kun je nog naar de 6850 gaan.

Als je nog eens een keer iemand af wil zeiken, kies dan de juiste uit.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53974800
*voorzichtige kick*

(Tennessee?)
pi_53975587
Zoals ik het zie ben je nu niet echt een expert op gebied van pc's en hardware. Als jij (en anderen) al tevreden zijn met je geluid, dan is die X-fi weggegooid geld. Zo'n ding kun je in een later stadium altijd nog aanschaffen. Ik zou wel een klein beetje meer investeren in de processor, die je nu hebt is de meest low budget van intel die er te krijgen is bijna. Tennessee zal anders beweren, maar het is zijn geld echt wel waard.
pi_53975734
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 19:57 schreef faqw35346734sed het volgende:
*voorzichtige kick*

(Tennessee?)
euh, ja? Sorry, heb ik wat gemist?

oww, ja, wat gemist... sorry... ik ga even reageren
pi_53976350
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:23 schreef faqw35346734sed het volgende:

Het enige wat ik wil gaan doen is electronische muziek (progressive en trance) gaan maken in programma's als Reason en Ableton. Zover ik weet werken die programma's toch al met meerdere sporen? De 'eenmansband' zoals beschreven op de wikpedia pagina over de meersporenopname ilijkt me idd een ander verhaal...
De meersporen-kaarten waar we het over hebben zijn meersporen vanwege de meerdere kanalen die je tegelijkertijd via de aansluitingen kan opnemen of weergeven. Bij de X-Fi is dat in principe twee kanalen stereo, al is daar wel het een en ander mee te goochelen. Bij echte meerkanaals-kaarten zoals die van M-Audio zitten er 4, 8 of 16 kanalen op voor mensen die meerdere microfoons of meerkanaals mengpanelen en zo aan willen sluiten. Binnen software als Ableton en Reason kan je net zo veel kanalen maken als de software en je processor/geheugen toestaan. Jij wil in principe alleen stereo-bronnen aansluiten dus heb je niet meer dan een stereo kaart nodig. Dat de X-Fi niet stereo (2.0) maar multichannel (7.1) is, is mooi meegenomen. Een échte multitrack-kaart is 4.0, 8.0 of 16.0 maar daar heb jij niks aan tenzij je een echt drumstel met meerdere microfoons op wil gaan nemen of zo.
quote:
Okee ik moet zeggen dat ik m'n mixjes heb beluisterd op m'n eigen stereo, m'n (Creative Zen) mp3 speler en op de stereo installatie van m'n ouders. Ook heb ik al eens een mixje laten draaien op een lokaal radiostation en daar zeiden ze ook dat het prima klonk. Nu ben ik niet de expert wbt geluidskwaliteit, dus denk ik dat ik maar beter naar je advies kan luisteren en voor die X-FI Elite Pro kaart moet gaan.
Ik heb ook nooit gezegd dat het met de onboard-chip van een moederbord slecht klinkt. Wel dat het met die X-Fi béter zal klinken, zeker als je er nog meer aan gaat editen en zo. En de aansluitmogelijkheden van de Elite Pro zijn dat geld in jouw geval ook waard denk ik.
quote:
Okee dan Op lange termijn wil ik nog wel gaan kijken voor een extrene harde schijf voor o.a. opslag van mixjes etc. Maar dat is dan van latere zorg.
Ik raad je wel aan dan op cd's of dvd's backups te maken, zeker als je zometeen je bestanden gaat verhuizen naar je nieuwe pc...
quote:
Moet ik dan nu al voor een andere speakerset gaan? Alleen mijn stereo is toch voldoende nu? Hoeveel betaal je trouwens voor een beetje set kwaliteits monitors? (Ik heb namelijk geen enkel idee naar welk merk en welke prijsklasse ik moet kijken.)
Het hoéft niet, maar als je serieus wil mixen heb je wél serieuze monitors nodig. De Yamaha NS-10 is erg serieus wat dat betreft, en niet al te duur, zeker niet tweedehands. (op marktplaats is nu een paar voor ¤450,-, minder kan ook best) Dat zijn zogenaamde near-field monitors. Dat betekent dat ze gemaakt zijn om van redelijk dichtbij te luisteren en ze staan dan ook op de meeste mixtafels in bijna alle grote studio's. Dat zou voor jou een perfecte set zijn om op te mixen denk ik. Maar als het nu op je stereo ook lukt zou ik gewoon eerst even in je pc investeren, monitors kan altijd nog.
quote:
Al met al denk ik dat het toch het beste voor mij is om voor deze setup te gaan:

Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/512M ¤ 77,83

Nu zit ik trouwens wel weer een beetje te twijfelen wbt de geluidskaart. Ik wacht nog even evt. nieuwe reacties af en dan wordt het bestellen. Iemand die hier een shop weet waar ze het hele systeem ook voor je in elkaar zetten (en evt. ook je windows installeren)? Ook wil ik nog een netwerk hier in huis. Daarvoor werd me bij de computerzaak de Zyxel Es-1050A, 5p switch 10/100B-TX, auto MDI-II/MDI-X, flow control, incl. 2 QoS ports geadviseerd van ¤25 exl. btw.
Is dat een goed idee?

Zelf een pc in elkaar zetten gaat me echt niet lukken, windows installeren misschien nog net... Dat was ook in eerste instantie de reden waarom ik naar een pc-zaak ben gegaan, waar ze voor ¤40 windows installeren en ook alles iin elkaar zetten/aan je pc aansluiten. En daarnaast krijg je voor ca. ¤50 ook nog service op je systeem. Die garantie heb je waarschijnlijk niet (buiten de garantie periode) als je via webshops bestelt?
Als je niet al te ver van Den Haag uit de buurt woont wil ik je best helpen hem in elkaar te zetten. Als je hem door een winkel laat bouwen gaat dat niet lukken voor ¤1200,- denk ik, wél garantie dan inderdaad. Van netwerken heb ik weinig verstand.
pi_53976680
Even tussendoor, is de Corsair TWIN2X2048-6400C4 ¤ 79,80 een enkele module?
pi_53976757
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:46 schreef Patjakker het volgende:
Even tussendoor, is de Corsair TWIN2X2048-6400C4 ¤ 79,80 een enkele module?
uhmmm
pi_53976961
Nog even over die NS-10... ze zijn zo populair omdat ze erg vlak zijn en je dus erg objectief kan luisteren... Populair gezegd; als het op een ns-10 goed klinkt klinkt het overal goed. 90% van de cd's die op de markt zijn zullen op ns-10's beluisterd en beoordeeld zijn voor dat het cd's werden.
pi_53977195
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:49 schreef Tennessee het volgende:

[..]

uhmmm
Yups, ik zat even te slapen....
pi_53977506
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Yups, ik zat even te slapen....
kan gebeuren
pi_53977572
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:23 schreef faqw35346734sed het volgende:
...

Ik heb nog even gecheckt. Op cool-prices.nl heb je dit systeem in elkaar gezet en thuis bezorgd inclusief pixel-garantie voor ongeveer ¤1275,- alleen dan nog wel zonder windows. En de X-Fi hebben ze niet op voorraad, de rest wel...

8751 Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart) ¤ 101,90
9214 2x AOpen DSW2012P 20x (Dual-Layer, Zwart, OEM) ¤ 55,90
9279 Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-Sub, HDCP) EN8500GT SILENT⁄HTP⁄512M ¤ 89,15
8764 Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) ¤ 98,80
7550 Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4) ¤ 88,95
4448 Creative SB X-FI Elite Pro (Retail) ¤ 276,95
8869 Intel Core 2 Duo E2140 (S775, 2x1.6GHz, 1MB, 800MHz FSB, Boxed) ¤ 59,30
7638 Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB (HD501LJ) ¤ 89,75
7990 Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub⁄DVI-D, Zwart) ¤ 294,95

Exclusief ¤ 971,13
BTW ¤ 184,52
Totaalprijs ¤ 1.155,65

plus ¤50,- assemblage, ¤50,- pixelgarantie en ¤20 verzendkosten... maar je moet zelf maar even een offerte vragen denk ik... Er zijn ook nog wel andere webwinkels ook hoor!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tennessee op 16-10-2007 22:58:05 ]
pi_53978058
Over die pixelgarantie, aangezien je bij een webwinkel koopt kan je je monitor ook zonder pixelgarantie terugsturen mocht hij fouten hebben. Ik weet dus niet of het op zich zin heeft daar ¤50,- aan uit te geven. Zeker aangezien hij maar 8 dagen geldig is. Moet je zelf maar even beslissen...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 01:14:27 #98
85129 dikkedorus
pi_53980555
Je hebt helemaal niets aan 8 dagen pixelgarantie, aangezien je bij koop op afstand de eerste 7 dagen alles mag terugsturen. Verder heb je dan wettelijk alsnog recht op een vervanging omdat één kapotte pixel al als een defect wordt gezien (ooit een uitspraak van een geschillencommissie oid) hoewel het enorm lastig is om je recht te halen bij dat soort dingen, dan moet je wel net een webwinkel hebben die meewerkt.

Ik zal mijn adviezen niet herhalen, maar denk er nog eens over na.
pi_53991664
Ik ben vandaag nog even bij de lokale pc winkel geweest, maar daar kostte het volgende systeem ¤ 1.175,00

Aopen QF50E
Moederbord asus p5k
Samsung dvdbrander SHS202N 2X kan niet aan aopen komen
Asus 8500GT 512MB
Kingston 2X 2048
CPU intel dula core 6750
Samsung 500GB Sata
Monitor Samsung 226BW

¤ 1.175,00

Volgens de pc-zaak waren de tegenwoordige standaard 'on board' geluidskaarten van goede kwaliteit en anders kan ik altijd nog upgraden naar de Creative geluidskaart.
Op tweakers.net geven ze goede reviews over cool-prices.nl, dus daar ga ik m'n systeem dan ook maar bestellen. Ik laat nu nog even de 'compatibiliteit' van het onderstaande systeem checken door cool-prices en dan kan ik gaan bestellen.

Assemblage is toch dat je pc gebruiksklaar wordt gemaakt en dat je alleen nog je beeldscherm etc. hoeft aan te sluiten? Op de site zelf staat er iig geen duidelijke info over (of ik kan niet zoeken ).
Zelf m'n eigen Windows XP installeren en netwerk aanleggen moet ik nog maar ff gaan kijken, maar dat zal hopelijk wel lukken.

8751 Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart) ¤ 101,90
9214 2x AOpen DSW2012P 20x (Dual-Layer, Zwart, OEM) ¤ 55,90
9279 Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-Sub, HDCP) EN8500GT SILENT⁄HTP⁄512M ¤ 89,15
8764 Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) ¤ 98,80
7550 Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4) ¤ 88,95
4448 Creative SB X-FI Elite Pro (Retail) ¤ 276,95
9115 Intel Core 2 Duo E6750 (S775, 2x2.66GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed) ¤ 160,95
7638 Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB (HD501LJ) ¤ 89,75
7990 Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub⁄DVI-D, Zwart) ¤ 294,95

Exclusief ¤ 823,15
BTW ¤ 156,40
Totaalprijs ¤ 979,55
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:25 schreef Tennessee het volgende:

Als je niet al te ver van Den Haag uit de buurt woont wil ik je best helpen hem in elkaar te zetten. Als je hem door een winkel laat bouwen gaat dat niet lukken voor ¤1200,- denk ik, wél garantie dan inderdaad. Van netwerken heb ik weinig verstand.
Jammer dat je dan net weer weinig weet van netwerken, maar dan ga ik wel ff kijken of er iemand in mijn nabije omgeving is die dat kan. M'n pc laat ik dan gewoon in elkaar zetten door cool-prices zelf, maar er zit toch wel gewoon garantie op al die onderdelen?
quote:
13.2 Op alle producten en diensten wordt minimaal 1 jaar garantie verleend. De garantieverplichting van Cool-Prices betreffende de door haar geleverde producten en diensten gaan echter in geen geval verder dan de garantieaanspraken die Cool-Prices jegens de fabrikant en/of distributeur op basis van de met hen gesloten overeenkomsten geldend kan maken. Afnemer kan dan ook geen aanspraak maken op garantie indien de fabrikant en/of distributeur deze niet biedt.
In ieder geval allemaal bedankt (vooral Tennessee en dikkedorus enorm bedankt! ) voor alle adviezen en tips!

Edit: Tenessee, ook bedankt trouwens voor je tip wat betreft de monitors, daar zal ik op een later moment zeker naar gaan kijken.
pi_53991869
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:11 schreef faqw35346734sed het volgende:
...

Assemblage is toch dat je pc gebruiksklaar wordt gemaakt en dat je alleen nog je beeldscherm etc. hoeft aan te sluiten?
Voorzover ik weet wel ja, en dan windows inderdaad nog...
quote:
...
Zelf m'n eigen Windows XP installeren en netwerk aanleggen moet ik nog maar ff gaan kijken, maar dat zal hopelijk wel lukken.
Haal dan met je oude pc even een probeer versie van ZoneAlarm, dan kan je die op je nieuwe pc zetten voordat je online gaat...
quote:
Jammer dat je dan net weer weinig weet van netwerken...
Sorry
quote:
er zit toch wel gewoon garantie op al die onderdelen?
yep
quote:
In ieder geval allemaal bedankt (vooral Tennessee en dikkedorus enorm bedankt! ) voor alle adviezen en tips!

Edit: Tenessee, ook bedankt trouwens voor je tip wat betreft de monitors, daar zal ik op een later moment zeker naar gaan kijken.
Graag gedaan! Stuur maar een PM als je nog vragen hebt... En laat je nog even wat horen als je hem binnen hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')