abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_53268775
Welkom alweer in het 5de Rome topic!

We beginnen met wat fotos © Pizzashooter © :













Rome, hoe komt ik daar dan?
Vliegend naar één van de beide luchthavens. De grote maatschappijen vliegen naar Fiumicino, Ryanair vanaf Eindhoven of Charleroi naar Ciampino.
Vanaf Brussel met: http://www.virginexpress.com/

Je kan ook met de trein vanaf Milaan of Florence (als je toevallig daar ben) goedkoop met http://www.trenok.it

Voor persoonlijk reisadvies, ga naar: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9

En heb je dan ook info over die vliegvelden?
Ja, op http://www.adr.it/Default.asp?L=3&

En wat moet ik dan allemaal gaan zien in Rome?
Met een beetje lezen kom je al snel uit op het Colosseum, de Trevifontein, de Spaanse Trappen, Vaticaanstad, Villa Borghese... teveel om op te noemen eigenlijk. Kijk eens in de vorige delen:

  • Rome #3
  • Rome #4

    En wat moet ik dan allemaal gaan eten in Rome?
    Pizza, ijs en pasta natuurlijk En koffie en cocktails. En tiramisu. En...

    En waar kan ik nou echt vet uitgaan?
    Testaccio

    Heb je niet gewoon een reisgids over Rome voor me?
    Natuurlijk, alles kun je lezen op: http://www.timeout.com/travel/rome of http://www.arrivalguides.com


    _________________________________________
    Klimaat

    Een aangename temperatuur is er van april tot en met juni. In juli en augustus is het erg warm in Rome. In de winter kan de temperatuur onder het vriespunt dalen, maar sneeuw is zeldzaam.

    _________________________________________
    Verkeer en vervoer

    Luchthaven
    Luchthavens van Rome zijn Fiumicino Airport ook Leonardo da Vinci International Airport genoemd en Ciampino International Airport.

    Metro van Rome
    De metro van Rome heeft twee lijnen, lijn A en B. Veel van de belangrijkste bezienswaardigheden, zoals het Vaticaan en het Colosseum, zijn hiermee te bereiken. Het oude centrum vooralsnog echter niet. Hier komt wel verandering in, want lijn C is in aanleg, evenals een aftakking van lijn B. Een vierde lijn (D) is gepland.

    Bus
    Rome heeft een uitgebreid busnet verzorgd door Trambus SpA. Hiermee wordt ook het oude historische centrum goed ontsloten, bijvoorbeeld vanaf het centraal station, Roma Termini. In 2005 keerde de trolleybus terug.

    Trein
    Station Roma Termini is het belangrijkste station van Rome. De internationale treinen (met bestemmingen als Parijs) vertrekken hier. Het is tevens een belangrijk knooppunt voor bus en metro. Kleinere stations zijn Roma Tiburtina, Roma Trastevere, Roma Tuscolana en Roma Ostiense.


    _________________________________________
    Uitgaan

    Rome heeft een zeer uitgebreid uitgaansleven. Cafés zoals in Nederland en België, zijn er niet veel, maar typisch Italiaanse koffiebars des te meer. Opmerkelijk hier is dat, net als in de rest van Italië, drankjes die je staand aan de bar drinkt, aanmerkelijk goedkoper zijn dan bij een zitplaats of op het terras. Verder zijn er veel restaurants, en ook zijn er veel clubs, disco's bijvoorbeeld Gilda) enzovoorts te vinden. Onder andere het Campo de' Fiori en de wijk Trastevere zijn bekend om het uitgaansleven. Er zijn meer dan honderd bioscopen, met meestal in het Italiaans nagesynchroniseerde buitenlandse films.


    ________________________________________
    FOK!kers in Rome

  • Wat zijn jouw aanraders qua hotels/ appartementen etc?

  • Wat moet je gezien hebben en wat niet?

  • In welke periode van het jaar ben je geweest en wat zijn daarmee je ervaringen (weer, bedrijvigheid, toerisme etc)?

  • Wat wil je verder nog over Rome kwijt?


    Post er maar op los!

    [ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 09-02-2009 23:01:47 ]
  •   dinsdag 18 september 2007 @ 13:39:32 #2
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_53269372
    en ik maar denken
    Rome TW
    of
    Rome serie
    En dan is hetgewoon die smoggstad van tegenwoordig...
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_53269709
    Wat was de naam van de koepel in vaticaanstad? Op google kan ik het niet vinden.
    pi_53269761

    Doet me denken aan een fontein in Lyon.. ff zoeken


    pi_53271328
    Om de OP helemaal mooi te maken: ALT 0169 = ©

    Mooier copyright tekentje

    (Eigenlijk een verstopte tvp )
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_53279912
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 13:54 schreef Xith het volgende:
    [afbeelding]
    Doet me denken aan een fontein in Lyon.. ff zoeken
    En die fontein doet me denken aan een fontein vlakbij Piccadilly Circus (kijk maar op http://www.eg.bucknell.ed(...)IMG_3309Copying.jpg) , maar dat is offtopic.
    pi_53294444
    tvp
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:38:11 #8
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_53729360
    Net terug van 4 dagen Rome. Zaten vlakbij station Termini in een appartement (Casa Emanuele, via Smook:
    http://www.smook.biz/home/index.php?page_id=5 )
    Op zich wel goede uitvalsbasis: vlakbij de metro, supermarkt op een paar honderd meter, en niet te dure italiaan op de hoek...

    Veel gezien, verslagje met foto's:
    http://www.mthalen-rome.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:58:19 #9
    191763 r.liong
    Kiem Foei & Janet
    pi_53742326
    Weet je ik aarzel altijd om een tripje naar Rome te boeken omdat het me een stad lijkt waar zelden iets echt leuks is te doen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Milaan of Palermo of Torino voor mij part waar meer vertier en schoonheid is te vinden op architectuur en culinair gebied. Maar mischien heb ik het wel helemaal mis dus als iemand mij kan overtuigen waarom Rome toch wel de moeite waard is, los van de welbekende toeristische attracties,dan hoor ik het graag.
    verpachten & verpachten
    pi_53790365
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 13:58 schreef r.liong het volgende:
    Weet je ik aarzel altijd om een tripje naar Rome te boeken omdat het me een stad lijkt waar zelden iets echt leuks is te doen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Milaan of Palermo of Torino voor mij part waar meer vertier en schoonheid is te vinden op architectuur en culinair gebied. Maar mischien heb ik het wel helemaal mis dus als iemand mij kan overtuigen waarom Rome toch wel de moeite waard is, los van de welbekende toeristische attracties,dan hoor ik het graag.
    Ik ben net terug van stedentrip Milaan. Nu was ik al een keer naar Rome geweest, maar ik wou altijd nog een keer terug.
    We hadden als uitvalsbasis Milaan, simpelweg omdat we daar nog nooit geweest waren, en omdat Easyjet een hele voordelige aanbieding had naar Milaan in tegenstelling tot naar Rome. Toch hadden we na 2 dagen Milaan al gezien wat betreft toeristische attracties (Il Duomo en La Galleria Vittorio). Treinkaartje naar Rome is voor 120 ¤ p.p.p. retour te kopen op CS Milaan. We zijn vanuit Milaan zelf nog naar Venetie gegaan, dus wat betreft de waar iets echt leuks te doen is: In ieder geval is Rome (en zeker Venetië) een veel gezelligere stad. Qua mensen, mentaliteit (Milaan is echt een zakenstad en niet zozeer een toeristenstad) én vertier.
    pi_53793267
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 13:58 schreef r.liong het volgende:
    Weet je ik aarzel altijd om een tripje naar Rome te boeken omdat het me een stad lijkt waar zelden iets echt leuks is te doen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Milaan of Palermo of Torino voor mij part waar meer vertier en schoonheid is te vinden op architectuur en culinair gebied. Maar mischien heb ik het wel helemaal mis dus als iemand mij kan overtuigen waarom Rome toch wel de moeite waard is, los van de welbekende toeristische attracties,dan hoor ik het graag.
    Wat heeft Milaan te bieden op het gebied van architectuur en eten Palermo is inderdaad mooi, maar haalt het natuurlijk bij lange na niet bij Rome. Ik kan je niet overtuigen, want ik heb geen flauw idee wat je zoekt als je Milaan zo'n fijne stad vindt.
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:27:33 #12
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_54731801
    Panoramafoto van Vaticaan, 9 aan elkaar:
    Haters everywhere but I don't really care.
      Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 14:44:49 #13
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_54738866
    Qua vertier moet je naar Testaccio. En als je daar klaar mee bent aan de portier vragen of ze een taxi willen bellen. Zij geven je dan een nummer. Zonder dat nummer kom je geen taxi in en kun je lopend terug naar je hotel. Weet ik uit ervaring.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_54744125
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 08:27 schreef matthijst het volgende:
    Panoramafoto van Vaticaan, 9 aan elkaar:
    [ afbeelding ]
    Vaticaan

    Dit is een panoramafoto van de Piazza San Pietro, de grens tussen IT en VA loopt over deze plein, het Vaticaan zelf zit grotendeels achter de San Pietro zelf
    pi_54750912
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 20:38 schreef matthijst het volgende:
    Net terug van 4 dagen Rome. Zaten vlakbij station Termini in een appartement (Casa Emanuele, via Smook:
    http://www.smook.biz/home/index.php?page_id=5 )
    Op zich wel goede uitvalsbasis: vlakbij de metro, supermarkt op een paar honderd meter, en niet te dure italiaan op de hoek...

    Veel gezien, verslagje met foto's:
    http://www.mthalen-rome.blogspot.com/
    Mooie foto's naast enkele standaard foto's.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
      woensdag 21 november 2007 @ 07:58:06 #16
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_54753336
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 19:07 schreef dion_b het volgende:
    Vaticaan

    Dit is een panoramafoto van de Piazza San Pietro, de grens tussen IT en VA loopt over deze plein, het Vaticaan zelf zit grotendeels achter de San Pietro zelf
    Foutje...
    Die kerk is bij mij een beetje synoniem voor Vaticaan geworden, als in: "vandaag naar het Vaticaan"...
    Inderdaad weinig Vaticaan aan
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_54770378
    Volgende week vrijdag eindelijk naar Rome.
    Ben nu beetje aan het kijken wat we allemaal gaan doen. Zijn 3 volle dagen daar, dus dan moeten we wel veel kunnen zien.
    pi_54815411
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 22:05 schreef Professional het volgende:
    Ben nu beetje aan het kijken wat we allemaal gaan doen. Zijn 3 volle dagen daar, dus dan moeten we wel veel kunnen zien.
    Ik ben vorige week terug gekomen van 5 dagen Rome en had ook het idee dat ik dan aardig wat gezien moest hebben. Achteraf bleek dat er zo veel te zien is dat zelfs 5 dagen erg kort was dus kijk van te voren goed wat je echt wilt zien zodat je achteraf geen spijt heb.

    Veel plezier daar in ieder geval.
    pi_54855337
    Ik ben vanmiddag teruggekomen van een weekendje Rome met mijn vriendin. We hadden een vlucht geboekt via Ryanair (55,- p.p.) en een hostel vlakbij Termini (Des Artistes, zeer goed, 30,- p.p.p.n.).
    We zaten dus lekker centraal in Rome voor niet al te veel geld.

    Echt een hele mooie stad! We hebben bijna alles lopend gedaan, omdat je dan meer ziet van de stad, en omdat het redelijk dicht bij elkaar ligt allemaal. Ik geloof dat we alle hotspots wel een beetje gehad hebben. Ik vond de Trevi-fontein 's avonds echt heel mooi. Het Colloseum was voor mij toch wel het hoogtepunt. Zó groot en heel erg knap dat ze dat zo lang geleden al konden bouwen. Verder 's avonds vooral wat wezen eten/drinken in een van de zijstraatjes van Piazza Navonna of op Campo De 'Fiori. Trastevere, waar iedereen zo fan van is, vond ik niet zo heel veel aan, daar zijn we dus maar één avond geweest.
    We hadden vrijdag erg veel geluk met het weer. We kwamen het vliegtuig uit en gelijk kon de winterjas uit. Heerlijk t-shirt weer. Zaterdag in principe ook, afgezien van die enorme regenbui om 12 uur 's middags. Stonden we daar, onder een net gekocht parapluutje van een straatverkoper (toen was hij wél even welkom met zijn spullen), op een zompige en drassige Palantino/Forum Romanum.

    Verder vond ik alles lekker goed geregeld qua vervoer in de stad, en van en naar Ciampino. Ik miste in de stad wel de lijn C met de metro, maar die zijn ze dus aan aan het leggen. Wij zaten steeds net in de hoek waar geen metro zat. Bovendien rijden die dingen ook maar tot 9 uur 's avonds.
    Verder vond ik alle mensen erg behulpzaam en het personeel overal vriendelijk. Dat zie je ook niet overal in touristische gebieden. Het enige dat ik vervelend vond waren constant die verkopers van bloemen en andere rotzooi. Steeds maar weer proberen je iets te verkopen, ook al zeg je nee. Ook erg veel Oost-Europese bedelaars gezien trouwens. Beetje jammer dat je soms niet rustig een biertje kan drinken of een broodje kan eten zonder dat er een of andere vieze zigeuner (of een kind daarvan) naar je eten of geld zit te vragen.

    Maargoed, dikke vette aanrader voor een weekendje weg met het vrouwtje. Vooral als je in de buurt van Eindhoven of Niederrhein woont, want dan kan je voor erg weinig geld het vliegtuig pakken.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_54855904
    Zwaar overschat
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_54866724
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Zwaar overschat
    Waarom?

    Ben er drie keer geweest en alledrie de keren (onder verschillende omstandigheden: met school, met een conferentie en met m'n vriendin) uitstekend vermaakt. Wel ben ik iemand die dol is op kunstgeschiedenis en het leuk vind om urenlang in cryptes van kerken rond te neuzen enzo. Wat beviel jou dan specifiek niet?
    pi_54879360
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 11:38 schreef dion_b het volgende:

    [..]

    Waarom?

    Ben er drie keer geweest en alledrie de keren (onder verschillende omstandigheden: met school, met een conferentie en met m'n vriendin) uitstekend vermaakt. Wel ben ik iemand die dol is op kunstgeschiedenis en het leuk vind om urenlang in cryptes van kerken rond te neuzen enzo. Wat beviel jou dan specifiek niet?
    Ach je kent de user DAM duidelijk niet, als het niet uit Argentinië komt of ligt is het niets. Geen waarde aan hechten.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_54879723
    Leuk verhaal Dutch_Courage, ik vertrek komende vrijdag voor een lang weekendje.
    Nog goede tips wat ik echt moet zien, of niet kan missen?

    Wij zitten in Hotel Scott House bij Termini. Trouwens, de bus van Ciampino, is makkelijk te doen?
    pi_54879913
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 23:04 schreef Professional het volgende:
    Leuk verhaal Dutch_Courage, ik vertrek komende vrijdag voor een lang weekendje.
    Nog goede tips wat ik echt moet zien, of niet kan missen?

    Wij zitten in Hotel Scott House bij Termini. Trouwens, de bus van Ciampino, is makkelijk te doen?
    Je kan vaak al op het vliegveld in Nederland of België kaartjes voor de bus naar Rome kopen. Verder is Ciampino een klein overzichtelijk vliegveld, dat moet wel lukken.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_54880319
    Terravision bussen zijn meestal aan de dure kant, net even gekeken en nu kost kaartje 14 euro pp.
    Las ook dat er Schiaffini bussen/treinen gaan, en die zijn vele malen goedkoper.
    pi_54895344
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 23:04 schreef Professional het volgende:
    Leuk verhaal Dutch_Courage, ik vertrek komende vrijdag voor een lang weekendje.
    Nog goede tips wat ik echt moet zien, of niet kan missen?

    Wij zitten in Hotel Scott House bij Termini. Trouwens, de bus van Ciampino, is makkelijk te doen?
    Tja, tips, ik neem aan dat je wel een beetje weet wat er te zien is. Ik zou gewoon zo'n touristisch landkaartje pakken. Die liggen waarschijnlijk bij je hotel wel bij de bali. Ik zag heel Rome met die dingetjes lopen in elk geval. Daar staan alle bezienswaardigheden wel op. Het ligt allemaal dichter bij elkaar dan op zo'n kaartje lijkt. Gewoon even kijken wat dicht bij elkaar ligt en dat allemaal meepakken. Zo heb je elke dag wel iets te doen.

    Van Ciampino naar Termini en terug is erg makkelijk. Op de heenweg hebben we op Ciampino een buskaartje gekocht naar het eerste metrostation (was iets met een "n" geloof ik, lijn A, Rood) á 1,20 p.p. Zo'n tien minuten met de bus. Vanaf dat eerste metrostation hebben we de metro gepakt naar Termini voor 1 euro p.p. ook dat duurde 10 minuten ongeveer. Gaat allemaal lekker vlot in elk geval. Je kon ook met de shuttle-bus gelijk naar Termini, maar dat kostte wat meer (ik dacht 8,- euro ofzo) en je bent langer onderweg.
    Op de terugweg kon je op dezelfde manier, dus met de metro naar dat laatste station van de rode lijn, en daar de bus weer pakken naar Ciampino voor 1,20. Je moet alleen wel even kijken wat die tijden zijn i.v.m. het halen van je vlucht (de tijden waren iets van 6,30, 7:00 en 8:00 ofzoiets). De metro's rijden in elk geval van half 6 's ochtends tot 9 uur 's avonds, dus da's meestal geen probleem.
    Wij hebben er voor de terugweg voor gekozen om gewoon de shuttle te pakken. Dat kwam voor ons qua tijd wat beter uit. Er rijden vanaf Termini twee soorten shuttles en een enkeltje kost 6,- euro. Ook de shuttles hebben weer bepaalde tijden waarop ze rijden. De shuttles zijn in elk geval van Terravision en S.I.T.

    Beide shuttles van en naar Ciampino vertrekken vanaf de zijuitgang van Termini aan de Via Marsala (noordkant).
    Bij je hotel weten ze de exacte tijden enzo allemaal wel.

    Ik heb hier trouwens even het kaartje van de shuttlebus uit de prullenbak gevist. Op www.sitbusshuttle.com kan je waarschijnlijk wel de tijden vinden van de S.I.T. shuttle.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_54895614
    Ik ben ook net van het weekend terug gekoomen van 2 weken italie waarin natuurlijk 2 dagen rome niet konden ontbreken. Het blijft een mooie stad. Maar veel te toeristisch geworden. We zaten in een stacaravan op camping famina iets buiten rome. Goed te bereiken met de lokale trein die ook met je dagbiljet van 4 euro bereisd kan worden. Wel moet je er rekening mee houden dat je op de knop moet drukken als je op de juiste halte bent. Dat zijn we niet gewend bij trein reizen dus 1 maal zijn we een halte te ver gereden.
    pi_55121763
    Vorig weekend naar Rome geweest.

    Donderdag zijn we opgereden naar Charleroi waar we een hotel hadden geboekt voor een nachtje zodat we fris en beetje fatsoelijk geslapen in het vliegtuig konden stappen. Na een beetje vertraging op de vrijdagmorgen rond 8.45 de lucht ingegaan en rond 10.30 geland.
    Eenmaal op Ciampino gekomen de SIT shuttle naar Termini gepakt voor 6 euro, omdat nu eenmaal de snelste shuttle zou zijn. Na een dik half uur bij Termini aangekomen en meteen maar het hotel gezocht.
    We zaten dus in Hotel Scott House in een zijstraat van Termini. Voor het geld dat we betaalden mochten we absoluut niet klagen. Je bent toch weinig op de kamer dus een goed bed is al voldoende. Het was geen super hotel maar gewoon degelijk, en personeel was vriendelijk.
    Rond 12 uur beginnen te lopen, en voordat we het wisten stonden we voor het Colosseum en Fora Romano. Erg indrukwekkend als je er opeens voorstaat, en dan is het toch anders als op TV of in de film.
    Vervolgens beetje door de stad rondgelopen en in de avond wat gaan eten in het restaurant tegenover het hotel en rond 23 uur het bed ingegaan.
    Zaterdag zijn we richting Vaticaan gegaan en hebben toen de graftombe bezocht. Vervolgens richting Engelenbrug gegaan en daar wat rondgelopen. In de avond zijn we een soort By Night gaan tour daar alle populaire bezienswaardigen in de avond te gaan bekijken. Heel makkelijk te doen als je de Metro pakt en is best aardig om te doen.
    Zondag Trevi fontein, Pantheon, en Colosseum bezocht, en in de avond wat gedronken bij Trinity College, wel aardige pub.

    Al met al was het een superweekend, maar wat mij wel ontzettend irriteerde waren die buitengewone opdringerige Indiase en Pakistaanse verkopers met hun speelgoed en paraplu`s. Bij een beetje bewolking stonden ze al voor je met een paraplu en ook bij de bezienswaardigen staan ze overal om je dingen aan te smeren. Groot minpunt vond ik dat.
    Pluspunt waren de authentieke restaurantjes in de zijstraten. Ga niet op een piazza bij een bezienswaardigheid eten maar gewoon in een zijstraat. Vele malen goedkoper, en ook gezelligers. Vooral met een goede fles lambrusco.
    pi_55221743
    Ik ben de laatste tijd best wel geïnterresseerd in Rome. Ik weet dat enkele vaste Trv bezoekers hier ook van moderne architectuur houden. Nou staat Rome natuurlijk bekend om z'n monumenten uit de oudheid e.d. maar hoe staat het met moderne architectuur in Rome ? Mijn favo stad tot dusver is Barcelona, en daar heb je heel mooie de combinatie dus de typische architectuur, de werken en invloeden van Gaudi, én nieuwe stijlen die opeens opduiken in een wijk of straatje. Dat vind ik tof.

    Iemand ?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Basztard op 12-12-2007 17:42:31 ]
      woensdag 26 december 2007 @ 22:36:16 #30
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_55560986
    Wat een heerlijke pizza's hebben ze hier toch
    pi_55561063
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:36 schreef Erasmo het volgende:
    Wat een heerlijke pizza's hebben ze hier toch
    Da Baffetto
    pi_55561064
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:36 schreef Erasmo het volgende:
    Wat een heerlijke pizza's hebben ze hier toch
    Gisteren nog naar het Vaticaan geweest?
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
      woensdag 26 december 2007 @ 23:02:22 #33
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_55561466
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:39 schreef LudoSanders het volgende:

    [..]

    Gisteren nog naar het Vaticaan geweest?
    Ja behoorlijk druk daar Maar nu ben ik wel gezegend door de Paus himself
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:39 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Da Baffetto
    Hoe?
    Wat ook lekker is zijn die broodjesopdegrillplet-autotjes die overal staan
    pi_55561645
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:02 schreef Erasmo het volgende:

    [..]

    Ja behoorlijk druk daar Maar nu ben ik wel gezegend door de Paus himself
    [..]

    Hoe?
    Wat ook lekker is zijn die broodjesopdegrillplet-autotjes die overal staan
    Ja is wel leuk om eens mee te maken idd, daarna lekkere lunch nuttigen. Bij mij is het helaas al weer enkele jaren geleden. Volgend jaar misschien weer eens. Tot wanneer ben je daar nog?

    Je moet niet vergeten ff een ijsje gaan eten bij die gelateria bij de trevi fontein, beste ijs van Italië.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
      donderdag 27 december 2007 @ 15:08:26 #35
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_55573369
    Ik ben er nog tot nieuwjaar, ik zit nu bij zo'n reis van Kras. Ijs bij de trevi-fontein is idd heerlijk, overal in Rome eigenlijk!

    Vandaag naar het Colloseum en het fora geweest, heel mooi om te zien Ik vind het echt prachtig, die mix van oudheid en barok.
      donderdag 27 december 2007 @ 15:42:36 #36
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55574250
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:02 schreef Erasmo het volgende:
    Ja behoorlijk druk daar Maar nu ben ik wel gezegend door de Paus himself
    Gast staat daar op het podium alsof ie Puff Daddy is ofzo...
    Showmannetje die paus
    Haters everywhere but I don't really care.
      donderdag 27 december 2007 @ 20:39:12 #37
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_55581801
    Rome is niet goed voor mijn gestel, nog geen 3 dagen aanwezig maar al 5 pizza's en ongeveer 40 espressos op
    pi_55582217
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:02 schreef Erasmo het volgende:


    Hoe?
    Wat ook lekker is zijn die broodjesopdegrillplet-autotjes die overal staan
    De beste pizzaria van Rome, Via del Governo Vecchio 114 (vlakbij Piazza Navona).
    pi_55753339
    quote:
    Je moet niet vergeten ff een ijsje gaan eten bij die gelateria bij de trevi fontein, beste ijs van Italië.
    Niet mee eens en veels te duur die ijs toko...

    Oud collega van mijn oom (is een italiaan) is ook een ijszaak begonnen in rome. Deze zomer nog geweest en dat ijs vond ik lekkerder.. Italianen trouwens zelf ook.. Was sterves druk om half 1 snachts daar. Zal morgen eens bellen wat het adres is. Was onderweg namelijk de weg kwijt geraakt, kan niet bijhouden savonds waar ik ben

    Heerlijk honingijs met pijnboompitten

    en zo maakt hij nog meer bijzondere niet allerdaagse maar heerlijke combinaties.
    pi_55840685
    Nou we hebben geboekt en we gaan van 18 tot en met 21 januari!

    Ook heb ik vrijdag de bevestiging gehad dat we de basilica van Pertus inmogen op de 19e! Wel tof dus! Iemand daar ooit in geweest? Ben wel erg benieuwd namelijk ... Ik denk dat we in 2 dagen gewoon voor de hoogtepunten gaan. We hebben een hotel bij Termini dus kunnen alles lopen doen waarschijnlijk
    pi_55894032
    cool
      woensdag 9 januari 2008 @ 19:06:15 #42
    1238 SlamD
    That's all Folks!
    pi_55904257
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 09:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ook heb ik vrijdag de bevestiging gehad dat we de basilica van Pertus inmogen op de 19e! Wel tof dus!
    De basiliek, of de tombe? De tombe niet ingeweest, maar de basiliek is toch niet zo heel erg exclusief? Of is die vaak gesloten? Wel de moeite waard, zeker de klim omhoog (dacht dat dat alleen 's morgens mogelijk was). Als je niet claustrofobisch bent aangelegt.

      woensdag 9 januari 2008 @ 22:11:27 #43
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55909671
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 09:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ook heb ik vrijdag de bevestiging gehad dat we de basilica van Pertus inmogen op de 19e! Wel tof dus! Iemand daar ooit in geweest?
    Als je de Scavi Tour bedoelt: ja, in oktober geweest. Op zich wel leuk omdat je onder de St. Pieter komt en zeg maar in de "oude" straten loopt en bij het graf van Petrus komt. Of beter gezegd: er zijn botten gevonden en ze denken dat ze van St. Pieter zijn
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55929679
    Tvp. Ik ga de delen eens doorspitten om te zien waar ik écht naartoe wil en maak dan een soort van eigen tour-boekje. Ik wil namelijk ergens in mei of april een keer naar Rome. Iemand trouwens nog een leuke site waar ik goedkope hotelletjes kan vinden?
    pi_55930740
    Ik wil zo graag terug naar Rome. Heel even leek het erop dat het deze zomer zou gebeuren, maar helaas, we gaan toch niet naar Italië (en misschien maar beter ook, Rome in de zomer lijkt me nogal warm). Vriendinnen van me gaan er wel heen.

    Heb eigenlijk maar 1 ding wat ik zo graag nog een keer wil doen, de Sint Pieter beklimmen, de koepel weer op en dat uitzicht zien . Vorige keer nauwelijks meegekregen, maar aan mijn foto's te zien moet het zo mooi zijn ... ik wil terug ... voor het eerst in 2 jaar wil ik echt heel graag terug.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_55940907
    In de zomer of het najaar ben ik van plan om naar Rome te gaan. Misschien vind ik hier nog wat praktische tips, dus even een tvp.
    pi_55943437
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 19:06 schreef SlamD het volgende:

    [..]

    De basiliek, of de tombe? De tombe niet ingeweest, maar de basiliek is toch niet zo heel erg exclusief? Of is die vaak gesloten? Wel de moeite waard, zeker de klim omhoog (dacht dat dat alleen 's morgens mogelijk was). Als je niet claustrofobisch bent aangelegt.

    [ afbeelding ]
    Het is de Scavi tour dus niet de koepel in (hoewel ik dat uiteraard wel wil doen!) Deze moeste je van te voren aanvragen en betalen en zo ... ben nu alleen nog aan het wachten op de officiele betaalbevestiging !
      vrijdag 11 januari 2008 @ 09:22:10 #48
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55943661
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 09:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Het is de Scavi tour dus niet de koepel in (hoewel ik dat uiteraard wel wil doen!) Deze moeste je van te voren aanvragen en betalen en zo ... ben nu alleen nog aan het wachten op de officiele betaalbevestiging !
    Slome donders zijn het inderdaad
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_56253577
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 09:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    Het is de Scavi tour dus niet de koepel in (hoewel ik dat uiteraard wel wil doen!) Deze moeste je van te voren aanvragen en betalen en zo ... ben nu alleen nog aan het wachten op de officiele betaalbevestiging !
    Hoe was het in Rome? Veel gezien, lekker weer, etc??
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_56273865
    Hierbij het reisverslag wat op mijn log staat ... De foto's doen het niet ... zal daar vanavond thuis nopg even naar kijken! Ze staan ook op de weblog (zie sig) voor degenen die niet kunnen wachten

    Onderweg naar Rome

    We zijn vrijdag 18 januari vertrokken van Eindhoven naar Rome Chiampino. Na een vluchtje van 1 uur en 45 minuten zijn we geland in geweldig weer! Wat een verbetering van Nederland!
    Na aankomt om 3 uur zijn we met de taxi naar ons hotel gebracht. Wat een schok toen we daar afgezet werden: we wisten alleen dat we goed zaten door de taxi chauffeur en het nummer langs de deur ... Terwijl het hotel zo'n goede recenties kreeg op internet! Binnen bleek het allemaal nogal mee te vallen: ze waren net klaar met de renovatie van het hotel (alleen wat kleine dingen moesten nog gedaan worden zoals wat lampjes ophangen op de gang ed) en het zag er ontzettend mooi uit. Het hotel stond midden in Rome, maar we hebben totaal geen last gehad van verkeer en dergelijke! Heel relaxed dus!
    Nadat we het hotel verkend hadden, zijn we gaan eten en maar gaan slapen, want we zouden de volgende dag "vroeg" (8:15) vertrekken voor onze eerste dag in Rome!


    Uitzicht uit ons hotel

    Rome - Bovenin de oude stad

    Nadat we op tijd opgestaan zijn vandaag, hebben we ontbeten in het hotel (erg netjes!) en zijn we aan onze eerste dag in Rome begonnen! We hebben een flinke trip gemaakt, helemaal te voet! We zijn vadaag begonnen door via Piazza della Republica, San Carlo Quattro Fontane, Piazza Barberini (met onze eerste "niet zo bekende site" in Rome, een kerkje met " kunst" van dode monniken), de Spaanse trappen Piazza del Popolo, Piazza del Tribunali en Castel Sant' Angelo (ofwel de Engelenburcht) naar Vaticaanstad te lopen. In Vaticaanstad hebben we eerst uitgebreid het Pieterplein bekeken voor we onze tweede " speciale site" gingen bezoeken (Deze tour was speciaal omdat er per dag maar 25 tours zijn met max 15 personen per tour): een excursie die vooraf geboekt diende te worden via het internet naar de oude stad Rome. Tijdens de tour bleek dit wel een hele speciale stad te zijn: een necropolis, ofwel een dodenstad. Deze lag direct onder de St. Pieter en we hebben dus de hele tour zo'n 10 meter onder de nu bestaande vloer van de St. Pieter gelopen. Deze necropolis was nog helemaal intact, inclusief muurschilderingen, de originele muren (die eruit zagen alsof ze gisteren gebouwd waren) en dit alles ten allen tijde gemonitord op de luchtvochtigheid en beschermd met speciale luchtsluizen om te voorkomen dat dit alles verloren zou gaan. Deze necropolis is zo goed bewaard gebleven omdat de mausoleumpjes (de "huisjes" binnen de necropolis) tijdens de bouw van de huidige St. Pieter volgestort waren met puin om zo de St. Pieter stevig te kunnen onderbouwen met fundering. De tour eindigde bij het (vermoedelijke) graf van Petrus. Er zijn op deze plaats botten gevonden, maar niemand kan onomstotelijk vaststellen dat deze daadwerkelijk van Petrus zijn, dit is vooral gebasseerd op verwijzingen. Er zijn een aantal dingen die het aannemelijk maken dat Petrus daar ligt:
    * Christenen hebben altijd zo dicht mogelijk bij het graf van Petrus willen liggen en hebben binnen hun mausoleumpjes verwijzingen staan zoals "Wij rusten hier vlakbij het graf van Petrus"
    * Het hoofdaltaar van de St. Pieter heeft volgens overlevering altijd precies bovenop het graf van Petrus gestaan. Uit opgravingen onder het hoofdaltaar is gebleken dat er precies onder het huidige hoofdaltaar nog 2 altaren liggen: de vroegere " St. Pieter basilieken"
    * De St. Pieter staat op een hele omgelukkig plek: op Vatican Hill. Deze loopt schijn waardoor een deel van de berg afgegraven diende te worden. Als de bouwer van het huidige Vaticaan er niet van overtuigd was geweest dat Petrus daar lag, had hij de basiliek beter op een andere plaats kunnen bouwen waarbij het bouwen veel minder moeite had gekost
    * Het mausoleum waarvan ze vermoeden dat het op het graf van Petrus staat, heeft een spciale vorm om een " speciaal" graf te beschermen
    Al met al dus een hele interessante excursie en zeer zeker de moeite waard! Hierna zijn we direct de St. Pieter ingegaan en hebben daar de basiliek bekeken. Ook zijn we koepel van het Vaticaan in geweest om zo een heel mooi uitzicht over de tuinen en over Rome te hebben. De paus heeft het niet slecht daar Nadat we dit alles gedaan hadden bleek de Sixtijnse Kapel gesloten, dus die moeten we bewaren voor volgende keer ...
    Tegen de tijd dat we uitgekeken waren in het Vaticaan zijn we naar Catel Sant' Angelo gegaan om deze te bekijken. Dit was het Mausoleum van Hadrianus (we zijn in Schotland vorig jaar bij zijn "creatie" geweest: de muur van Hadrianus ofwel Hadrian's wall) en later het ontvangstgebouw en appartementen van de medewerkers van de paus (er loopt ook een ondergrondse gang van het Vaticaan naar deze burcht!). Na al deze bezienswaardigheden hebben we onderweg naar het hotel een hapje gegeten en waren we rond 9 uur terug. Omdat het een nogal vermoeiende dag was hebben we nog even tv gekeken en zijn we op tijd als een blok in slaap gevallen, want we hadden nog een hele dag voor de boeg!






    Bovenin de St. Pieter


    Het bizarre kerkje


    HDR Vaticaan

    Rome - de zuidkant

    Ook vandaag zijn we weer vroeg opgestaan. Na een goed ontbijt is besloten vandaag de zuidkant van het centrum van Rome te verkennen. We zijn via Santa Maria Maggiore en Piazza Vittorio Emanuelle II naar San Giovanni Laterano gelopen, de hoogte in rang van de 7 pelgrimskerken. Een ontzettend grote, mooi kerk maar een beetje afgelegen. Toch wel het " omlopen" waard. Vanuit daar zijn we doorgelopen naar een andere grote attractie van Rome: het Colosseo zoals het in Italie genoemd wordt. Het grote indrukwekkend gebrouw waar vroeger grote gladiatoren- en dierengevechten plaatsvonden. Na een tocht door dit gebouw zijn we doorgegaan naar een andere grote attractie: het Forum Romanum. Dit was vroeger het machtscentrum van de Romeinen. Dit is te zien aan de grote gebouwen, de nog staande pilaren en de immense toegangspoorten. Je kunt je hier dan ook een aantal uren goed vermaken. Na een loopje langs Piazza Campidoglio en wat gegeten te hebben zijn we naar Circo Massimo (bij ons bekend als Circus Maximus) gelopen: de renbaan waar vroeger de wedstrijden met strijdwagens gehouden werden. Hier bleek nog weinig van te bestaan, maar het was indrukwekkend om te zien dat ze in Rome zo'n groot terrein gewoon hebben laten liggen en niet hebben volgebouwd.
    Omdat we al zo'n eind gelopen hadden, is besloten om een boottochtje te maken op de Tevere van het eiland Isola naar Ponte Cavour, net voorbij Castel Sant' Angelo. Vanuit de boot hadden we dus uitzicht op een aantal dingen waar we gisteren al langs waren gelopen maar dan vanuit een andere hoek. Onze tocht vervolgde via Mausoleo Augusto naar de Trevi Fontein, waar het even druk was als altijd. Hierna vonden we het welletjes, het was inmiddels rond 6 uur en zijn richting hotel gelopen. We hebben hier nog even gewinkeld en zijn gaan eten bij de Chinees om de hoek. Na dit alles zijn we naar bed gegaan om weer eens goed bij te slapen, de volgende dag gaan we alweer naar huis


    Castel Sant'Angelo


    Forum Romanum


    Forum Romanum


    Colosseo
    pi_56274771
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 13:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Hierbij het reisverslag wat op mijn log staat ... De foto's doen het niet ... zal daar vanavond thuis nopg even naar kijken! Ze staan ook op de weblog (zie sig) voor degenen die niet kunnen wachten
    Uiteraard kon ik niet wachten om de foto's te bekijken...
    Een korte trip, maar veel gezien dus én lekker weer gehad!
    Ik moet er ook maar eens heen. Eerst Londen in maart.
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_56381661
    Hoe kom je het gemakkelijkst van Rome naar Venetie? En hoe lang duurt dat & kost dat?
    pi_56382364
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Shadina het volgende:
    Hoe kom je het gemakkelijkst van Rome naar Venetie? En hoe lang duurt dat & kost dat?
    Uurtje vliegen met Ryanair voor zo'n 30 euro enkele reis incl. Komt er nog een uurtje (en 2 euro) bij om naar de luchthaven te komen, een uurtje wachten en een uurtje (en 4,5 euro) om van Treviso naar Venetië te komen.

    Of je neemt de trein www.trenitalia.it
    pi_56382770
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Uurtje vliegen met Ryanair voor zo'n 30 euro enkele reis incl. Komt er nog een uurtje (en 2 euro) bij om naar de luchthaven te komen, een uurtje wachten en een uurtje (en 4,5 euro) om van Treviso naar Venetië te komen.

    Of je neemt de trein www.trenitalia.it
    De trein lijkt me een betere optie (vooral omdat je dan ook gelijk wat van het land ziet). Alleen is er niet zo'n soortgelijke site in het engels?
    pi_56383007
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 12:26 schreef Shadina het volgende:
    De trein lijkt me een betere optie (vooral omdat je dan ook gelijk wat van het land ziet). Alleen is er niet zo'n soortgelijke site in het engels?
    => http://www.trenitalia.com/en/index.html

    Het is inderdaad maar zo'n 550 km, dus met de trein is een beter idee.
    En het is een rechtstreekse hogesnelheidstrein die er 4,5 uur over doet voor ca. 56 euro
    pi_56393591
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 12:38 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    => http://www.trenitalia.com/en/index.html

    Het is inderdaad maar zo'n 550 km, dus met de trein is een beter idee.
    En het is een rechtstreekse hogesnelheidstrein die er 4,5 uur over doet voor ca. 56 euro
    Dank je wel! Niet zo goed gekeken dan..

    Sorry dat ik zo moeilijk ben, maar staan ergens op die site ook de prijzen? (kan ze namelijk niet vinden..)
      zondag 3 februari 2008 @ 17:27:47 #57
    203039 pirlo444
    adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_56503839
    stikt het nog van de facisten daaro:P
    pi_57624044
    In de herfstvakantie (jaja ver weg, maar nu alvast aan het orienteren ) wil ik graag naar Rome met mn vriendin (aankomst 17oktober, vertrek 20 oktober). We zijn van plan om met het vliegtuig te gaan, en zijn erachter gekomen dat het met Ryanair ¤111 is, dus dat valt wel mee. (retour)

    Mn vraag is nu aan jullie of jullie misschien tips hebben mbt hotels! Ik ben zelf al wat gaan rondzoeken, maar ik vind het lastig om een mooi hotel te vinden tegen een schappelijke prijs. Dat komt misschien ook wel omdat sommige sites er zo uitzien dat ik ze niet echt vertrouw

    Daarom de vraag: Zouden jullie me kunnen helpen met een hotel in Rome? Verdere tips qua bezienswaardigheden en restaurantjes zijn ook altijd leuk natuurlijk! Ik zal de vorige delen ook ff doorspitten
    pi_57628181
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 15:44 schreef reconnect het volgende:
    In de herfstvakantie (jaja ver weg, maar nu alvast aan het orienteren ) wil ik graag naar Rome met mn vriendin (aankomst 17oktober, vertrek 20 oktober). We zijn van plan om met het vliegtuig te gaan, en zijn erachter gekomen dat het met Ryanair ¤111 is, dus dat valt wel mee. (retour)

    Mn vraag is nu aan jullie of jullie misschien tips hebben mbt hotels! Ik ben zelf al wat gaan rondzoeken, maar ik vind het lastig om een mooi hotel te vinden tegen een schappelijke prijs. Dat komt misschien ook wel omdat sommige sites er zo uitzien dat ik ze niet echt vertrouw

    Daarom de vraag: Zouden jullie me kunnen helpen met een hotel in Rome? Verdere tips qua bezienswaardigheden en restaurantjes zijn ook altijd leuk natuurlijk! Ik zal de vorige delen ook ff doorspitten
    Ik ben niet bekend met hotels in Rome, maar heb wel goede dingen gehoord over http://www.hotelpanda.it/ Misschien is dat wat (de ligging in ieder geval wel).

    Met bezienswaardigheden en restaurantjes kan ik je wel helpen

    Trevifontein
    Colosseum
    Forum Romanum
    Il Vittoriano vanwege het uitzicht
    Piazza del Popolo
    Piazza Navona
    Via del Corso
    Spaanse trappen
    Engelenburcht

    Stadsdelen: Centro (en dan voornamelijk, via Giulia en Governo Vecchio), Trastevere (Ponte Sisto) en de Gianicolo (en de Fontana Paola en als je tijd hebt het park Pamphili)

    Musea:
    Galleria Borghese
    Musei Capitolini
    Vaticaan

    Kerken:
    San Pietro
    San Pietro in Vincoli
    Sant'Agnese in Agone
    San Luigi dei Francesi
    Sant'Ignazio
    Santa Maria Maggiore
    San Giovanni in Laterano
    Pantheon
    Santa Maria in Trastevere
    San Paolo fuori le Mura

    Buiten Rome: Villa d'Este

    Beste pizza's van Rome (je moet hier waarschijnlijk wel in de rij staan) :
    In Centro: da Baffeto (via del governo vecchio 114)
    In Trastevere: Dar Poeta (Vicolo Bologna 45) en Panattoni/Di Marmi (Viale Trastevere 53)

    Ijs: Gelateria delle Palme in een straatje bij het Pantheon (aan de voorkant)
    pi_57636333
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 18:59 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Ik ben niet bekend met hotels in Rome, maar heb wel goede dingen gehoord over http://www.hotelpanda.it/ Misschien is dat wat (de ligging in ieder geval wel).

    Met bezienswaardigheden en restaurantjes kan ik je wel helpen

    Trevifontein
    Colosseum
    Forum Romanum
    Il Vittoriano vanwege het uitzicht
    Piazza del Popolo
    Piazza Navona
    Via del Corso
    Spaanse trappen
    Engelenburcht

    Stadsdelen: Centro (en dan voornamelijk, via Giulia en Governo Vecchio), Trastevere (Ponte Sisto) en de Gianicolo (en de Fontana Paola en als je tijd hebt het park Pamphili)

    Musea:
    Galleria Borghese
    Musei Capitolini
    Vaticaan

    Kerken:
    San Pietro
    San Pietro in Vincoli
    Sant'Agnese in Agone
    San Luigi dei Francesi
    Sant'Ignazio
    Santa Maria Maggiore
    San Giovanni in Laterano
    Pantheon
    Santa Maria in Trastevere
    San Paolo fuori le Mura

    Buiten Rome: Villa d'Este

    Beste pizza's van Rome (je moet hier waarschijnlijk wel in de rij staan) :
    In Centro: da Baffeto (via del governo vecchio 114)
    In Trastevere: Dar Poeta (Vicolo Bologna 45) en Panattoni/Di Marmi (Viale Trastevere 53)

    Ijs: Gelateria delle Palme in een straatje bij het Pantheon (aan de voorkant)
    Mooi lijstje zo! Ik zal het wat aanvullen als u mij toestaat.

    Ijs: The Old Bridge, Piazza Risorgimento, tussen Piazza San Pietro en metrostation Ottaviano, je komt er langs als je naar de Musei Vaticani loopt. Zomers staan hier enorme rijen, het zal wel in diverse Lonely Planets en Rough guides vermeld staan. Zeer ruime porties ijs voor weinig geld. Voor 1,30-1,50 krijg je zeer veel ijs en van een gunstige kwaliteit. Niet zoals bij de meeste van die ijszaken rond het Pantheon waar je 3 euro betaald voor zeer weinig. Nocciola (hazelnoot) Ik woonde op 3 minuten lopen van die ijszaak, de huisarts heeft me toen bevolen om te verhuizen aangezien het dagelijks bezoek aan de Old Bridge niet goed was voor mijn calorie-arme dieet.

    Pizza: Bella Napoli, Viale Giulio Cesare. Ook vlak bij de metro Ottaviano, mijns inziens een van de betere pizze in Roma. Echte Napoletaanse pizza (Alta, hoge zachte korst), geen Romeinse (Bassa dun en krokant). Vraag de ober of er verse mozzarella uit Campania is, ook al niet goed voor een calorie-arm dieeet maar o zo lekker.

    Da Baffetto heeft heerlijke Romeinse pizze maar om daar nou een uur in de rij te gaan staan, gaat me een beetje te ver.

    Bezienswaardigheden:

    -Aventino, in de buurt van het Circo Massimo. Prachtige uitzicht over Roma vanaf de Giardino delle Arance (sinaasappeltuin), naast het kerkje Santa Sabina. Let op, ook dit staat in meerdere reisgidsen vermeld dus ga liever op een doordeweekse dag, en bij voorkeur niet bij zonsondergang.





    -Fontana delle Tarterughe, op het Piazza Mattei, met lieve schildpadjes. Nee geen echte zoals bepaalde mensen veronderstellen




    Tradionele Italiaanse bars: Bar Amore in Via dei Banchi Nuovi en Bar San Callisto, pleintje naast Santa Maria in Trastevere.

    Hippe restaurants/aperitieven, met minder hippe prijzen uiteraard : Doppio Zero, in Via Ostiense. Il 10, in via Cola di Rienzo. 45 Giri, in via di Libetta. Momart, in via XXI Aprile.

    Uitgaan: Artcafe en Babel, Porta Pinciana bovenaan de Via Veneto. Alleen vrijdag en zaterdag. Entree = gratis, drinks = 15 euro. Enige probleem: zeer lastig om in te geraken, engels spreken wil nog wel eens helpen, sowieso alleen met de juiste kledij kom je erin. Maar eenmaal binnen, een waar spektakel aan mooie Italiaanse vrouwen (en mannen ).

    Akab/Goa in Testaccio. Entree vaak 15/20 euro. Iets jonger publiek.

    En Campo de fiori natuurlijk voor een rustig wijntje/biertje!

    [ Bericht 9% gewijzigd door A.Petacchi op 26-03-2008 23:20:11 ]
    AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
    LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
    pi_57636760
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 23:07 schreef A.Petacchi het volgende:

    Da Baffetto heeft heerlijke Romeinse pizze maar om daar nou een uur in de rij te gaan staan, gaat me een beetje te ver.
    Die rij gaat altijd een stuk sneller dan je verwacht, hooguit een halfuurtje! En ik vind het dat waard. Ook vanwege meneer "Baffetto".
    quote:
    Bezienswaardigheden:

    -Aventino, in de buurt van het Circo Massimo. Prachtige uitzicht over Roma vanaf de Giardino delle Arance (sinaasappeltuin), naast het kerkje Santa Sabina. Let op, ook dit staat in meerdere reisgidsen vermeld dus ga liever op een doordeweekse dag, en bij voorkeur niet bij zonsondergang.
    Jaa die was ik vergeten. Het sleutelgat daar is ook wel leuk en het rozentuintje wanneer je weer naar beneden gaat.
    pi_57637303
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 23:19 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Die rij gaat altijd een stuk sneller dan je verwacht, hooguit een halfuurtje! En ik vind het dat waard. Ook vanwege meneer "Baffetto".
    [..]

    Jaa die was ik vergeten. Het sleutelgat daar is ook wel leuk en het rozentuintje wanneer je weer naar beneden gaat.
    Ik zie zomers wel eens rijen van 60/70 personen, bijna tot aan Piazza Navona. 'Do they give free sigarets over there or what's going on?'

    Giardino delle Arance Krantje en ijskoude cola uit een glazen flesje erbij.

    Oh ja verder nog iets heel bijzonders, het Quartiere Coppede, ten oosten van Villa Borghese. Ik heb hier nog nooit een toerist gezien. Prachtige architectuur van de huizen, zeker de moeite waard als je meerdere dagen in Roma bent. Ik zeg niet dat je eerder hierheen moet gaan dan naar Piazza San Pietro maar als je de tijd hebt is het wel leuk om te zien.





    [ Bericht 6% gewijzigd door A.Petacchi op 26-03-2008 23:42:17 ]
    AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
    LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
    pi_57640674
    bedankt voor alle tips tot nu toe! Mooie foto's ook Voordat we weggaan gaan we iig een lijstje maken, we zijn van plan 4 dagen (vrijdag tm maandag) te gaan, dus we hebben iig flink de tijd. Zo hoeven we niet overal langs te rennen en kunnen we rustig van het mooie weer genieten (hopelijk is het dan ook mooi weer ) Nu nog ff op zoek naar een hotel..zijn jullie persoonlijk bekend met de site www.smook.biz? Staan aantal appartementen/hotels op tegen een volgens mij redelijke prijs
    pi_57649367
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 08:06 schreef reconnect het volgende:
    bedankt voor alle tips tot nu toe! Mooie foto's ook Voordat we weggaan gaan we iig een lijstje maken, we zijn van plan 4 dagen (vrijdag tm maandag) te gaan, dus we hebben iig flink de tijd. Zo hoeven we niet overal langs te rennen en kunnen we rustig van het mooie weer genieten (hopelijk is het dan ook mooi weer ) Nu nog ff op zoek naar een hotel..zijn jullie persoonlijk bekend met de site www.smook.biz? Staan aantal appartementen/hotels op tegen een volgens mij redelijke prijs
    Casa Trastevere ziet er wel leuk uit en dat is ook een redelijke prijs ja. Verder staan er een behoorlijk aantal appartementen op met een slechte ligging, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil, een sfeervolle locatie of een goede bereikbaarheid natuurlijk.
    pi_57650919
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 15:57 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Casa Trastevere ziet er wel leuk uit en dat is ook een redelijke prijs ja. Verder staan er een behoorlijk aantal appartementen op met een slechte ligging, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil, een sfeervolle locatie of een goede bereikbaarheid natuurlijk.
    ja aan Casa Trastevere zat ik ook te denken, zit volgens mij ook op een redelijk goede plek
    pi_57651087
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 17:12 schreef reconnect het volgende:

    [..]

    ja aan Casa Trastevere zat ik ook te denken, zit volgens mij ook op een redelijk goede plek
    Hele goede plek zelfs en Trastevere is 's avonds veel gezelliger dan het Centrum (Piazza Navona is ongeveer 10 minuten lopen vanaf daar). Wel wat herrie waarschijnlijk.

    [ Bericht 0% gewijzigd door _Boo_ op 27-03-2008 17:48:46 ]
    pi_57651511
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 08:06 schreef reconnect het volgende:
    bedankt voor alle tips tot nu toe! Mooie foto's ook Voordat we weggaan gaan we iig een lijstje maken, we zijn van plan 4 dagen (vrijdag tm maandag) te gaan, dus we hebben iig flink de tijd. Zo hoeven we niet overal langs te rennen en kunnen we rustig van het mooie weer genieten (hopelijk is het dan ook mooi weer ) Nu nog ff op zoek naar een hotel..zijn jullie persoonlijk bekend met de site www.smook.biz? Staan aantal appartementen/hotels op tegen een volgens mij redelijke prijs
    Sterker nog: SMOOK is zelfs een user van FOK!
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_58272951
    Weet iemand wat ongeveer de taxi-tarieven zijn in Rome? Want mn terugvlucht is om 9.25, en ik ga er vanuit dat het met openbaar vervoer moeilijk is om er om half 8 te zijn. Dus dat wordt dan een taxi.
      donderdag 24 april 2008 @ 10:26:02 #69
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_58273180
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 08:06 schreef reconnect het volgende:
    bedankt voor alle tips tot nu toe! Mooie foto's ook Voordat we weggaan gaan we iig een lijstje maken, we zijn van plan 4 dagen (vrijdag tm maandag) te gaan, dus we hebben iig flink de tijd. Zo hoeven we niet overal langs te rennen en kunnen we rustig van het mooie weer genieten (hopelijk is het dan ook mooi weer ) Nu nog ff op zoek naar een hotel..zijn jullie persoonlijk bekend met de site www.smook.biz? Staan aantal appartementen/hotels op tegen een volgens mij redelijke prijs
    Wij hebben in oktober via Smook in Casa Emanuele gezeten:
    http://www.smookrome.nl/a(...)on-termini-emanuele/
    Goed geregeld allemaal.
    Lag vlakbij supermarkten en een paar restaurantjes. De metro was dichtbij, dus erg goede lokatie, vond ik. Ook wel geinig: in die straat zitten allemaal van die tassenhandelaren, waar straatverkopers hun spul halen, alleen dan zonder de nepmerkjes erop
    Je kon lopen naar het Coloseum (15 minuten ofzo). Verder gewoon de metro naar het centrum genomen, maar dat moet je sowieso in Rome, aangezien dingen toch een stuk uit elkaar liggen.
    Als ik nog een keer naar Rome zou gaan, zou ik zeker weer via Smook boeken, waarschijnlijk ook hetzelfde appartement...

    http://mthalen-rome.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 27 april 2008 @ 22:21:18 #70
    80509 greatdane
    many dogs 1 apollo--great dane
    pi_58348081
    Ik ga er volgende week heen,echter met de auto
    Weet iemand hoe het verkeer daar is en of er goede parkeerplaatsen in de buurt van de toeristische atracties zijn?
      zondag 27 april 2008 @ 22:38:20 #71
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58348427
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 22:21 schreef greatdane het volgende:
    Ik ga er volgende week heen,echter met de auto
    Weet iemand hoe het verkeer daar is en of er goede parkeerplaatsen in de buurt van de toeristische atracties zijn?
    Is dit een grap?
    quote:
    car
    Driving in Rome is hairy in the extreme, and parking is a nightmare. Only drive if you absolutely have to.
    bron: Lonely Planet
    pi_58349045
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 22:38 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Is dit een grap?
    [..]

    bron: Lonely Planet
    Is al stukken beter geregeld tegenwoordig sinds die parkeergarage onder het colosseum geopend is.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
      maandag 28 april 2008 @ 20:33:42 #73
    80509 greatdane
    many dogs 1 apollo--great dane
    pi_58366382
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 23:07 schreef LudoSanders het volgende:

    [..]

    Is al stukken beter geregeld tegenwoordig sinds die parkeergarage onder het colosseum geopend is. [ afbeelding ]
    Een parkeerplaats onder het colloseum,dus de oude binnenstad lijkt me dan goed bereikbaar?
    pi_58446765
    ooow een tvp

    Vriend is nog nooit in Rome geweest, en wil in het najaar nog wel een stedentripje maken en wat geocaches doen.

    In het centrum liggen er een hoop, én ik wil hem al dat moois graag laten zien

    dus nu op zoek naar iets goedkoops
    Ja doei.
    pi_58492526
    Heeft iemand hier ook ervaring met een langere tijd in Rome? Ik ben namelijk opzoek naar een kamer voor 6 maanden vanaf september. Hopelijk rond de 300,- en het liefst in San Giovanni of omgeving?
    -
    -
      maandag 5 mei 2008 @ 19:39:13 #76
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58496731
    Ik zit nu in Rome voor 4 weekjes (werk)
    Klein vraagje: er zijn hier zo ontzettend veel restaurants dat ik echt niet kan kiezen waar ik nou wil eten. Kan iemand mij een bijzonder lekker restaurant/pizzeria oid aanraden, waar je gewoon voor weinig geld (max 20 euro pp) lekker kan eten?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      maandag 5 mei 2008 @ 20:36:51 #77
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58497995
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 19:39 schreef SaskiaR het volgende:
    Ik zit nu in Rome voor 4 weekjes (werk)
    Klein vraagje: er zijn hier zo ontzettend veel restaurants dat ik echt niet kan kiezen waar ik nou wil eten. Kan iemand mij een bijzonder lekker restaurant/pizzeria oid aanraden, waar je gewoon voor weinig geld (max 20 euro pp) lekker kan eten?
    quote:
    Beste pizza's van Rome (je moet hier waarschijnlijk wel in de rij staan) :
    In Centro: da Baffeto (via del governo vecchio 114)
    In Trastevere: Dar Poeta (Vicolo Bologna 45) en Panattoni/Di Marmi (Viale Trastevere 53)
    pi_58509121
    ik ga 26 augustus 8 dagen... 4 dagen rome, 4 dagen bracciano...

    huis van nero, vaticaan museum nog een keer ijsjessss
    en daarna lekker luieren aan het meer...

    yummyyy
    And It Hurts With Every HeartBeat
      zaterdag 10 mei 2008 @ 19:30:41 #79
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58598057
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 20:36 schreef _Boo_ het volgende:

    Beste pizza's van Rome (je moet hier waarschijnlijk wel in de rij staan) :
    In Centro: da Baffeto (via del governo vecchio 114)
    In Trastevere: Dar Poeta (Vicolo Bologna 45) en Panattoni/Di Marmi (Viale Trastevere 53)
    Niemand meer ervaringstips?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      maandag 12 mei 2008 @ 08:28:25 #80
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_58622059
    Hoe is Rome eind juli / begin augustus? Is het dan te warm? Zo ja, wat is wel een goede periode om te gaan?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 12 mei 2008 @ 11:11:16 #81
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58623418
    Ja, dan is het echt heel warm, makkelijk 35-40 graden en te heet om iets te doen. Veel winkels en musea zijn dan ook dicht, in elk geval 's middags.
    Ik zou zeggen dat de beste tijd om te gaan is, nu is het weer is in elk geval perfect hier: tussen de 20 en 26 graden, zonnig, weinig regen. Dus tussen half april en eind mei. En anders weer tussen half september en half oktober.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      maandag 12 mei 2008 @ 12:27:21 #82
    80509 greatdane
    many dogs 1 apollo--great dane
    pi_58624713
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 22:38 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Is dit een grap?
    [..]

    bron: Lonely Planet
    Ik heb het overleefd,maar rijden kunnen ze daar niet.
      maandag 12 mei 2008 @ 12:30:29 #83
    331 Merel
    Be here now.
    pi_58624785
    Nog twee nachtjes slapen en dan gaan we weer En inderdaad, eten bij Bafetto
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      maandag 12 mei 2008 @ 12:59:17 #84
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58625299
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 12:27 schreef greatdane het volgende:

    [..]

    Ik heb het overleefd,maar rijden kunnen ze daar niet.
    Je moet als voetganger trouwens ook erg goed opletten... ik zou hier met een auto/brommer/fiets werkelijk niet de straat op durven
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      maandag 12 mei 2008 @ 18:33:09 #85
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_58630377
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 11:11 schreef SaskiaR het volgende:
    Ja, dan is het echt heel warm, makkelijk 35-40 graden en te heet om iets te doen. Veel winkels en musea zijn dan ook dicht, in elk geval 's middags.
    Ik zou zeggen dat de beste tijd om te gaan is, nu is het weer is in elk geval perfect hier: tussen de 20 en 26 graden, zonnig, weinig regen. Dus tussen half april en eind mei. En anders weer tussen half september en half oktober.
    Okay thnx, dan zoek ik een andere bestemming voor de zomer
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:59 #86
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58777731
    Ik kan qua restaurants in elk geval aanraden: Graziosi, Piazza Flaminio 5/6
    en alle vestigingen van L'insalata ricca (veel lekkere salades, veel keus voor vegetariers)
    En voor vleeseters: La Campana, Vicolo della Campana 18 (zijstraat van de Via di Ripetta).
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      dinsdag 20 mei 2008 @ 22:13:10 #87
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_58790580
    geweldige foto's.. de eerstvolgende stedentrip = Rome!
      woensdag 21 mei 2008 @ 14:02:20 #88
    331 Merel
    Be here now.
    pi_58801861
    Het regent Keihard
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 14:06:06 #89
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58801923
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 22:38 schreef _Boo_ het volgende:
    Is dit een grap?
    [..]

    bron: Lonely Planet
    De LP is bedoeld voor Amerikanen. Die schrikken al van een flauwe bocht in de weg.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_58805744
    Ik wil met mijn vriendin een paar dagen Rome bezichtigen.....een dag of 3-4.
    Nu wil ik zo goedkoop mogelijk vliegen naar rome....
    Wie kan mij een geld besparende tip geven....

    Dank je wel
    Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
    pi_58805914
    Via Ryanair bijvoorbeeld, dan vlieg je vanaf Eindhoven en land je op een klein vliegveldje een eind buiten Rome. Vervolgens kun je met de bus ( ¤1,50 ) en de metro ( ¤1,00 ) het centrum in.
    Zo was het tenminste 4 jaar geleden.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_58806217
    Vanaf vliegveld Münster kun je vrij goedkoop naar Rome vliegen.
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_58806812
    rome ciampino is niet eens zo ver buiten de stad, iig als je het vergelijkt met andere steden en luchthavens zoals stansted in londen
    pi_58808708
    ben ik februari met Ryanair gevlogen. Ticket was zogenaamd 0,1 euro, maar incl toeslagen, bagage (betaal je los voor bij ryanair) was het 80 (retour). Al met al echt een koopje, maar helaas niet de beloofde 10 cent (duh!).

    Van het vliegveld Ciampino (bijna alle budget airlines komen daar aan) was het ongeveer een half uur met de bus. Zodra je de terminal inloopt kun je in de rij aansluiten voor een buskaart. Deze kostte ongeveer 15 euro meen ik, retour.

    Rome zelf is niet duur. Vaticaan is bijna helemaal gratis. Eten is ook niet duur, maar let op dat je op een terras of tafeltje binnen extra toeslag betaalt. Staand aan de bar een broodje pakken en kopje espresso nemen is altijd het goedkoopst.

    De wijk Trastevere is naar mijn mening het leukst... kleine straatjes en het is er druk en veilig. Neem geen hotel in de buurt van het station (Termini)... daar is het echt een en al pauperzooi. In Trastevere ligt de populairste pizzaria van Rome: Ivo's. MEga lekkere pizza's, pasta's en bruschette voor weinig geld. Het wordt na 8 uur erg druk dus zorg dat je op tijd bent. Succes ermee!
      woensdag 21 mei 2008 @ 22:31:49 #95
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58811572
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 20:20 schreef belikewater het volgende:
    ben ik februari met Ryanair gevlogen. Ticket was zogenaamd 0,1 euro, maar incl toeslagen, bagage (betaal je los voor bij ryanair) was het 80 (retour). Al met al echt een koopje, maar helaas niet de beloofde 10 cent (duh!).

    Van het vliegveld Ciampino (bijna alle budget airlines komen daar aan) was het ongeveer een half uur met de bus. Zodra je de terminal inloopt kun je in de rij aansluiten voor een buskaart. Deze kostte ongeveer 15 euro meen ik, retour.

    Rome zelf is niet duur. Vaticaan is bijna helemaal gratis. Eten is ook niet duur, maar let op dat je op een terras of tafeltje binnen extra toeslag betaalt. Staand aan de bar een broodje pakken en kopje espresso nemen is altijd het goedkoopst.

    De wijk Trastevere is naar mijn mening het leukst... kleine straatjes en het is er druk en veilig. Neem geen hotel in de buurt van het station (Termini)... daar is het echt een en al pauperzooi. In Trastevere ligt de populairste pizzaria van Rome: Ivo's. MEga lekkere pizza's, pasta's en bruschette voor weinig geld. Het wordt na 8 uur erg druk dus zorg dat je op tijd bent. Succes ermee!
    Ach termini, aan de populaire kant "dus richting colloseum om het even grof te schetsen" is helemaal niet zo erg, misschien niet de beste buurt, maar echt geen ghetto

    De andere kant, daar zou ik ook niet graag zitten
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 22 mei 2008 @ 12:10:30 #96
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_58821359
    Heb ik wel gezeten achter termini, in een hostel. 1 min lopen vanaf Termini en het was goed te doen. Hostel was netjes en kon er rustig 's avonds laat over straat.
      donderdag 22 mei 2008 @ 12:56:34 #97
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_58822413
    Ik ben afgelopen weekend naar Rome geweest. Vlucht koste ongeveer 90 euro voor 2 personen..bus naar termini 6 euro.

    Eten is zo ontzettend goedkoop. Op een gegeven moment gelunched: 2 flessen wijn, 2x pasta en 1x pizza, fles water en koffie voor 22 euro. Op een terrasje, buiten ergens.

    Het was natuurlijk niet altijd zo, maar over het algmeen vrij goedkoop..en lekker!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_58825166
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 20:20 schreef belikewater het volgende:
    ben ik februari met Ryanair gevlogen. Ticket was zogenaamd 0,1 euro, maar incl toeslagen, bagage (betaal je los voor bij ryanair) was het 80 (retour). Al met al echt een koopje, maar helaas niet de beloofde 10 cent (duh!).

    Van het vliegveld Ciampino (bijna alle budget airlines komen daar aan) was het ongeveer een half uur met de bus. Zodra je de terminal inloopt kun je in de rij aansluiten voor een buskaart. Deze kostte ongeveer 15 euro meen ik, retour.

    Rome zelf is niet duur. Vaticaan is bijna helemaal gratis. Eten is ook niet duur, maar let op dat je op een terras of tafeltje binnen extra toeslag betaalt. Staand aan de bar een broodje pakken en kopje espresso nemen is altijd het goedkoopst.

    De wijk Trastevere is naar mijn mening het leukst... kleine straatjes en het is er druk en veilig. Neem geen hotel in de buurt van het station (Termini)... daar is het echt een en al pauperzooi. In Trastevere ligt de populairste pizzaria van Rome: Ivo's. MEga lekkere pizza's, pasta's en bruschette voor weinig geld. Het wordt na 8 uur erg druk dus zorg dat je op tijd bent. Succes ermee!
    Eeej, top,dank voor de tips!
      zondag 25 mei 2008 @ 16:35:21 #99
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58900926
    Panorama van het Colloseum:

      zondag 25 mei 2008 @ 23:08:40 #100
    80509 greatdane
    many dogs 1 apollo--great dane
    pi_58908979
    Niet zo mooi als de foto hierboven,maar hier ook 2 foto's

      zondag 25 mei 2008 @ 23:40:06 #101
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58909786
    Foto's! Die heb ik ook nog wel









      zaterdag 12 juli 2008 @ 02:53:06 #102
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_60054796
    ik ga er volgende week woensdag heen. Ben wel benieuwd naar het voedsel.
    Confidence through competence
    pi_60171898
    Ik ga samen met mn vriendin een lang weekend ( vrijdag tm dinsdag) naar Rome. We logeren in een appartement van SMOOK. Ik ben benieuwd heb er iig heel veel zin in! Prachtige foto's trouwens

    Ticket was slechts 90 euro (retourtje) dus dat viel erg mee, en volgens mij is het weer nog prima in de herfst of niet?
    pi_60172179
    kijk uit voor het snack verbod..

    whahahahahaha, er mag nu niet meer gegeten worden in de buut van toeristische attractie
    of je moet een boete van 50 euro willen....
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_60173227
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 18:58 schreef reconnect het volgende:
    Ik ga samen met mn vriendin een lang weekend ( vrijdag tm dinsdag) naar Rome. We logeren in een appartement van SMOOK. Ik ben benieuwd heb er iig heel veel zin in! Prachtige foto's trouwens

    Ticket was slechts 90 euro (retourtje) dus dat viel erg mee, en volgens mij is het weer nog prima in de herfst of niet?
    Je kan er beter wezen dan in de zomer, Rome kan nogal warm wezen.

    Eind augustus ga ik ff een weekendje over.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_60473869
    ik ga in september half jaartje naar rome, weet iemand hier nog goedkope woonruimte rond termini? single kamer ongeveer 300,-?
    -
    -
    pi_60486735
    Ik vertrek 20 aug naar Rome. De eerste keer in Italië en dus ook in Rome dus ben benieuwd hoe het is. De foto's en verhalen zijn iig goed.
    pi_60581678
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 20:22 schreef Tallz het volgende:
    ik ga in september half jaartje naar rome, weet iemand hier nog goedkope woonruimte rond termini? single kamer ongeveer 300,-?
    Vergeet het maar,
    singles in het centrum heb je voor minimaal 500 euro, voor 300 euro kun je met iemand op een slaapkamer liggen in een buitenwijk. En dat is dan exclusief.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60582568
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 18:48 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Vergeet het maar,
    singles in het centrum heb je voor minimaal 500 euro, voor 300 euro kun je met iemand op een slaapkamer liggen in een buitenwijk. En dat is dan exclusief.
    ja het is wel mogelijk, maar erg zeldzaam. Voor 400 euro heb ik ze al wel gezien. Zit je in san giovanni of ergens rond termini.
    -
    -
    pi_60582692
    het ligt er ook aan met hoeveel mensen je in 1 huis wilt wonen
    ik ga nu in 1 huis wonen daar met 1 werkend meisje, niet heel ver buiten het centrum en betaal 500 excl.

    kijk ook eens op www.kijiji.it trouwens
    heb ik mijn kamer via gevonden
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60582878
    Bedankt die kende ik nog niet. Weet jij misschien hoeveel die 'spese' ongeveer zijn? En weet je heel toevallig nog een leuk bijbaantje in het weekend?
    -
    -
    pi_60585308
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:50 schreef Tallz het volgende:
    Bedankt die kende ik nog niet. Weet jij misschien hoeveel die 'spese' ongeveer zijn? En weet je heel toevallig nog een leuk bijbaantje in het weekend?
    Van baantjes weet ik nog niets, daar moet ik nog naar op zoek. Mijn plan is om Engelse les te gaan geven maar misschien wil ik ook wel iets simpelers.

    De spese, dat verschilt nog al. Je hebt rekening te houden met condominio, internet, gas en licht. Watergebruik heb ik niets over gehoord, zal wel óf gratis zijn óf wordt nauwelijks gebruikt (kraanwater is in Italië niet erg drinkbaar).

    Ik had er eentje, die had per maand spese van 30 condominio (dus zegmaar huismeesterkosten e.d.), 50 internet (een of ander supersnel internet, belachelijk veel), 15 gas, 15 licht. In de winter kwam daar dan nog 50 euro bij voor de centrale verwarming, per maand.

    Maar dit leek me wel wat veel.

    Die situatie met mijn kamer nu weet ik niet precies hoe hoog dat is, ik denk iets minder.

    Maar ga maar uit van ong. 80 in de zomer en over de 100 in winter.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60585478
    Als je niet vloeiend Italiaans spreekt, kun je een baantje wel vergeten. En ook als je wel vloeiend Italiaans spreekt is het lastig.
    pi_60585570
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:43 schreef _Boo_ het volgende:
    Als je niet vloeiend Italiaans spreekt, kun je een baantje wel vergeten. En ook als je wel vloeiend Italiaans spreekt is het lastig.
    Als je Engels spreekt heb je echter nogal een voordeel op de meeste Italianen
    Zeker in Rome moet een klein baantje er dan wel in zitten denk ik
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60585726
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:46 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Als je Engels spreekt heb je echter nogal een voordeel op de meeste Italianen
    Zeker in Rome moet een klein baantje er dan wel in zitten denk ik
    Als je geen Italiaans spreekt heb je een groot nadeel op alle Italianen. Zo ziet de gemiddelde Italiaan dat. Mensen die ik ken die een baantje in Rome hadden, deden of promotie voor een discotheek/bar/kroegentocht of werkten in een gelataria en zelfs zij spraken allemaal vloeiend Italiaans. Ze zitten daar gewoon niet te wachten op iemand die vloeiend Engels spreekt.
    pi_60585824
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:51 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Als je geen Italiaans spreekt heb je een groot nadeel op alle Italianen. Zo ziet de gemiddelde Italiaan dat. Mensen die ik ken die een baantje in Rome hadden, deden of promotie voor een discotheek/bar/kroegentocht of werkten in een gelataria en zelfs zij spraken allemaal vloeiend Italiaans. Ze zitten daar gewoon niet te wachten op iemand die vloeiend Engels spreekt.
    Ik spreek wel vloeiend Italiaans. Ik wil alleen maar zeggen dat vloeiend Engels spreken wellicht een bijkomend voordeel is.

    Overigens dacht ik meer aan een baantje in het "informele" circuit of hoe noem je dat.

    Ik heb hier afgelopen jaar ook geld verdiend door privélessen Italiaans te geven en dat zou daar ook best met Engels kunnen.

    En anders wellicht bij een museum oid?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60590612
    Ja of een touroperator oid, die zoeken ook altijd wel mensen voor rondleidingen etc. Engelse of Nederlandse kroeg oid. Moet wel iets te verzinnen zijn iig.

    Bedankt voor de info, ik was aan het denken om op de campus te gaan wonen (tor vergata) maar dat is te ver buiten het centrum. Sávonds is daar niks te doen. Maar een kamer zoeken maakt het er ook niet echt makkelijker op....
    -
    -
    pi_60593720
    Tor Vergata is als ik me niet vergis wel bij Metro B in de buurt toch? Want dat betekent dat je dan in principe in de hele zone rond metro B zou kunnen wonen en dat je dan toch weinig reistijd hebt.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60594095
    Maar na half 12 's avonds kom je niet meer terug.
    pi_60594478
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 09:38 schreef _Boo_ het volgende:
    Maar na half 12 's avonds kom je niet meer terug.
    Op de fiets

    Nee op de motorino natuurlijk

    Ik ga trouwens zelf wel proberen daar te fietsen, gewoon met van die vastmaaklampjes van de hema op mijn fiets
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60597295
    Nee precies en daar wil je niet wonen want dat is een beetje een buitenwijk/industrie gebied, gebeurt weinig. San Giovanni zou daarom perfect zijn, aan de metro en in de stad. Rijd jij fiets in Rome? Ik was zelf ook aan een motorino aan het denken maar dan komt weer dat leuke budget van mij om de hoek :S

    [ Bericht 5% gewijzigd door Tallz op 06-08-2008 12:16:17 ]
    -
    -
    pi_60597550
    -edit-
    -
    -
    pi_60599121
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 12:04 schreef Tallz het volgende:
    Nee precies en daar wil je niet wonen want dat is een beetje een buitenwijk/industrie gebied, gebeurt weinig. San Giovanni zou daarom perfect zijn, aan de metro en in de stad. Rijd jij fiets in Rome? Ik was zelf ook aan een motorino aan het denken maar dan komt weer dat leuke budget van mij om de hoek :S

    Ik weet het nog niet want ik woon er nog niet, maar ik ben het wel van plan. Ik woon in de zone Marconi/Colombo en daar schijn je goed te kunnen fietsen. In de stad schijnt het wel gevaarlijk te zijn maar ja als je 's avonds eens laat thuis komt dan denk ik als Hollander toch al snel aan de fiets hè
    Dat krijg je m'n kop niet uit
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_60730899
    zijn er mensen in het huis van nero geweest?
    And It Hurts With Every HeartBeat
      maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:22 #125
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_60733666
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 13:17 schreef soares het volgende:
    zijn er mensen in het huis van nero geweest?
    Zit dat nu niet dicht vanwege restauratie?
    Kan me herinneren dat ik er een paar jaar geleden niet heen ben gegaan vanwege tijdgebrek. Het jaar daarop had ik tijd was het gesloten
    pi_60748613
    ja vorig jaar was het nog dicht, maar het moet nu open zijn.... als het goed is

    en ik hoop dat het nu dus open is...
    dan kan ik daar rondneuzen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_61006148
    a.s. dinsdag vertrek ik!!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 21 augustus 2008 @ 12:48:08 #128
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61006282
    Ik ben er een jaar of 7 geleden geweest, het was zeker de moeite waard! Ik was er in mei nog, maar toen was het nog steeds gesloten... ik hoop voor je dat het nu wel open is.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_61014057
    ikheb via een italiaanse website kaartjes kunnen krijgen... dus ben verzekerdvan ingang!

    joepie!!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_61207623
    waar is dat? ik zit inmiddels in Rome en ben de hele stad aan het verkennen (op de fiets nog wel!), alleen van het huis van Nero heb ik nog niets gehoord

    Colosseum is trouwns lelijk en vies, bah.

    Pantheon is prachtig, San Giovanni in Laterano ook, de Sint Pieter is .... hemels
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:50:25 #131
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61213113
    Naast het Colosseum Je loopt er aan de linkerkant langs over de Via dei Fori Imperiali, en dan waar de weg een bocht naar rechts maakt langs de achterkant van het Colosseum kan je omhoog een park in, en daar is het.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_61216428
    ik ben eer gister naar het huis van nero geweest, wat indrukwekkend!!
    je moet wel er wat bijdenken, maar dat moet een bouwwerk zijn geweest...

    je kan er alleen naar binnen als je gereserveerd heb, en de mevrouw zei dat je ook een kaartje kan kopen bij het colloseum...

    gister hebben we een gratis rondleiding gehad in het museum... ook voor de tweede keer was het prachtig
    volgende keer maar regelen dat ik de collectie van raffaello kan zien...
    die vrouw bij het domes aurea zei dat zijn groteske manier van werken geinspireerd is op het huis van nero

    jij durft op de fiets? ik ben al bang als ik in de auto zit hahahaha,
    ik verblijf momenteel in bracciano lekker genieten van het meer, en ga morgen weer dagje rome doen!

    groetjess
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_61218913
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 11:49 schreef soares het volgende:
    ik ben eer gister naar het huis van nero geweest, wat indrukwekkend!!
    je moet wel er wat bijdenken, maar dat moet een bouwwerk zijn geweest...

    je kan er alleen naar binnen als je gereserveerd heb, en de mevrouw zei dat je ook een kaartje kan kopen bij het colloseum...

    gister hebben we een gratis rondleiding gehad in het museum... ook voor de tweede keer was het prachtig
    volgende keer maar regelen dat ik de collectie van raffaello kan zien...
    die vrouw bij het domes aurea zei dat zijn groteske manier van werken geinspireerd is op het huis van nero

    jij durft op de fiets? ik ben al bang als ik in de auto zit hahahaha,
    ik verblijf momenteel in bracciano lekker genieten van het meer, en ga morgen weer dagje rome doen!

    groetjess
    Er is nu nog niet zoveel verkeer, pas vanaf maandag weer.
    Bovendien woon ik in een rustige wijk, ook bij San Giovanni in Laterano is het rustig. Ik denk dat ik bij het Colosseum niet op de fiets zou durven
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_61234734
    je woont hier?
    I envy you....

    ik kom elk jaar en hou van deze stad!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_61240428
    ik ben hier een jaartje komen wonen
    vind de stad tot nu toe tegenvallen in vergelijking met Napels
    wel eens in Napels geweest?
    dat is pas het echte Italië!!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_61242138
    Met haar afval op straat????
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_61245834
    het afval van Napels

    nee luister Napolitanen zijn de liefste en grappigste mensen ooit
    die mensen zijn gek van hun tenen tot aan hun kruin, maar gek op een goede manier
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_61247436
    toch hou ik van deze stad....
    And It Hurts With Every HeartBeat
      maandag 22 september 2008 @ 13:12:01 #139
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_61823026
    Wij gaan over 6 weken naar Rome, huwelijksreis
    pi_62048120
    17 oktober vertrekken mn vriendin en ik naar Rome! we gaan 5 dagen ( ). Wat is de beste dag om naar het vaticaan te gaan? We zijn er van vrijdag tm dinsdag, maar die vrijdag en dinsdag vallen af door reizen.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 17:11:23 #141
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62054793
    Woensdag komt de paus dacht ik
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62057733
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:02 schreef reconnect het volgende:
    17 oktober vertrekken mn vriendin en ik naar Rome! we gaan 5 dagen ( ). Wat is de beste dag om naar het vaticaan te gaan? We zijn er van vrijdag tm dinsdag, maar die vrijdag en dinsdag vallen af door reizen.
    Wanneer de paus in Rome is geeft hij op zondag om 12.00 's middags uur iedereen de zegen vanuit het raam van zijn werkkamer. Leuk, maar de rondleiding door het Vaticaan zelf valt over het algemeen in het water door de massale drukte.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_62057736
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 17:11 schreef matthijst het volgende:
    Woensdag komt de paus dacht ik
    hehe lekker dan
      zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:05:38 #144
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_62124504
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:46 schreef soares het volgende:
    ikheb via een italiaanse website kaartjes kunnen krijgen... dus ben verzekerdvan ingang!

    joepie!!!
    Via welke site heb jij kaartjes gekocht? Ik wil er ook graag heen, maar kan zo 1 2 3 niet zoveel vinden op internet.

    -edit- nevermind, zie net op deze site dat de dagen dat ik er ben, het gesloten is. Jammer, erg jammer.

    Ik ga 25 oktober naar Rome voor een paar dagen. Ben er 2x eerder geweest, 1x 3 dgn en 1x 8dgn. Heerlijke stad.

    [ Bericht 20% gewijzigd door PeRi op 04-10-2008 12:25:19 ]
    Whatever I want.
    pi_62163716
    Voor wie Italiaans kan lezen: een weblog over Rome http://www.06blog.it/
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      zondag 12 oktober 2008 @ 11:30:35 #146
    229073 Crazy-me
    Ikke ikke ikke
    pi_62323902
    ik ga 25 november naar Rome.
    Is het weer dan nog goed?
    Your lips keep moving...but all I hear is blablablablablablablablabla.....
    pi_62559550
    Hallo, is er iemand die op 6 november van Rome naar Niederrhein vliegt en nog een plek in een auto overheeft naar een Nederlands treinstation? Ik kom er net achter dat er geen bussen rijden na 19.00 uur...
    -
    -
    pi_62562323
    Sorry ik kom al om 930 aan

    Maar is dit niks? http://www.airport-weeze.de/2-3-9_bus_nimwegen.php?lang=nl ¤15 euro naar Nijmegen CS. Is met een minibusje die je vantevoren moet bespreken en dan eventueel met anderen die ook die kant op gaan, zo niet heb je de taxi voor je alleen.

    Begin dit jaar eens gedaan, ging wel goed verder
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_62564858
    ja dat had ik ook gezien maar dat gaat - als ik het goed begrijp- maar 2 keer per dag, en dus niet op mijn tijd. Ik hoopte misschien iemand tegen te komen die toch daar met de auto is...
    -
    -
    pi_62565806
    Het is een taxibusje welke je gewoon kan reserveren he Elk halfuur zou je in principe kunnen vertrekken tot -ik meen- 00:30
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_62587145
    ja dacht ik ook, maar op de website zelf kun je maar 2 tijden aanvinken. Lijken me ook een beetje vreemde tijden maar goed. Nou mocht er nog iemand zijn toevallig mail me dan ff, anders neem ik de taxi
    -
    -
    pi_62741595
    Wij overwegen in mei naar Rome of Nice te gaan. Ik heb veel moeite met kiezen omdat het me allebei prachtige steden lijken. Dus ik kom in dit topic zoeken naar hét argument om naar Rome te gaan. De foto's die jullie hebben gepost zijn in ieder geval prachtig.

    Zijn er meer mensen in mei geweest? Hoe is het weer daar rond die tijd?
    I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
    [i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
    pi_62742934
    Die twee steden zijn niet te vergelijken. Rome is een wereldstad. Het weer in mei is over het algemeen mooi. April kan nog wisselvallig zijn, maar in mei is het vaak prachtig weer.
      Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 23:41:36 #154
    18653 crew  D.
    pi_62951759
    tvp
      dinsdag 4 november 2008 @ 23:49:05 #155
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_62952062
    Overmorgen vertrekken we op huwelijksreis naar Rome
      Moderator woensdag 5 november 2008 @ 23:17:24 #156
    18653 crew  D.
    pi_62986512
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 23:49 schreef Hi_flyer het volgende:
    Overmorgen vertrekken we op huwelijksreis naar Rome
    Dan zitten we misschien in hetzelfde vliegtuig
      zondag 23 november 2008 @ 14:35:02 #157
    229073 Crazy-me
    Ikke ikke ikke
    pi_63449731
    weet iemand hoe ik van ciampino het makkelijkst, goedkoop en redelijk snel bij station termini kan komen???
    Your lips keep moving...but all I hear is blablablablablablablablabla.....
    pi_63449806
    ik neem altijd de terravision bussen... tis missc niet de goedkoopste, maar wel makkelijk en vrij snel...
    And It Hurts With Every HeartBeat
      zondag 23 november 2008 @ 14:57:28 #159
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_63450439
    Helaas was Terravision in mei dit jaar uit de running omdat ze vanwege fraude gesloten waren door de politie. Geen idee of ze alweer rijden... anders kun je ook de gewone bus nemen naar metrohalte Anagnina en vandaar de metro naar het station.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      zondag 23 november 2008 @ 15:03:08 #160
    229073 Crazy-me
    Ikke ikke ikke
    pi_63450619
    Oke bedankt!
    Het is dus wel redelijk gemakkelijk te doen?
    Your lips keep moving...but all I hear is blablablablablablablablabla.....
    pi_63450849
    ik ben in september gewoon nog met terravision naar het centrum gekomen
    And It Hurts With Every HeartBeat
      maandag 24 november 2008 @ 13:17:27 #162
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_63476090
    Terravision zijn klootzakken. Wij hebben 2,5 uur gewacht op een bus, terwijl we 2 uur vlogen Ze werden bijna gelyncht en de chauffeur was een agressieve klootzak!
    pi_63476629
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 14:35 schreef Crazy-me het volgende:
    weet iemand hoe ik van ciampino het makkelijkst, goedkoop en redelijk snel bij station termini kan komen???
    Ik ben met de trein gegaan. Geen idee hoeveel het gekost heeft, maar trein stopte in termini en het duurde niet lang.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      woensdag 26 november 2008 @ 15:17:08 #164
    3155 MeneerTim
    de verschrikkelijke.
    pi_63537796
    Iemand nog een tip voor een leuk betaalbaar hotelletje in Rome voor twee personen?
      Moderator woensdag 26 november 2008 @ 15:28:12 #165
    18653 crew  D.
    pi_63538113
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 15:17 schreef MeneerTim het volgende:
    Iemand nog een tip voor een leuk betaalbaar hotelletje in Rome voor twee personen?
    http://www.hotelaniene.com/

    Erg tevreden over, en meer mensen met mij (als je de recenties leest op zoover.nl)
    pi_63538372
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 15:17 schreef MeneerTim het volgende:
    Iemand nog een tip voor een leuk betaalbaar hotelletje in Rome voor twee personen?
    Weinig ervaring met hotels e.d. maar over http://www.hotelpanda.it/ goede verhalen gehoord.

    Iemand trouwens al in 3D door Rome geslenterd?
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_63543967
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 15:17 schreef MeneerTim het volgende:
    Iemand nog een tip voor een leuk betaalbaar hotelletje in Rome voor twee personen?
    Ik weet er nog wel een niet ver van het centrum voor max. 50 euro per nacht voor een tweepersoonskamer (bed and breakfast).

    Toen mijn familieleden er logeerden, werd er 's nachts wel enorm geruziet, de eigenaresse kwam nooit opdagen, er bonkte 's nachts een gekke neger op de ramen, en in de badkamer lagen er soms handdoeken op de grond die niet werden opgeruimd.

    Maar verder waren er geen problemen en de eigenaresse heeft me gezegd dat ze de dingen beter ging regelen.

    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_63545389
    cristina hotels

    verschillende locaties in de buurt van termini

    we hebben er 2 keer verbleven... heel netjes!
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 27 november 2008 @ 10:55:21 #169
    3155 MeneerTim
    de verschrikkelijke.
    pi_63560023
    Dank, ik ga ze eens onder de loep leggen.
      zaterdag 6 december 2008 @ 14:08:29 #170
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_63804264
    Ik ga volgende week 11/12 tot 16/12 naar rome, vlieg met Ryanair voor 90 euro heen en weer. Ben erg benieuwd hoe alles is, heb nog geen planning, als ik daar ben ga ik wel opzoek naar leuke/mooie dingen. Hoop alleen dat het weer mee zit, ziet er op dit moment niet echt best uit voor volgende week
      zondag 14 december 2008 @ 18:24:59 #171
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_64010974
    Groeten uit Rome, het is lekker pootje baden in de rivier
    pi_64923241
    Ciao!

    Ik wil ergens in mei/juni naar Rome voor 5 dagen.
    Echter, ik wil alleen, is dat een beetje te doen als vrouw alleen? Ik ben dan wel geen blondine, en ik spreek de taal vrij redelijk. Maar toch. is het veilig 's avonds alleen op straat?

    Dan het volgende probleem: een betaalbaren 1-persoonskamer vinden..... Het goedkoopste, en eigenlijk ook wel het leukste, is een kamer in een klooster. Ik heb mijn keus laten vallen op "Suore della sacra famiglia", naast het vaticaan en 30 euro per kamer.
    Heeft iemand nog tips voor gelijksoortige adressen?
    pi_64923744
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 19:08 schreef Anotis het volgende:
    Ciao!

    Ik wil ergens in mei/juni naar Rome voor 5 dagen.
    Echter, ik wil alleen, is dat een beetje te doen als vrouw alleen? Ik ben dan wel geen blondine, en ik spreek de taal vrij redelijk. Maar toch. is het veilig 's avonds alleen op straat?
    In grote steden moet je altijd wel op je hoede zijn natuurlijk, Rome is daar geen uitzondering op. 's Avonds en 's nachts kun je Termini beter vermijden, net als Piazzo Vittorio en de parken. Daar willen nog al eens wat zwervers en Roemenen rondhangen.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_64924572
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 19:08 schreef Anotis het volgende:
    Ciao!

    Ik wil ergens in mei/juni naar Rome voor 5 dagen.
    Echter, ik wil alleen, is dat een beetje te doen als vrouw alleen? Ik ben dan wel geen blondine, en ik spreek de taal vrij redelijk. Maar toch. is het veilig 's avonds alleen op straat?

    Dan het volgende probleem: een betaalbaren 1-persoonskamer vinden..... Het goedkoopste, en eigenlijk ook wel het leukste, is een kamer in een klooster. Ik heb mijn keus laten vallen op "Suore della sacra famiglia", naast het vaticaan en 30 euro per kamer.
    Heeft iemand nog tips voor gelijksoortige adressen?
    Ha Anotis
    ik woon nu vijf maanden in Rome dus ik zal je zeggen wat voor idee ik van de stad heb gekregen.

    In het centrum is het volgens mij erg veilig 's avonds. Rond middernacht zie je nog wel veel mensen (vooral toeristen) op straat lopen. Soms kan het op sommige plekken wel erg rustig zijn moet ik zeggen, zo stond ik eens 20 min op een nachtbus te wachten eventjes achter het Colosseum en toen heb ik in die 20 min niemand voorbij zien komen.

    Buiten het centrum is het misschien niet aan te raden alleen te gaan lopen als vrouw 's avonds. Het ligt er ook aan: ik zit niet al te ver buiten het centrum en er is hier een lange straat waar ik 's avonds voor mijn plezier wel eens langs wandel. Daar zie ik dan rond 10 uur 's avonds eigenlijk alleen nog maar groepjes met buitenlanders, waar ik op zich niets tegen heb maar Rome zit nou eenmaal vol met illegalen die in grote armoede leven en dus op een andere wijze aan hun geld moeten komen. Ik heb nog geen last gehad met mensen maar misschien ook omdat ik een man ben.

    Afgezien van die lange straat is er in mijn wijk zelf genoeg volk op straat 's avonds. Op zich is het voordeel van Italië wat dat betreft dat er overal wel barretjes zijn die open zijn tot middernacht.

    Verder, houd er rekening mee dat op 31 mei als ik me niet vergis de Giro d'Italia eindigt in Rome, de wielrenners gaan helemaal door het centro storico heen en eindigen precies voor het Colosseum. Boek dus op tijd want dan zal alles wel volzitten!

    Die 30 euro klinkt uitermate goed, zeker als je dan met nonnen zit, ik ga de naam ook doorgeven aan mijn moeder. Ik kende zelf ook nog zo'n adresje bij het Vaticaan maar dat was een stuk duurder. Mijn moeder en tante zijn me een tijd geleden komen opzoeken, omdat ze met z'n tweeën waren kon ik ze niet bij mij thuis laten overnachten en ik had een B&B voor ze gevonden op een uitstekende plek. De kosten: 50 euro per nacht. Toen ik tegen de B&B-houdster zei dat ze liever niet bij elkaar op de kamer wilden bood ze hen zo een extra kamer aan, zonder dat ze bij hoefden te betalen! 25 euro per kamer! Nou je raadt het al, het was een hel daar, de eigenaresse liet zich de hele week niet zien, de Bulgaarse schoonmaakster liep alleen maar te drinken en voerde niets uit, 's nachts bonkte er een Afrikaan op de deur die naar binnen wilde want waarschijnlijk zaten er hoeren in een andere kamer; dus die zal ik je maar niet aanraden!!

    Kortom qua veiligheid is het volgens mij goed te doen, zeker als je niet al te ver na middernacht met het OV naar huis gaat en steegjes of afgelegen plekken mijdt.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_64926839
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 19:08 schreef Anotis het volgende:
    Ciao!

    Ik wil ergens in mei/juni naar Rome voor 5 dagen.
    Echter, ik wil alleen, is dat een beetje te doen als vrouw alleen? Ik ben dan wel geen blondine, en ik spreek de taal vrij redelijk. Maar toch. is het veilig 's avonds alleen op straat?

    Dan het volgende probleem: een betaalbaren 1-persoonskamer vinden..... Het goedkoopste, en eigenlijk ook wel het leukste, is een kamer in een klooster. Ik heb mijn keus laten vallen op "Suore della sacra famiglia", naast het vaticaan en 30 euro per kamer.
    Heeft iemand nog tips voor gelijksoortige adressen?
    Ik ben wel een blondine en spreek de taal vrij slecht, maar heb mij zelden onveilig gevoeld 's avond in Rome op straat. Met uitzondering van de buurt rond Termini. Het centrum en de wijk bij het Vaticaan zijn prima te doen. Ik woonde een tijdje net buiten het centrum en liep 's nachts altijd alleen naar huis vanaf Trastevere. Gelukkig nooit iets vervelends meegemaakt.

    Waar is dat klooster? Via Nazareth? Dat is volop ver van het centrum en niet bepaald naast het Vaticaan.
      zondag 11 januari 2009 @ 21:28:41 #176
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_64928810
    Nog even als referentie naar het hoge water in rome in december:

    Zo ziet het er blijkbaar normaal uit bij de Ponte sant'Angelo


    Zo zag ik het van de andere kant(beetje wazig, nee ik had niet gedronken ):


    En ja dat is een boot die tegen de brug ligt geparkeerd
    Al die romeinen stonden ook allemaal met hun camera foto's te schieten, naast een boot tegen de brug vond ik het eigenlijk allemaal niet zo bijzonder, totdat ik er thuis achterkwam dat er ook nog een heel fietspad e.d. langs loopt

    Door al die regen was het overal wat schandalig rustig, vaticaans museum e.d. kon je gewoon gelijk naar binnen, naar de top van de sintpieter was bijna angstig zo rustig
    Ook wel handig want om nu met 50 man die trap tegelijk op te gaan naar de koepel

    En alleen door Rome 's avonds is ook gewoon te doen (al ben ik wel een niet blonde jongeman, dus zal iets minder in trek zijn ) Inderdaad een aantal gebieden kun je beter vermijden, maar ik heb ook in de meer verlaten gebieden weinig zwervers e.d. tegen gekomen. (wel in sommige parken, daar vond ik het in de schemering al niet echt gezellig meer )
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 19:08 schreef Anotis het volgende:
    [..]
    Heeft iemand nog tips voor gelijksoortige adressen?
    Ik zat in Hotel Galeno, iets ten oosten van porte pia (niet echt midden centrum dus) paar minuten afstand van bushalte bij porte pia, daarvan heb je genoeg bussen naar het centrum en ongeveer 5 a 10 minuten van Metro.
    Betaalde 40 euro/per nacht voor een eenpersoonskamer, met wc en douche, was wel klein maar voor slapen + wassen vond ik het goed genoeg.
    pi_64931015
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 20:41 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Ik ben wel een blondine en spreek de taal vrij slecht, maar heb mij zelden onveilig gevoeld 's avond in Rome op straat. Met uitzondering van de buurt rond Termini. Het centrum en de wijk bij het Vaticaan zijn prima te doen. Ik woonde een tijdje net buiten het centrum en liep 's nachts altijd alleen naar huis vanaf Trastevere. Gelukkig nooit iets vervelends meegemaakt.

    Waar is dat klooster? Via Nazareth? Dat is volop ver van het centrum en niet bepaald naast het Vaticaan.
    idd op Google vind ik nu ook dat het in Via Nazareth is, dat is echt een kuteind buiten het centrum, daar wil je echt niet zitten.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_64939356
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 20:41 schreef _Boo_ het volgende:
    Waar is dat klooster? Via Nazareth? Dat is volop ver van het centrum en niet bepaald naast het Vaticaan.
    Deze info heb ik van dat klooster:

    PICCOLE SUORE DELLA SACRA FAMIGLIA, Casa Di Accoglienza Paolo VI
    Viale Vaticano 92
    00165 Roma
    Tel: 06.3909.1411; Fax: 06.3909.1427; E-mail: casapaolosesto@pssf.it
    The rates are: 32 Euro for a single room; 55 Euro for a double room; 73 Euro for a room with three beds; 85 Euro for a room with four beds. No breakfast or other meals are served.
    pi_64940519
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 09:06 schreef Anotis het volgende:

    [..]

    Deze info heb ik van dat klooster:

    PICCOLE SUORE DELLA SACRA FAMIGLIA, Casa Di Accoglienza Paolo VI
    Viale Vaticano 92
    00165 Roma
    Tel: 06.3909.1411; Fax: 06.3909.1427; E-mail: casapaolosesto@pssf.it
    The rates are: 32 Euro for a single room; 55 Euro for a double room; 73 Euro for a room with three beds; 85 Euro for a room with four beds. No breakfast or other meals are served.
    Niet slecht zeg!! Zou wel even informeren of de prijzen kloppen maar anders is het heel goedkoop!!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      maandag 12 januari 2009 @ 10:12:39 #180
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_64940703
    TVP ben nog nooit in Rome geweest, moet er nog wel een keer naartoe, alleen niet midden in de zomer omdat me dat echt te druk lijkt. Ik ben ook in Florence geweest, dat vond ik net allemaal net iets te imposant voor 1 dagje Verona vind ik wel écht een leuke stad Kan je best een dagje of 2 rondlopen. Ik ben bang dat ik aan een week Rome niet genoeg heb, ik ben benieuwd of er nog achteraf barretjes/eettenten zijn waar je voor een leuke prijs geweldig kan eten bijv.
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_64962348
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 09:06 schreef Anotis het volgende:

    [..]

    Deze info heb ik van dat klooster:

    PICCOLE SUORE DELLA SACRA FAMIGLIA, Casa Di Accoglienza Paolo VI
    Viale Vaticano 92
    Dat is prima!
    pi_64962595
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 10:12 schreef honda1990 het volgende:
    TVP ben nog nooit in Rome geweest, moet er nog wel een keer naartoe, alleen niet midden in de zomer omdat me dat echt te druk lijkt. Ik ben ook in Florence geweest, dat vond ik net allemaal net iets te imposant voor 1 dagje Verona vind ik wel écht een leuke stad Kan je best een dagje of 2 rondlopen. Ik ben bang dat ik aan een week Rome niet genoeg heb, ik ben benieuwd of er nog achteraf barretjes/eettenten zijn waar je voor een leuke prijs geweldig kan eten bijv.
    Midden in de zomer is het juist rustig. Zeker in Augustus. Weinig Italianen en weinig toeristen. Snikheet en veel dingen die dicht zijn.

    En natuurlijk zijn er leuke plekken waar je goed kan eten voor een leuke prijs. Ik vind zelf vooral Trastevere leuk. En aperitivo is fantastisch; je bestelt een drankje en je kan eten pakken bij het buffet zonder dat je daarvoor extra hoeft te betalen. De leukste bar van Rome: http://www.freniefrizioni.com/
    pi_65153747
    Ontzettende tvp. 3 vrienden en ik zijn zo gek om de eerste week van augustus lekker de hitte te trotseren Toch enorm zin in
    Too much is never enough!
    pi_65154844
    ik was er vorig jaar de laatste paar dagen van augustus en eerste paar van sept...

    en het was zooooo heet niet normaal... hou je water bij de hand, en ga een dagje zwemmen in bracciano ofzo...

    want het is echt bah bah warm.... let wel goed op de openinstijden van bezienswaardigheidheden enzo...
    dat kan inderdaad veranderen in de maand augustus,
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_65165843
    ik ben hier 20 augustus aangekomen, de eerste 2 weken was het non-stop elke dag 35 graden
    eerste dag notabene te voet naar het centrum gegaan zonder water mee te nemen
    ik kwam totaal oververhit thuis
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_65168867
    Rome in de zomer = warrum.. Het klimaat rond mei vind ik het prettigste
    pi_65186154
    In de kerstvakantie ga ik waarschijnlijk een midweek naar Rome (zijn er nog niet uit of we naar Rome gaan, maar is wel een stad waar we allemaal graag naartoe willen). Is het dan een beetje te doen qua bezienswaardigheden (openingstijden?), temperatuur etc.?
    pi_65197209
    het regende nu heel veel dit jaar rond die tijd, zegmaar elke dag een bui, en eens in de week storm.
    maar ze zeggen me dat dat uitzonderlijk is.

    qua temperatuur is het wel te doen hoor in vergelijking met nederland, temperaturen van zo'n 7-12 graden.

    verder qua bezienswaardigheden lijkt het me goed te doen, met Kerst zelf weet ik niet maar de dagen daaromheen is volgens mij alles wel open
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_65868802
    Deze zomer waarschijnlijk mijn tweede bezoek aan Rome.
    Met de auto dit keer.
    Dit omdat Rome slechts een deel van de roadtrip zal zijn.
    Iemand tips voor bruikbare hostels daar?
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      maandag 9 februari 2009 @ 08:21:06 #190
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_65871382
    Ik ben al iets van 6 keer in Rome geweest, topstad.
    Ben ook Vaticaan ingeweest, zeg maar daar achter waar al die belangrijke mensen hun werk doen enzo , aangezien een vriendin van mijn ma een non is daar, en ons zo mee naar binnen kreeg
    pi_65875763
    Ah er is geboekt. Eerste week van augustus 7 dagen in Planet Hotel. Zal vast wel prima zijn
    Too much is never enough!
    pi_66148033
    En wij gaan ook .... in september .

    Eerst 10 dagen naar Toscane, daarna door naar Rome. We verblijven 4 dagen in deze super schattige studio voor slechts 75 euro per nacht. Ik vond het echt moeilijk om een betaalbaar 2* hotel te vinden op een goede locatie voor ongv 100 euro per nacht. Toen dit echt niet lukte, ben ik me gaan verdiepen in het huren van een appartement van een particulier en zo vond ik deze hidden gem .
    pi_66148109
    Donderdag om 6:30 richting Rome vanaf Charleroi
      zaterdag 7 maart 2009 @ 17:35:49 #194
    38223 Takkembah
    Beetje gek en raar
    pi_66802623
    Tvp, gaan 6 juni naar Rome voor onze huwelijksreis....

    Nog immer zoekende naar verblijf
    Alexa en Seth zijn lief
    See everything; overlook a great deal; correct a little
    pi_66805388
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 08:36 schreef Ingridh007 het volgende:
    Eerst 10 dagen naar Toscane, daarna door naar Rome. We verblijven 4 dagen in deze super schattige studio voor slechts 75 euro per nacht. Ik vond het echt moeilijk om een betaalbaar 2* hotel te vinden op een goede locatie voor ongv 100 euro per nacht. Toen dit echt niet lukte, ben ik me gaan verdiepen in het huren van een appartement van een particulier en zo vond ik deze hidden gem .
    Dat vraagt om een review dan! Hoe heet het? Lijkt me inderdaad een leuk stekje voor een paar dagen Rome
    pi_66806814
    De studio heet monte giordano studio. Te boeken via Rentalinrome.com (a 95euro p/nacht) of via de eigenaar zelf (even googlen) voor 75 p/n.

    Als jij eerder gaat dan ik, laat je me dan weten hoe het was?
      zondag 8 maart 2009 @ 00:04:36 #197
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_66814437
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 19:53 schreef Ingridh007 het volgende:
    De studio heet monte giordano studio. Te boeken via Rentalinrome.com (a 95euro p/nacht) of via de eigenaar zelf (even googlen) voor 75 p/n.

    Als jij eerder gaat dan ik, laat je me dan weten hoe het was?
    Perfecte stek om Rome te verkennen! Via Monte Giordano is 1 straatje van de school waar ik 3 maanden heb gezeten op Piazza Orologio. Echt een superleuke buurt midden in het centrum van Rome. Via del Governo Vecchio is echt een van de leukste straatje van Rome. Als je daar zit, moet je zeker een keertje naar Pizzaria Da Baffetto gaan.
      zondag 8 maart 2009 @ 11:39:53 #198
    38223 Takkembah
    Beetje gek en raar
    pi_66820195
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 19:53 schreef Ingridh007 het volgende:
    De studio heet monte giordano studio. Te boeken via Rentalinrome.com (a 95euro p/nacht) of via de eigenaar zelf (even googlen) voor 75 p/n.

    Als jij eerder gaat dan ik, laat je me dan weten hoe het was?
    Goede tip trouwens die site

    Wij gaan denk ik ook maar op zoek naar zoiets
    Alexa en Seth zijn lief
    See everything; overlook a great deal; correct a little
    pi_66820934
    Tip: gelateria Frigidarium in de via del Governo Vecchio
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_66828105
    Weet er iemand een website of organisatie met arrangementen (hotel of bungalow, huisje of wat dan ook inclusief vliegreis) voor redelijke prijzen voor eind april?
    pi_66829733
    ik zou het los boeken...
    ryan air en een goede hotel/hostel site... ben je vaak goedkoper... ik ga eind augustus weer... vlucht voor 40 euro
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66830216
    Ryanair is helaas ontzettend duur rond die dagen (25 april- 1 mei)
    pi_66831802
    Hotel Marco Polo
    Italië - Rome


    Vliegreis, vertrek vanaf Dusseldorf
    2-persoonskamer, Logies/ontbijt
    3 dagen (27 april 2009 - 29 april 2009)

    Reisgezelschap:
    2 volwassenen, 0 kinderen, 0 baby's
    --------------------------------------------------------------------------------

    Reissom 2x 210.00 420.00
    Calamiteitenfonds 1x 2.50 2.50
    Boekingskosten 1x 22.50 22.50

    --------------------------------------------------------------------------------

    Totaal 445.00


    dat was de eerste optie bij d-reizen....
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66842283
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 00:04 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Perfecte stek om Rome te verkennen! Via Monte Giordano is 1 straatje van de school waar ik 3 maanden heb gezeten op Piazza Orologio. Echt een superleuke buurt midden in het centrum van Rome. Via del Governo Vecchio is echt een van de leukste straatje van Rome. Als je daar zit, moet je zeker een keertje naar Pizzaria Da Baffetto gaan.
    Thanks voor je reactie. Mooi om te horen dat we op een goede locatie hebben geboekt. Vond het nl best lastig, ben nog nooit in Rome geweest en iedere locatie wordt om zijn eigen kwaliteiten geroemd...
    pi_66940248
    Lijkt me echt geweldig mooi, Rome. Ik ga er deze zomervakantie heen .
    pi_67626580
    TVP. geboekt om eind april te gaan
    pi_67629213
    *verkeerde topic*
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_67630493
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:01 schreef soares het volgende:
    ik was er vorig jaar de laatste paar dagen van augustus en eerste paar van sept...

    en het was zooooo heet niet normaal... hou je water bij de hand, en ga een dagje zwemmen in bracciano ofzo...

    want het is echt bah bah warm.... let wel goed op de openinstijden van bezienswaardigheidheden enzo...
    dat kan inderdaad veranderen in de maand augustus,
    ik ben ook eind augustus geweest, maar het was echt wel goed uit te houden vond ik. het was lekker warm, alleen had ik wel bijna een zonnesteek na 3 uur op het bovendek van de Hop-on Hop-off bus te hebben gezeten

    verder hadden we echt een geweldig appartement in de Via Aurelio, we zaten een paar straten achter het Colloseo was echt perfect gelegen ook bij het openbaar vervoer als metro ect.
      maandag 6 april 2009 @ 00:08:49 #209
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_67746299
    Ik heb ook geboekt !

    Ik ga in de zomer (juli) naar Fiumicino, op 15 minuten afstand van Rome. Iemand daar ooit geweest?

    Heeft iemand toevallig een handige website waar alle zomerevenementen in Rome te vinden zijn? Een soort stadsagenda dus? De website van Thomas Cook is hopeloos verouderd (zomer 2008!) dus daar word ik niet wijzer van. Ik kan verder gaan googlen maar misschien heeft iemand zo een handige site paraat?
      maandag 6 april 2009 @ 19:42:24 #210
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_67769917
    quote:
    JULI

    26 juni t/m 7 september 2009 (jaarlijks)
    L'Isola del Cinema (filmeiland)
    Dit openlucht filmfestival vindt plaats op een bijzondere locatie: het Tiberina eiland. Dit eiland ligt in de stad en wordt verbonden met 'het vaste land' via de Ponte Rotto (kapotte brug), die voor de gelegenheid in Hollywoodstijl is verlicht. Op het programma staan topfilms gecombineerd met muziek, dans, modeshows, multimedia artiesten, lekker eten en drinken en niet te vergeten bezoek van enkele filmsterren.
    Locatie: Isola Tiberina
    Kosten: gratis
    Open: 18:00-03:00 uur
    Website

    Juli 2009 (data worden nog bekend gemaakt)
    AltaRoma
    Deze fashionshow wordt tweejaarlijks (in januari en in juli) gehouden in het Auditorium Parco della Musica en in Piazza di Pietra. AltaRoma combineert elementen van traditionele modeshows met excentrieke evenementen en experimentele optredens; kleding, kunst en spektakel komen hier samen. Op de catwalk vind je zowel de klassieke collecties als de meer uitdagende collecties van jong talent.
    Locatie: Auditorium Parco della Musica & Piazza di Pietra
    Website
    van deze site: http://rome.nl/rome/tips/evenementen
    pi_67770352
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:44 schreef heaven7 het volgende:
    Weet er iemand een website of organisatie met arrangementen (hotel of bungalow, huisje of wat dan ook inclusief vliegreis) voor redelijke prijzen voor eind april?
    Op de volgende site worden geen arrangementen aangeboden, maar het is wel een goede site voor appartementen in Rome: http://www.romanreference.com/

    Ik heb er zelf al een aantal keren geboekt.
    I am geppy man!
      maandag 6 april 2009 @ 22:19:12 #212
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_67776774
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 00:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

    Heeft iemand toevallig een handige website waar alle zomerevenementen in Rome te vinden zijn? Een soort stadsagenda dus? De website van Thomas Cook is hopeloos verouderd (zomer 2008!) dus daar word ik niet wijzer van. Ik kan verder gaan googlen maar misschien heeft iemand zo een handige site paraat?
    When:12 Jun - 31 Aug 2009 (annual)
    Where:Tiber Embankment
    Lungo er Tevere is a large arts and crafts fair set up every summer along the banks of Rome's River Tiber, between Garibaldi and Cestio bridges. It provides a bizarre mixture of things to see, buy and do.

    There are stalls on Italian regions and foreign cities, a film festival dedicated to a different movie star every year, photography, arts and crafts. There are also special exhibitions, which last year included one on soldiers, from toys by some of the most prestigious manufacturing companies to paintings of World War II. Throughout the night Lungo er Tevere offers DJ sets, jazz, dance courses, theatre, cabaret, drag queen shows and much more.

    When:Jun - Sep 2009 (annual)
    Where:Rome
    Cost:Various
    Opening Hours:Various
    The varied programme at the Estate Romana Festival offers jazz, rock, classical music, film, sport, theatre and children's fun to fill Rome's balmy evenings. Events take place in parks, courtyards, art galleries and around monuments throughout the city, with giant screens erected to show popular films at late-night viewings.
    Advertisement
    The programme combines a colourful mix of entertainment from around the world. Open-air film screens are set up in Vittorio Emmanuele Square, on the River Tiber Island and on the top of Gianicolo Hill in Trastevere. There is also a Cabaret Festival held on the Oppio Hill, next-door to the Colisseum.

    For detailed programme information, please contact the tourism office or visit the Estate Romana website.
    http://www.estateromana.comune.roma.it/
      maandag 6 april 2009 @ 22:33:57 #213
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_67777375
    Thx voor de tips Spees_Eend en _Boo_!
    pi_68316160
    Iemand die mij kan vertellen wat er in Rome wel en niet open is op 1 mei (dag van de arbeid).
    Google vind je dat sommige winkels open zijn, maar andere sites zeggen weer van niet.

    dank
    pi_68361172
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 20:46 schreef staticdata het volgende:
    Iemand die mij kan vertellen wat er in Rome wel en niet open is op 1 mei (dag van de arbeid).
    Google vind je dat sommige winkels open zijn, maar andere sites zeggen weer van niet.

    dank
    Volgens mij is alles dicht. Welke zouden dan open zijn volgens Google?
    Winkels die puur op toeristen zijn gericht zijn misschien wel open.
    pi_68361312
    Hmm, ik lees nu ook inderdaad wat dat in verband met de crisis het dit jaar voor het eerst niet meer verboden zou zijn om open te zijn op 1 mei.

    Maar waarom zou je willen winkelen? Het concert is toch veel leuker.
    pi_68368701
    Nou winkelen niet, maar ben wel benieuwd of colosseum etc wel open zijn.

    Eerste keer in Rome. Om dan naar een concert te gaan ipv de monumenten
    pi_69118181
    kickje en tevens tvp, Angels & Demons heeft mijn interesse in Rome aangewakkerd!
      zondag 17 mei 2009 @ 15:21:28 #219
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_69119059
    Mijn broertje is donderdag teruggekomen uit Rome en we hebben besloten om volgend jaar samen een keer te gaan. Als we het geld bij elkaar kunnen krijgen tenminste. Maar dat zou dan begin mei 2010 worden .

    Angels & Demons is 10x toffer als je er zelf geweest bent: was een feest van herkenning voor mn broertje en mij, toen we hem vrijdag in de bios zagen.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      zondag 17 mei 2009 @ 16:21:57 #220
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_69120893
    Kun je in Rome een beetje goed en betaalbaar uitgaan?
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
      zondag 17 mei 2009 @ 16:24:02 #221
    215371 Mestras
    Arizona
    pi_69120949
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:21 schreef Chicolate het volgende:
    Mijn broertje is donderdag teruggekomen uit Rome en we hebben besloten om volgend jaar samen een keer te gaan. Als we het geld bij elkaar kunnen krijgen tenminste. Maar dat zou dan begin mei 2010 worden .

    Angels & Demons is 10x toffer als je er zelf geweest bent: was een feest van herkenning voor mn broertje en mij, toen we hem vrijdag in de bios zagen.
    ja heerlijk is dat he!! dat je gewoon jezelf daar weer ziet lopen, bijv bij het vaticaan of een van die grotere kerken
      vrijdag 29 mei 2009 @ 12:20:12 #222
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_69522288
    Op 25 juni ga ik naar Rome (yay )
    Heeft iemand up-to-date info over hoe ik het makkelijkst van Ciampino naar Termini kan komen?
    Grazie!
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_69522318
    oh ja! goeie schop!

    nee, dat weet ik nog niet, máár, wij gaan in oktober naar Rome

    met m'n ouders, die nemen ons mee omdat mn moeder 50 wordt...

    ik heb er zo veel zin in!
    Ja doei.
    pi_69522973
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
    Op 25 juni ga ik naar Rome (yay )
    Heeft iemand up-to-date info over hoe ik het makkelijkst van Ciampino naar Termini kan komen?
    Grazie!
    Je neemt NIET de grote Terravision bus maar je neemt de bus of richting Metro Anagnina of richting Ciampino FS (treinstation), ligt eraan welke eerst komt. Alle bussen parkeren precies buiten bij de hal. Daarvandaan neem je dan de metro of de trein richting Termini. Ik ga meestal met de metro, totale kosten zijn dan 2,20, als je een koffer hebt 3,20 euro. Terravision kost 8 euro als ik me niet vergis en doet er volgens mij nog langer over ook.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 14:35:02 #225
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_69526375
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:45 schreef JohnDDD het volgende:
    Je neemt NIET de grote Terravision bus maar je neemt de bus of richting Metro Anagnina of richting Ciampino FS (treinstation), ligt eraan welke eerst komt. Alle bussen parkeren precies buiten bij de hal. Daarvandaan neem je dan de metro of de trein richting Termini. Ik ga meestal met de metro, totale kosten zijn dan 2,20, als je een koffer hebt 3,20 euro. Terravision kost 8 euro als ik me niet vergis en doet er volgens mij nog langer over ook.
    Dank u
    Nog andere tips? Ik kom donderdagavond 25 juni aan en zal zaterdagavond 27 juni 17:00 vertrekken. Ben er nog nooit geweest. Wat is aan te raden? Wat is niet aan te raden? Uiteraard gaan we de toeristische plaatsen bezoeken, maar misschien heb je nog wat "hidden gems".
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 15:16:49 #226
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_69527617
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:

    [..]

    Dank u
    Nog andere tips? Ik kom donderdagavond 25 juni aan en zal zaterdagavond 27 juni 17:00 vertrekken. Ben er nog nooit geweest. Wat is aan te raden? Wat is niet aan te raden? Uiteraard gaan we de toeristische plaatsen bezoeken, maar misschien heb je nog wat "hidden gems".
    Persoonlijk vond ik het uitzicht vanaf de koepel van de Sint Pieter het mooiste van heel Rome: je kijkt dan over de hele stad uit. Dus ik zou zeker aanraden om daar heen te gaan . De klim alleen al is een beleving (niet doen als je claustrofobisch bent).
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_69537752
    s' Avonds lekker naar een leuk plein gaan, altijd wat te zien, Piazza Navona natuurlijk, maar je kan ook naar Trevi Fontein gaan, ziet er leuker uit 's avonds en het is stukken minder druk dan overdag, wanneer je ellebogen echt moet gebruken. Spaanse Trappen is ook gezellig om even rond te hangen, wel even de verkopers negeren...

    Die verkopers zijn echt te lame voor woorden. Vorig jaar met school naar Rome, 1e avond, gaan we zitten bij zo'n fontein, komt zo'n Indiër op ons af, geeft een roos aan meisje naast me, geeft aan mij en jongen die naast haar zat een hand met een feliciterend lachje en vraagt vervolgens aan ons geld om die roos te betalen; 5 euro . Aardig meisje, maar dit was toch wel te triest voor woorden. Vriendelijk 'nee' geschud, hij meteen chagrijnig gezicht, grijpt roos en loopt verder naar naar volgend groepje

    Verkopers in Rome
    pi_69538897
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:

    [..]

    Dank u
    Nog andere tips? Ik kom donderdagavond 25 juni aan en zal zaterdagavond 27 juni 17:00 vertrekken. Ben er nog nooit geweest. Wat is aan te raden? Wat is niet aan te raden? Uiteraard gaan we de toeristische plaatsen bezoeken, maar misschien heb je nog wat "hidden gems".
    Vergeet bijv. de San Clemente niet, een kerk vlakbij het Colosseum, waar je af kunt dalen in de oude vroegchristelijke kerk onder de huidige kerk en in een laag die daar weer onder zit. Vlak daarbij heb je de Santi Quattro Coronati, die niet alleen een geweldige kloostergang heeft (even op de bel drukken in de kerk) maar ook een geweldige kapel die nog voor de ingang van de kerk rechts zit nadat je de toegangspoort bent doorgelopen. Achter een rooster zit daar als het goed is een non die je de deur tot de kapel kan openmaken, waarin geweldige oude fresco's te vinden zijn van de Donatio Constantini, de gift van de wereldlijke macht aan de kerk door keizer Constantijn. Op de fresco's is te zien hoe Constantijn ziek wordt, zich laat dopen, beter wordt en dan de Paus zijn wereldlijke macht schenkt.

    Verder speciaal de Cristo Re, een kerk gemaakt in het fascistische tijdperk wat ook tot uitdrukking komt in de schilderingen binnen in de kerk die gemaakt zijn door Mussolini's huisarchitect.

    Mocht je geïnteresseerd zijn in de fascistische periode, neem dan vanaf Piazza del Popolo de tram en stap uit bij de laatste halte vlakbij het Foro Italico, het forum dat Mussolini heeft laten maken. Interessant daar is bijv. de brug richting het stadion Olimpico waar nog steeds een originele fascistische zuil staat tussen al het verkeer en het Stadio dei Marmi, een atletiekstadion omringd door tientallen typisch fascistische standbeelden die diverse sporten uitbeelden.

    Wat ik ook kan aanraden is een wandeling over de Viale di Trinità dei Monti, dat is de weg die bovenlangs van Piazza del Popolo naar Piazza di Spagna loopt. Je hebt vanaf diverse punten van de weg een geweldig uitzicht over de stad.

    Vergeet ook de Galleria Doria Pamphilj niet, in de Via del Corso vlakbij Piazza Venezia.

    Wat eten en drinken betreft: beste ijs: Giolitti (vlakbij het Pantheon). Beste koffie: caffè greco (via condotti). Probeer ook de chocolade- en pistachetaart. Let op neem geen tafeltje want dan betaal je dubbel.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 22:02:06 #229
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_69539675
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 21:40 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Vergeet bijv. de San Clemente niet, een kerk vlakbij het Colosseum, waar je af kunt dalen in de oude vroegchristelijke kerk onder de huidige kerk en in een laag die daar weer onder zit.
    De Mithras tempel . San Clemente is inderdaad echt de moeite waard om te bezoeken. Was het San Clemente waar een ondergrondse bron is, of ben ik in de war met een andere kerk (erg veel kerken gezien)? Dat water smaakte een beetje olie-achtig, heel maf.

    Goede tips heb je trouwens, veel van de dingen die jij noemt heb ik ook nog niet gezien, ga ik onthouden voor de volgende reis.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_69539881
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Chicolate het volgende:

    [..]

    De Mithras tempel . San Clemente is inderdaad echt de moeite waard om te bezoeken. Was het San Clemente waar een ondergrondse bron is, of ben ik in de war met een andere kerk (erg veel kerken gezien)? Dat water smaakte een beetje olie-achtig, heel maf.

    Goede tips heb je trouwens, veel van de dingen die jij noemt heb ik ook nog niet gezien, ga ik onthouden voor de volgende reis.
    Daar is inderdaad een ondergrondse bron. Heb je dat water geproefd?? Daar twijfelde ik dus over de vorige keer dat ik daar was, uiteindelijk niet gedaan!

    In het jaar dat ik nu in Rome woon heb ik langzaamaan inderdaad best leuke dingen ontdekt, ook met behulp van anderen. Meestal zijn het kleine oases van rust in een stad vol drukte.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 22:35:50 #231
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_69540693
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Daar is inderdaad een ondergrondse bron. Heb je dat water geproefd?? Daar twijfelde ik dus over de vorige keer dat ik daar was, uiteindelijk niet gedaan!

    In het jaar dat ik nu in Rome woon heb ik langzaamaan inderdaad best leuke dingen ontdekt, ook met behulp van anderen. Meestal zijn het kleine oases van rust in een stad vol drukte.
    Ik wist niet dat je het niet kon drinken, dat bordje zagen we later pas staan . De smaak had met een bepaald metaal oid te maken? Te lang geleden, weet alleen dat ze/we achteraf niet zo blij waren dat we 'zomaar' water gedronken hadden uit een ondergrondse bron waarvan niet bekend was of het wel veilig was. Maar dat deed mijn groep wel vaker. Incl iemand in Ostia, uit een wasbak bij een toilet, waar het naar chloor rook en smaakte. Dat water is er ook vrolijk weer uitgekomen in de tram/grasveld .

    Ik ben in Rome eigenlijk bijna alleen maar naar de hotspots geweest. De begeleiders wisten buiten het programma nog wel een paar onbekendere plekjes (je kan ergens door een deur kijken en dan kijk je uit op de Sint Pieter?), maar dat waren alsnog plekken die wel 'bekend' waren bij de toeristen.

    Oh ja, mn broertje vond Pompeii erg leuk, maar dat is beetje te ver als je maar een paar dagen in Rome bent .
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      vrijdag 29 mei 2009 @ 23:08:20 #232
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_69541875
    Dank voor de tips
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_69545798
    quote:
    (je kan ergens door een deur kijken en dan kijk je uit op de Sint Pieter?), maar dat waren alsnog plekken die wel 'bekend' waren bij de toeristen.
    Ja!
    Dat was ook bij KRO Citytrips!! (Voor digitale televisie eigenaren van UPC : on demand - documentaires)
      zaterdag 30 mei 2009 @ 16:19:10 #234
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_69554862
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 22:35 schreef Chicolate het volgende:

    De begeleiders wisten buiten het programma nog wel een paar onbekendere plekjes (je kan ergens door een deur kijken en dan kijk je uit op de Sint Pieter?), maar dat waren alsnog plekken die wel 'bekend' waren bij de toeristen.
    Piazza dei Cavalieri di Malta, vlakbij Circo Massimo. Je kijkt door het sleutelgat.
    pi_69559056
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 16:19 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Piazza dei Cavalieri di Malta, vlakbij Circo Massimo. Je kijkt door het sleutelgat.
    pi_69561080
    Inderdaad, die ja . Dat was wel een grappig doorkijkje.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      maandag 1 juni 2009 @ 22:32:57 #237
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_69618539


    Ik ga in de zomer naar Rome, met de auto. Heeft iemand tips voor een overnachting onderweg?

    Wat zouden jullie adviseren? Bern? Milaan?

    Heb je dan ook misschien heel specifieke tips voor goedkope maar prima hotels?

    Het gaat puur om een eenvoudige overnachting, waardoor we de hele rit niet in één ruk door hoeven te doen.
      maandag 1 juni 2009 @ 23:13:52 #238
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_69620244
    Formula1 hotels zijn goedkoop en prima voor 1 nacht. Verwacht geen luxe, maar wel een bed en een douche.
    Er is er 1 bij Zürich, Zwitserland, zie ik.
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      maandag 1 juni 2009 @ 23:15:50 #239
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_69620342
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
    Formula1 hotels zijn goedkoop en prima voor 1 nacht. Verwacht geen luxe, maar wel een bed en een douche.
    Er is er 1 bij Zürich, Zwitserland, zie ik.
    Nadeel is dat Zurich op slechts 750km van Breda ligt. Ik wil bij voorkeur 2/3 van de reis hebben gereden...ik zal eens kijken of er een formule 1-hotel bij Milaan ligt.

    Thanx voor de tip!

    Edit: nope, geen F1-hotels in Milaan.

    Iemand alternatieven?
      maandag 1 juni 2009 @ 23:23:24 #240
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_69620650
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 23:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
    Nadeel is dat Zurich op slechts 750km van Breda ligt. Ik wil bij voorkeur 2/3 van de reis hebben gereden..
    Bern is anders niet veel verder..
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_69620816
    ik ga denk ik einde van augustus weer 3 of 4 daagjes, even mijn tante groeten
    en genieten van die heerlijke stad..

    en dan wil ik zeker weten dat sleutelgat zien... lijkt me mooi!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_70036096
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 22:32 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:


    Ik ga in de zomer naar Rome, met de auto. Heeft iemand tips voor een overnachting onderweg?

    Wat zouden jullie adviseren? Bern? Milaan?

    Heb je dan ook misschien heel specifieke tips voor goedkope maar prima hotels?

    Het gaat puur om een eenvoudige overnachting, waardoor we de hele rit niet in één ruk door hoeven te doen.
    Milaan , zou ik ook even de tijd nemen om daar e.e.a. te bezichtigen als je er toch bent.
    Zelf hebben wij in dit hotel geslapen:

    http://www.booking.com/ho(...);checkout=2009-06-16

    Destijds (2 jaar terug) 50 euro voor 2 personen zonder poespas van ontbijtjes enz. Was erg schoon , aardige mensen en een schitterende locatie.
    pi_70050457
    Ik heb afgelopen vrijdag een lastminute geboekt. Zit vanaf komende zondag met mijn vriendinnetje in Hotel Corona vooor zes dagen
    Tips anyone?
    When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
      zondag 21 juni 2009 @ 22:22:03 #244
    125267 spijkerbroek
    Bron-Yr-Aur
    pi_70236088
    Hoeveel tijd moet ik ongeveer uittrekken voor de Sint Pieter en de musea?
    Ik zag dat de musea om 9:00 opengaan en de sint pieter om 8:00? Klopt dat?
    Zo ja, is de sint pieter in een uur te doen?
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_70236940
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 22:22 schreef spijkerbroek het volgende:
    Hoeveel tijd moet ik ongeveer uittrekken voor de Sint Pieter en de musea?
    Ik zag dat de musea om 9:00 opengaan en de sint pieter om 8:00? Klopt dat?
    Zo ja, is de sint pieter in een uur te doen?
    Ja hoor.
    Als je er om 8 uur bent staat er nog geen rij of nog geen lange.
    De kerk zelf heb je ook in een kwartier gezien als je haast hebt. Saaie christelijke rotzooi
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      zondag 21 juni 2009 @ 22:43:13 #246
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_70236964
    Tip: ochtendmis meemaken in de Sint Pieter.
    Confidence through competence
    pi_70258968
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:

    [..]

    Dank u
    Nog andere tips? Ik kom donderdagavond 25 juni aan en zal zaterdagavond 27 juni 17:00 vertrekken. Ben er nog nooit geweest. Wat is aan te raden? Wat is niet aan te raden? Uiteraard gaan we de toeristische plaatsen bezoeken, maar misschien heb je nog wat "hidden gems".
    Naar een restaurant gaan. Pizza's daar smaken echt veel beter dan die in Nederland. *kwijlt* Weet iemand nog een goed restaurant in Rome?
    pi_70322062
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 17:22 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Naar een restaurant gaan. Pizza's daar smaken echt veel beter dan die in Nederland. *kwijlt* Weet iemand nog een goed restaurant in Rome?
    Remo, aan dat ehhh, pleintje in Testaccio. Daar staat op zaterdag echt een rij van 50 man Weinig toeristen, geweldige pizza's en ander lekkers, heel goedkoop (en heel sfeerloos maar dat mag de pret niet drukken).
      zondag 28 juni 2009 @ 12:58:04 #249
    117103 Lambiek12
    Wanna play?
    pi_70444808
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 17:22 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Naar een restaurant gaan. Pizza's daar smaken echt veel beter dan die in Nederland. *kwijlt* Weet iemand nog een goed restaurant in Rome?
    Ik heb nog wel een NIET toeristische tip voor je..

    Novecento (2 minuten lopen vanaf Metro Piramide, in een zijstraatje van de Via Ostiense).. http://www.9cento.com

    Prijzen zijn goed, eten nog beter en ook typisch romaanse gerechten (zoals biefstuk reepjes met rucola, champignons en Parmezaanse kaas - Straccetti di filetto, funghi rucola e scaglie di parmigiano).

    Have fun in rome..
    pi_71417295
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 15:16 schreef Chicolate het volgende:

    [..]

    Persoonlijk vond ik het uitzicht vanaf de koepel van de Sint Pieter het mooiste van heel Rome: je kijkt dan over de hele stad uit. Dus ik zou zeker aanraden om daar heen te gaan . De klim alleen al is een beleving (niet doen als je claustrofobisch bent).
    Ik vond het uitzicht vanaf het panoramadak van Victor Emanuel veel beter. Boven op de St Pieter waren veel te veel mensen!
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_71422285
    Zondag naar Rome Vliegen om 07.30 al dus hebben nog mooi de hele 1e dag. Zag ook dat het aardig warm is dus mooi een dagje naar het strand halverwege om even af te koelen
    Too much is never enough!
    pi_71531414
    Vlieg morgen om 7.00 vanaf Rotterdam naar Rome voor 5 dagen.
    We zitten in een 4* hotel voor 194 met zn tweeën.
    You are the reason that I'm singing
    pi_71737560
    En weer terug. Qua uitgaan niks gevonden. Wel elke dag lekker in Trastevere gegeten en daarna biertjes daar gedaan op het terras. Mooie stad
    Too much is never enough!
    pi_72190638
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_72929009
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 09:46 schreef sjoiis het volgende:
    Vlieg morgen om 7.00 vanaf Rotterdam naar Rome voor 5 dagen.
    We zitten in een 4* hotel voor 194 met zn tweeën.
    @sjoiis

    Naar welk hotel ben je voor die prijs geweest?
    pi_72930957
    quote:
    Op zondag 20 september 2009 12:37 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:

    [..]

    @sjoiis

    Naar welk hotel ben je voor die prijs geweest?
    Hotel American Palace in de EUR-wijk, bij metrostation Laurentina
    You are the reason that I'm singing
    pi_72945662
    Bedankt voor de reactie.
    Ik ga even de reviews checken
    pi_72948852
    quote:
    Op zondag 20 september 2009 20:33 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Bedankt voor de reactie.
    Ik ga even de reviews checken
    Dat was denk ik alleen in de zomer, omdat het een zakenhotelletje is. Normaal gesproken zouden we 2400 betaalt hebben
    You are the reason that I'm singing
    pi_72977784
    ik heb een beetje rome in huis vandaag...

    me tante was er... lekker parmagano en spagettie gehad
    Be brave. Be kind.
    pi_73030464
    Iemand ervaring met voetbaltickets boeken in Rome?
    Op 13 december speelt Lazio Roma tegen Genoa (redelijk toppertje). Hoe kan je in Rome het beste aan tickets komen?
    Besteltickets.com vraagt idote prijzen.
    pi_73327207
    Weet iemand een goede zaak waar je tegen redelijke prijzen pakken kan kopen in Rome?
    Of op maat kan laten maken?
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:43:41 #262
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_73336388
    Ik ben begin december een weekje in Rome en ben in beide vragen van DO_Doubl_gizzl geinteresseerd. Ik wil op 6 december graag naar de Romeinse derby en wil er als het zich loont ook een pak kopen.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_73430145
    Net terug van Rome, heb nog een heel leuk plaatje geschoten bij de Trevi fontein.
    Iedereen gooit daar altijd muntjes in om een wens te doen, terug te komen naar Rome, of te trouwen, afhankelijk van het aantal muntjes

    Er zijn in ieder geval redelijk wat mensen die hun wens niet zullen zien uitkomen, want dit heerschap zit lustig die muntjes weer uit het water te vissen (heb voor de zekerheid zijn gezicht maar onherkenbaar gemaakt)

    Hij heeft in zijn mouw een stuk of 4 aan elkaar geplakte telescoop aanwijs stokjes met aan de laatste een magneetje geplakt. In no-time schuift hij die uit en vist een 2 euro muntje uit het water.

    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_73503774
    Ik ga zaterdag over een week naar Rome met school. Ons hotel ligt bij de Spaanse trappen in de buurt. Iemand tips voor uitgaan daar in de buurt?
    pi_73511743
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 09:52 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Iemand ervaring met voetbaltickets boeken in Rome?
    Op 13 december speelt Lazio Roma tegen Genoa (redelijk toppertje). Hoe kan je in Rome het beste aan tickets komen?
    Besteltickets.com vraagt idote prijzen.
    Voor het geval je het nog steeds afvraagt. Wij zijn naar Lazio - Fiorentina geweest 2 jaar geleden, ook een aardige wedstrijd.. we hebben de tickets in een officiele Lazio fanshop gekocht. Er waren er een dag van te voren nog meer dan genoeg, want het stadion was half gevuld ..

    Daar geef je je paspoort af en einde van de middag kan je je paspoort + kaarten ophalen.. niet bang zijn, zolang je het maar bij een officiele fanshop doet, is er niets aan de hand!

    In het stadion: puur genieten. Een half gevuld stadion in Rome, maakt meer geluid dan 10 gevulde stadions in NL
    pi_73511798
    nog 2 weekjes
    Ja doei.
    pi_73519291
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 22:18 schreef a-f-g het volgende:
    Ik ga zaterdag over een week naar Rome met school. Ons hotel ligt bij de Spaanse trappen in de buurt. Iemand tips voor uitgaan daar in de buurt?
    De pub crawl start elke avond vanaf de Spaanse trappen, http://www.pubcrawlrome.com/en/page/6/Home
    pi_73534893
    En als je in de buurt van de Trevi fontein komt, even opletten op een kerel met een blauw spijkerjasje
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_73535611
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:57 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    De pub crawl start elke avond vanaf de Spaanse trappen, http://www.pubcrawlrome.com/en/page/6/Home
    Heb je die gedaan? Lijkt me een boel gebral op zijn Engels
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_73544685
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef tim2308 het volgende:

    [..]

    Heb je die gedaan? Lijkt me een boel gebral op zijn Engels
    Nee ik niet, mensen die ik ken wel, zelfs meerdere keren. Het schijnt best leuk te zijn. En zeker als je met school gaat is zoiets wel leuk Als je zelf gaat, kun je beter naar Testaccio gaan. Echt uitgaan kun je namelijk niet in het centrum.
    pi_73572268
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:26 schreef elsterno het volgende:

    [..]


    Dankje, ik dacht al dat het stadion niet uitverkocht zou zijn.
    Op tv zie je bijna altijd maar max 20.000/30.000 man.
    Nu me vriendin nog overtuigen om mee te gaan

    Maar niemand heeft ervaring met een pak kopen/laten maken in Rome?
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:45:27 #272
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
      zondag 11 oktober 2009 @ 17:29:25 #273
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_73580123
    heb een huisje gekocht, en mijn ouders helpen me erg veel met klussen. Ik wil in het voorjaar hen dan ook meenemen voor een weekendje Rome. Dit als een bedankje.

    Heeft iemand nog tips waar het best te boeken is, wat handig is etc?
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_73580217
    via www.booking.com kun je allerlei overnachtingsplekken vinden. Van goedkoop tot duur. Idem natuurlijk voor vluchten, die kun je ook zo goedkoop vinden als je zelf wilt
    Ja doei.
    pi_73952809
    Hebben jullie ook tips voor restaurants waar je lekker vlees kan eten?

    [ Bericht 2% gewijzigd door DO_Doubl_Gizzl op 22-10-2009 16:07:47 ]
    pi_73955950
    Even kijken, als je vanaf de Piazza Navona de Via Vittorio Emmanuel oploopt en naar rechts loopt, dan heb je na ongeveer 100 a 200 meter aan de OVERKANT een restaurantje, op een hoek. Erg lekker gegeten daar.
    Ja doei.
    pi_74012862
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 15:54 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Hebben jullie ook tips voor restaurants waar je lekker vlees kan eten?
    Als je met je rug naar de Trevifontein staat, kijk je tegen een 'kerk' aan. Die straat die daar voorlangs loop, loop je in. En dan zit er op links een restaurantje met een leuk buitenterras. Ooh, die lamsbouten daar waren heerlijk!
    You are the reason that I'm singing
    pi_74163892
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Stereotomy het volgende:
    Tip: ochtendmis meemaken in de Sint Pieter.
    wat moet ik me daar bij voorstellen? ist vooral veel italiaans gebrabbel of is er ook gregoriaans gezang enzo?
    pi_74190590
    het was weer geweldig

    en we hebben 8 geocaches gevonden waaronder een paar bij best drukke plaatsen, onder andere bij de Trevi
    Ja doei.
    pi_74314438
    Bedankt voor de vlees restaurants tips
    pi_74315417
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
    Even kijken, als je vanaf de Piazza Navona de Via Vittorio Emmanuel oploopt en naar rechts loopt, dan heb je na ongeveer 100 a 200 meter aan de OVERKANT een restaurantje, op een hoek. Erg lekker gegeten daar.
    Da Luigi, heet het geloof ik er zaten er twee en ik was vergeten waar we nou precies gegeten hadden is ook alweer 5 jaar geleden
    Ja doei.
    pi_74478560
    Na bestudering van Google Maps zal ik het even duidelijker maken, haha.

    Je loopt Via del Lavatore in. Dan heb je aan je linkerkant het restaurant zitten. Het zit niet in het eerste blok huizen, maar het is het eerste restaurant in het tweede blok met een vrij diep terras. Geloof zelfs dat het het enige restaurant met een diep terras is.
    You are the reason that I'm singing
      zondag 22 november 2009 @ 23:33:57 #283
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_74928432
    Goed, ik heb een paar vragen voor de Rome-kenners.

    Hoe zit het met taxi's in Rome? Zijn te goed te betalen? En vind je ze op elke straathoek?

    Is er een andere makkelijke manier (behalve taxi dus) om bij die kerk van Richard Meier te komen?

    Wie is er al in het nieuwe museum voor moderne kunst geweest? Mag je daar binnen fotograferen?
    Zelfde vragen over het nieuwe museum rondom Ara Pacis.
    pi_74966720
    Ik ben momenteel bezig met een weekendje Rome voor een grote groep(+/- 40 man) en we gaan het weekend van van 16 t/m 19 april omdat 18 april Lazio Roma - AS Roma is. Nu kan ik alleen nergens vinden of er in dat weekend nog andere (sport)evenementen of feesten zijn in Rome. Heeft iemand een handig overzicht hiervan? Soort agenda?
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_74968011
    Waren mijn vragen echt zo moeilijk?

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2009 17:26:54 ]
    pi_74968461
    niet geweest.. en nooit een taxi gebruikt... metro bussen en auto van familie alleen
    Be brave. Be kind.
      vrijdag 27 november 2009 @ 23:38:41 #288
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_75074396
    ik ben er al iets van 8 keer geweest maar ik heb gewoon een heel heel slecht geheugen
    pi_75075055
    Taxi's zijn vrij goedkoop en er zijn er heel veel van. Starttarief is heel laag (ik denk 2,50?) en ook kilometertarief is veel lager dan in NL.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_75334258
    Wat is de snelste en goedkoopste manier om van het vliegveld Fiumicino naar het Termini station te komen?
    pi_75334548
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 12:47 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Wat is de snelste en goedkoopste manier om van het vliegveld Fiumicino naar het Termini station te komen?
    Ik zou zeggen de leonardo davinci express train.

    http://goeurope.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=goeurope&cdn=travel&tm=46&gps=513_662_1239_785&f=00&tt=13&bt=0&bts=0&zu=http%3A//www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp%3Fvgnextoid%3Df12f3bf7c819a110VgnVCM1000003f16f90aRCRD
      maandag 7 december 2009 @ 10:29:05 #292
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_75362705
    Ik prefereer een eigen scooter in Rome boven een taxi

    Geloof me, na 5 minuten scheur je net zo als de rest van de stad. Je moet wel
      maandag 7 december 2009 @ 13:17:41 #293
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_75368438
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 12:47 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
    Wat is de snelste en goedkoopste manier om van het vliegveld Fiumicino naar het Termini station te komen?
    De gewone trein naar Orte en daar overstappen is goedkoper dan de express trein, maar de express is natuurlijk wel sneller.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_75376578
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 00:30 schreef k_man het volgende:
    Goed, ik heb een paar vragen voor de Rome-kenners.

    Hoe zit het met taxi's in Rome? Zijn te goed te betalen? En vind je ze op elke straathoek?

    Is er een andere makkelijke manier (behalve taxi dus) om bij die kerk van Richard Meier te komen?

    Wie is er al in het nieuwe museum voor moderne kunst geweest? Mag je daar binnen fotograferen?
    Zelfde vragen over het nieuwe museum rondom Ara Pacis.
    Op deze http://www.metroroma.it/e(...)MappaDelleLinee.aspx site kun je het OV netwerk van Rome bekijken. Volgens Google Earth ligt het station Torre Spaccata het dichtste bij die kerk. Dit station vind je op de lijn Rome Pantano, een lijn die de buitenwijken met het centrum verbindt.
      maandag 7 december 2009 @ 19:06:23 #295
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_75401507
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 13:17 schreef SaskiaR het volgende:

    [..]

    De gewone trein naar Orte en daar overstappen is goedkoper dan de express trein, maar de express is natuurlijk wel sneller.
    Heb je ook een link van die trein? Of gewoon op het station ernaar vragen?
    En hoeveel scheelt het?

    Ik ga donderdag naar Rome
      dinsdag 8 december 2009 @ 12:34:02 #297
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_75404809
    Van http://www.slowtrav.com/italy/planning/rome_airport.htm :
    Ferrovia Metropolitana 1 Train to Other Rome Stations

    In many cases, however, it's preferable to take the Ferrovia Metropolitana 1 train (FM1), which runs at 12, 27, 42, and 57 minutes past the hour on weekdays (27 and 57 minutes past the hour only on Sundays and holidays). The fare is 5.50 Euro and it is a comfortable double-decker train.

    The departure board now shows both Roma and the final destination for this train, for example Roma Orte and Roma Fara S., to make clearer that it goes to Rome. It doesn't go to Termini, the main train station in Rome, but it stops at several Rome stations. Of most interest to visitors would be the Trastevere, Ostiense, and Tiburtina stations. Trastevere is convenient to the Trastevere and Navona/Pantheon/Campo de' Fiori areas. Ostiense is convenient to the Colosseum area. From these stations to your lodging it's a short taxi ride, or you can look up public transport options at www.atac.roma.it. Across from Tiburtina is the main bus station, which gives good access to Siena and parts of Umbria.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_75410648
    Grazie tante
      woensdag 9 december 2009 @ 17:35:19 #299
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_75452581
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:43 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:

    [..]

    Heb je ook een link van die trein? Of gewoon op het station ernaar vragen?
    En hoeveel scheelt het?

    Ik ga donderdag naar Rome
    De speciale trein heet de Leonardo Express en kost 11 euro.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_75495618
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 10:29 schreef PLAE@ het volgende:
    Ik prefereer een eigen scooter in Rome boven een taxi

    Geloof me, na 5 minuten scheur je net zo als de rest van de stad. Je moet wel
    Is dat wel zo handig? Als ik zie hoe Italianen soms rijden zou ik het niet doen.
    pi_75535146
    Volgende deel => Rome #6
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')