abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2007 @ 22:33:39 #1
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53230709

U ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden. Details over deze criminelen in de Lees Verder.

bron: geenstijl.nl

Ten eerste vind ik het van de zotte dat ze een dier doden voor een foto maar daanaast vind ik dit ook echt valsspelen, juist de kick is om zo'n beestje op de foto te zetten terwijl hij ieder moment weg kan hoppen en dan toch nog een prachtige foto wegschrijven, tenminste, dat is mijn visie.

edit Xil: verhalen op internet gaan snel, daarom deze lichte nuancering.

[ Bericht 11% gewijzigd door Xilantof op 17-09-2007 20:47:47 ]
  Moderator zondag 16 september 2007 @ 22:37:23 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53230790
Ik ben het helemaal met je eens, wat een hufters
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53230808
Hoop dat ze achter de identiteit komen van deze gasten
pi_53230966
Hoever... de laatste keer stond ik met een te dure camera tot m'n borst in de Grevelingen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Skinkie op 16-09-2007 22:52:43 ]
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 16 september 2007 @ 22:48:06 #5
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53231023
Om maar even op de topictitel te reageren:

Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.

Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zondag 16 september 2007 @ 22:54:56 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53231193
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef kvdv het volgende:
Om maar even op de topictitel te reageren:

Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.

Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
zoiets dus
Huilen dan.
  zondag 16 september 2007 @ 22:57:57 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_53231276
Komt omdat al die stadse "natuurmensen" genoeg betalen voor dat soort foto's in een boek over die dingen of blad als quest danwel de jaarlijkse folder van natuurmonumenten?
*net als al dat mishandelde fruit op de fotos van de libelles en allerhandes.*
Je object preparen voor je het ook op een andere manier wil vereeuwigen.

Als het je sport is kijk je er anders naar dan waneer het je werk is.
Ja het is inderdaad vreselijk cimineel dat mensen zoveel willen neerleggen voor een foto van een beest. Zelfs zoveel dat mensen zelfs het gaan bevriesen.

Maarjah nu hebben zij dat gedaan...

Zomaar fotos van mensen publiceren met een verhaal er bij wat verdachtmakingen zijn vind ik minstens net zo erg als wat er beweerd wordt van wat de mensen op de foto zouden doen.(maar gelukkig bleven deze wel staan en hoefde je ze niet in te vriezen of te bedwelmen met een of andere stofje)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:03:50 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53231407
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Komt omdat al die stadse "natuurmensen" genoeg betalen voor dat soort foto's in een boek over die dingen
Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 16 september 2007 @ 23:08:01 #9
41885 kless
pi_53231536
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.
Jupz. Dus kiezen of delen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:10:35 #10
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53231590
kless, het verhaal is waar, er waren verschillende ooggetuiges en meerdere instanties zijn aan het zoeken naar deze personen aangezien het om bedreigde diersoorten gaat.
pi_53231637
triest!
om welk soort kikkers gaat het?
Gaan we even zoeken op google naar foto's
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 september 2007 @ 23:16:52 #12
41885 kless
pi_53231768
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:10 schreef KD-fotografie het volgende:
kless, het verhaal is waar, er waren verschillende ooggetuiges en meerdere instanties zijn aan het zoeken naar deze personen aangezien het om bedreigde diersoorten gaat.
Alle verhalen zijn waar. of het nu fictie is of nonfictie. woorden als "based on a true story".

En dat gedoe over bedrijgde diersoorten. ach. daar denk ik heel anders over.

Ik vind het onfatsoenlijk dat je ongevraagt fotos van mensen laat zien in een forum met een verhaal er bij.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:19:59 #13
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_53231855
Zieke zooi man

stikstof in hun ogen spuiten
pi_53232223
Linkse mensen zijn minderwaardig en moeten dood!
pi_53232387
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef Lemmiwinks het volgende:
Linkse mensen zijn minderwaardig en moeten dood!
Wij danken u voor de zeer informatieve reactie die u heeft gegeven op dit geopende topic!

en hup nu je nest in!!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 16 september 2007 @ 23:46:13 #16
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53232513
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:16 schreef kless het volgende:

[..]

Ik vind het onfatsoenlijk dat je ongevraagt fotos van mensen laat zien in een forum met een verhaal er bij.
Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.
pi_53232570
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:46 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.
een mens kan zichzelf verdedigen... en een dier niet

dus die fotos mogen er van mij gewoon bijstaan!

goed gedaan KD
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_53232608
In dit geval is het zelfs zeer fatsoenlijk om deze foto's te laten zien met begeleidende text. Hier wordt bewijs geleverd voor een strafbaar feit.
pi_53233412
Walgelijk. En heel goed dat dit in de openbaarheid komt. Dat wil zeggen - áls dit echt waar is. Want voor je het weet is dit weer een setup van GS of van wie ook. In hoeverre is dit een bevestigd verhaal? Heeft TS dit zelf meegemaakt of anderszins de garantie dat dit echt zo gebeurd is, of is het een herhaling van een bericht elders?
pi_53233536
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Zomaar fotos van mensen publiceren met een verhaal er bij wat verdachtmakingen zijn vind ik minstens net zo erg als wat er beweerd wordt van wat de mensen op de foto zouden doen.(maar gelukkig bleven deze wel staan en hoefde je ze niet in te vriezen of te bedwelmen met een of andere stofje)
Minstens net zo erg? Nou nee, die mensen kunnen zich verdedigen, en eventuele misverstanden uit de weg ruimen.
En of jij nu wel of niet iets met de natuur hebt is niet relevant - er zijn gewoon wetten over.
Overigens een behoorlijk links standpunt, dat je niet zomaar alles met een camera vast zou mogen leggen. De meeste rechtse rakkers zijn immer voorstanders van camera's en controles waar dat maar enigszins mogelijk is
  maandag 17 september 2007 @ 00:35:04 #21
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53233549
hier staaat 1 ooggetuigen verslag.

http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=933&postdays=0&postorder=asc&start=36

Later nog een bericht dat hij 3 dode kikkertjes heeft gevonden op die plek.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 00:48:20 #22
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53233750
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:26 schreef iteejer het volgende:
Walgelijk. En heel goed dat dit in de openbaarheid komt. Dat wil zeggen - áls dit echt waar is.
Ik ben het verschijnsel nog niet tegengekomen, maar het zou me niet verwonderen dat er op deze manier 'natuurfotografie' wordt bedreven.
Wat ik me niet voor kan stellen is dat je met op de omschreven manier opgenomen foto's ergens terecht kunt, het vergt geen diepgaande kennis om het verschil te zien tussen een kikker die in zijn normale doen is of eentje die bedwelmd of zelfs op sterven na dood is. Voor commercieel gewin moet je het dus op deze manier niet aanpakken.

Kwalijk bijverschijnsel van dit soort kortdoordebochtse natuurfotografie is dat het ook nadelen oplevert voor degenen die wel op verantwoorde wijze natuur en wild fotograferen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_53234217
Dit komt wel vaker voor lijkt me. Voor die natuurfilms op tv worden er ook beesten bij elkaar in een bak gegooid zodat je goed kan zien hoe de een de ander opvreet
pi_53234285
Diep triest.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53235388
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:35 schreef KD-fotografie het volgende:
hier staaat 1 ooggetuigen verslag.

http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=933&postdays=0&postorder=asc&start=36

Later nog een bericht dat hij 3 dode kikkertjes heeft gevonden op die plek.
Ik denk dat je op basis hiervan misschien wel even wat extra aandacht kan vragen bij de dierenbescherming hiervoor. Als de mannen schuldig zijn is de kans klein dat ze met naam en toenaam gaan vragen om verwijdering van de foto's. Als ze onschuldig zijn hadden ze denk ik inmiddels wel gereageerd in dat nederpix-forum?
Het is een optie om dit soort foto's zolang er niets bewezen is met balken voor het gezicht te publiceren. Anderzijds komt het ook steeds vaker voor dat foto's van door camera's betrapte winkeldieven open en bloot neergezet worden. En zolang dat geaccepteerd wordt, lijkt mij dit ook kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')