quote:Op donderdag 8 november 2007 10:02 schreef Breuls het volgende:
Ken Levine, dag drie: http://kenlevine.blogspot(...)eport-day-three.html
quote:The BIG BROTHER house is also on the CBS Radford lot. I used to walk by their backyard fence, knowing they were cut off from the world and news and say “Oh shit! Did you hear? We just attacked Korea!!"
Is het dan niet slimmer om een miljard of meer gewoon aan de writers te geven dmv loonsverhogingquote:Destijds duurde de werkonderbreking bijna een half jaar en kostte de industrie bijna een half miljard dollar. Kenners beweren dat de schade dit keer zeker het dubbele zou kunnen bedragen.
Die simpele scriptschrijvers zijn wel de bodem waarop iets gemaakt moet worden.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik snap niet dat het nou zó'n enorm probleem kan zijn. Alsof die zogenaamde schrijvers de enige zijn die een script kunnen typen.
Nee oke, maar ik denk als je het door andere schrijvers laat doen terwijl er al een goede basis van een serie ligt dan kan je het toch echt in een paar afleveringen verneuken.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exlusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exlusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Of wat Jarno zegt. Natuurlijk.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.
Vooral in drama- en actie-series zal je je toch flink moeten inwerken voordat je zoiets over kan nemen lijkt me. Er worden toch allemaal voorzetjes gegeven voor latere gebeurtenissen in de shows, en als je die latere gebeurtenissen niet in je hoofd hebt kan je dat ook niet even overnemen. Bij comedyshows is dat makkelijker, maar daarbij onderschat je denk ik hoe moeilijk het is om een écht grappig script te schrijven.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
precies, daarom ben ik blij dat Quentin Tarantino nooit een (dubbele) aflevering voor een serie mag schrijven als ie er verder niks mee te maken heeftquote:Op donderdag 8 november 2007 13:54 schreef Jarno het volgende:
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.
Zo goed als elke schrijver is lid van de WGA, en in veel gevallen word je niet aangenomen door een producer als je het niet bent. De WGA verbiedt je als lid om momenteel te werken, en als je het toch doet word je geroyeerd. Ben je geen lid en spring je in het gat en ga je nu lekker het schrijfwerk zitten doen, dan zul je never nooit lid kunnen worden van de WGA.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exclusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Maar ik denk dat de gemiddelde hobby schrijver nét niet het niveau van Tarantino gaat halen.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:16 schreef Herald het volgende:
[..]
precies, daarom ben ik blij dat Quentin Tarantino nooit een (dubbele) aflevering voor een serie mag schrijven als ie er verder niks mee te maken heeft
Daar komt nog eens bij dat WGA-leden nog steeds een overeenkomst hebben waardoor ze residuals krijgen (niet genoeg volgens hen, maar goed, ze krijgen wel iets).quote:Op donderdag 8 november 2007 14:24 schreef Breuls het volgende:
Zo goed als elke schrijver is lid van de WGA, en in veel gevallen word je niet aangenomen door een producer als je het niet bent. De WGA verbiedt je als lid om momenteel te werken, en als je het toch doet word je geroyeerd. Ben je geen lid en spring je in het gat en ga je nu lekker het schrijfwerk zitten doen, dan zul je never nooit lid kunnen worden van de WGA.
Hoe dan ook wordt er nu geen scenariowerk in opdracht gedaan, op een paar eikels na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |