Ze blijft daar dus zitten als VVD lid, maar kan ze toch roepen waar ze zin in heeft.quote:'Verdonk blijft in Kamer'
AMSTERDAM - Rita Verdonk geeft haar Kamerzetel niet op. Ze zal in de Tweede Kamer blijven en ook haar lidmaatschap van de VVD behouden. Dat meldt de NOS maandagmiddag.
De politica zou hebben gezegd dat ze haar kiezers niet in de steek wil laten en door moet gaan als Tweedekamerlid. Bronnen rond de politica hebben dat laten weten. Verdonk kreeg bij de vorige verkiezingen ruim 600.000 voorkeurstemmen.
Vorige week werd Verdonk door partijleider Mark Rutte de fractie uitgezet nadat ze openlijk kritiek had geleverd op het beleid van haar partij de VVD.
De omstreden politica zal maandagavond haar keuze bekendmaken en toelichten in het televisieprogramma EénVandaag.
nu.nl
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Rita Verdonk.
Mark Rutte. "Ik ben een leider, respecteer mijn leiderschap, want ik ben een leider! Echt wel, kijk mij de VVD eens leiden! Geloof me nou, ik ben echt een leider! Ook al had Rita veel meer voorkeursstemmen, ik ben lekker toch de leider! Ullah de Pullah!"
Oh, ik was vergeten dat sommige mensen nogal raar reageren op de waarheidquote:Op maandag 17 september 2007 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Rutte toont nu eindelijk eens wat karakter door dit te doen. Eindelijk weer de vertrouwde policy! Dat ze lekker optyft naar haar eigen tyfuspartij die gedoemd is te mislukken. Hulde.quote:Op maandag 17 september 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Oh, ik was vergeten dat sommige mensen nogal raar reageren op de waarheid.
Dat toont echt aan hoe goed zijn leidingskwaliteiten zijn ja. Hij heeft het zo ver laten komen dat hij een lid moet wegsturen uit de fractie omdat hij zelf geen orde kan houden. Die vent had nooit leider moeten worden. Kijk dan hoe verdeeld de VVD is, minstens 35% van de VVD wilt dat Rutte aftreed en meer dan de helft van de VVD-leden wou dat Rita lid van de VVD blijft.quote:Op maandag 17 september 2007 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte toont nu eindelijk eens wat karakter door dit te doen. Eindelijk weer de vertrouwde policy! Dat ze lekker optyft naar haar eigen tyfuspartij die gedoemd is te mislukken. Hulde.
De waarheid dat de gehele VVD fractie (dus inclusief Verdonk) Rutte als fractieleider heeft gekozenquote:Op maandag 17 september 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Oh, ik was vergeten dat sommige mensen nogal raar reageren op de waarheid.
Krijg je dan niet dat Verdonk moet vasthouden aan het VVD-gedachtengoed, aangezien ze daar als VVD-lid zit?quote:Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef venomsnake het volgende:
Wat is dit voor rare situatie.. Heb je straks twee VVD fracties, één officiele en één van Rita.![]()
Mits de VVD-fractie haar ook werkelijk buiten zet wel inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
Krijgt ze dan ook spreektijd in debatten eigenlijk? Ook al is/komt er geen nieuwe partij, het is wel een nieuwe fractie toch?
Dat is afgelopen vrijdag al gebeurd.quote:Op maandag 17 september 2007 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Mits de VVD-fractie haar ook werkelijk buiten zet wel inderdaad.
Voorkeursstemmen, schmoorkeurstemmen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Rita Verdonk.
Mark Rutte. "Ik ben een leider, respecteer mijn leiderschap, want ik ben een leider! Echt wel, kijk mij de VVD eens leiden! Geloof me nou, ik ben echt een leider! Ook al had Rita veel meer voorkeursstemmen, ik ben lekker toch de leider! Ullah de Pullah!"
Nope: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Groep__noemen.htmlquote:Op maandag 17 september 2007 16:14 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat is afgelopen vrijdag al gebeurd.
Verdonk zal nu verder gaan in de kamer als 'Groep Verdonk'.
Hm, de Telegraaf meldt nu niet of ze wel of niet een eigen naam mag voeren. Waarschijnlijk zal ze gewoon 'kamerlid Verdonk' oid moeten heten.quote:Op maandag 17 september 2007 16:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nope: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Groep__noemen.html
Het zou wat zijn zegquote:Op maandag 17 september 2007 16:35 schreef Toad het volgende:
Nu zit de mogelijkheid erin dat ze zich opnieuw kandideert voor het leiderschap van de partij over 3 jaar.
Als Wiegel daadwerkelijk de kant van Verdonk kiest is de huidige VVD pas echt zwaar de lul, die twee kunnen samen heel veel stemmen trekken.quote:Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef venomsnake het volgende:
Ruute is er niet blij mee.. Dat lijkt hem niks zei hij net op de radio.![]()
Wiegel vind het een goede zet, die legt de schuld bij de VVD fractie.
Dit gaat nog een hele soap worden..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |