En waarom ben jij tegen?quote:Op maandag 17 september 2007 09:39 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
Tegen
Hajime mashite Keiichi,quote:Op maandag 17 september 2007 09:42 schreef Keiichi het volgende:
tegen!
Turkij ligt ten eerst al in azie, om paar vierkante km na![]()
Dan spreken we toch gewoon af dat het in Europa ligt, dan is dat probleem opgelost.quote:Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef Fastmatti het volgende:
Tegen. Ten eerste ligt het in Azie en ten tweede is het een moslimstaat.
Met de nieuwe President moeten we maar even afwachten of dat zo blijft...quote:Op maandag 17 september 2007 10:04 schreef Nohochacyum het volgende:
Opzich is Turkije vergeleken met andere moslimlanden erg modern
Omdat het leger ingrijpt als ze dreigen een moslimstaat te worden. Turkije zit gewoon in een flinke spagaat. Als moslimstaat hoort het niet bij de EU, maar als het militaire dictatuur ook niet.quote:Op maandag 17 september 2007 10:04 schreef Nohochacyum het volgende:
Opzich is Turkije vergeleken met andere moslimlanden erg modern
Terug naar de E.E.G!quote:Op maandag 17 september 2007 09:53 schreef Boze_Appel het volgende:
De EU afschaffen dan hoef je de keuze ook niet meer te maken.![]()
Ja inderdaad, enigzins vreemd argument. Ongeveer van dezelfde strekking als Ijsland mag niet bij de EU want het is een eiland.quote:Op maandag 17 september 2007 09:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan spreken we toch gewoon af dat het in Europa ligt, dan is dat probleem opgelost.
Ik denk dat je eerst het Europese subsidiesysteem moet herzien, voor je Turkije toelaat.quote:Op maandag 17 september 2007 10:14 schreef BlaZ het volgende:
1 Zou armste land van de EU worden. Hoewel het niet veel verschild met Roemenie maar toch.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 17 september 2007 10:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja inderdaad, enigzins vreemd argument. Ongeveer van dezelfde strekking als Ijsland mag niet bij de EU want het is een eiland.
Verder ben ik wel tegen Turkije in de EU om meerdere redenen.
1 Zou armste land van de EU worden. Hoewel het niet veel verschild met Roemenie maar toch.
2 Zeer veel inwoners, dus politiek gezien meteen een grootmacht.
3 Onstabiele situatie in Turkije, pas nog met nieuwe president etc.
4 Grote cultuurverschillen.
Wat vind je er zelf van?quote:Op maandag 17 september 2007 09:30 schreef Nohochacyum het volgende:
Zou Turkije wel of niet onderdeel moeten worden van de EU?
Wie is voor en wie is tegen?
Ik denk dat vooral punt 2 erg zwaar weegt in de beslissing Turkije al dan niet toe te laten.quote:Op maandag 17 september 2007 10:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja inderdaad, enigzins vreemd argument. Ongeveer van dezelfde strekking als Ijsland mag niet bij de EU want het is een eiland.
Verder ben ik wel tegen Turkije in de EU om meerdere redenen.
2 Zeer veel inwoners, dus politiek gezien meteen een grootmacht.
3 Onstabiele situatie in Turkije, pas nog met nieuwe president etc.
4 Grote cultuurverschillen.
Om eerlijkt te zijn ben ik ook tegen.quote:
Ze probeerden ivm subsidies zelfs inwoners mee te tellen die niet geboren zijn vanwege slachtoffers tijdens de 2e wereldoorlog.quote:Op maandag 17 september 2007 10:26 schreef OA het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral punt 2 erg zwaar weegt in de beslissing Turkije al dan niet toe te laten.
Een grote bevolking betekent ook dat de stem van het volk/land veel zwaarder telt.
Je ziet het nu ook wel bij Polen. Daar wonen ± 40 miljoen mensen en daar probeert Polen meteen gebruik van te maken.
Meen je dat?quote:Op maandag 17 september 2007 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze probeerden ivm subsidies zelfs inwoners mee te tellen die niet geboren zijn vanwege slachtoffers tijdens de 2e wereldoorlog.![]()
Vindt jij dat Turkijke onderdeel zou moeten worden van Europa?quote:Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef ClioSporT het volgende:
We hoeven jullie (eu) niet. Lator, opgelost slotje.
Ken er de in en outs niet echt van het subsidiesysteem, maar anders hadden ze dit toch al herzien bij toetreding de Oost-Europese landen?quote:Op maandag 17 september 2007 10:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst het Europese subsidiesysteem moet herzien, voor je Turkije toelaat.
Nee, we hoeven jullie niet. Heel simpel, als bulgarije wel goed genoeg is voor de eu en Turkije niet dan zegt dat genoeg over de intentie van de eu bobo's.quote:Op maandag 17 september 2007 10:57 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Vindt jij dat Turkijke onderdeel zou moeten worden van Europa?
De cijfers spreken in het voordeel van Bulgarije.....quote:Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee, we hoeven jullie niet. Heel simpel, als bulgarije wel goed genoeg is voor de eu en Turkije niet dan zegt dat genoeg over de intentie van de eu bobo's.
Ga voor de gein eens op vakantie in bulgarije, dan snap je wel wat ik bedoel.
Vrij verkeer van goederenquote:Op maandag 17 september 2007 10:24 schreef Nohochacyum het volgende:
Zijn er ook nog voordelen?
Snelwegen en dichtbevolkt betekend niet per definitie welvarend natuurlijk. Als je dat wel denkt kan ik je Bangladesh aanradenquote:Op maandag 17 september 2007 11:18 schreef ClioSporT het volgende:
Als bulgarije met z'n 7.5 miljoen inwoners niet eens modern kan zijn.
Istanbul alleen al zit op 11 miljoen. Ankara, Izmir, Bursa en nog een hele zooi miljoenensteden niet meegerekend.
Ik ben door Bulgarije heen gereden tijdens m'n trip naar Turkije, heb maar 5 km snelweg gezien. Dat land leeft nog in de middeleeuwen, maar dankzij de EU straks wel modern ja.
Je hebt wel gelijk!quote:Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee, we hoeven jullie niet. Heel simpel, als bulgarije wel goed genoeg is voor de eu en Turkije niet dan zegt dat genoeg over de intentie van de eu bobo's.
Ga voor de gein eens op vakantie in bulgarije, dan snap je wel wat ik bedoel.
Maak er een christenunie van zou ik zeggen.quote:Op maandag 17 september 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
Waar het ligt vind ik geen argument. Die opdeling van continenten is dik kunstmatig. Verder is het ook geen islamitische staat.
Dat klopt ja, wel is het natuurlijk dat Turkije op zijn vroegst rond 2020 zou kunnen toetreden. Die politieke eenwording kan tegen die tijd best al lang gerealiseerd zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 11:37 schreef RM-rf het volgende:
Wat me altijd verbaast is dat juist die mensen het meest rabiaat tégen toetreding van Turkije lijken te zijn ... dit terwijl toetreding van Turkije ook direkte garantie zou bieden dat een eventuele politieke eenwording op een 'gelijk' niveau op voorhand al mislukt
Alsof we nu niet met die Turken kunnen handelen.quote:Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef Grumpey het volgende:
maar zeker nederland zou wel gebaat zijn bij een extra handelsmarkt van tigmiljoen mensen.
Ik ben VOOR!quote:Op maandag 17 september 2007 11:37 schreef RM-rf het volgende:
[...]
Toetreding van Turkije tot de Eu zou betekenen dat je alle pogingen om tot een snelle europese 'eenwording' en nauwee politieke samenwerking te komen voorlopig op koud ijs moet zetten (voor zeker 15 tot 20 jaar) en de EU enkel een economisch samenwerkingsverband kan zijjn... [...]
Als dit zou lukken zou ik niet tegen zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef Grumpey het volgende:
mhoaw, bij een referendum zou ik wel voorstemmen.
Ik ben principieel voor samenwerking, en als we turkije kunnen moderniseren tot een goed draaiende economie en mooie demcratie (en problemen zoals cyprus, turkmenistan etc. kunnen oplossen) dan zie ik ook de voordelen wel in hoor.
nu zijn we niet echt geliefd ofzo, als er nu een nieuwe bank daar iets kan opkopen wordt dat beschermd door de overheid en zijn er overal transactiekosten. De regels van de EU maken dat wel mogelijk.quote:Op maandag 17 september 2007 11:56 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Alsof we nu niet met die Turken kunnen handelen.
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Onder vergelijkbare voorwaarden kunnen Iran, Afghanistan en Noord-Korea er ook wel bij. Als als als...quote:Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef Grumpey het volgende:
mhoaw, bij een referendum zou ik wel voorstemmen.
Ik ben principieel voor samenwerking, en als we turkije kunnen moderniseren tot een goed draaiende economie en mooie demcratie (en problemen zoals cyprus, turkmenistan etc. kunnen oplossen) dan zie ik ook de voordelen wel in hoor.
Oh, je bedoelde helemaal niet 'handel drijven', maar 'de hele boel opkopen'. Zeg dat dan meteen!quote:Op maandag 17 september 2007 12:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nu zijn we niet echt geliefd ofzo, als er nu een nieuwe bank daar iets kan opkopen wordt dat beschermd door de overheid en zijn er overal transactiekosten. De regels van de EU maken dat wel mogelijk.
Ja, dit. Ik zie het zo snel nog niet gebeuren.quote:Op maandag 17 september 2007 12:01 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Onder vergelijkbare voorwaarden kunnen Iran, Afghanistan en Noord-Korea er ook wel bij. Als als als...
ik snap je punt niet. Het is niet dat er iemand slechter van wordt ofzo.quote:Op maandag 17 september 2007 12:03 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Oh, je bedoelde helemaal niet 'handel drijven', maar 'de hele boel opkopen'. Zeg dat dan meteen!
Nee, nogal wiedes dat de Turken niet staan te springen als een buitenlandse bank daar een beetje komt shoppen en de krenten uit de pap haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |