Aflevering 13 toch?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:49 schreef Treveo het volgende:
[..]
En nix over Heroes... ik weet alleen dat ze de aflevering 11 opnieuw hebben opgenomen als alternatief voor een seizoensfinale..
Episode 11 is het einde van Generations en ook het einde van Heroes s2 als de staking doorzet.quote:
Ah zit het zoquote:Op woensdag 7 november 2007 14:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Episode 11 is het einde van Generations en ook het einde van Heroes s2 als de staking doorzet.
Ep 12 en 13 worden wel opgenomen maar als de staking doorzet krijgt e11 een alternatief einde wat als seizoensfinale dient.
Ja... kut stakingquote:Op woensdag 7 november 2007 14:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah zit het zoDat betekend dus nog maar 4 nieuwe afleveringen op het moment
![]()
Volg ik maar half inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dan volg jij de Heroes topics niet.
(Daar stond August al gequote namelijk.)
quote:Full roundup of the effects of the WGA strike on American television scheduling and output as of midnight Pacific time on Tuesday, November 6.
ABC
Boston Legal: 14 episodes recorded. Episode 6 of season 4 aired last night.
Brothers and Sisters: 12 episodes recorded. ABC plans to air new episode as normal this Sunday.
Cashmere Mafia: Launch held back until end of strike.
Cavemen: 12 episodes out of 13 ordered taped.
Dancing with the Stars: Production continues; host Tom Bergeron to ad-lib.
Desperate Housewives: Production ceases Wednesday, November 7. 9 episodes recorded; show expected to go on hiatus first week of December unless ABC hold back first-run airings.
Dirty Sexy Money: 12 episodes taped. Next new episode goes out November 15.
Grey's Anatomy: 11 episodes recorded; 2 scripts available for production. Production continues. Show has 6 weeks of new episodes available.
Jimmy Kimmel Live: On hiatus.
Lost: 8 episodes out of 16 ordered taped. In event of protracted dispute, the 8 in the can could run as a mini-season starting in the New Year with remaining shows held back for 2008-09.
Men in Trees: Production continues on 4 scripts; 15 episodes available. First part of a new two-parter to go out on November 10.
CBS
Cane: Production continues. New episode scheduled for next Tuesday as normal.
Cold Case: 10 episodes out of 24 ordered taped.
CSI: 9 episodes out of 24 ordered taped.
CSI: Miami: 10 episodes out of 24 ordered taped.
CSI: New York: 11 episodes out of 24 ordered taped.
Ghost Whisperer: 9 episodes out of 22 ordered taped.
Jericho: Production completeed on 7 episode order.![]()
NCIS: 10 episodes out of 24 ordered taped.
Rules of Engagement: Production shut down.
The Big Bang Theory: Production shut down.
The Late Show with David Letterman: On hiatus.
The Late Late Show with Craig Ferguson: On hiatus.
The New Adventures of Old Christine: Production shut down.
Two and a Half Men: Production shut down.
Fox
24: 9 episodes taped.
Back to You: Production shut down with 9 episodes taped. On hiatus.
Prison Break: 12 episodes completed. 12th episode had been scheduled to air December 17 as the coda to first half of the season, with second half lined up for April.
'Til Death: Production shut down.
NBC
30 Rock: 9 episodes of a 22 episode season taped. Tina Fey has joined WGA, East strike but production expected to resume on a 10th script later this week.
Heroes: Heroes: Origins spinoff suspended. 11 episodes taped. It is understood that NBC is planning for the December 3 episode to serve as a season finale in the event of a protracted strike, with the show returning for special episodes in the run-up to 2008-09.
Journeyman: Production continues.
Saturday Night Live: On hiatus.
Scrubs: 10 episodes shot. 2 more scripts available. 12th episode could serve as series finale.
Plus
Additional show news: Daily Show and Colbert Report on Comedy Central are in production shutdown and on hiatus.
(Source - www.digitalspy.co.uk - Wednesday, November 7 2007)
Die begint pas in Januari, en heeft (wat ik heb gelezen) 9 aflevering klaar. Maar omdat het pas in Januari begint en dus klaar zal zijn eind Februari verwachten ze dat OTH buiten de strike staat, tenzij de strike nog langer gaat duren.quote:
Ik vind het van zoveel series jammer, maar ik heb er begrip voor en hoop dat ze er niet te lang over doen om tot een overeenkomst te komen. Geeft mij de kans eens wat anders te doen, of oude series eens in te halen.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:22 schreef InTrePidIvity het volgende:
Lost vind ik erg jammer en 30 Rock vind ik jammer. Prison Break mag wat mij betreft ook gaan staken, als Heroes dan maar weer doorgaat. House, Chuck en South Park gaan in elk geval door, dus dat is prima![]()
Voorlopig geen. Er liggen veel scripts al ver vooruit klaar, dus het duurt een stuk langer voordat je daar iets gaat merken.quote:Ben alleen benieuwd hoeveel effect dit heeft op de filmindustrie.
Hmm dat zou dan dus betekenen dat ze meerdere episodes helemaal laten vallen en een improvisatorisch einde erin bouwen. Zou zonde zijn, zo in het laatste seizoen...quote:Scrubs: 10 episodes shot. 2 more scripts available. 12th episode could serve as series finale.
Series inhalen vind ik ook wel een goed planquote:Op woensdag 7 november 2007 18:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik vind het van zoveel series jammer, maar ik heb er begrip voor en hoop dat ze er niet te lang over doen om tot een overeenkomst te komen. Geeft mij de kans eens wat anders te doen, of oude series eens in te halen.
Re-writes vallen toch ook onder de WGA?quote:Voorlopig geen. Er liggen veel scripts al ver vooruit klaar, dus het duurt een stuk langer voordat je daar iets gaat merken.
Prison Break zou sowieso pas in april verder gaan dacht ik.quote:
Ja, volgens mij wel. Ik heb alleen geen idee hoeveel films nog worden herschreven als er al geschoten wordt.. volgens mij is dat bij tv meer gebruikelijk dan bij film.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
Re-writes vallen toch ook onder de WGA?
Kut kut kutquote:Op woensdag 7 november 2007 19:28 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Ik heb alleen geen idee hoeveel films nog worden herschreven als er al geschoten wordt.. volgens mij is dat bij tv meer gebruikelijk dan bij film.
Get a new one.quote:Op donderdag 8 november 2007 04:07 schreef Jnk18 het volgende:
please noo my life is gone.
quote:Op donderdag 8 november 2007 10:02 schreef Breuls het volgende:
Ken Levine, dag drie: http://kenlevine.blogspot(...)eport-day-three.html
quote:The BIG BROTHER house is also on the CBS Radford lot. I used to walk by their backyard fence, knowing they were cut off from the world and news and say “Oh shit! Did you hear? We just attacked Korea!!"
Is het dan niet slimmer om een miljard of meer gewoon aan de writers te geven dmv loonsverhogingquote:Destijds duurde de werkonderbreking bijna een half jaar en kostte de industrie bijna een half miljard dollar. Kenners beweren dat de schade dit keer zeker het dubbele zou kunnen bedragen.
Die simpele scriptschrijvers zijn wel de bodem waarop iets gemaakt moet worden.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik snap niet dat het nou zó'n enorm probleem kan zijn. Alsof die zogenaamde schrijvers de enige zijn die een script kunnen typen.
Nee oke, maar ik denk als je het door andere schrijvers laat doen terwijl er al een goede basis van een serie ligt dan kan je het toch echt in een paar afleveringen verneuken.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exlusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exlusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Of wat Jarno zegt. Natuurlijk.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.
Vooral in drama- en actie-series zal je je toch flink moeten inwerken voordat je zoiets over kan nemen lijkt me. Er worden toch allemaal voorzetjes gegeven voor latere gebeurtenissen in de shows, en als je die latere gebeurtenissen niet in je hoofd hebt kan je dat ook niet even overnemen. Bij comedyshows is dat makkelijker, maar daarbij onderschat je denk ik hoe moeilijk het is om een écht grappig script te schrijven.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
precies, daarom ben ik blij dat Quentin Tarantino nooit een (dubbele) aflevering voor een serie mag schrijven als ie er verder niks mee te maken heeftquote:Op donderdag 8 november 2007 13:54 schreef Jarno het volgende:
Ja, erg slim lijkt me dat. Mensen die al seizoenen lang scripts schrijven voor de meest ingewikkelde series (Lost, bijv) vervangen door mensen die de serie alleen van TV kent. Dát zal de serie ten goede komen.
Zo goed als elke schrijver is lid van de WGA, en in veel gevallen word je niet aangenomen door een producer als je het niet bent. De WGA verbiedt je als lid om momenteel te werken, en als je het toch doet word je geroyeerd. Ben je geen lid en spring je in het gat en ga je nu lekker het schrijfwerk zitten doen, dan zul je never nooit lid kunnen worden van de WGA.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar anderen kunnen dat overnemen. Het is niet werk dat exclusief is voorbehouden aan een groep die zich schrijvers noemt.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Maar ik denk dat de gemiddelde hobby schrijver nét niet het niveau van Tarantino gaat halen.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:16 schreef Herald het volgende:
[..]
precies, daarom ben ik blij dat Quentin Tarantino nooit een (dubbele) aflevering voor een serie mag schrijven als ie er verder niks mee te maken heeft
Daar komt nog eens bij dat WGA-leden nog steeds een overeenkomst hebben waardoor ze residuals krijgen (niet genoeg volgens hen, maar goed, ze krijgen wel iets).quote:Op donderdag 8 november 2007 14:24 schreef Breuls het volgende:
Zo goed als elke schrijver is lid van de WGA, en in veel gevallen word je niet aangenomen door een producer als je het niet bent. De WGA verbiedt je als lid om momenteel te werken, en als je het toch doet word je geroyeerd. Ben je geen lid en spring je in het gat en ga je nu lekker het schrijfwerk zitten doen, dan zul je never nooit lid kunnen worden van de WGA.
Hoe dan ook wordt er nu geen scenariowerk in opdracht gedaan, op een paar eikels na.
Vanavond en volgende week de voorlopig twee laatste Office afleveringen: NY Times.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Breuls het volgende:
Schrijvers/producers/acteurs van The Office: http://www.youtube.com/watch?v=b6hqP0c0_gw
Mja, ze hebben veel macht, maar niet meer dan 5 of 6 andere bonden. Als die staken, ligt ook alles plat.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:59 schreef Zhenar het volgende:
Toch blijft het suf hoeveel macht de WGA heeft![]()
Voegt niet zoveel toe voor de mensen die Variety, NYT en de blogs volgen, maar voor de volledigheid toch maar gepost.quote:Hoe moeten jongeren het nieuws nu volgen?
Ooit gedacht dat humoristen als David Letterman en Jay Leno hun eigen grappen bedachten? In werkelijkheid kunnen de presentatoren van de Amerikaanse latenightshows geen dag zonder hun uitgebreide team van grappenschrijvers. Dat bleek afgelopen maandag. De schrijvers zaten niet achter hun laptops, maar stonden met ‘On strike’- borden voor de studio’s en de kantoren van de televisiezenders.
De staking deed zich dezelfde dag voelen, ‘s avonds om half 12. ‘Happy Halloween’, riep de populaire Jon Stewart van The Daily Show. Halloween was vorige week woensdag. Komiek John Colbert sprak over zijn campagne voor het presidentschap, terwijl die inmiddels is stopgezet.
De reden: televisienetwerken zenden slechts herhalingen van de latenightshows uit. Zonder schrijvers die de draak steken met het nieuws van de dag, kunnen Letterman en zijn concurrenten geen show maken.
De staking kan lang gaan duren. Commentatoren maken zich nu al zorgen hoe de Amerikaanse jongeren nu het nieuws bijhouden.
De Amerikaanse filmindustrie en de tientallen sitcoms hebben scripts genoeg om het maanden uit te zingen. Andere producers hebben voorafgaand aan de staking snel vooruitgewerkt. Maar zeven latenightshows zijn stilgelegd. Binnenkort volgen populaire comedy-series als . Ook bij een van de Desperate Housewives-huizen in Los Angeles stonden stakende scenario- schrijvers.
De scenario- en tekstschrijvers willen van studio’s en producers meer geld voor het hergebruik van hun werk op internet en dvd. Maar de ironie wil dat de staking juist door de beschikbaarheid van nieuwe media minder impact heeft. Veel Amerikanen hebben kabelboxen thuis waarop ze ‘on demand’ series en films kunnen opvragen. Door de digitale opnamefaciliteiten beschikken ze ook nog over een eigen voorraad vermaak. En dan is er internet. Ook de grote tv-zenders verspreiden hun shows toenemend online.
De laatste schrijversstaking in 1988 hield vier maanden aan, schaadde de traditionele zenders en bereidde zo de weg voor de nieuwe kabelnetwerken.
Dat snap ik inderdaad ook niet zo. Iedereen roept dat ze verwachten dat het handenvol geld kost. Maar hoeveel kost het als de schrijvers gewoon hun zin krijgen?quote:Op donderdag 8 november 2007 13:41 schreef neggix het volgende:
[..]
Is het dan niet slimmer om een miljard of meer gewoon aan de writers te geven dmv loonsverhogingDan heb je geen gezeur en dat geld word dan ook wat beter "besteed"
Ja, het is wat krom. Helemaal tenenkrommend zijn de mensen die van mening zijn dat hun leven naar de knoppen gaat als ze hun series niet kunnen zien. Get a life, denk ik dan. Ik ga er straks enorm van balen dat een leuke vorm van vermaak tussen al het werk door (tijdelijk) weg is, maar ik weet (vind) dat het voor een goed doel is en doe er niet moeilijk over.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Lost, Prison break, 24![]()
Het is wel mooi om te zien dat "wij" hier met z'n allen zeuren terwijl "wij" natuurlijk allemaal gratis en voor niks (zonder reclame) kijken.
De SAG (acteurs) en DGA (regisseurs) hebben binnenkort eenzelfde situatie. Hun contracten lopen in de zomer af, maar ook zij moeten over dezelfde punten overeenstemming bereiken. Daarom zie je ook acteurs meestaken. Niet alleen uit solidariteit, maar omdat het hen direct aangaat.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
Het zal flink meespelen dat als de studio's zo makkelijk toegeven aan de eisen van de WGA, de andere grote vakbonden hier op inspelen en ook meer gaan eisen. Dus dan in dit geval maar een hardere opstelling innemen, dat is beter dan direct toe te geven.
Ik baal er opzich wel flink van, TV-series is toch een hobby aangezien ik er meerdere uren per week aan besteed.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, het is wat krom. Helemaal tenenkrommend zijn de mensen die van mening zijn dat hun leven naar de knoppen gaat als ze hun series niet kunnen zien. Get a life, denk ik dan. Ik ga er straks enorm van balen dat een leuke vorm van vermaak tussen al het werk door (tijdelijk) weg is, maar ik weet (vind) dat het voor een goed doel is en doe er niet moeilijk over.
Na de staking van 1988 zijn 10% van de kijkers nooit teruggekeerd naar de tv, die hadden iets anders gevonden dat uiteindelijk leuker bleek dan tv kijken.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik baal er opzich wel flink van, TV-series is toch een hobby aangezien ik er meerdere uren per week aan besteed.
Dat zijn scriptschrijvers geworden, gat in de markt.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:22 schreef Symer het volgende:
[..]
Na de staking van 1988 zijn 10% van de kijkers nooit teruggekeerd naar de tv, die hadden iets anders gevonden dat uiteindelijk leuker bleek dan tv kijken.
Same for me, maar het gaat hier niet om onze lol. En bovendien, TV will return.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik baal er opzich wel flink van, TV-series is toch een hobby aangezien ik er meerdere uren per week aan besteed.
quote:Op donderdag 8 november 2007 19:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zijn scriptschrijvers geworden, gat in de markt.
quote:EXCLUSIVE: I have just learned that TV showrunners participating in the writers strike say they received "breach of contract" letters from CBS yesterday. The news was announced at a closed door, extremely secret meeting of 115 showrunners who gathered at the Writers Guild Of America to discuss strike-related issues amongst themselves. "The CBS letters yesterday said that if the showrunners don't report back into work for their producing duties, they're in breach and they'll be sued." No other showrunners had received letters yet from their respective networks or studios, the gathering was told. The CBS letters news was received somberly by the group. "Since CBS is first, it became clear that Les [Moonves] is the most pissed," a source at the meeting told me. "All the other showrunners now expect to get similar letters." After a group discussion, the showrunners came to an agreement on how to deal with this threat to them. "The writers agreed that, if anybody gets sued, the showrunners will all stand together. Those who are still working will go out and join us on the picket lines, and, if we're all back at work, then we'll all go out," a source told me. "That's if we come back."
Bedoel je deze?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
hele duidelijke uitleg over waarom de WGA staakt
quote:Op donderdag 8 november 2007 13:56 schreef Breuls het volgende:
Video die exact uitlegt waar de WGA nu voor staakt: Youtube video
Bron?quote:Op donderdag 8 november 2007 23:22 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Lost krijgt gewoon 8 afleveringen op ABC..ondanks dat het bedoeld is als een seizoen met 16 afleveringen en dus geen afgerond geheel is.
http://feeds.eonline.com/(...)/181815080/index.jspquote:Op donderdag 8 november 2007 23:36 schreef Treveo het volgende:
Bron?
Misschien kan ik wat aan mijn studie gaan doenquote:Op donderdag 8 november 2007 19:22 schreef Symer het volgende:
[..]
Na de staking van 1988 zijn 10% van de kijkers nooit teruggekeerd naar de tv, die hadden iets anders gevonden dat uiteindelijk leuker bleek dan tv kijken.
Als zij dat konden, kunnen wij het ook. Zie het als een uitdaging![]()
I see... best wel kutquote:Op donderdag 8 november 2007 23:41 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
http://feeds.eonline.com/(...)/181815080/index.jsp
InTheNews.co.ukquote:Arnie to terminate writer strike
California governor Arnold Schwarzenegger has stepped in to help resolve the writers' strike which is currently engulfing Hollywood.
The Writers' Guild America (WGA) began the shutdown on Monday after studio representatives refused to meet their demands.
As a result topical news shows like the Daily Show with Jon Stewart are being forced to run repeats and primetime dramas on United States television are facing a scaling-down by the end of the month.
Helping save the day is Mr Schwarzenegger, whose 'backstage' efforts could turn the tide.
"I think it's very important we settle that as quickly as possible, because it has a tremendous economic impact on our state," he said.
"The studio executives are not going to suffer, the union leaders are not going to suffer, the writers that are striking, they are not going to suffer. Those are all people that have money."
Hollywood pundits are speculating that if he fails, a repeat of the 1988 WGA strike – which lasted 22 weeks and cost an estimated $500 million (£238 million) – may be on the cards.
Wiredquote:WGA Strike Set to End in Minutes...
Thank the maker! Now that this sacred text has descended, surely both sides will realize that they're forced to come to heel.
EDWARDS STATEMENT IN SUPPORT OF STRIKING WRITERS GUILD MEMBERS
Chapel Hill, North Carolina – Today, Senator John Edwards released the following statement in support of the striking Writers Guild members:
“The striking Writers Guild members are fighting an important battle to protect their creative rights. These writers deserve to be compensated fairly for their work, and I commend their courage in standing up to big media conglomerates. As someone who has walked picket lines with workers all across America and as a strong believer in collective bargaining, I hope that both sides are able to quickly reach a just settlement.”
And we were worried. When you combine the raw power of this move with Thor's Hammer falling on the producers' negotiators from Arnold in the governor's mansion, we'll all be back to writing yesterday. Good thing such political leadership is on hand to save us.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:14 schreef Symer het volgende:
[..]
InTheNews.co.uk
[..]
Wired
Ik heb een zwak voor artikelen met leuke titels of die zieltjeswinnerij van politici belachelijk maken![]()
Volgens deze grafiek zou het inderdaad te doen moeten zijn als de staking maar vóór 1 januari afgelopen is.quote:Op zondag 11 november 2007 03:41 schreef MaJo het volgende:
Wat Lost betreft: Aangezien Lost pas in februari begint zal deze serie er het minst last van hebben denk ik? Ik bedoel stel dat de staking nog een maand duurt dan kunnen ze dan weer gaan schrijven, + ze hebben nog 2 maanden extra omdat de maanden februari en maart al gevuld hebben met nieuwe afleveringen Defacto hebben ze nu dus nog zo'n 5 maanden de tijd voor de nieuwste afleveringen op tv zouden moeten verschijnen... Of denk ik nou verkeerd
vorig staking duurde bijna een half jaarquote:Op zondag 11 november 2007 10:37 schreef Symer het volgende:
[..]
Volgens deze grafiek zou het inderdaad te doen moeten zijn als de staking maar vóór 1 januari afgelopen is.
Erg zuur idd dat mensen die er verder niks mee te maken hebben straks hun huizen, auto's en echtgenotes kunnen verliezen, zoals Fernandez daar schrijft.quote:Op zondag 11 november 2007 18:30 schreef bob1234 het volgende:
alle crew van the office ontslagen
http://latimesblogs.latim(...)i-was-until-rec.html
Je zou toch denken dat men daar van geleerd heeft. Alhoewel:quote:Op zondag 11 november 2007 14:57 schreef Caesu het volgende:
[..]
vorig staking duurde bijna een half jaar
quote:"In 1988, they were out for five months, and we anticipate that they will be out at least that long."
"I don’t see anything happening until the first of the year,"
Ja ik hoop dat Lost net buiten schot blijft met het nieuwe seizoen in februari. Ik weet dat 24 en Battlestar Galactica, die allebei in januari zouden starten met het nieuwe seizoen, wel al naar achteren zijn geduwd.quote:Op zondag 11 november 2007 03:41 schreef MaJo het volgende:
Wat Lost betreft: Aangezien Lost pas in februari begint zal deze serie er het minst last van hebben denk ik? Ik bedoel stel dat de staking nog een maand duurt dan kunnen ze dan weer gaan schrijven, + ze hebben nog 2 maanden extra omdat de maanden februari en maart al gevuld hebben met nieuwe afleveringen Defacto hebben ze nu dus nog zo'n 5 maanden de tijd voor de nieuwste afleveringen op tv zouden moeten verschijnen... Of denk ik nou verkeerd
Wel een beetje een dramaqueen.quote:Op zondag 11 november 2007 19:38 schreef Symer het volgende:
Erg zuur idd dat mensen die er verder niks mee te maken hebben straks hun huizen, auto's en echtgenotes kunnen verliezen, zoals Fernandez daar schrijft.
http://seattletimes.nwsou(...)04005781_ndig10.htmlquote:Screenwriters rally; DeGeneres rebuked
Thousands of striking Hollywood screenwriters rallied outside 20th Century Fox on Friday as pressure mounted on both sides to resume contract talks.
With the walkout in its fifth day, tensions also rose for Jay Leno and Ellen DeGeneres, whose talk shows became the latest battlegrounds of a labor confrontation over how screenwriters get paid for work on the Internet.
DeGeneres drew a rebuke from the East Coast wing of the Writers Guild of America for returning to work on her show after honoring picket lines the first day of the strike.
Meanwhile, NBC said producers of "The Tonight Show with Jay Leno" were bringing that program back on the air, possibly with guest hosts, if Leno refuses to cross the picket line. The same was true, a network spokeswoman said, for NBC's "Late Night with Conan O'Brien" and "Last Call with Carson Daly." The nonwriting workers on the three shows have been informed they face layoffs at the end of next week unless those shows return, NBC said.
Komt omdat de networks de reruns per dag indelen ipv per week zoals andere shows en dus de staking per dag afwachten afaik.quote:Op zondag 11 november 2007 22:04 schreef Caesu het volgende:
vanaf dinsdag/woensdag staan er inderdaad geen re-runs meer geplanned bij Leno en Conan.
http://www.interbridge.com/lineups.html#TS
http://www.interbridge.com/lineups.html#LN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |