abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:33:59 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53196420
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.

Ik wil dus weg en wel naar de Rabobank, ING Bank of een andere mogelijkheid.

Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_53196475
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
Maart ach voor de rest maakt het dnek ik niet zo veel uit. Kwa rente, mogelijkheden zullen alle banken naargenoeg gelijk zijn.
pi_53196492
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
waarom?
pi_53196509
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef Hare het volgende:
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.

Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
Waarom zou je gast Wtf boeit het of je bank een suffe lul is Zolang er voor jou (voorlopig) niks veranderd ga je toch niet gestressed als een bejaarde naar een andere bank
pi_53196537
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Waarom zou je gast Wtf boeit het of je bank een suffe lul is Zolang er voor jou (voorlopig) niks veranderd ga je toch niet gestressed als een bejaarde naar een andere bank
Alle banken zijn suffe lullen, daarom staat je geld daar goed
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53196552
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
Maart ach voor de rest maakt het dnek ik niet zo veel uit. Kwa rente, mogelijkheden zullen alle banken naargenoeg gelijk zijn.
ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53196675
Wacht nu eerst maar af of er wel iets verandert.
Waarom al die rompslomp om niets?
pi_53196767
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

waarom?
Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_53196784
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef existenz het volgende:

[..]

ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...
Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.
Het is een prive bank met leden, geen aandeelhouders.
De kans dat de Rabobank uberhaupt overgenomen wordt is nihil.
De ING kan makkelijk slachtoffer worden van een takeover, als je ziet
wat veel Private Rquity-fondsen tegenwoordig in kas hebben.
Ik acht het niet ondenkbaar dat een chinese bank de komende tien jaar
grootaandeelhouder wordt. Ze hebben al aangegeven interesse in
europese banken (zoals ABN AMRO) te hebben.
pi_53196813
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.
ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.
Ze hebben hoogstens de boel op scherp gezet.
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:56:31 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53196842
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.
Ze hebben hoogstens de boel op scherp gezet.
Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?
pi_53196985
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?
Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:05:07 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53197023
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:03 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.
Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.
pi_53197127
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.
Dan heb je gelijk.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:12:16 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53197179
Dat hoor ik graag.

Maar ontopic: ik zou lekker blijven bij de bank waar je zit. Mocht je na de overname merken dat de bank dermate verandert dat je niet meer tevreden bent, kun je altijd nog overstappen. En als je overstapt, dan kan ik in ieder geval zeggen dat de Rabobank mij al jaren prima bevalt. Nette service, nooit problemen mee gehad.

Mocht je de Postbank overwegen, houd in je achterhoofd dat je dan in 2009 bij ING zit. Het is al onderdeel van ING, maar het hele merk Postbank gaat verdwijnen.

Maar loop eens wat kantoren binnen en pak wat informatiefoldertjes als je graag wilt overstappen.
pi_53198007
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

waarom?
ING is beurs genoteerd en Rabobank niet daarom dus
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:17:30 #17
191638 mcse2007
microsoft certified engineer
pi_53198445
quote:

StaalBankiers,Mees,Rabo zijn goed. ING/Postbank is altijd gedonder en arrogante zooi.
"Microsoft nr.#1 in software worldwide"
pi_53198855
Vreemde topic. Als ABN AMRO wordt overgenomen betekent niet dat de spaarders/rekeninghouders hun geld verliezen. Alleen het personeel moeten bang zijn om hun baan te verliezen.

Ik begrijp de logica niet.
pi_53198933
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.
Het is een prive bank met leden, geen aandeelhouders.
De kans dat de Rabobank uberhaupt overgenomen wordt is nihil.
De ING kan makkelijk slachtoffer worden van een takeover, als je ziet
wat veel Private Rquity-fondsen tegenwoordig in kas hebben.
Ik acht het niet ondenkbaar dat een chinese bank de komende tien jaar
grootaandeelhouder wordt. Ze hebben al aangegeven interesse in
europese banken (zoals ABN AMRO) te hebben.
Onzin.

De Rabo is dan wel geen beursgenoteerde bank en ze hebben dus geen aandeelhouders die lastig kunnen doen. Wel is de Rabo druk opzoek naar een Europese partner, de kans dat de Rabobank zelfstandig blijft is dus heel klein.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:51:00 #20
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53199106
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:38 schreef Bijsmaak het volgende:
Vreemde topic. Als ABN AMRO wordt overgenomen betekent niet dat de spaarders/rekeninghouders hun geld verliezen. Alleen het personeel moeten bang zijn om hun baan te verliezen.

Ik begrijp de logica niet.
Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:51:38 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53199116
Verder bedankt voor de adviezen. Ik ga het zeker nog even afwachten, maar anders vertrek ik wel naar de Rabo. Zit mijn vriendin ook en kan ik mooi een gezamenlijke rekening openen.
pi_53199202
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_53199902
quote:
wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank
Als je zo blij bent, waarom zou je dan uberhaupt weg willen?
pi_53200170
Ik zou in ieder geval niet klakkeloos naar de Rabobank overstappen.
Je moet steeds meer betalen voor je pinpas en in het buitenland pinnen is ook niet echt goedkoop meer...
pi_53200837
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
Als fortis de boel overneemt dan blijft het merk ABN Amro bank gewoon bestaan hoor, evenals de service zoals je die gewoon bent van abn
Maar ik zou gewoon lekker wachten, er kan nog van alles gebeuren, de unie heeft afgelopen week ook een plan gepresenteerd waarmee abn zelfstandig verder kan groeien, zonder fortis en/of barclays bank.
pi_53200898
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef MWP het volgende:

[..]

Als fortis de boel overneemt dan blijft het merk ABN Amro bank gewoon bestaan hoor, evenals de service zoals je die gewoon bent van abn
Maar ik zou gewoon lekker wachten, er kan nog van alles gebeuren, de unie heeft afgelopen week ook een plan gepresenteerd waarmee abn zelfstandig verder kan groeien, zonder fortis en/of barclays bank.
Idd de overname van ABN door Fortis pakt voor de gewone Nederlander beter uit. De overige leden van het drietal willen de buitenlandse vestigingen van ABN hebben.... Er zal dus aan zich weinig veranderen bij ABN voor de Nederlanders. ABN is een sterk merk in Nederland, dus dat zullen ze wel willen behouden.
pi_53200983
quote:
Verder bedankt voor de adviezen. Ik ga het zeker nog even afwachten, maar anders vertrek ik wel naar de Rabo. Zit mijn vriendin ook en kan ik mooi een gezamenlijke rekening openen.
Dat laatste zou ik nog wel een goede reden vinden, voor faillisement hoef je niet bang te zijn, en als het wel gebeurd krijg je tot 20k pér rekeninghouder gewoon je geld terug, dus als je een gezamelijke rekening hebt 40k.
pi_53201111
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:20 schreef Slasher het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik nog wel een goede reden vinden, voor faillisement hoef je niet bang te zijn, en als het wel gebeurd krijg je tot 20k pér rekeninghouder gewoon je geld terug, dus als je een gezamelijke rekening hebt 40k.
...Hetgeen bij elke bank gegarandeerd wordt door DNB, ook als fortis ABN Amro overneemt blijft dat zo. Voor de Nederlandse klanten van abn veranderd -zeker in het begin - helemaal niets. Voor ABN Amro kantoren in het buitenland is het een ander verhaal maar daar heb je als Nederlandse klant niet zo veel mee te maken.

En dat allemaal onder voorbehoud dat fortis abn overneemt. Barclays is ook nogsteeds een optie, en de unie heeft de mogelijkheid om zelfstandig verder te gaan ook weer opengemaakt.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:14:14 #29
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53207919
Ik heb toch echt het idee gehoord te hebben dat Fortis de overname wilde om meer kantoren in Nederland te krijgen en deze dus ook de naam Fortis te laten voeren???
pi_53209203
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:14 schreef Hare het volgende:
Ik heb toch echt het idee gehoord te hebben dat Fortis de overname wilde om meer kantoren in Nederland te krijgen en deze dus ook de naam Fortis te laten voeren???
Klopt gedeeltelijk. Ja, ze willen groeien. Nee, ze doen dat niet onder de naam Fortis. Fortis heeft aangegeven alle particuliere bankzaken in Nederland onder de naam ABN AMRO te willen voeren.

Overigens is geen enkele bank in Nederland veilig voor overnames. Hoewel Rabobank een andere structuur heeft kan ook deze bank (bij een goed bod) binnen enkele maanden worden opgeslokt door een andere partij.
pi_53218798
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:06 schreef Timmy het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk. Ja, ze willen groeien. Nee, ze doen dat niet onder de naam Fortis. Fortis heeft aangegeven alle particuliere bankzaken in Nederland onder de naam ABN AMRO te willen voeren.

Overigens is geen enkele bank in Nederland veilig voor overnames. Hoewel Rabobank een andere structuur heeft kan ook deze bank (bij een goed bod) binnen enkele maanden worden opgeslokt door een andere partij.
Het kan wel, maar het is een stuk ingewikkelder omdat de Rabobank een coöperatie is en geen NV. Om de bank effectief te kunnen verkopen, zou je eerst de organisatievorm van de bank moeten wijzigen en vervolgens kom je pas toe aan verkoop. Het risico van activistische aandeelhouders is onder de huidige omstandigheden nihi. Alleen een 'out of the blue' aanbod dat ruimschoots boven de geschatte waarde van de bank uitgaat maakt het waarschijnlijk dat de Rabobank gekocht zou kunnen worden.

En in de huidige marktomgeving zie ik niemand die een zak geld heeft die groot genoeg is om dat te realiseren.
  zondag 16 september 2007 @ 15:44:33 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53220424
quote:

[..]

Mensen die de keuze van een bank baseren op gevoelens Je bent toch geen Jomanda of zo?

Ik ben van de Rabo overgestapt naar de ABN en heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik ben dan ook niet van plan om over te stappen, ik blijf lekker bij de ABN.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 16 september 2007 @ 20:14:23 #33
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_53226886
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef rebel6 het volgende:
Je moet steeds meer betalen voor je pinpas en in het buitenland pinnen is ook niet echt goedkoop meer...
Geld opnemen binnen de EU is gratis, bij alle banken .
pi_53226989
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef rebel6 het volgende:
Ik betaal toch echt nergens voor.... (Behalve mijn CC, maar dat is overal en daar zit een verzekering bij)
  zondag 16 september 2007 @ 22:02:50 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53229856
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik betaal toch echt nergens voor.... (Behalve mijn CC, maar dat is overal en daar zit een verzekering bij)
Komt vanzelf wel, maak je geen zorgen. Voor niets gaat de zon op, voor de rest moeten we gewoon betalen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53243870
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:14 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Geld opnemen binnen de EU is gratis, bij alle banken .
Ik moest anders flink betalen voor pinnen binnen de EU.
Maar goed, blijkbaar ligt dat niet aan de Rabobank maar aan de buitenlandse banken waar ik gepind heb.
Die beschuldiging neem ik dus terug.

Wel klopt het dat je bij de Rabobank tegenwoordig veel meer moet betalen voor je pas dan 10 jaar geleden.
  maandag 17 september 2007 @ 17:23:16 #37
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53248036
Ja, bij de melkboer moet je ook meer betalen dan 10 jaar geleden.
pi_53248864
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, bij de melkboer moet je ook meer betalen dan 10 jaar geleden.
Jij betaalt nu 3x zoveel voor een pak melk als 10 jaar geleden?
pi_53250726
Rabobank is erg goed. ING heeft de laatste tijd erg veel bekendheid vanweg grote projecten.
pi_53267929
mijn vriendin zit nu met hetzelde maar dan overstappen vanaf de Postbank naar...waarschijnlijk Rabo. Mijn rekeningen etc etc lopen daar al.

Postbank wil ze weg omdat ze moe wordt van de problemen met internetbankieren.

Overigens is een extra betaalrekening bij de Rabo niet echt goedkoop (onze gezamelijke rekening loopt nu nog bij de Postbank). iets van ¤ 4 per kwartaal en dan ¤ 6 voor een extra pasje.

Maar ja keuzes, keuzes.
pi_53268144
quote:
... waar ze zo up-to-date zijn dat je niet eens kunt internetbankieren...
pi_53269348
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:50 schreef Cosworth het volgende:

[..]

... waar ze zo up-to-date zijn dat je niet eens kunt internetbankieren...
O nee?
pi_53270040
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:38 schreef Slasher het volgende:

[..]

O nee?
Oh, da's nieuw. Ze waren er wel laat mee, in ieder geval.
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:37:32 #44
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53275022
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:40 schreef exode het volgende:
Overigens is een extra betaalrekening bij de Rabo niet echt goedkoop (onze gezamelijke rekening loopt nu nog bij de Postbank). iets van ¤ 4 per kwartaal en dan ¤ 6 voor een extra pasje.
Ik vind het best goedkoop, die 3 tientjes per kwartaal voor het Totaalpakket. Maar dat komt misschien ook doordat ik nog nooit problemen heb gehad en altijd goede ervaringen met betrekking tot de service, dus dan is het me ook wel waard (inmiddels ben ik overigens student en betaal ik maar 2 euro ofzo, voor de creditcard).
pi_53291599
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik vind het best goedkoop, die 3 tientjes per kwartaal voor het Totaalpakket. Maar dat komt misschien ook doordat ik nog nooit problemen heb gehad en altijd goede ervaringen met betrekking tot de service, dus dan is het me ook wel waard (inmiddels ben ik overigens student en betaal ik maar 2 euro ofzo, voor de creditcard).
mijn ervaring met totaalpakket is ook goed, alleen dit is niet voor een totaalpakket. Dit is voor een extra bankrekening met 1 pasje.

Kortom we zouden met zijn 2en, 2 keer betalen voor totaalpakket en dan ook nog extra voor 1 simpele bankrekening met 1 pasje. 2e pasje kost dan hups weer ¤ 6. Bij de Postbank betalen we nu niets voor het de extra rekening. Maar goed die hebben weer zoveel extra nadelen dat mijn vriendin daar dus weg wil en gezellig bij mij bij de Rabo komt.

Hoe tevreden ik ook ben met de Rabo, dat mag toch wel wat goedkoper.
pi_53297604
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:29 schreef exode het volgende:

Hoe tevreden ik ook ben met de Rabo, dat mag toch wel wat goedkoper.
Helemaal mee eens, ik heb het nagezocht: nu betaal je bijna 2.5x zoveel voor je Europas als 6 jaar geleden.
pi_53297915
Rabo it is...
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:48:53 #48
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_53379494
Ik snap nou niet waarom mensen over gaan stappen, Barclas en Consortium hebben niet voor niks zoveel miljarden over voor de ABN AMRO zou ik denken? Mooiste nog vind ik dat mensen met alleen een prive rekening met een debetstand het hardst roepen...en zoals Bijsmaak al zei personeel moet zich druk maken...
pi_53379885
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:48 schreef RelaxedM het volgende:
Ik snap nou niet waarom mensen over gaan stappen, Barclas en Consortium hebben niet voor niks zoveel miljarden over voor de ABN AMRO zou ik denken? Mooiste nog vind ik dat mensen met alleen een prive rekening met een debetstand het hardst roepen...en zoals Bijsmaak al zei personeel moet zich druk maken...
Ik begrijp dat ook niet... eerst maar eens afwachten door wie ze nou uiteindelijk overgenomen worden, en dan of er daadwerkelijk wat veranderd.... en zo ja, lijkt me dat vroeg genoeg om over overstappen na te gaan denken
pi_53380248
Zou naar de postbank gaan, echt prima bank. Ook mijnpostbank.nl is zeer goed naar mijn mening, veel mogelijkheden en alle transacties gaan snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')