Mijn reactie: W T F??? Ik kreeg van de gemeente bijkans een dreigbrief dat ik mijn kind maar op één school tegelijk mocht inschrijven (maar ik woon dan ook niet in Wassenaar).quote:WimLex en Maxima sturen Amalia naar school
Prins Willem-Alexander vertelde al dat ze zich er erg op verheugt: "Het is echt een doel voor haar, zo van: dán ben je groot." Hij en Máxima hebben grondig naar de juiste school gezocht. Wel hadden ze haar lang geleden al op de vier basisscholen van Wassenaar ingeschreven. Maar nu is dan toch gekozen voor de Bloemcampschool.
Wat was je redenering om je kind op meerdere scholen in te schrijvenquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Van de nu.nl site:
[..]
Mijn reactie: W T F??? Ik kreeg van de gemeente bijkans een dreigbrief dat ik mijn kind maar op één school tegelijk mocht inschrijven (maar ik woon dan ook niet in Wassenaar).
Delft is niet zover van Rijswijk vandaan. De school in Delft is een katholieke basisschool, de school tegenover ons is een christelijke jenaplan basisschool.weet nog niet eens wat jenaplan isquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou zelf niet gaan voor een school in een andere stad. Dan zit het kind zo ver van vriendjes en vriendinnetjes vandaan, dat lijkt me niks.
Dat is dus ook een beetje waar ik mee zit. Ik ben niet helemaal happig op de scholen bij ons in de buurt, maar om hem nou naar de andere kant van de stad te brengen lijkt me ook niet ideaal idd, ivm spelen etc.
Hou er rekening mee dat jij het niet erg kan vinden, ouders van andere kindjes, die mss ook wel eens bij Amber willen spelen, mss wel. Het is toch een flink stukje fietsen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Delft is niet zover van Rijswijk vandaan. De school in Delft is een katholieke basisschool, de school tegenover ons is een christelijke jenaplan basisschool.weet nog niet eens wat jenaplan is
Nou ja, we zien hetwel. We hebben nog heel even de tijd.
Daar ben ik nooit aan toegekomen. Maar zoals al gesteld werd: je hebt een aantal onderwijsvormen waarbij het van te voren nog niet altijd duidelijk is welke een beetje bij de belevingswereld van je kind gaat aansluiten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef Sinat het volgende:
[..]
Wat was je redenering om je kind op meerdere scholen in te schrijven
Daar heb je gelijk in....quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat jij het niet erg kan vinden, ouders van andere kindjes, die mss ook wel eens bij Amber willen spelen, mss wel. Het is toch een flink stukje fietsen.
Oh noquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:51 schreef Vivi het volgende:
Dean staat op 3 scholen ingeschreven. Omdat ik tegen die tijd wil bekijken wat het beste bij hem past n.a.v. zijn karakter. Ik neig nu naar de vrije school overigens.
Iddquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Overigens houden scholen ook echt wel rekening met het feit dat kinderen op tig scholen ingeschreven worden.
Hier niet... Er wordt van je verwacht dat je eerst je rondje doet langs verschillende scholen en op basis van je ervaring dan een keuze maak op welke school je je kind inschrijft. Als je het inschrijfformulier tekent, teken je er ook voor dat je je kind niet ook nog bij een andere school inschrijft.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Overigens houden scholen ook echt wel rekening met het feit dat kinderen op tig scholen ingeschreven worden.
D'ôhquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
of onheft het lidmaatschap van het koninklijk huis je van bepaalde regels?
Tja, op mijn stagescholen heb ik gezien dat er dus wel rekening mee gehouden wordt. Wellicht hangt het ook af van hoe groot de wachtlijsten zijn en dergelijkequote:Op dinsdag 18 september 2007 13:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier niet... Er wordt van je verwacht dat je eerst je rondje doet langs verschillende scholen en op basis van je ervaring dan een keuze maak op welke school je je kind inschrijft. Als je het inschrijfformulier tekent, teken je er ook voor dat je je kind niet ook nog bij een andere school inschrijft.
Het is inderdaad per gemeente afhankelijkquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:34 schreef Pruk het volgende:
[..]
Tja, op mijn stagescholen heb ik gezien dat er dus wel rekening mee gehouden wordt. Wellicht hangt het ook af van hoe groot de wachtlijsten zijn en dergelijke
Denk ik ook nietquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is inderdaad per gemeente afhankelijk
Overigens was de keuze van scholen dichtbij huis hier redelijk beperkt. Het was of openbaar of rk en het is uiteindelijk rk geworden omdat de ervaringen rondom me heen met deze specifieke openbare school behoorlijk waardeloos zijn en met de rk juist boven verwachting (ben wel rk van huis uit, maar niet praktiserend).
Montesori ligt in de binnenstad, dat vind ik geen optie... Zijn we een uur per dag bezig met naar school en naar huis gaan. En de vrije school, tsja... de kinderen van mijn baas zitten er. Ik vind het ietwat apart zeg maar. Niet direct geschikt voor Isa, denk ik...
Ik was ook niet zo happy bij de scholen uit de buurt. We hebben dan ook gekozen voor een school 9 km verder (wel nog in dezelfde stad) en in de wijk waar mijn ouders wonen dus dat scheelt ookquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou zelf niet gaan voor een school in een andere stad. Dan zit het kind zo ver van vriendjes en vriendinnetjes vandaan, dat lijkt me niks.
Dat is dus ook een beetje waar ik mee zit. Ik ben niet helemaal happig op de scholen bij ons in de buurt, maar om hem nou naar de andere kant van de stad te brengen lijkt me ook niet ideaal idd, ivm spelen etc.
Ik heb hem toen hij 4 maanden was ingeschreven omdat een vriendin van mij met een wat ouder kindje mij daarop attendeerde...volgens de scholen was ik laat met inschrijven en hielden ze een slag om de arm of ze hem nog konden plaatsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:37 schreef lcicle het volgende:Dean al ingeschreven voor de basisschool? Ik lig nog m'n hoofd te breken naar welke peuterspeelzaal ik onze dreumes heen stuur
Ik had echt geen idee dat er wachtlijsten op een basisschool zouden zijn. Zou ik daar nu al voor moeten gaan kijken? Wij zijn trouwens van plan nog te verhuizen voor de basisschool tijd, dus ik zou nog niet weten waar ik moet beginnen.
Of misschien heb je daarvoor een speciale reden Vivi?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |