Nu moet je dat rechtervierkantje van punt1 aanklikken en zorgen dat de opacity op 100 % staat.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:22 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Bij mij staan de instellingen fout ofzo:
[afbeelding]
Zorge dat je de bovenste layer hebt geselcteerd, in je layer-scherm gewoon de bovenste layer aan klikken.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
En nu bedenk ik me zo.. en nu?
Ja, omdat er nog steeds geen apart Graphics forum is.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:31 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
hier zitten de andere fotosjop aapjes dus
Nee jij moet daar nog iets mee doen, niet ik.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:57 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Je bent iets vergeten, je moest nog iets met de radial gradient doen.. Maar ik ga nu naar school bye!
is er wel geweest.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ja, omdat er nog steeds geen apart Graphics forum is. [afbeelding]
Ja, ik vind het stiekem ook wel jammer.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:18 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Jep, weet ik, maar om de één of andere reden hebben ze ervanaf gezien.![]()
Is het ook. Het zou veel mooier werken als je bv voor ieder onderwerp/tutorial een apart topic kon maken enzo.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:21 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik vind het stiekem ook wel jammer.
n dat is jammerquote:Op donderdag 27 september 2007 10:23 schreef Kamermans het volgende:
niet weer die discussie over een apart photoshop forum,.. je ziet nu ook dat in het show topic soms dagen niet gepost wordt, en verder is dit het enige andere photohsop topic,.. het is jammer maar helaas zijn er niet genoeg mensen hier die echt actief zijn.
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:23 schreef Kamermans het volgende:
niet weer die discussie over een apart photoshop forum
Maar misschien zou dat wel komen als er een apart forum was. Maar goed, ik hou er al over op.quote:,.. je ziet nu ook dat in het show topic soms dagen niet gepost wordt, en verder is dit het enige andere photohsop topic,.. het is jammer maar helaas zijn er niet genoeg mensen hier die echt actief zijn.
Nu heb je van 0% naar 0%, dat is dus niks!quote:Op donderdag 27 september 2007 09:22 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Bij mij staan de instellingen fout ofzo:
[afbeelding]
Ik snap dit niet echt..quote:Op donderdag 27 september 2007 09:48 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Zorge dat je de bovenste layer hebt geselcteerd, in je layer-scherm gewoon de bovenste layer aan klikken.
1.Toets nu CTRL + J, nu heb je een kopie van je 3e layer.
2.Zet nu de Layer Blending op Overlay.
[afbeelding]
3.Toets nu CTRL + T en maak deze kleine (of roteer 1m en maak `m kleiner, nu komt het op smaak aan.)
Herhaal vanaf stap 1 een paar keer totdat je tevreden bent.
De volgende stappen in die tutorial zijn wel duidelijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
that's the spiritquote:Op donderdag 27 september 2007 20:19 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Laat ook maar zitten ik snap er niks van het is nu al helemaal vern....
Het lukt me nog steeds nietquote:
als je je selectie hebt gemaakt, druk dan eens op V en sleep dan eens.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het lukt me nog steeds niet. Als ik een selectie maak met magnetic lasso en ik wil deze verslepen, dan heb ik alleen het silhouet versleept.
He bedankt manquote:Op donderdag 27 september 2007 21:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
als je je selectie hebt gemaakt, druk dan eens op V en sleep dan eens.
heb je 'm al in het document waar ie in moet?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
He bedankt man. Weet je toevallig ook hoe ik het plaatje dat ik in wil voegen kleiner kan maken (zodat het beter in de foto te verwerken is)
?
Jepquote:Op donderdag 27 september 2007 21:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
heb je 'm al in het document waar ie in moet?
of niet?
Edit > Scalequote:Op donderdag 27 september 2007 21:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
He bedankt man. Weet je toevallig ook hoe ik het plaatje dat ik in wil voegen kleiner kan maken (zodat het beter in de foto te verwerken is)
?
druk even op control+t, dan kan je je item vergroten/verkleinen.quote:
Jep, werkt uitstekendquote:Op donderdag 27 september 2007 21:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
druk even op control+t, dan kan je je item vergroten/verkleinen.
Speel even een beetje met de control + alt, of control + shift, of alt + shift combinaties, dan merk je wel wat dat doet
of is dat niet wat je bedoelt?
oeh, dat is wel mogelijk, maar daar kan ik je niet mee helpen.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:56 schreef cultheld het volgende:
Heb ik nog één vraag: Stel je voor dat je een gezicht in een foto wilt verwerken tussen 2 andere gezichten en die gezichten hebben een specifieke tint, die niet overeen komt met het in te voegen gezicht... Is het dan mogelijk om het in te voegen gezicht in dezelfde tint te veranderen als de 2 al bestaande gezichten in het te bewerken beeld?
good-tutorials.com.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:04 schreef cultheld het volgende:
Ok, ik kruip nog ff achter google.
Ik kan er gewoon niet tegen dat iets me niet lukt..zo gaat het bij allesquote:Op donderdag 27 september 2007 20:57 schreef Electro-Worm het volgende:
Sommige tutorials zijn gewoon te hoog gegrepen voor je, dan moet je niet gaan janken maar blij zijn dat je het tenminste hebt geprobeert en dat je dan een makkerlijkere tut pakt.
Tjah, er zijn zat beginners tut's te vinden op tut sites, zo ben ik ook begonnen, bij mij wilt een hoop ook nog niet lukken, maar ik kan wel al meer dan 3 maanden geleden..quote:Op donderdag 27 september 2007 22:26 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet tegen dat iets me niet lukt..zo gaat het bij alles![]()
![]()
Dat is simpel, converteer je Document naar CMYK Color. Dat doe je door image ---> Mode ---> CYMK Color.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:56 schreef cultheld het volgende:
Heb ik nog één vraag: Stel je voor dat je een gezicht in een foto wilt verwerken tussen 2 andere gezichten en die gezichten hebben een specifieke tint, die niet overeen komt met het in te voegen gezicht... Is het dan mogelijk om het in te voegen gezicht in dezelfde tint te veranderen als de 2 al bestaande gezichten in het te bewerken beeld?
Kan je niet een tutje maken?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:58 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Zonder tint
[afbeelding]
Met tint
En dit is gewoon in 5 minuutjes gedaan, kun je nagaan als je er eens scht voor gaat zitten, dan kun je het gewoon precies krijgen.
Maar probeer het zelf maar eens uit...
Die foto, duuuude.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:58 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Zonder tint
[afbeelding]
Met tint
En dit is gewoon in 5 minuutjes gedaan, kun je nagaan als je er eens scht voor gaat zitten, dan kun je het gewoon precies krijgen.
Ik ga dit morgen even proberen, thanksquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Dat is simpel, converteer je Document naar CMYK Color. Dat doe je door image ---> Mode ---> CYMK Color.
Waarom in deze mode? Inprincipe is dit de printer kleur mode en is iets minder kleuren informatie dan RGB. Dus makkelijker om mee te werken.
Werk nu met de Curves en bewerk ieder kleur informatie apart, de Cyan, Magenta... enz.
Totdat je de tint hebt.
Vergeet niet daarna je mode terug te zetten naar RGB.
Misschien leuk voor de amateur om effe snel een foto een zogenaamde glamour look te geven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 01:25 schreef tim2308 het volgende:
Uit het eerder genoemde blad (p. 74, punt 7)
Een portret iets meer glamour maken:
*Laag met foto dupliceren
*Blurren 10 pixels, laagdekking 30%eze gewijzigde laag dupliceren
*laagmodus overlay en opacity 50
voilà
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:58 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Zonder tint
[afbeelding]
Met tint
Meestal koop ik Digital Arts (http://www.digitalartsonline.co.uk), iets meer funky en modernquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:49 schreef tim2308 het volgende:
[afbeelding]
Erg mooi blad: Advanced Photoshop http://www.fnl.nl/advancedphotoshop/ De engelse versie vind je hier http://www.advancedphotoshop.co.uk/
Doet me sterk denken aan het blad Creative Arts.quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
Meestal koop ik Digital Arts (http://www.digitalartsonline.co.uk), iets meer funky en modernStaan ook sites in van andere mensen om ideeën op te doen en natuurlijk tutorials
Op de site staan ze meestal ook..
Je kan ook dit:quote:Op zaterdag 29 september 2007 08:52 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Misschien leuk voor de amateur om effe snel een foto een zogenaamde glamour look te geven.
Alleen je foto lijkt erg waazig, kleuren kloppen niet meer, details zijn weg, enz.
Maar wel leuk om heel snel een verschil te laten zien.
Jah je kan ookquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:03 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Je kan ook dit:
Layer Dupliceren
Dupliceerde layer gausian blurren
gedupliceerde layer op hard light zetten.
Nog fouter effect!
2x dezelfde layer de opacity veranderen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:23 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Dupliceerde layer gausian blurren met 10 pixs, layer op 40% opacity
gedupliceerde layer op 100% opacity zetten en de Blending op Lighter Color.
Nee, copie van de eerste layer. Zie edit...quote:Op zondag 30 september 2007 09:22 schreef Incolumis het volgende:
[..]
2x dezelfde layer de opacity veranderen?
Nee hij doet het gewoon...quote:Op zondag 30 september 2007 13:53 schreef tequi3 het volgende:
Ligt Deviantart er bij jullie ook om de haverklap uit? Hier wel.. als ik bijvoorbeeld mijn favo's bekijk krijg ik geen afbeeldingen te zien of ik krijg gewoon allemaal kruisjes te zien...
http://www.sxc.hu Even registreren met je (fictieve) adres en klaar is keesquote:Op zondag 30 september 2007 19:47 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
iemand een tip waar je gratis wat goeie HQ foto's vandaan kan plukken om mee te werken?
zelf je stock photos makenquote:Op zondag 30 september 2007 19:47 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
iemand een tip waar je gratis wat goeie HQ foto's vandaan kan plukken om mee te werken?
Jah ik heb ze alle 4, en eens bekeken, maar erg vernieuwend of verrassend is het niet.quote:Op zondag 30 september 2007 19:47 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
en een andere tip is om je torrent downloader aan te slingeren en eens "Mark Monciardini" in te typen bij een zoekmachine voor torrents en dat te downloaden, zijn momenteel 4dvd's beschikbaar van hem. zie : http://www.photoshoptopsecret.com/
Tof tutorial!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 06:58 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Na aanleiding van Hoe zien jouw designs eruit? #5 As the art continues.... en uiteraard ook weer http://www.photoshoptopsecret.com/ kreeg ik een mailtje of ik eens een TUT wilde maken over Orbs en vuurballen.
...
Photoshop on!
Daar heb je zeker gelijk in, maar dat komt volgens mij omdat het overnemen van technieken voor eigen creatief gebruik e.d. gewoon moeilijk is en de nodige ervaring vereist. Ik weet het voor mezelf van het maken van tekeningen. Iets natekenen is redelijk goed te doen, maar zelf iets vanuit niets creeren is nog iets heel anders. Bij PS is dat net zoiets, je moet eerst de gereedschappen kennen en kunnen gebruiken en dan moet je nog allerlei technieken kunnen toepassen. Die technieken kun je dan afzonderlijk leren dmv tutorials, maar daarmee ben je er nog niet. Aan een bepaalde techniek op zich heb je niet veel, het wordt pas wat als je meerdere technieken kunt gebruiken om iets te maken zoals jij dat wil hebben. Maar daarvoor heb je veel ervaring en kennis nodig en het kost veel tijd en werk om die ervaring/kennis op te doen. En het maken van veel tutorials helpt daarbij ook al kun je de technieken die je daarmee leert niet meteen gebruiken voor eigen werk.quote:Op zondag 30 september 2007 22:17 schreef DarkManta het volgende:
[..]
...
Alleen jammer dat mensen er niet van leren, maar gewoon klakkeloos nadoen.
Bye bye zwaai zwaai $180,-
Ipv dat ze van de techniek leren en hun eigen fantasie, emoties, creativiteit er in gooien.
Maar iedereen doet het gewoon na, vooral op de zogenaamde fotografen site ZOOM.
http://gallery.zoom.nl/image/600121/dreamface.html
dat is idd wel een hele slechte overgenomenfoto manipulatie. verder staan er op ZOOM ook veel leuke/mooie fotos. maarja op elke site kan je wel iets slechts vinden.quote:Op zondag 30 september 2007 22:17 schreef DarkManta het volgende:
Alleen jammer dat mensen er niet van leren, maar gewoon klakkeloos nadoen.
Bye bye zwaai zwaai $180,-
Ipv dat ze van de techniek leren en hun eigen fantasie, emoties, creativiteit er in gooien.
Maar iedereen doet het gewoon na, vooral op de zogenaamde fotografen site ZOOM.
http://gallery.zoom.nl/image/600121/dreamface.html
das waar ja, alleen veel mensen hebben hier toch snel het idee dat er voor alles trucjes zijn. maar soms is het gewoon ook je pen pakken en een normale brush en dan maar tekenenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:55 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar dat komt volgens mij omdat het overnemen van technieken voor eigen creatief gebruik e.d. gewoon moeilijk is en de nodige ervaring vereist. Ik weet het voor mezelf van het maken van tekeningen. Iets natekenen is redelijk goed te doen, maar zelf iets vanuit niets creeren is nog iets heel anders. Bij PS is dat net zoiets, je moet eerst de gereedschappen kennen en kunnen gebruiken en dan moet je nog allerlei technieken kunnen toepassen. Die technieken kun je dan afzonderlijk leren dmv tutorials, maar daarmee ben je er nog niet. Aan een bepaalde techniek op zich heb je niet veel, het wordt pas wat als je meerdere technieken kunt gebruiken om iets te maken zoals jij dat wil hebben. Maar daarvoor heb je veel ervaring en kennis nodig en het kost veel tijd en werk om die ervaring/kennis op te doen. En het maken van veel tutorials helpt daarbij ook al kun je de technieken die je daarmee leert niet meteen gebruiken voor eigen werk.
Als ik een tutorial volg, probeer ik altijd eerst om alle stappen precies zo te doen als die beschreven worden in de tutorial, ook omdat veel tutorials niet deugen of op een te hoog niveau zitten. Als dat lukt probeer ik zelf iets te maken volgens dat tutorial. Maar ik ben nog lang niet zover om alle geleerde zaken te gebruiken om zelf iets te creeren, daarvoor heb ik veel meer ervaring nodig.
Nou, ik moet zeggen dat ik nooit teken. Tenminste tot nu toe niet, het is meer knip en plak werk en alle andere bewerkingen die ik doe zijn ook erg basic. En als ik het probeer gaat het meestal ook meteen mis. Neem bv dat "Fire" tutorial, de handelingen die je moet uitvoeren snap ik wel en krijg ik ook wel voor elkaar, maar de vlammen moet je zelf vorm geven en die krijg ik nu juist niet echt mooi. Maar sinds kort heb ik een tablet en ik hoop het meer creatievere werk wat beter te leren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:56 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dat is idd wel een hele slechte overgenomenfoto manipulatie. verder staan er op ZOOM ook veel leuke/mooie fotos. maarja op elke site kan je wel iets slechts vinden.
deviantART bijvoorbeeld, grootste gedeelte bestaat uit troep![]()
[..]
das waar ja, alleen veel mensen hebben hier toch snel het idee dat er voor alles trucjes zijn. maar soms is het gewoon ook je pen pakken en een normale brush en dan maar tekenenof gewoon eerst zelf na denken van "hoe kan ik dat effect creeren" inplaats van meteen vragen om een tutorial.
maar verder heb je wel gelijk dat je eerst je weg moet kennen in photoshop voordat je er goed mee kan werken
een tablet werkt al een stuk prettiger dan een muisquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:23 schreef Mardoek50 het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik nooit teken. Tenminste tot nu toe niet, het is meer knip en plak werk en alle andere bewerkingen die ik doe zijn ook erg basic. En als ik het probeer gaat het meestal ook meteen mis. Neem bv dat "Fire" tutorial, de handelingen die je moet uitvoeren snap ik wel en krijg ik ook wel voor elkaar, maar de vlammen moet je zelf vorm geven en die krijg ik nu juist niet echt mooi. Maar sinds kort heb ik een tablet en ik hoop het meer creatievere werk wat beter te leren.![]()
ja ik weet het, maarhet gaat niet om de manier waarop maar het resultaatquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:23 schreef Mardoek50 het volgende:
En nadenken over "hoe kan ik dat effect creeren" is helemaal lastig. Als ik zie hoe sommige effecten worden gemaakt, is dat vaak op een manier die ikzelf van z'n leven niet had kunnen bedenken.![]()
Ja, je kunt er veel nauwkeuriger mee werken, maar het is wel ff wennen, sommige tools werken nét even iets anders als met de muis bv. Maar dat is ook een kwestie van veel doen, denk ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:27 schreef Kamermans het volgende:
[..]
een tablet werkt al een stuk prettiger dan een muis, ik gebruikt nu bijna alleen maar m;n tablet
Dat ben ik met je eens, maar sommige effecten kun je meestal alleen op een aparte manier krijgen en bedenk die dan maar eens. Ik snap vaak echt niet hoe die gasten dat soort dingen kunnen bedenken. Way out of my league iig!quote:[..]
ja ik weet het, maarhet gaat niet om de manier waarop maar het resultaatmaar dat spreek voorzich
ik vind het persoonlijk prettiger om een gummetje te pakken en dan gaan gummenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:58 schreef tim2308 het volgende:
Als ik een object of persoon los wil maken van de achtergrond, hoe krijg ik de randjes mooi? Object selecteren, CTRL-shift-I, feather (1 of 2 pixels) en dan de selectie (dus zeg maar de achtergrond) verwijderen?
Dat kan ook zonder tablet, tenminste zo doe/deed ik het meestal. De layer met het object masken en dan eerst met een harde brush de randen bijwerken en daarna met een zachte brush op 20-25% op de randen rond het object klikken met de muis totdat je het gewenste resultaat hebt. Er zijn trouwens ook bepaalde technieken voor, maar die heb ik nooit gebruikt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:42 schreef Kamermans het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk prettiger om een gummetje te pakken en dan gaan gummen, stuk meer controle over het eind resultaat. maar een wacom is dan wel een must
.
verder is er ook bij filter een extract filter ofzo, daarmee kan je ook goed haren uitknippen. die filter opent een windowtje, in dat windowtje kan je over de randen heen tekenen, vervolgens vul je het deel wat je wilt houden helemaal in met pain bucket ofzo. en dan knipt hij het zelf uit.
ik heb hier geen photoshop dus kan zijn dat ik het beetje verkeerd uitleg
uiteraard kan het ook met een muis ja, alleen met wacom is het een stuk prettigerquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:33 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder tablet, tenminste zo doe/deed ik het meestal. De layer met het object masken en dan eerst met een harde brush de randen bijwerken en daarna met een zachte brush op 20-25% op de randen rond het object klikken met de muis totdat je het gewenste resultaat hebt. Er zijn trouwens ook bepaalde technieken voor, maar die heb ik nooit gebruikt.
Dat is nu net één van de dingen waaraan ik erg moet wennen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:35 schreef Kamermans het volgende:
[..]
uiteraard kan het ook met een muis ja, alleen met wacom is het een stuk prettiger
Ik zou de blokjes selecteren en dan "Layer via Cut" gebruiken en daarna de ondergrond aanpassen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:31 schreef Onderbroek het volgende:
ik heb een banner (deel v. foto) waar ik een bepaald effect wil toevoegen.
Heb even snel een voorbeeld gemaakt van wat ik met de banner wil doen:
[afbeelding]
Ik wil dus dat het lijkt alsof de banner aan de linkerkant op wordt gebouwd door blokjes.
Enig idee hoe ik dit kan maken in photoshop?
Ik volg je uitleg niet helemaal, zou fijn zijn als je wat uitgebreider wil uitleggen ben nogal zwaar beginner met PSquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:46 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik zou de blokjes selecteren en dan "Layer via Cut" gebruiken en daarna de ondergrond aanpassen.![]()
Ok, misschien begrijp ik niet goed wat je precies wilt. Maar goed, wat ik bedoel is: je hebt een banner van 1 layer. Neem dan de rectangular marquee tool en selecteer een blokje. Dan op dat geselcteerde blokje klikken met de rechtermuis knop en kiezen voor "Layer via Cut". Dan heb je nu twee layers met de eerste layer de banner zonder het geselcteerde blokje en de tweede layer met het geselecteerde blokje. Herhaal dat voor ieder blokje en verschuif per layer de blokjes zoals je ze wil hebben.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:03 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
Ik volg je uitleg niet helemaal, zou fijn zijn als je wat uitgebreider wil uitleggen ben nogal zwaar beginner met PS
Zal uitleggen wat ik tot nu toe gedaan heb;
heb geprobeerd om blokjes te maken van de banner dmv filter-stylize-tiles, maar dat ziet er niet uit.
Daarnaast ook wat geprobeerd met dissolve maar dat levert ook niet het gewenste effect op.
ja op die manier wil ik het dus maken, ben er nu mee bezig..hopelijk ziet het er een beetje mooi uit als ik klaar ben.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:12 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ok, misschien begrijp ik niet goed wat je precies wilt. Maar goed, wat ik bedoel is: je hebt een banner van 1 layer. Neem dan de rectangular marquee tool en selecteer een blokje. Dan op dat geselcteerde blokje klikken met de rechtermuis knop en kiezen voor "Layer via Cut". Dan heb je nu twee layers met de eerste layer de banner zonder het geselcteerde blokje en de tweede layer met het geselecteerde blokje. Herhaal dat voor ieder blokje en verschuif per layer de blokjes zoals je ze wil hebben.
Ik hoop dat je het ff laat zien als het klaar is. Succes!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:43 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
ja op die manier wil ik het dus maken, ben er nu mee bezig..hopelijk ziet het er een beetje mooi uit als ik klaar ben.![]()
Aanmeldenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 06:51 schreef Incolumis het volgende:
yes eindelijk gebeurt er iets in Almelo![]()
waar kan ik me inschrijven?
de theorie is in ieder geval duidelijk waarvoor bedanktquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:47 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het ff laat zien als het klaar is. Succes!![]()
Trial and Error is een goeie techniek om jezelf dingen aan te lerenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:52 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
de theorie is in ieder geval duidelijk waarvoor bedankt, alleen de praktijk is nog even wat anders. Hoog trial and error gehalte om het te krijgen zoals ik voor ogen heb
![]()
Heeft deze..'techniek' toevallig een naam?...Met een voorbeeld van internet is het natuurlijk makkelijker om dit te maken omdat je dan kan zien hoe anderen het doen.
Nou jah de techniek die Mardoek is niet slecht natuurlijk, zelf vind ik het wat omslachtig.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:52 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
de theorie is in ieder geval duidelijk waarvoor bedankt, alleen de praktijk is nog even wat anders. Hoog trial and error gehalte om het te krijgen zoals ik voor ogen heb
![]()
Heeft deze..'techniek' toevallig een naam?...Met een voorbeeld van internet is het natuurlijk makkelijker om dit te maken omdat je dan kan zien hoe anderen het doen.
Waar ga je naar toe?quote:
Ben er ook achter gekomen dat Mardoeks methode omslachtig was. Elk blokje stond op een eigen layer en als je dan elke layer apart moet nemen om het bijbehorden blokje te schuiven werkt niet echt fijn vind ik.quote:
1.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:48 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
Ben er ook achter gekomen dat Mardoeks methode omslachtig was. Elk blokje stond op een eigen layer en als je dan elke layer apart moet nemen om het bijbehorden blokje te schuiven werkt niet echt fijn vind ik.
Heb zelf nog verder gezocht naar tutorials die voor mij van toepassing zouden kunnen zijn, kwam o.a. pixelation tutorials tegen wat er ook best gaaf uit ziet..maar het is niet wat ik wil hebben...
Ik zou het daarom fijn vinden als je jouw manieren uit zou leggen als die handiger zijn.
Damn die gasten bij Zoom zijn echt niet origineel, iedereen is daar aan de Photoshoptopsecret geslagen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 01:23 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
ik denk dat ie wil proberen dat het lijkt of de blokjes zich opstapelen in de banner om zo tot 1 geheel te komen.
beetje het breaking apart effect, maar dan andersom??
[afbeelding]
Aangemeld voor Arnhemquote:
Dat voorbeeld van mij eerder in dit topic was een snel voorbeeld zodat ik een duidelijk voorbeeld heb van het effect wat ik in photoshop wil maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:13 schreef DarkManta het volgende:
[..]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Even voor de duidelijkheid moet het er zo uit komen te zien?
Omdat je al een voorbeeld had gemaakt, dan heb je toch je resultaat?
Dus ik weet niet zeker wat je precies wilt hebben.
Tutorial heb ik zo voor je gemaakt, als ik maar precies weet wat je wilt hebben.
Probeer het anders te tekenen en dan in te scannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |