Ik zat er ffquote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:53 schreef Knoekie het volgende:
Zijn er nog Madrilenen hier?
Volgens mij niet want ik ben nog geen Nederlander tegengekomen in de 3 weken dat ik hier nu zit
Tja, eens buiten komen wil ook wel helpen hoor....quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:53 schreef Knoekie het volgende:
Volgens mij niet want ik ben nog geen Nederlander tegengekomen in de 3 weken dat ik hier nu zit
Waarschijnlijk heb ik gewoon mazzel.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:55 schreef Hexley het volgende:
[..]
Tja, eens buiten komen wil ook wel helpen hoor....
Ik kom ze echt overal tegen en zeker de toeristen vallen op...
Nou is het in Barcelona, Zaragoza of Sevilla niet echt vreemd, maar ook in de kleinere steden als Teruel of zelfs Alcañiz kom ik ze tegen. Daarbij een maffe Nederlander heeft een huis hier in het dorp gekocht.![]()
En weet je wat pas erg is?
Als je midden in de nacht, aan een hart monitor op de eerste hulp in Reus ligt en dan Nederlanders hoort.![]()
Nou als ik dood gegaan was, dan was het hun schuld....
tip: intercambio via madridloquo!!! Jij leert iemand engels, de ander jou spaans. Leuk!quote:Op maandag 11 februari 2008 13:13 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Helaas, de Spanjaarden vonden het maar al te leuk om hun Engels te oefenen tegen me ..
quote:Op maandag 25 februari 2008 03:22 schreef Spaininvader het volgende:
Daar ren je voor weg ?
Gatver, ik vind die olijfolie drek hier niet te vreten.
Spaanse keuken ben ik helemaal niet blij mee. Het merendeel is smaakloos, vettig, half gaar en by default druipend van de olie. Tortilla is daarop de uitzondering, dat is dan wel weer erg lekker (mits helemaal gaar en niet 2 dagen oud)
Jij eet elke dag bij Vips?quote:Op maandag 25 februari 2008 03:22 schreef Spaininvader het volgende:
Daar ren je voor weg ?
Gatver, ik vind die olijfolie drek hier niet te vreten.
Spaanse keuken ben ik helemaal niet blij mee. Het merendeel is smaakloos, vettig, half gaar en by default druipend van de olie. Tortilla is daarop de uitzondering, dat is dan wel weer erg lekker (mits helemaal gaar en niet 2 dagen oud)
Dit weekend hè!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:15 schreef Hexley het volgende:
Nog meer mensen zo'n dingetje in de bus gehad?
[ afbeelding ]
Wat is dat dan precies?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:15 schreef Hexley het volgende:
[ afbeelding ]
Jaa, Sevilla is moooi!...quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:24 schreef BabblingBrook het volgende:
SpanjeIk ben zo verliefd op Sevilla
Nope, ga je stemmen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:15 schreef Hexley het volgende:
[ afbeelding ]
Ik eet ook regelmatig sla met sinaasappel en appel erin .. Lekker stukjes augurk erbij, wat zilveruitjes .. heerlijk frisse salade hoor, als je nu je ei erover of er naast eet, what's the difference. (ik eet overigens helemaal geen eiquote:Op woensdag 5 maart 2008 16:29 schreef Spaininvader het volgende:
Vreemdste wat ik ooit heb gehad: Sla met stukjes sinaasappel en daar een spiegelei overheen.
Stomme vraag mss, maar hoe werkt dat nou met tapas? Ik bedoel ik was afgelopen zomer in Madrid, maar om nou te zeggen dat restaurant kleine gerechtjes aanboden dat zag ik dan weer niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat me in de Spaanse keuken (van de gewone burger) fascineert is dat zoveel dingen badend in de olie gebakken worden...![]()
Maarja, er zijn ook plenty lekkernijen natuurlijk. En tapaaaaaaas!!!Prima gewoonte is dat!
Er zijn genoeg cafeetjes waar je bij je biertje een schaaltje tapas krijgt hoor (zoals in Nederland je soms wat pinda's of zoutjes krijgt) Verder zijn er echte tapasbarretjes waar je de gerechtjes gewoon kunt bestellen en aan de bar of aan een tafeltje kunt opeten. Goed rondkijken voortaanquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Stomme vraag mss, maar hoe werkt dat nou met tapas? Ik bedoel ik was afgelopen zomer in Madrid, maar om nou te zeggen dat restaurant kleine gerechtjes aanboden dat zag ik dan weer niet.
En wanneer zou je tapas dan moeten eten? In de siesta-tijd?
Ik zag het niemand doen......
Tapas eet je aan het einde van je werkdag, in cafeetjes en barretjes;quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Stomme vraag mss, maar hoe werkt dat nou met tapas? Ik bedoel ik was afgelopen zomer in Madrid, maar om nou te zeggen dat restaurant kleine gerechtjes aanboden dat zag ik dan weer niet.
En wanneer zou je tapas dan moeten eten? In de siesta-tijd?
Ik zag het niemand doen......
Of die Nederlandse gewoontes zo fijn zijn, frituurvet en bakken in Croma...quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat me in de Spaanse keuken (van de gewone burger) fascineert is dat zoveel dingen badend in de olie gebakken worden...![]()
quote:
Vale!quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:40 schreef DutchieBre het volgende:
[..]aan de bar of aan een tafeltje kunt opeten. Goed rondkijken voortaan
Oke danquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:40 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Er zijn genoeg cafeetjes waar je bij je biertje een schaaltje tapas krijgt hoor (zoals in Nederland je soms wat pinda's of zoutjes krijgt) Verder zijn er echte tapasbarretjes waar je de gerechtjes gewoon kunt bestellen en aan de bar of aan een tafeltje kunt opeten. Goed rondkijken voortaan
Dat hangt heel erg van de context en vooral de rest van de zin af;quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oke dan![]()
Nou ik toch lekker bezig ben weer een detail dat me bezig houdt.: Voor de Spaanstaligen onder ons: wat betekent de uitdrukking Me pongo yo?
Ik hoorde dit een tijdje terug in een liedje op de spaanse MTV
Zelfs als het olijfolie is, als je ermee gaat frituren (want daar komt het bijna op neer, wat ze doenquote:En over die olie: volgens mij is dat wel gezonde olie, dus waarschijnlijk olijfolie. Dat is dan zo slecht toch niet?
Ik heb het nummer gevonden waarin het gezongen wordt:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:25 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg van de context en vooral de rest van de zin af;
want dit is waarschijnlijk echt een stukje van een zin.
Misschien was het zoiets van: ...la pregunta me pongo yo: dat vraag ik me af (de vraag die ik me stel)
Het kan ook komen van "ponerse" met tig betekenissen: gaan staan, aantrekken (van kleding) etc etc
Zo zonder context is het dus vrij moeilijk te plaatsen.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:47 schreef Hexley het volgende:
[..]
Maar op sommige punten geef ik ze het voordeel van de twijfel, neem immigranten en werkelozen....
Bijvoorbeeld die noord Europese niet integrerende immigranten die hier komen voor het klimaat en ondertussen ook nog opzoek zijn naar een baan. Die daarbij vaak ook nog vreemde en ergens ook ongezonde eetgewoonten hebben, wat uiteindelijk de sociale verzekering ook weer geld gaat kosten.![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Tapas eet je aan het einde van je werkdag, in cafeetjes en barretjes;
ongeveer op hetzelfde tijdstip als dat er in andere landen normaal gegeten wordt: zo tussen 5 en 8.
Ja, op zondag...; op zondag is alles anders.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:32 schreef Bramito het volgende:
[..]
![]()
Ga eens naar de kroeg op zondag om een uur of 13:00h
Helemaal mee eens trouwens, dat de Nederlandse boter/croma-kookgewoonten niet fantastisch zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:47 schreef Hexley het volgende:
Of die Nederlandse gewoontes zo fijn zijn, frituurvet en bakken in Croma...![]()
En dan die lading margarine op brood, nee echt heerlijk...
Ja dat kan ik me voorstellen!!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:33 schreef Knoekie het volgende:
De eerste keer dat ik ging koken in mijn appartement gooide ik ook boter in de pan, je had die gezichten moeten zien van die Spanjaarden
Boeren, bouwvakkers en ook arbeiders in de kleinere fabrieken beginnen vaak om 15:00 of 16:00 weer met werken tot 19:00 of 20:00... Je moet wel een aardige baas hebben die je betaalt om tapas te gaan zitten eten..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, op zondag...; op zondag is alles anders.
Maar op werkdagen, wanneer eet de gemiddelde Spanjaard ze dan, volgens jou?
(Dat neemt niet weg dat je ze op andere tijdstippen ook nog wel kunt vinden, maar met de 5-8 tip kan 'ie ze bijna niet mislopen, dacht ik zo.)
Centrum van Madrid, hoezo?quote:Op zondag 9 maart 2008 00:11 schreef Hexley het volgende:
Boeren, bouwvakkers en ook arbeiders in de kleinere fabrieken beginnen vaak om 15:00 of 16:00 weer met werken tot 19:00 of 20:00... Je moet wel een aardige baas hebben die je betaalt om tapas te gaan zitten eten..
Maar waar heb je die ervaring opgedaan? Centrum Sevilla of nog op andere toeristen plekken geweest?
Die noordeuropeanen hebben wel hun hele leven al gebloed om hun zuur verdiende geld via de EU aan spanje te betalen. Want zonder die EU subsidies was spanje nog steeds een achtergestelde zandbak geweest.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:47 schreef Hexley het volgende:
Maar op sommige punten geef ik ze het voordeel van de twijfel, neem immigranten en werkelozen....
Bijvoorbeeld die noord Europese niet integrerende immigranten die hier komen voor het klimaat en ondertussen ook nog opzoek zijn naar een baan. Die daarbij vaak ook nog vreemde en ergens ook ongezonde eetgewoonten hebben, wat uiteindelijk de sociale verzekering ook weer geld gaat kosten.![]()
![]()
Zelfs in Barcelona en Zaragoza zie je het, en ook bij kantoor personeel.quote:Op zondag 9 maart 2008 03:29 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Centrum van Madrid, hoezo?![]()
En niet als toerist overigens.
Maar ook niet op het platteland tussen de boeren en de fabrieksarbeiders, dus daarvan wil ik best geloven dat de dagritmes anders liggen dan die van stadsmensen. In vergeten durpen komen soms maar 1 of 2 bussen per dag langs, en hebben sommige oudere mensen geeneens telefoon. Logisch dat die lui anders leven.
Als ik één van mijn Spaanse vrienden bij zijn ouders wil bereiken, moet ik bijvoorbeeld een vriendin ergens anders in het dorp bellen, en die gaat 'm dan halen of geeft de boodschap alvast door.
Goud van oud dus! Ik vind 't schitterend!
Uhm... Waarom eigenlijk? Het aantal inwoners wilde je niet geloven dus waarom dit dan wel?quote:Op zondag 9 maart 2008 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er al een exit poll?
quote:Candidaturas con representación parlamentaria:
Datos de las 1:21
10 de marzo de 2008
Escrutado 99,42%
2008
Candidaturas Votos Diputados
P.S.O.E. 43,66% 169
P.P. 40,11% 154
CiU 3,05% 10
EAJ-PNV 1,20% 6
ESQUERRA 1,17% 3
I.U. 3,80% 2
B.N.G. 0,82% 2
CC-PNC 0,63% 2
UPyD 1,20% 1
NA-BAI 0,25% 1
EA 0,20% 0
CHA 0,15% 0
Leuk om dat van een Wilders / Verdonk type te horen...quote:Op maandag 10 maart 2008 01:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat Spanje nu nog verder gaat afgleiden
Weet ik heel goed, gelijke rechten voor iedere Spanjaard... Als je dat afglijden noemt...quote:Op maandag 10 maart 2008 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je niet weet waar je het over hebt, hoef je niks te zeggen. Hoef je eigen ook niet verder voor schut te zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |