quote:
Jaakke denkt aan bonus voor spelers die langer bij Ajax blijven
BRON: Sportweek.nl
In Sportweek liet Ajax-voorzitter John Jaakke te denken aan het invoeren van een bonus als spelers langer bij Ajax blijven. Daarmee wil hij de trend dat spelers steeds vroeger vertrekken tegengaan.. ‘In het bedrijfsleven wordt soms gewerkt met een stay-bonus. Dan krijg je, als je ergens bijvoorbeeld nog twee jaar blijft, aan het einde van die periode een extra bedrag. In de voetballerij zou dat ook kunnen. Nu is een speler vaak gebaat bij een transfer, omdat in zijn contract staat dat hij een percentage krijgt van de transfersom.’
Ajax Netwerk
‘Voor Ajax is het van groot belang om creatieve oplossingen te vinden. Want als we weer aan willen klampen bij de Europese top, wat ons streven zal blijven, zijn onze topspelers van groot belang.’
quote:
Keelontsteking houdt Schilder aan de kant tegen oude club
BRON: Ajax.nl
Ajax meldt dat als gevolg van de naweeën van een keelontsteking Schilder tegen Heracles zal ontbreken. Precies een week geleden werd Schilder overvallen door een keelontsteking. Een rauw gevoel in de keelstreek en een plotseling opkomende griep velden de 21-jarige Amstelvener. ,,Als ik me zaterdag goed voel, ga ik wel naar de wedstrijd kijken. Uiteindelijk hoop ik niet meer dan een wedstrijd te hoeven missen. Wel jammer dat ik precies de wedstrijd tegen Heracles mis. Afgelopen seizoen zat ik ook uitgerekend in de thuiswedstrijd tegen Ajax een schorsing uit. Het was mijn enige schorsing van dat seizoen.’’
quote:
Kennedy komt met blessure terug uit Zweden
BRON: Ajax.nl
Ajax moet het zaterdagavond in de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo doen zonder Kennedy. De Zweed is tijdens de interland tegen Denemarken geblesseerd geraakt aan een buikspier. ,,We weten niet hoe lang Kennedy eruit is”, aldus Ten Cate. ,,Maar op dit moment kan hij weinig. Hij traint niet, kan alleen behandeld worden.
quote:
Jaap Stam dit jaar wel op kunstgras
Jaap Stam zal komende zaterdag gewoon in actie komen tegen Heracles. Vorig seizoen liet hij het duel in Almelo vanwege het kunstgras nog aan zich voorbij gaan. Ten Cate heeft echter aangeven dat hij het beste elftal wil laten spelen en zijn aanvoerder niet te willen sparen voor dit treffen.
quote:
Davids en Leonardo eind september nog niet speelklaar
Ajax coach Henk ten Cate liet weten dat Edgar Davids en de Braziliaan Leonardo verwachten eind september weer bij de selectie te kunnen aansluiten. Dat betekent echter niet dat ze al speelklaar zijn dan. Ze zullen vervolgens zeker nog enige tijd nodig hebben om wedstrijdfit te geraken.