waarom?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
Waarom zou je gastquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef Hare het volgende:
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.
Ik wil dus weg en wel naar de Rabobank, ING Bank of een andere mogelijkheid.
Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
Alle banken zijn suffe lullen, daarom staat je geld daar goedquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom zou je gastWtf boeit het of je bank een suffe lul is
Zolang er voor jou (voorlopig) niks veranderd ga je toch niet gestressed als een bejaarde naar een andere bank
![]()
ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
Maart ach voor de rest maakt het dnek ik niet zo veel uit. Kwa rente, mogelijkheden zullen alle banken naargenoeg gelijk zijn.
Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.quote:
Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef existenz het volgende:
[..]
ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...
ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.
Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.
Ze hebben hoogstens de boel op scherp gezet.
Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?
Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:03 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.
Dan heb je gelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.
StaalBankiers,Mees,Rabo zijn goed. ING/Postbank is altijd gedonder en arrogante zooi.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef Hare het volgende:
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.
Ik wil dus weg en wel naar de Rabobank, ING Bank of een andere mogelijkheid.
Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
Onzin.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.
Het is een prive bank met leden, geen aandeelhouders.
De kans dat de Rabobank uberhaupt overgenomen wordt is nihil.
De ING kan makkelijk slachtoffer worden van een takeover, als je ziet
wat veel Private Rquity-fondsen tegenwoordig in kas hebben.
Ik acht het niet ondenkbaar dat een chinese bank de komende tien jaar
grootaandeelhouder wordt. Ze hebben al aangegeven interesse in
europese banken (zoals ABN AMRO) te hebben.
Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:38 schreef Bijsmaak het volgende:
Vreemde topic. Als ABN AMRO wordt overgenomen betekent niet dat de spaarders/rekeninghouders hun geld verliezen. Alleen het personeel moeten bang zijn om hun baan te verliezen.
Ik begrijp de logica niet.
Als je zo blij bent, waarom zou je dan uberhaupt weg willen?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef Hare het volgende:
wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank
Als fortis de boel overneemt dan blijft het merk ABN Amro bank gewoon bestaan hoor, evenals de service zoals je die gewoon bent van abnquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
Idd de overname van ABN door Fortis pakt voor de gewone Nederlander beter uit. De overige leden van het drietal willen de buitenlandse vestigingen van ABN hebben.... Er zal dus aan zich weinig veranderen bij ABN voor de Nederlanders. ABN is een sterk merk in Nederland, dus dat zullen ze wel willen behouden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef MWP het volgende:
[..]
Als fortis de boel overneemt dan blijft het merk ABN Amro bank gewoon bestaan hoor, evenals de service zoals je die gewoon bent van abn![]()
Maar ik zou gewoon lekker wachten, er kan nog van alles gebeuren, de unie heeft afgelopen week ook een plan gepresenteerd waarmee abn zelfstandig verder kan groeien, zonder fortis en/of barclays bank.![]()
Dat laatste zou ik nog wel een goede reden vinden, voor faillisement hoef je niet bang te zijn, en als het wel gebeurd krijg je tot 20k pér rekeninghouder gewoon je geld terug, dus als je een gezamelijke rekening hebt 40k.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Hare het volgende:
Verder bedankt voor de adviezen. Ik ga het zeker nog even afwachten, maar anders vertrek ik wel naar de Rabo. Zit mijn vriendin ook en kan ik mooi een gezamenlijke rekening openen.
...Hetgeen bij elke bank gegarandeerd wordt door DNB, ook als fortis ABN Amro overneemt blijft dat zo. Voor de Nederlandse klanten van abn veranderd -zeker in het begin - helemaal niets. Voor ABN Amro kantoren in het buitenland is het een ander verhaal maar daar heb je als Nederlandse klant niet zo veel mee te maken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:20 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik nog wel een goede reden vinden, voor faillisement hoef je niet bang te zijn, en als het wel gebeurd krijg je tot 20k pér rekeninghouder gewoon je geld terug, dus als je een gezamelijke rekening hebt 40k.
Klopt gedeeltelijk. Ja, ze willen groeien. Nee, ze doen dat niet onder de naam Fortis. Fortis heeft aangegeven alle particuliere bankzaken in Nederland onder de naam ABN AMRO te willen voeren.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:14 schreef Hare het volgende:
Ik heb toch echt het idee gehoord te hebben dat Fortis de overname wilde om meer kantoren in Nederland te krijgen en deze dus ook de naam Fortis te laten voeren???
Het kan wel, maar het is een stuk ingewikkelder omdat de Rabobank een coöperatie is en geen NV. Om de bank effectief te kunnen verkopen, zou je eerst de organisatievorm van de bank moeten wijzigen en vervolgens kom je pas toe aan verkoop. Het risico van activistische aandeelhouders is onder de huidige omstandigheden nihi. Alleen een 'out of the blue' aanbod dat ruimschoots boven de geschatte waarde van de bank uitgaat maakt het waarschijnlijk dat de Rabobank gekocht zou kunnen worden.quote:Op zondag 16 september 2007 00:06 schreef Timmy het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk. Ja, ze willen groeien. Nee, ze doen dat niet onder de naam Fortis. Fortis heeft aangegeven alle particuliere bankzaken in Nederland onder de naam ABN AMRO te willen voeren.
Overigens is geen enkele bank in Nederland veilig voor overnames. Hoewel Rabobank een andere structuur heeft kan ook deze bank (bij een goed bod) binnen enkele maanden worden opgeslokt door een andere partij.
Mensen die de keuze van een bank baseren op gevoelensquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
Geld opnemen binnen de EU is gratis, bij alle bankenquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef rebel6 het volgende:
Ik zou in ieder geval niet klakkeloos naar de Rabobank overstappen.
Je moet steeds meer betalen voor je pinpas en in het buitenland pinnen is ook niet echt goedkoop meer...
Ik betaal toch echt nergens voor.... (Behalve mijn CC, maar dat is overal en daar zit een verzekering bij)quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef rebel6 het volgende:
Ik zou in ieder geval niet klakkeloos naar de Rabobank overstappen.
Je moet steeds meer betalen voor je pinpas en in het buitenland pinnen is ook niet echt goedkoop meer...
Komt vanzelf wel, maak je geen zorgen. Voor niets gaat de zon op, voor de rest moeten we gewoon betalen.quote:Op zondag 16 september 2007 20:19 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik betaal toch echt nergens voor.... (Behalve mijn CC, maar dat is overal en daar zit een verzekering bij)
Ik moest anders flink betalen voor pinnen binnen de EU.quote:Op zondag 16 september 2007 20:14 schreef RAILGUNNER het volgende:
[..]
Geld opnemen binnen de EU is gratis, bij alle banken.
Jij betaalt nu 3x zoveel voor een pak melk als 10 jaar geleden?quote:Op maandag 17 september 2007 17:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, bij de melkboer moet je ook meer betalen dan 10 jaar geleden.
O nee?quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:50 schreef Cosworth het volgende:
[..]
... waar ze zo up-to-date zijn dat je niet eens kunt internetbankieren...![]()
Ik vind het best goedkoop, die 3 tientjes per kwartaal voor het Totaalpakket. Maar dat komt misschien ook doordat ik nog nooit problemen heb gehad en altijd goede ervaringen met betrekking tot de service, dus dan is het me ook wel waard (inmiddels ben ik overigens student en betaal ik maar 2 euro ofzo, voor de creditcard).quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:40 schreef exode het volgende:
Overigens is een extra betaalrekening bij de Rabo niet echt goedkoop (onze gezamelijke rekening loopt nu nog bij de Postbank). iets van ¤ 4 per kwartaal en dan ¤ 6 voor een extra pasje.
mijn ervaring met totaalpakket is ook goed, alleen dit is niet voor een totaalpakket. Dit is voor een extra bankrekening met 1 pasje.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het best goedkoop, die 3 tientjes per kwartaal voor het Totaalpakket. Maar dat komt misschien ook doordat ik nog nooit problemen heb gehad en altijd goede ervaringen met betrekking tot de service, dus dan is het me ook wel waard (inmiddels ben ik overigens student en betaal ik maar 2 euro ofzo, voor de creditcard).
Helemaal mee eens, ik heb het nagezocht: nu betaal je bijna 2.5x zoveel voor je Europas als 6 jaar geleden.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:29 schreef exode het volgende:
Hoe tevreden ik ook ben met de Rabo, dat mag toch wel wat goedkoper.
Ik begrijp dat ook niet... eerst maar eens afwachten door wie ze nou uiteindelijk overgenomen worden, en dan of er daadwerkelijk wat veranderd.... en zo ja, lijkt me dat vroeg genoeg om over overstappen na te gaan denkenquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:48 schreef RelaxedM het volgende:
Ik snap nou niet waarom mensen over gaan stappen, Barclas en Consortium hebben niet voor niks zoveel miljarden over voor de ABN AMRO zou ik denken? Mooiste nog vind ik dat mensen met alleen een prive rekening met een debetstand het hardst roepen...en zoals Bijsmaak al zei personeel moet zich druk maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |