abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:33:59 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53196420
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.

Ik wil dus weg en wel naar de Rabobank, ING Bank of een andere mogelijkheid.

Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_53196475
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
Maart ach voor de rest maakt het dnek ik niet zo veel uit. Kwa rente, mogelijkheden zullen alle banken naargenoeg gelijk zijn.
pi_53196492
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
als ik zou vertrekken zou ik Rabobank nemen, omdat je met ING zo n het zelfde schuitje kan komen te zitten als met Abn-Amro ivm overnames. Dat word met Rabobank toch wel erg lastig.
waarom?
pi_53196509
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef Hare het volgende:
Met de aanstaande overname van ABN door hoogstwaarschijnlijk Fortis voor de boeg wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank. Fortis staat me om een of andere reden totaal niet aan, ik heb er echt een suffe lullen idee bij.

Nu vroeg ik me af waar ik deze keus op zal moeten baseren en of jullie misschien tips- en/of adviezen hebben?
Waarom zou je gast Wtf boeit het of je bank een suffe lul is Zolang er voor jou (voorlopig) niks veranderd ga je toch niet gestressed als een bejaarde naar een andere bank
pi_53196537
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Waarom zou je gast Wtf boeit het of je bank een suffe lul is Zolang er voor jou (voorlopig) niks veranderd ga je toch niet gestressed als een bejaarde naar een andere bank
Alle banken zijn suffe lullen, daarom staat je geld daar goed
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53196552
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
Maart ach voor de rest maakt het dnek ik niet zo veel uit. Kwa rente, mogelijkheden zullen alle banken naargenoeg gelijk zijn.
ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53196675
Wacht nu eerst maar af of er wel iets verandert.
Waarom al die rompslomp om niets?
pi_53196767
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

waarom?
Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_53196784
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef existenz het volgende:

[..]

ING is niet te vergelijken met ABN. ING is een vele malen grotere speler... Rabobank is daarintegen een veel betere overname kandidaat...
Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.
Het is een prive bank met leden, geen aandeelhouders.
De kans dat de Rabobank uberhaupt overgenomen wordt is nihil.
De ING kan makkelijk slachtoffer worden van een takeover, als je ziet
wat veel Private Rquity-fondsen tegenwoordig in kas hebben.
Ik acht het niet ondenkbaar dat een chinese bank de komende tien jaar
grootaandeelhouder wordt. Ze hebben al aangegeven interesse in
europese banken (zoals ABN AMRO) te hebben.
pi_53196813
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Omdat Rabobank geen aandeelhouders heeft die moeilijk doen, zoals TCI bij ABN Amro deed, en doet.
ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.
Ze hebben hoogstens de boel op scherp gezet.
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:56:31 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53196842
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

ABN en Barclay's praatten al met elkaar voor TCI in zicht was, hoor.
Ze hebben hoogstens de boel op scherp gezet.
Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?
pi_53196985
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maakt dat mijn post minder waar?
Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:05:07 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53197023
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:03 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Als je probeert te stellen dat TCI de hele overname-soap in gang heeft gezet wel.
Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.
pi_53197127
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat probeer ik niet. Ik stel alleen dat ABN Amro lastige aandeelhouders heeft zoals TCI. En dat de Rabobank dat niet heeft.
Dan heb je gelijk.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:12:16 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53197179
Dat hoor ik graag.

Maar ontopic: ik zou lekker blijven bij de bank waar je zit. Mocht je na de overname merken dat de bank dermate verandert dat je niet meer tevreden bent, kun je altijd nog overstappen. En als je overstapt, dan kan ik in ieder geval zeggen dat de Rabobank mij al jaren prima bevalt. Nette service, nooit problemen mee gehad.

Mocht je de Postbank overwegen, houd in je achterhoofd dat je dan in 2009 bij ING zit. Het is al onderdeel van ING, maar het hele merk Postbank gaat verdwijnen.

Maar loop eens wat kantoren binnen en pak wat informatiefoldertjes als je graag wilt overstappen.
pi_53198007
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

waarom?
ING is beurs genoteerd en Rabobank niet daarom dus
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:17:30 #17
191638 mcse2007
microsoft certified engineer
pi_53198445
quote:

StaalBankiers,Mees,Rabo zijn goed. ING/Postbank is altijd gedonder en arrogante zooi.
"Microsoft nr.#1 in software worldwide"
pi_53198855
Vreemde topic. Als ABN AMRO wordt overgenomen betekent niet dat de spaarders/rekeninghouders hun geld verliezen. Alleen het personeel moeten bang zijn om hun baan te verliezen.

Ik begrijp de logica niet.
pi_53198933
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Yeah right, alleen heeft de Rabobank geen aandelen.
Het is een prive bank met leden, geen aandeelhouders.
De kans dat de Rabobank uberhaupt overgenomen wordt is nihil.
De ING kan makkelijk slachtoffer worden van een takeover, als je ziet
wat veel Private Rquity-fondsen tegenwoordig in kas hebben.
Ik acht het niet ondenkbaar dat een chinese bank de komende tien jaar
grootaandeelhouder wordt. Ze hebben al aangegeven interesse in
europese banken (zoals ABN AMRO) te hebben.
Onzin.

De Rabo is dan wel geen beursgenoteerde bank en ze hebben dus geen aandeelhouders die lastig kunnen doen. Wel is de Rabo druk opzoek naar een Europese partner, de kans dat de Rabobank zelfstandig blijft is dus heel klein.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:51:00 #20
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53199106
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:38 schreef Bijsmaak het volgende:
Vreemde topic. Als ABN AMRO wordt overgenomen betekent niet dat de spaarders/rekeninghouders hun geld verliezen. Alleen het personeel moeten bang zijn om hun baan te verliezen.

Ik begrijp de logica niet.
Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:51:38 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_53199116
Verder bedankt voor de adviezen. Ik ga het zeker nog even afwachten, maar anders vertrek ik wel naar de Rabo. Zit mijn vriendin ook en kan ik mooi een gezamenlijke rekening openen.
pi_53199202
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_53199902
quote:
wil ik graag vertrekken bij deze zeer fijne bank
Als je zo blij bent, waarom zou je dan uberhaupt weg willen?
pi_53200170
Ik zou in ieder geval niet klakkeloos naar de Rabobank overstappen.
Je moet steeds meer betalen voor je pinpas en in het buitenland pinnen is ook niet echt goedkoop meer...
pi_53200837
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik vind Fortis gewoon niets. Is misschien ook op niets gebaseerd, maar zo heb ik ook een beter gevoel bij Ajax dan bij PSV, een beter gevoel bij een Audi dan bij een Mercedes, een beter gevoel bij Barclays dan bij Fortis.
Als fortis de boel overneemt dan blijft het merk ABN Amro bank gewoon bestaan hoor, evenals de service zoals je die gewoon bent van abn
Maar ik zou gewoon lekker wachten, er kan nog van alles gebeuren, de unie heeft afgelopen week ook een plan gepresenteerd waarmee abn zelfstandig verder kan groeien, zonder fortis en/of barclays bank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')