abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:53:04 #76
107792 Hexley
the Platypus
pi_53702581
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:38 schreef Bramito het volgende:
Op de republikeinse staat geen kroon maar een muur in de vorm van een kroon. Ik neem aan dat ze daar de burgerij mee symboliseren ofzo. Ben je nou voor of tegen Spaanse eenheid?
Mmm, zie er eerder een kasteeltje in hoor, maar het blijft toch de vorm hebben van een kroon...

Ik maak me er eigenlijk niet druk om hoor, maar als Catalunya vertrekt...
Volgens mij hebben we (hier dan) meer met Catalunya dan met Madrid, dus aanhaken...

Kunnen we gelijk de Guardia Civil & Policia Nacional er uit donderen en vervangen voor die Mossos d'Esquadra.
pi_53709143
Even iets anders,

Woon sinds 2 weken voor ongeveer 6 maanden in Barcelona. Hoe zit het als ik een pakketje laat sturen vanuit Nederland naar mijn adres in Barcelona. Hoe lang zal dit ongeveer duren en wat gebeurd er als ik niet thuis ben. Komen ze nog 10 keer langs, of kan ik het ergens ophalen...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:40:46 #78
107792 Hexley
the Platypus
pi_53710406
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:40 schreef Friebo het volgende:
Even iets anders,

Woon sinds 2 weken voor ongeveer 6 maanden in Barcelona. Hoe zit het als ik een pakketje laat sturen vanuit Nederland naar mijn adres in Barcelona. Hoe lang zal dit ongeveer duren en wat gebeurd er als ik niet thuis ben. Komen ze nog 10 keer langs, of kan ik het ergens ophalen...
Hoe groot is dat pakketje, qua formaat en gewicht?

Als ze het met TPG / TNT post sturen zit daar namelijk een verschil in....

Dingen die "klein" zijn komen via de normale post, Correos.
Je hebt kans dat ze het aan de deur bezorgen, maar vaak komen ze helemaal niet.
Het karretje zit dan bv. al vol, en dan krijg je gewoon een afhaal bericht.
De kans dat je het zelf moet halen is dus groot, hiero iig.

En dingen die "groot" zijn komen met de pakjes dienst Seur.
Deze komen altijd aan de deur, en als je er niet bent ligt er een briefje met een telefoon nummer.
Na contact zal men het een 2e keer proberen. Of je pikt het zelf op bij hun.
Wat me wel opgevallen is dat er dan meestal ook stickers van de Deutscher Paket Dienst op zitten.

Vraag me niet wat klein en groot precies is...
Wat ook handig is en ik er meestal op laat zetten is mijn GSM nummer,
voor het geval de bezorger het adres niet kan vinden.
Verder is het handig om een ID kaart of paspoort bij de hand te hebben, voor het geval men er naar vraagt.

En dan de tijd dat het onderweg is (ook voor gewone post),
Nederland --->> Spanje via TPG / TNT is extreem verschillend paar dag tot weken.
Spanje --->> Nederland via Correos gaat over het algemeen vrij snel.
Net als UK of Duitsland naar Spanje dat gaat ook redelijk snel. TPG / TNT is dus bagger...

TNT Express is juist wel weer snel, en daar komt een andere gast voor. Apple prut komt daar mee.

Maar ik zit niet @ BCN, maar in een saai dorp in Teruel.
Niet dat dat extreem veel langer hoort te duren, BCN / Madrid is hier ook in 1 soms 2 dagen.
Mocht de verzender aan de Duitse grens zitten, Deutsche Post...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:41:57 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_53712688
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 20:53 schreef Hexley het volgende:
Ik maak me er eigenlijk niet druk om hoor, maar als Catalunya vertrekt...
Volgens mij hebben we (hier dan) meer met Catalunya dan met Madrid, dus aanhaken...
AAhhhhhhh!!!!!! De boycot op perzikken blijft!
quote:
Kunnen we gelijk de Guardia Civil & Policia Nacional er uit donderen en vervangen voor die Mossos d'Esquadra.
Ja, kunnen we in Zaragoza lekker in het catalaans met de politie praten!
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:45:46 #80
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_53712737
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:40 schreef Friebo het volgende:
Even iets anders,

Woon sinds 2 weken voor ongeveer 6 maanden in Barcelona. Hoe zit het als ik een pakketje laat sturen vanuit Nederland naar mijn adres in Barcelona. Hoe lang zal dit ongeveer duren en wat gebeurd er als ik niet thuis ben. Komen ze nog 10 keer langs, of kan ik het ergens ophalen...
Mijn ervaring is dat het in Madrid(dus ik neem aan ook in BCN) erg snel aankomt allemaal, maar in kleinere plaatjes ook al liggen ze op 15Km van een stad als Zaragoza kan het langer duren. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Je gaat toch niet dingen als koffie en drop ontvangen hoop ik hè?
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:46:04 #81
107792 Hexley
the Platypus
pi_53713643
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het in Madrid(dus ik neem aan ook in BCN) erg snel aankomt allemaal, maar in kleinere plaatjes ook al liggen ze op 15Km van een stad als Zaragoza kan het langer duren. Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Mmm, verklaar dan eens waarom alles uit Madrid en Barcelona hier in 1 maximaal 2 werkdagen is?
En grotere dingen uit Nederland, zo lang? Het is is beide Seur die het binnen Spanje doet.
Die rotzooi komt via de luchthaven in Barcelona binnen en het traject @ Seur is weer snel,
mooi die stickers met datum. Volgens mij spaart TPG / TNT Post gewoon tot er een redelijke lading is
of het is daar zo'n zooitje dat het blijft liggen. Maar het is heel verschillend de ene keer lekker snel,
en de andere keer denk je dat ze het kwijt gemaakt hebben en dan komt het toch nog...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:00:23 #82
107792 Hexley
the Platypus
pi_53713908
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

AAhhhhhhh!!!!!! De boycot op perzikken blijft!
Ik hou me toch niet bezig met perziken....
Daarbij zijn het vieze dingen die pluizebollen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:04:11 #83
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_53718505
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:46 schreef Hexley het volgende:
Mmm, verklaar dan eens waarom alles uit Madrid en Barcelona hier in 1 maximaal 2 werkdagen is?
En grotere dingen uit Nederland, zo lang? Het is is beide Seur die het binnen Spanje doet.
Die rotzooi komt via de luchthaven in Barcelona binnen en het traject @ Seur is weer snel,
mooi die stickers met datum. Volgens mij spaart TPG / TNT Post gewoon tot er een redelijke lading is
of het is daar zo'n zooitje dat het blijft liggen. Maar het is heel verschillend de ene keer lekker snel,
en de andere keer denk je dat ze het kwijt gemaakt hebben en dan komt het toch nog...
Hey, ik vertel hier gewoon effe m'n eigen ervaring, net als jij neem ik aan. Ik heb geen patent op de waarheid of zo. Dat jij je pakketjes krijgt op de manier die je beschrijft geloof ik meteen. Ik heb het over normale post van NL naar ESP. In Madrid had ik altijd alles binnen 3/4 dagen(zo hoort het ook geloof ik). In Zaragoza/Maria duurt het al gauw anderhalve week. Hoe dat komt? NI PUTA IDEA! Het boeit me ook niet echt.
Siesta & Fiesta!
pi_53720095
Bedankt, we zullen het eens uit gaan proberen.. het is overigens geen drop of koffie
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:59:07 #85
107792 Hexley
the Platypus
pi_53748877
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:04 schreef Bramito het volgende:

[..]

In Zaragoza/Maria duurt het al gauw anderhalve week. Hoe dat komt? NI PUTA IDEA! Het boeit me ook niet echt.


Mij wel, maar dat is dus gewoon traag....
Heb de pakbonnen van deze week nog liggen van kleine pakjes tot 5 kilo.

Dresden .de verzonden donderdag 30 september met DHL
Calanda (Teruel) .es aankomst maandag 1 oktober, Correos

Madrid .es verzonden dinsdag 2 oktober met Envialia
Calanda (Teruel) .es aankomst vrijdag 5 oktober, Envialia

Worcestershire .uk verzonden dinsdag 2 oktober met Royal Mail
Calanda (Teruel) .es aankomst zaterdag 6 oktober, Correos

TPG / TNT Post zuigt dus gewoon...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:23:36 #86
107792 Hexley
the Platypus
pi_53877859
Het is 12 oktober, Día de la Hispanidad...
Heel Spanje vrij duz aan het zuipen...
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:50:15 #87
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_53947985
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 01:23 schreef Hexley het volgende:
Het is 12 oktober, Día de la Hispanidad...
Heel Spanje vrij duz aan het zuipen...
Van deze puente heb ik genoten. Zit pas sinds 2 maanden hier, heb 6 maanden stage... Daarna weer naar iets heul anders. Maar ik woon in Madrid, 50 meter vd MC donalds en metrostation Gran Via. Iemand die hier in de buurt woont?
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:27:35 #88
107792 Hexley
the Platypus
pi_53958235
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:50 schreef BenjaminFranklin het volgende:
Iemand die hier in de buurt woont?
Wat is in de buurt.... 365km richting .nl is toch redelijk in de buurt niet?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:15:37 #89
107792 Hexley
the Platypus
pi_53959454
Uhm, weet iemand of er ergens nog een "vage" online stream van Canal 53 (Madrid) is?
  maandag 22 oktober 2007 @ 09:35:17 #90
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54084212
hey Hexley, jij had toch NL tv bij je thuis? Werkt dit een beetje of is het nioet de moeite waard? BTW, kunnen we niet nog een paar mensen ronselen die op deze draad reageren? Het wordt een beetje saai met z'n 2en.
Siesta & Fiesta!
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:24:27 #91
107792 Hexley
the Platypus
pi_54085002
Heb gewoon een schotel, wel een beetje een grote 0,85x0,95 cm (beetje een ei).
Nadeel van die Spaanse schotels is dat ze een beetje lamlendig zijn, de bevestiging dan.
Neem daar bij de moderne half holle muren en een lading wind, en hij zit na 1 a 2 jaar half los.
En dan werkt het dus bij een klein beetje wind niet meer...

Maar dat is gewoon een Pioneer kastje wat ik jaren terug uit .nl heb mee genomen.
Zit wel zo'n smartcard bij, maar die staat gewoon op naam van een bekende in .nl ...
Kost wel x per jaar, hoeveel weet ik zo niet... Maar niet echt veel hoor.

Het is wel tijd om deze eens te vervangen, stomme ding kan alleen automatisch zoeken.
En er zijn meer dan de 999 zenders die hij aan kan, de regio zenders uit .nl kan ik er dus niet meer in krijgen.

FF denken wat ik nu heb, Ned 1, 2, 3 RTL 4, 5, 7, SBS 6, Net 5, BVN, TMF enzo...
Niet dat ik er echt veel naar kijk, eigenlijk best wel weinig... Maar het is leuk als je het hebt...

Laatst zag ik @ een bar een gaaf kastje, ding laat gewoon alle pay tv kanalen zien en dat automatisch.
Nu maar eens uitvinden hoe ik aan zo'n ding kom,.....
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:26:16 #92
107792 Hexley
the Platypus
pi_54085038
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:35 schreef Bramito het volgende:
BTW, kunnen we niet nog een paar mensen ronselen die op deze draad reageren? Het wordt een beetje saai met z'n 2en.
FF @ FoK zoeken, en dan plat spammen....
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:36:33 #93
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54085216
De TV is eigenlijk voor m'n vrouw, dan kan ze beter NL leren. Mij boeit TV niet echt, ik heb nu 8 kanalen en ik klaag verder niet. Ik zal een kijken of ik zo'n smartcard door m'n ouders laat scoren.
Siesta & Fiesta!
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:00:16 #94
107792 Hexley
the Platypus
pi_54085536
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:36 schreef Bramito het volgende:
De TV is eigenlijk voor m'n vrouw, dan kan ze beter NL leren. Mij boeit TV niet echt, ik heb nu 8 kanalen en ik klaag verder niet. Ik zal een kijken of ik zo'n smartcard door m'n ouders laat scoren.
Ach anders uitzendinggemist.nl

8 kanalen nog geen digi zooi daar? Heb er hier al een stuk of 10, ook allemaal troep daar niet van...
pi_54085809
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:35 schreef Bramito het volgende:
hey Hexley, jij had toch NL tv bij je thuis? Werkt dit een beetje of is het nioet de moeite waard? BTW, kunnen we niet nog een paar mensen ronselen die op deze draad reageren? Het wordt een beetje saai met z'n 2en.
Ik lees het allemaal met interesse hoor .
Spanje lonkt toch wel.
Let the season begin!
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:49:12 #96
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54088456
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:00 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ach anders uitzendinggemist.nl

8 kanalen nog geen digi zooi daar? Heb er hier al een stuk of 10, ook allemaal troep daar niet van...
wel digi alleen ik niet om de reden die jezelf al noemt . Verder heb ik ook geen Internet... Ik krijg hier alleen adsl en daar ga ik geen telefoonaansluiting voor nemen. Ik dacht aan kabel maar dat hebben ze hier niet.
Siesta & Fiesta!
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:50:30 #97
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54088476
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:14 schreef Bendoverp het volgende:

[..]

Ik lees het allemaal met interesse hoor .
Spanje lonkt toch wel.
Je bent de enige geloof ik
Siesta & Fiesta!
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:35:28 #98
107792 Hexley
the Platypus
pi_54090659
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef Bramito het volgende:

[..]

wel digi alleen ik niet om de reden die jezelf al noemt . Verder heb ik ook geen Internet... Ik krijg hier alleen adsl en daar ga ik geen telefoonaansluiting voor nemen. Ik dacht aan kabel maar dat hebben ze hier niet.
Over een tijdje moet je toch echt over, en wat kost zo'n kastje nou?
Iets van 30 euro en je hebt al zo'n ding staan...

Viel me al op dat jij er eigenlijk nooit buiten kantoor tijden bent...
Maar wat kost een telefoon abbo nou per maand? Geen inet en ik pleeg zelfmoord...
Anders is er GPRS/UMTS nog, en draait PLC van Endesa daar niet in Zaragoza en een stel andere dorpjes?
En als laatste heb je natuurlijk nog de satelliet, kun je nog mooi pimpen ook...
Niet dat het nuttig is, maar het klinkt wel interessant niet....
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:37:43 #99
107792 Hexley
the Platypus
pi_54090706
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:50 schreef Bramito het volgende:

[..]

Je bent de enige geloof ik
Heel het "kaaskoppen in het buitenland" forum is een beetje d00d....
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:56:18 #100
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54091056
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:35 schreef Hexley het volgende:

[..]

Over een tijdje moet je toch echt over, en wat kost zo'n kastje nou?
Iets van 30 euro en je hebt al zo'n ding staan...

Viel me al op dat jij er eigenlijk nooit buiten kantoor tijden bent...
Maar wat kost een telefoon abbo nou per maand? Geen inet en ik pleeg zelfmoord...
Anders is er GPRS/UMTS nog, en draait PLC van Endesa daar niet in Zaragoza en een stel andere dorpjes?
En als laatste heb je natuurlijk nog de satelliet, kun je nog mooi pimpen ook...
Niet dat het nuttig is, maar het klinkt wel interessant niet....

Wat betreft de digi is het gewoon luiheid en ik vind het verder niet zo belangrijk.

Ik heb geen telefoon aansluiting omdat ik toch alleen m'n mobieltjes gebruik. Een beetje aansluiting telefoon + internet zijn zo'n 50 a 60 Euros per maand. Is niet zoveel maar om het nou te betalen en dan verder niet te gebruiken... Of erger nog als ik het eenmaal heb, het wel te gebruiken met alle gevolgen van dien. Ik heb nl nu al zo weinig tijd. Plc hebben we hier niet en kabel ook niet. Mijn idee was altijd om op de kabel te wachten om dan lekker telefonica te omzeilen maar ik geloof dat ik dan nog heel lang kan wachten. Nou, als ik het echt nodig vindt dan contrateer ik het wel een keer...
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')