abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:58:07 #126
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53281805
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef Noli. het volgende:
De eerste in kleur de tweede denk ik in Z/W..

Maar fototechnisch klopt het verder wel Shark?
Die horizontale wel, de verticale minder (de zebra's staan zo in het midden. Dat wil niet zeggen dat het altijd fout is, het is soms lonend om van gebaande paden weg te gaan. het is een beetje zoals leren praten. eerst leren we je praten, dan mag je niet meer praten )

Eerst fotograferen volgens de algemeen geaccepteerde regels van smaak en herkenning (die overigens gestaafd is op de manier waarop mensen in elkaar zitten en hoe ze reageren op dingen, en in mindere mate op smaak) en daarna ga je juist buiten die paden en komt er soms toch ook leuke dingen uit
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:50 schreef Noli. het volgende:
bijsnijden.
Aha! een brabo
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:01:57 #127
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53281964
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:58 schreef Shark.Bait het volgende:
Aha! een brabo
Nope.. Ik kom oorspronkelijk uit het mooiste stukje Drenthe in Fryslân.
en nu zit ik tussen Leeuwarden en Ameland
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:04:36 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53282100
Bedankt Ynske en Xilantof. Helaas keek Storm voortdurend naar de vliegtuigen en heb ik er dus geen waarbij je hem wat beter ziet (gezicht). Ik snap precies wat je bedoelt met dat contact.

Dan ben ik ook benieuwd naar deze:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 21:27:31 #129
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53283137
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:04 schreef Sugar het volgende:
Bedankt Ynske en Xilantof. Helaas keek Storm voortdurend naar de vliegtuigen en heb ik er dus geen waarbij je hem wat beter ziet (gezicht). Ik snap precies wat je bedoelt met dat contact.

Dan ben ik ook benieuwd naar deze:
[afbeelding]
Let op je kadering/compositie. Links is wel erg krap (de rand van de foto loopt vlak langs 't oog).
Ook mis ik wat scherpte. Geef, als je een compact camera hebt, de camera goed de tijd om scherp te stellen (de sluiter "half indrukken").

Sterk punt is wel dat je precies 't goede moment pakt als ze alle 2 kijken!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:33:00 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53283363
Ja, jammer dat Storm er net te veel afvalt, he? En de scherpte is inderdaad niet oké, dat was één van de redenen om 'm naar zwart-wit om te zetten.

Goede tip ook van 't half indrukken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:32:06 #131
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_53285685
@Noli.
Ik weet niet met welk programma je werkt, maar je zegt dat je je kleuren ook hebt aangepast.
Ik ben allesbehalve een photoshop goeroe, maar met wat zeer simpele contrast/saturation aanpassingen zijn je foto's gemakkelijk wat te verbeteren.
Dit heb ik ff snel in een minuutje gedaan in PS3, als je even wat googeld hoe dit werkt kun je dit met alle gemak nog verbeteren:

Und:
Ofn0h
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 september 2007 @ 22:35:30 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53285836
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:32 schreef GANZENBORD het volgende:
@Noli.
Ik weet niet met welk programma je werkt, maar je zegt dat je je kleuren ook hebt aangepast.
Ik ben allesbehalve een photoshop goeroe, maar met wat zeer simpele contrast/saturation aanpassingen zijn je foto's gemakkelijk wat te verbeteren.
Dit heb ik ff snel in een minuutje gedaan in PS3, als je even wat googeld hoe dit werkt kun je dit met alle gemak nog verbeteren:
[afbeelding]
Und:
[afbeelding]
als ik eerlijk ben, vind ik dit geen verbeteringen van de foto's
je hebt de onderwerpen weer in t midden gezet, en de kleuren komen iig hier niet goed over, een beetje teveel, en de foto's lijken nu heel erg verscherpt te zijn.
sorry
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:43:46 #133
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_53286196
Ik heb niks aan de compositie veranderd of lopen croppen, gewoon gecopyed uit de post van noli
Maar dit is slechts een (overdreven) voorbeeld van wat je eraan kunt veranderen, hoe je de kleuren wilt hebben is ook smaakafhankelijk, en ook je eigen monitorinstellingen kunnen veel vertekenen.
Ik wil alleen maar Noli erop wijzen dat haar foto's imo wat flets en kleurloos overkomen, en dit met wat simpele aanpassingen te verhelpen is.
En zoals ik al zei is dit in een kleine minuut gedaan, besteed je er echt moeite/tijd aan dan kun je hier nog veel winst op behalen.
Ps, het scherpte verschil is verbeelding, hier is niks aan veranderd, komt door het grotere contrast dat het scherper 'lijkt'.
Ofn0h
  Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 22:56:32 #134
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53286742
Ik ben gek op vlinders en vind het dan ook heel erg leuk om ze te fotograferen.
Een vlinder die van het zonnetje zit te genieten :

En dit vond ik zelf een mooie foto van mijn dochtertje:

Mijn eigen idee erover: De eerste foto was misschien mooier geweest als hij meer van voren was genomen, mijn afweging was alleen dat ik zo de kleuren van de vleugels mooier vond uitkomen.

Bij de foto van mijn dochterje heb ik toch het idee dat hij niet helemaal scherp is, vooral haar gezicht lijkt iets onscherp.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 september 2007 @ 23:01:19 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53286913
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:56 schreef senesta het volgende:
Ik ben gek op vlinders en vind het dan ook heel erg leuk om ze te fotograferen.
Een vlinder die van het zonnetje zit te genieten :

[afbeelding]

En dit vond ik zelf een mooie foto van mijn dochtertje:

[afbeelding]

Mijn eigen idee erover: De eerste foto was misschien mooier geweest als hij meer van voren was genomen, mijn afweging was alleen dat ik zo de kleuren van de vleugels mooier vond uitkomen.
had gekund maar nu heb je deze foto. die zeker ook neit slecht is. haal eens een stuk van de omgeving weg. krapper kaderen om de vlinder, eventueel een kwartslag draaien.
quote:
Bij de foto van mijn dochterje heb ik toch het idee dat hij niet helemaal scherp is, vooral haar gezicht lijkt iets onscherp.
heel leuk gedaan, lekker beeld, goede compositie.
probeer volgende keer Xilantofs tip over het focussen van de camera (knopje half indrukken) waarbij je richt op haar gezicht eens toe te passen.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:08:48 #136
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_53287224
Eigenlijk heb ik momenteel maar 1 vraagje..

Hoe voorkom je schaduw op de muur als je de flits moet gebruiken omdat er geen andere (sterke) lichtbron aanwezig is?

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 23:11:39 #137
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53287322
De vlinder:

Persoonlijk vind ik het dan zonde dat de schaduw van de vlinder helemaal weg is
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:15:21 #138
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_53287438
Als je hem een kwartslag draait zou ik um wel breder houden zodat de schaduw er op blijft. Vlinder rechterkant, schaduw uitlopend naar links.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_53288336
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef senesta het volgende:
De vlinder:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zou 'm gewoon rechtop laten staan, zoals in het origineel. Dat komt het meest natuurlijk over Verder kun je ook gewoon rechthoekig croppen, zodat de schaduw er op blijft staan, maar dan iets krapper om de vlinder heen. Mooie foto trouwens .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:51:51 #140
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_53288556
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:08 schreef Ireth het volgende:
Eigenlijk heb ik momenteel maar 1 vraagje..

Hoe voorkom je schaduw op de muur als je de flits moet gebruiken omdat er geen andere (sterke) lichtbron aanwezig is?

[afbeelding]

[afbeelding]
Het model een stukje verder van de muur laten staan
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_53288782
Leuk topic dit!
Saartje
  woensdag 19 september 2007 @ 00:51:23 #142
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53289937
Ireth, idd Suus (of eventueel ander model) zo ver mogenlijk van de achtergrond afplaatsen, met een extrene flitsen zou je de flitser kunnen bouncen via het plaffon alleen weet dat jij die niet hebt.
Wat ook wel eens wil helpen bij compacts om het flitslicht te verzachten is een vloeitje voor de flitser plaatsen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 07:01:36 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53291045
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:51 schreef KD-fotografie het volgende:
Ireth, idd Suus (of eventueel ander model) zo ver mogenlijk van de achtergrond afplaatsen, met een extrene flitsen zou je de flitser kunnen bouncen via het plaffon alleen weet dat jij die niet hebt.
Wat ook wel eens wil helpen bij compacts om het flitslicht te verzachten is een vloeitje voor de flitser plaatsen.
of een lampje tussen suus en de muur op de grond plaatsen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 07:34:01 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53291157
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef senesta het volgende:
De vlinder:

[afbeelding]

[afbeelding]

ik bedoelde meer, de schaduw eroplaten en dan aan de anderekant, zegmaar aan de kontkant van de vlinder een stuk wegkroppen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53291869
TVP, om zelfde reden als vlieg...
pi_53292841
Ik vond deze nog in de krochten van de computer

woensdag 19 september 2007 @ 09:58:16 #147
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53293255
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:32 schreef GANZENBORD het volgende:
@Noli.
[afbeelding]
Und:
[afbeelding]
GANZENBORD ik gebruik PSP XI
Je hebt idd wel gelijk dat ze wat flets zijn. Als ik meer de schaduwen donkerder zet zou ik denk ik idd bij de tijger nog iets bij kunnen werken. De zebra's heb ik net geprobeerd maar op het orgineel komt het bij mij nog steeds niet lekker uit. De achterhand van het veulen (uiterst linkse zebra) verkleurt me dan te veel.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 19 september 2007 @ 10:03:44 #148
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53293385
Lady_S bij de laatste zou ik de schaduwen iets donkerder maken..
Maxi, Midi & Mini
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 10:10:06 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53293533
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:03 schreef Noli. het volgende:
Lady_S bij de laatste zou ik de schaduwen iets donkerder maken..
[afbeelding]

en die eerste is erg overbelicht en ietwat gelig
misschien kun je dat wat bijtrekken in de kleuren, en anders misschien ook een omzetting naar zw?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 19 september 2007 @ 10:12:18 #150
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53293581
Het word nog wel 's wat met mij..

Ik vind het trouwens een prachtige foto Lady_S
Maxi, Midi & Mini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')