Oeh! Daar wil ik wel een receptje van!quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je echt wat goeds in huis hebt gehaaldgeniet ervan!
Vanavond spaghetti met een sausje van citroen, room, bieslook en grana padanoEn daarbij wat broccoli. T was een succes!
Misschien gebruik ik de volgende keer mascarpone in plaats van room.
(gister een nieuw kookboek gekocht: Keeping it simple van Gary Rhodes. Echt een aanwinst)
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:23 schreef Stansfield het volgende:
Uit het grote dessertboek dat ik nog in de kast had staan.
Frambozenkwarktaart:
voor 8-10 personen:
250 gr zoete bischuts (ik ga hier bastonges voor gebruiken)
90 gr boter, gesmolten.
Vulling:
2 eetlepels gelatinepoeder
500 grmagere roomkaas, zacht gemaakt
80 ml citroensap
125 gr basterdsuiker
3 dl room, geklopt
250 gr bevroren frambozen
2 el basterd suiker extra.
1. Vet een springvormvan 23 cm doorsnee licht in en bekleed de bodem met bakpapier. Maal debiscuits in een keukenmachine en voeg de boter toe.Schep het mengsel in de springvorm en druk het steving opdebodem en tegen de wand. Zet de taartbedem 20 min. in dekoelkast tot hij steving is.
2.Doe 60 ml waterin een vuurvaste kom. Strooi de gelatine er in een gelijkmatige laag in en laat het sponzig worden. Breng een grote pan met circa 4 cmwater aan de kook.Haal hem van het vuur, zet de kom gelatine voorizchtingin het water en roer tot het opgelost is. Laat het afkoelen.
3.Klop de slagroom romig met de mixer, voeg het sap en de suiker toe en klop hetglad. Schep degeklote room en de helft van de gelatine er voorizhctig door.
4. pureer de frambozen en extra suiker in een keukenmachine. Haal depuree door een fijne nylonzeef ompitjes te verwijderen. Schepde resterende gelatine door het frambozenmengsel. Schep klodders kwarkmengselin de springvorm en vul de gaten met frambozen. Trek de 2 mengesls met een prikker of de punt van eenmes door elkaar. Zet de taart 4 uur in de koelkast of tot de vulling stijf is.Garneer eventueel met slagroom en frambozen.
Mmm diner was bij surinaamse mensen: bami, pom, kousebandgerecht, sate.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:49 schreef SeaOfLove het volgende:
De score tot nu toe:
ontbijt: 2 broodjes met ei
koffie: 2 petit fours
middag: frikadel speciaal, 2 broodjes kaas
namiddag/avond: worstebroodje , een derde van een kaas-ui brood
zo richting amsterdam voor het diner![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |