Die horizontale wel, de verticale minder (de zebra's staan zo in het midden. Dat wil niet zeggen dat het altijd fout is, het is soms lonend om van gebaande paden weg te gaan. het is een beetje zoals leren praten. eerst leren we je praten, dan mag je niet meer pratenquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef Noli. het volgende:
De eerste in kleur de tweede denk ik in Z/W..
Maar fototechnisch klopt het verder wel Shark?
Aha! een braboquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:50 schreef Noli. het volgende:
bijsnijden.
Nope.. Ik kom oorspronkelijk uit het mooiste stukje Drenthe in Fryslân.quote:
Let op je kadering/compositie. Links is wel erg krap (de rand van de foto loopt vlak langs 't oog).quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:04 schreef Sugar het volgende:
Bedankt Ynske en Xilantof. Helaas keek Storm voortdurend naar de vliegtuigen en heb ik er dus geen waarbij je hem wat beter ziet (gezicht). Ik snap precies wat je bedoelt met dat contact.
Dan ben ik ook benieuwd naar deze:
[afbeelding]
als ik eerlijk ben, vind ik dit geen verbeteringen van de foto'squote:Op dinsdag 18 september 2007 22:32 schreef GANZENBORD het volgende:
@Noli.
Ik weet niet met welk programma je werkt, maar je zegt dat je je kleuren ook hebt aangepast.
Ik ben allesbehalve een photoshop goeroe, maar met wat zeer simpele contrast/saturation aanpassingen zijn je foto's gemakkelijk wat te verbeteren.
Dit heb ik ff snel in een minuutje gedaan in PS3, als je even wat googeld hoe dit werkt kun je dit met alle gemak nog verbeteren:
[afbeelding]
Und:
[afbeelding]
had gekundquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:56 schreef senesta het volgende:
Ik ben gek op vlinders en vind het dan ook heel erg leuk om ze te fotograferen.
Een vlinder die van het zonnetje zit te genieten:
[afbeelding]
En dit vond ik zelf een mooie foto van mijn dochtertje:
[afbeelding]
Mijn eigen idee erover: De eerste foto was misschien mooier geweest als hij meer van voren was genomen, mijn afweging was alleen dat ik zo de kleuren van de vleugels mooier vond uitkomen.
heel leuk gedaan, lekker beeld, goede compositie.quote:Bij de foto van mijn dochterje heb ik toch het idee dat hij niet helemaal scherp is, vooral haar gezicht lijkt iets onscherp.
Ik zou 'm gewoon rechtop laten staan, zoals in het origineel. Dat komt het meest natuurlijk overquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef senesta het volgende:
De vlinder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het dan zonde dat de schaduw van de vlinder helemaal weg is![]()
Het model een stukje verder van de muur laten staanquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:08 schreef Ireth het volgende:
Eigenlijk heb ik momenteel maar 1 vraagje..
Hoe voorkom je schaduw op de muur als je de flits moet gebruiken omdat er geen andere (sterke) lichtbron aanwezig is?
[afbeelding]
[afbeelding]
of een lampje tussen suus en de muur op de grond plaatsenquote:Op woensdag 19 september 2007 00:51 schreef KD-fotografie het volgende:
Ireth, idd Suus (of eventueel ander model) zo ver mogenlijk van de achtergrond afplaatsen, met een extrene flitsen zou je de flitser kunnen bouncen via het plaffon alleen weet dat jij die niet hebt.
Wat ook wel eens wil helpen bij compacts om het flitslicht te verzachten is een vloeitje voor de flitser plaatsen.
ik bedoelde meer, de schaduw eroplaten en dan aan de anderekant, zegmaar aan de kontkantquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef senesta het volgende:
De vlinder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het dan zonde dat de schaduw van de vlinder helemaal weg is![]()
GANZENBORD ik gebruik PSP XIquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:32 schreef GANZENBORD het volgende:
@Noli.
Ik weet niet met welk programma je werkt, maar je zegt dat je je kleuren ook hebt aangepast.
Ik ben allesbehalve een photoshop goeroe, maar met wat zeer simpele contrast/saturation aanpassingen zijn je foto's gemakkelijk wat te verbeteren.
Dit heb ik ff snel in een minuutje gedaan in PS3, als je even wat googeld hoe dit werkt kun je dit met alle gemak nog verbeteren:
[afbeelding]
Und:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:03 schreef Noli. het volgende:
Lady_S bij de laatste zou ik de schaduwen iets donkerder maken..
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |