Klopt maar Teixeira zal wel gebaald hebben van de gelijkmaker van DH vlak voor tijd.quote:Op maandag 17 september 2007 02:35 schreef APK het volgende:
[..]
Gelijkspel lijkt mij moeilijk te fixen....
Ze zetten natuurlijk niet of betfair ofzo in. Maar een of andere ondergrondse illegale toto ofzo.quote:Op zondag 16 september 2007 23:07 schreef jmac het volgende:
[..]
Hmm neuh. Anders gaat het erg opvallen. Alhoewel je @ betfair natuurlijk wel duizenden in delen kan inzetten en ze daar niet raar van opkijken als je je gewoon regt op naam van je vriendin en verder ook nog wat los inzet..
Aan de andere kant zou ik als club nog niet met namen gaan strooien in deze fase van het onderzoek, dus ik geloof wel dat die spelers op de tribune zitten ivm wanprestaties in het veld.quote:Op maandag 17 september 2007 12:08 schreef Damzkieee het volgende:
En die 4 spelers die op de tribune zitten dan vanavond? Ik geloof dr geen fuck van dat dat niets met elkaar te maken heeft. Als ze al 2 weken op de hoogte zijn gaan ze die spelers die betrokken zouden zijn toch niet opstellen??
Had de trainer ze dan niet beter even op de bank kunnen zetten?quote:Op maandag 17 september 2007 12:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik als club nog niet met namen gaan strooien in deze fase van het onderzoek, dus ik geloof wel dat die spelers op de tribune zitten ivm wanprestaties in het veld.
Met dit verschil dat de ELF het al een week wist voordat ze het naar buiten hebben gebracht, ze hebben eerst de directie van ADO het aan de spelersgroep laten vertellen.quote:Op maandag 17 september 2007 19:55 schreef raptorix het volgende:
Medewerker ELF tegen ze redactie: Jongens, ik heb nu toch een scoop, ik heb uit eerste hand dat jongens van Den Haag opzich inzetten.
quote:Spelers gokken illegaal
MVV-trainer trekt aan bel
door Bjorn Thimister
MAASTRICHT, vrijdag
Illegaal gokken op voetbalwedstrijden door spelers uit het Nederlandse betaalde voetbal is volgens MVV-trainer Robert Maaskant schering en inslag. De voormalig coach van onder meer RBC Roosendaal heeft het meerdere malen met eigen ogen gezien.
Nu, tien dagen nadat ADO Den Haag aangifte heeft gedaan bij justitie van het gokken van spelers op wedstrijden in het illegale circuit, doet de 38-jarige voetbaltrainer een boekje open: „Het gebeurt gewoon en daar kunnen we niet omheen.” Maaskant zegt in zijn eerste periode bij RBC, omstreeks het jaar 2002, voor het eerst als trainer in aanraking te zijn gekomen met het illegale gokcircuit. ,,Ik heb meegemaakt dat mijn spelers, onder wie de huidige NACmiddenvelder Edwin de Graaf, gokten op wedstrijden bij illegale organisaties”, licht hij toe.
„Er kwamen jongens de kleedkamer of het spelershome binnen met een lijst van wedstrijden waarop kon worden ingezet. De inzet werd dan per telefoon doorgegeven aan een tussenpersoon. Volgens mij ging de inzet om een paar tientjes, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Via een of ander kanaal kregen de jongens hun winst uitgekeerd. Toen ik erachter kwam dat deze gokpraktijken zich voordeden in mijn spelersgroep, heb ik het direct verboden en het bestuur op de hoogte gesteld.”
Of zijn spelers gokten op hun eigen wedstrijden, durft Maaskant niet te beweren. „Ze hebben het tegenover mij tenminste altijd ontkend”, zegt hij. „Overigens heb ik nooit wat raars gemerkt tijdens wedstrijden van RBC. Wel werd er volgens mij serieus op internationale wedstrijden gegokt. De meeste spelers die aan dit circuit meededen, waren afkomstig uit het Haagse.”
Het hardnekkige gerucht dat spelers van ADO Den Haag worden verdacht actief te zijn in het illegale gokcircuit, is volgens Maaskant daarom „absoluut geen toeval”. „Een paar jaar geleden was hier immers al sprake van. Nu zijn er opnieuw beschuldigingen. Ik ben ervan overtuigd, ik ben er zeker van dat spelers van ADO gokken op wedstrijden.”
quote:MVV-TRAINER DOET BOEKJE OPEN OM ILLEGALE GOKPRAKTIJKEN IN PROFVOETBAL TE STOPPEN
’Einde maken aan misstand’
door Bjorn Thimister
MAASTRICHT, vrijdag
MVV-trainer Robert Maaskant treedt naar buiten met z’n onthullende verhaal over illegale gokpraktijken van voetbalprofs, omdat hij deze misstand aan de kaak wil stellen. „Ik vind gewoon dat deze gokpraktijken niet kunnen. Het moet afgelopen zijn. Een topsporter moet zich met dit soort praktijken absoluut niet inlaten. Je krijgt namelijk altijd de schijn tegen dat je ook op eigen wedstrijden wedt.”
„Hoewel het niet volledig te controleren is, weet ik bijna zeker dat mijn spelers bij MVV niet illegaal gokken.
Overigens staat het niet in hun contracten dat het verboden is. Misschien zou dat moeten. Ik heb overigens wel begrepen dat de spelers gezamenlijk geld inzetten in de officiële Belgische lotto. Dat is legaal, dus daar heb ik geen problemen mee”, aldus Maaskant.
Mochten politie en justitie zich bij Maaskant melden voor informatie, dan zal hij alle medewerking verlenen. „Waarom niet? Ik heb toch niks te winnen of verliezen. Ik zal dan precies hetzelfde verhaal vertellen als ik nu heb gedaan.”
Maaskant kreeg niet alleen als trainer van RBC te maken met spelers die illegaal op wedstrijden gokten – onder meer Edwin de Graaf – maar kwam ook in zijn spelerscarrière met dergelijke praktijken in aanraking. Om precies te zijn op 27 maart 1993. Een hoofdrol was daarbij weggelegd voor Telstar-verdediger Jan Mulder, niet te verwarren met de gelijknamige oud-international. Maaskant: „Ik speelde met Zwolle bij Telstar. We stonden al vroeg met 1-0 achter en stonden nog met tien man op het veld. Plotseling maakte Jan Mulder een heel domme handsbal, waardoor wij uit een strafschop 1-1 konden maken. Vlak voor tijd schoot diezelfde Mulder in eigen doel zodat wij met tien man alsnog met 2-1 wonnen van Telstar. Een heel vreemde gang van zaken, kan ik je nu ruim veertien jaar later wel zeggen.”
Na afloop van deze curieus verlopen wedstrijd waren volgens Maaskant in de catacomben de rapen gaar. „Telstarkeeper Jan Nederburgh werd woedend op Mulder, viel hem aan en wilde hem bij zijn strot grijpen. Hij riep: ’Jij hebt verdorie die wedstrijd verkocht!’ Hun trainer Niels Overweg kon er gelukkig tussen springen, anders waren er volgens mij erge dingen gebeurd. Zelf zei ik toen niks. Ik was een broekie en ben gewoon doorgelopen. Achteraf dacht ik: het was duidelijk te zien dat Mulder rare dingen deed met zijn handen in de buurt van de bal.”
Maaskant beweert eveneens dat het niet louter een nationaal probleem is. „Toen ik in Schotland bij Motherwell speelde, stonden de spelers tot tien minuten voor de wedstrijd nog met van die zogenaamde gokboekjes in hun handen. Dan werd er even flink geld ingezet en gingen we het veld op. Je kan er simpelweg niet omheen: het gebeurt gewoon. Door dit soort gebeurtenissen en de dingen die ik weet, ben ik ervan overtuigd dat het betaalde voetbal vol zit met illegale gokkers.”
quote:JUSTITIE WIL BETALINGSVERKEER WEDKANTOREN BLOKKEREN
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM, vrijdag
Het ministerie van Justitie wil het betalingsverkeer van wedkantoren, waaronder het in Malta gevestigde bedrijf Unibet, aan banden leggen. Via deze ondernemingen kan in ons land – naast de officiële Lotto en Toto – op wedstrijden uit de Nederlandse competitie gegokt worden. Vanaf dit seizoen kan er zelfs op duels uit de hoofdklasse van het amateurvoetbal ingezet worden.
Ivo Hommes, woordvoerder van het ministerie van Justitie, geeft aan dat alleen Lotto hiervoor een vergunning heeft. ,,Verbieden kunnen we een bedrijf als Unibet echter niet, omdat het op Malta is gevestigd. We kunnen wel proberen om het betalingsverkeer van Unibet, en ook nog een aantal andere wedkantoren, te blokkeren. Hierover zijn we in overleg met de banken.”
Arian van de Vuurst, voorzitter van hoofdklasser IJsselmeervogels, staat achter het standpunt van het ministerie. ,,Wij willen deze gokpraktijken als club sowieso niet hebben. Als er binnen onze club toch spelers zijn die gaan inzetten op wedstrijden van ons of van andere clubs, spelen ze per direct niet meer voor ons. Dit soort dingen stellen we binnen IJsselmeervogels niet op prijs.”
Ruud Verdellen, marketingmanager Nederland van Unibet, was niet bereikbaar voor commentaar.
quote:
De Graaf: ’Heel veel spelers gokken bij Unibet’
Van onze speciale verslaggever
BREDA, vrijdag
Voormalig RBC-speler en huidig NAC’er Edwin de Graaf (27) bevestigt de woorden van zijn oud-trainer Robert Maaskant, dat tijdens diens periode in Roosendaal enkele spelers zich bezighielden met illegale gokpraktijken. „We werden benaderd door iemand van buiten de club, dat klopt. Twee of drie spelers zetten elke week in op een aantal wedstrijden. We deden dat om met meer spanning naar bepaalde wedstrijden te kijken. Of hier veel geld mee gemoeid was?
Nee, want als je op vijf of zes wedstrijden speelde, had je er altijd wel eentje fout”, zegt De Graaf. Na verloop van tijd maakte, volgens de middenvelder, trainer Robert Maaskant een einde aan het gokken in het illegale circuit. „Toen Maaskant erachter kwam, verbood hij het meteen. Het bestuur van RBC wilde dit soort dingen niet hebben.” Volgens De Graaf wordt er tegenwoordig in het betaalde voetbal nog steeds flink gegokt op wedstrijden. „Heel veel spelers gokken bij Unibet, dat is bij mij bekend.”
Veel...quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:42 schreef Damzkieee het volgende:
Paar tientjes, wat maakt dat nou uit?
Omdat nederlanders officieel alleen bij de toto mogen wedden. Buitenlandse goksites mogen het niet aanbieden aan nederlanders, daarom noemen de media het zo spectaculair 'illegaal'quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:44 schreef FJD het volgende:
Waarom moet het uberhaupt illegaal![]()
Geen haan die er naar zal kraaien zolang je maar niet tegen je eigen team wed.
Als je inzet op een drieling voor Maxima wel.quote:
Je snapt wat ik bedoel toch?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:14 schreef APK het volgende:
[..]
Als je inzet op een drieling voor Maxima wel.
Weet niet of het strafbaar is, maar ik denk dat ze het bij de teams wel zo geregeld hebben dat er ontslag opstaat...quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:23 schreef assie het volgende:
Is op winst van je eigen team wedden ook strafbaar???
Als het 15jaar geleden gebeurde, waarom nu dan niet meer volgens jou?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:40 schreef Stpan het volgende:
Nou nou, onthullend. Maaskant komt met een 15 jaar oud verhaal op de proppen.
Als het toen al gebeurde, dan nu zeker. Zoals kikoooo al zegt is het nu veel makkelijker met de komst van gokken op het web.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:40 schreef Stpan het volgende:
Nou nou, onthullend. Maaskant komt met een 15 jaar oud verhaal op de proppen.
Dat 'het toen al gebeurde' vind ik dus niet erg overtuigend. Terwijl in het wielrennen het opbiechten dopinggebruik schering en inslag is, komen we nu met een oud verhaal zonder hard bewijs. Tsja....quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:03 schreef Ambrosius het volgende:Als het toen al gebeurde, dan nu zeker.
Maar waarom zou het gebeuren in:quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:57 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dat 'het toen al gebeurde' vind ik dus niet erg overtuigend. Terwijl in het wielrennen het opbiechten dopinggebruik schering en inslag is, komen we nu met een oud verhaal zonder hard bewijs. Tsja....
Als er daadwerkelijk wedstrijden worden verkocht of vergokt door spelers zelf, dan moet dit aangepakt worden op basis van hard bewijs. En dat ontbreekt, het blijft slechts bij vermoedens.
Is niks "quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:25 schreef Damzkieee het volgende:
Unibet illegaal gokken noemen is ook
Want?quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is niks "" aan, is gewoon illegaal.
quote:
Misschien eens vaker je studieboeken inkijken?quote:Ivo Hommes, woordvoerder van het ministerie van Justitie, geeft aan dat alleen Lotto hiervoor een vergunning heeft. ,
Unibet werkt via de Engelse wetgeving en omdat er gegokt wordt op een Engelse website valt het buiten de Nederlandse wetgeving.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[..]
Misschien eens vaker je studieboeken inkijken?.
Maar zijn wij strafbaar als we wedden bij Unibet? Als ik dus in Nederland ben? Ze zullen mijn fruitella inzetjes voorlopig niet aanpakken, maar theoretisch dan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Unibet werkt via de Engelse wetgeving.
Ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:32 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar zijn wij strafbaar als we wedden bij Unibet? Als ik dus in Nederland ben? Ze zullen mijn fruitella inzetjes voorlopig niet aanpakken, maar theoretisch dan?
Maar de zich in Nederland bevindende gebruiker toch niet?quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Unibet werkt via de Engelse wetgeving.
Voor zover ik weet niet. Ze willen wel een wetsvoorstel indien dat het strafbaar maakt, maar tot nu toe mag het omdat je via een Engelse website gokt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:32 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar zijn wij strafbaar als we wedden bij Unibet? Als ik dus in Nederland ben? Ze zullen mijn fruitella inzetjes voorlopig niet aanpakken, maar theoretisch dan?
Ook als ik me nog niet heb laten uitbetalen door die gasten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |