quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:31 schreef phluphy het volgende:Twee hypotheken goedkoper dan eentje? Dat klinkt raar!
![]()
Maar ik neem aan dat het totale bedrag gedeeld wordt en per hypotheek een andere aflossing of zo?
Je betaalt hier PMI (een verzekering dat als je onverhoopt uit je huis moet (foreclosure) dat de bank toch in ieder geval iets van geld krijgt of zo, precies weet ik het ook niet. Dit betaal je tot je 22% van je hypotheek hebt afgelost. Dat komt in totaal op ruim 12000 dollar. Daar krijg je dan weer een deel van terug van de belasting, maar dat krijg je normaal ook van de rente.
Als je een hypotheek van 80% neemt, dus meteen twintig procent betaalt, betaal je die PMI niet. Dit kan door een groot voorschot (down payment), maar ook door de resterende 20% met een tweede hypotheek te financieren. Daar betaal je dan wel een voorschot voor, maar gewoon 5%. Die tweede hypotheek van 15% aankoopsprijs heeft echter een hoger rentepercentage, omdat het risico voor de geldverstrekker groter is. Dat rentepercentage kan je omlaag brengen door aan het begin wat rente te betalen. Met wat rekenen kwam eruit dat met 2500 aan rente van te voren betalen je geen 12000 betaalt maar slechts 4000, en daar krijg je evenveel van terug van de belasting. Die keuze was dus makkelijk gemaakt.
Een andere optie was nog geweest geld lenen van mijn ouders, maar da's ook zo'n gedoe met terugbetalen (hoewel wel goedkoper want lagere rente), dus toch maar niet.
Overigens liggen de rentepercentages voor hypotheken hier boven de 6%...
quote:
En wat hebben jullie de overdracht al relatief snel joh. Zit je toch nog voor Kerst in je nieuwe huisje! Daar had je een tijdje geleden ook niet meer op gerekend.
Inderdaad, we gaan thanksgiving hier vieren
![]()
Ik kan alleen geen kalkoen maken maar dat zien we dan wel weer
![]()
quote:
Hoe lang denken jullie bezig te zijn met het meest urgente kluswerk voordat je erin gaat?
Geen flauw idee. Vier kamers van behang ontdoen en daarna verven, alle lichtknopjes en deurkrukken vervangen, deuren verven... iemand een schatting?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."