Ik ben nu in een situatie beland waar ik niks meer van snap. Ik zal het proberen overzichtelijk uit te leggen.
De hoofdpersonen:Henk: mijn ex vriendje, waar ik 5 jaar mee heb gehad, en die ik nu nog regelmatig zie
Truus: een vriendin van Henk
Bep: een vriendin van Truus
Piet: mijn huidige vriendje, pas een maand
De gebeurtenissen so far:Dag 1.
Truus nodigt Henk en Bep uit om te komen eten. Truus wil Bep en Henk koppelen, maar Henk heeft geen interesse in Bep, omdat Bep in de hele stad nogal bekend staat als slet. De avond is verder wel gezellig. Bep vertelt over het werk dat ze doet. Henk zegt dat Piet, de nieuwe vriend van zijn ex (-dat ben ik dus-) dat werk ook doet. Bep zegt dat ze Piet wel kent, ze zegt dat Piet nogal veel rondneukt overal en dat zij zelf laatst ook nog met hem naar bed is geweest.
Dag 2.
Ik ben op bezoek bij Henk. Henk vraagt hoe het gaat tussen Piet en mij, ik zeg wel goed. Henk zegt dat hij het geen geschikte jongen voor mij vindt. Ik word boos en vraag waarom. Henk zegt omdat hij heeft gehoord van Bep dat hij nogal een losbol is en laatst nog met Bep heeft gesekst. Ik wil weten wanneer 'laatst nog' is, maar dat weet Henk niet. Ik zeg tegen Henk dat hij Truus maar moet bellen, zodat zij Bep kan bellen om te vragen wanneer het was.
Dag 3.
Henk belt, maar zonder nieuws, want Truus wil zich er niet mee bemoeien.
Ik besluit Piet een smsje te sturen, dat ik rare verhalen hoor van Bep, en dat ik hoop dat zij liegt en niet hij.
Piet belt, en vraagt verbaasd "Huh wat is er aan de hand?" Dus ik vertel wat ik heb gehoord. Piet wordt kwaad en zegt dat hij Bep al maanden niet heeft gezien, en dat hij uberhaupt nooit met haar naar bed is geweest. Ik zeg dat ik het niet erg vind als hij ooit een keer met haar naar bed is geweest, zolang het maar voor mij was. Hij zegt weer dat hij nooit met haar naar bed is geweest, en dat ze dat mocht willen.
Piet besluit Bep te smsen.
Piet stuurt mij daarna het smsje door dat Bep aan Piet terugstuurde:
"Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar ik heb nooit wat over jou gezegd. A: wie is je vriendin? ken haar helemaal niet en weet ook niet wie het is! B: wanneer moet het geweest zijn? Dan was ik er geloof ik niet bij! C: Ik geloof niet dat ik jou daarvoor nodig heb, heb ik wel een ander voor! Dus!!"Ik krijg nog een smsje van Piet dat hij er niks meer van snapt.
Dag 4.
Ik heb Truus gemaild en gevraagd of ze alsjeblieft wil zeggen of er op de bewuste avond is gesproken over Piet of niet. Heb nog geen reactie.
Samenvatting:Henk eet bij Truus. Bep is daar ook.
Henk zegt later tegen mij dat Bep heeft gezegd dat mijn vriendje Piet nogal veel rondneukt en dat zij zelf laatst nog met hem naar bed is geweest. Ik vertel het aan Piet. Piet ontkent het en vertelt het aan Bep. Bep ontkent dat ze dat heeft gezegd.
De vraag is dus: Wie liegt???De verdachten:1. Henk: Motief: stoken tussen Piet en mij
2. Piet: Motief: hij wil niet dat ik erachter kom
3. Bep: Motief: ze vindt het leuk om als slet bekend te staan en verzint er graag nog wat dingen bij om stoer te doen en/of te stoken.
Getuige: Truus, maar die wil niks zeggen.
Ik vind het smsje van Bep ook bestwel raar!
- Wat doet het er toe wie ik ben??
- Wat bedoelt ze met 'wanneer moet het geweest zijn, dan was ik er niet bij'? Bedoelt ze de seks of de avond dat zij dat gezegd zou hebben?
- Wat bedoelt ze met 'ik geloof niet dat ik jou daar voor nodig heb'?? Waarvoor nodig??
Ik ga het tot op de bodem uitzoeken, voel me net Baantjer
![]()
Wie denken jullie dat de dader (leugenaar) in dit verhaal is???