abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53168337
Gisteren in een peiling van Maurice de Hond: meer dan de helft van PVV-kiezers stapt over naar Verdonk als ze voor haarzelf begint.......

Niet raar: Verdonk staat nu al 27 zetels in de peiling. En die zetels komen echt niet alleen van de VVD; de helft van de PVV-kiezers zegt over te stappen naar Verdonk...

En Wilders gisteren maar smeken voor de TV of Rita aub met hem komt praten over samenwerking En Rita wil niet Ze zou dan ook wel gek zijn. Want Rita houdt niet van om de tweede viool te spelen. Bovendien vind ze Wilders te radicaal.

En Rita ja, ze gaat het doen. Read my lips

De dagen voor de PVV lijken nu echt geteld.

Hoe denkt u daarover?
pi_53168403
He, nog een topic. tvp.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53168418
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef Sidekick het volgende:
He, nog een topic. tvp.
meer erbij, meer erbij

Nu andere insteek, he. Dit gaat niet over Rita, maar over de gevolgen voor Wilders
pi_53168471
Een regerechte ramp. Het zou betekenen dat de laatste liberaal-progressieve invloeden uit Nederland verdwijnen. Paars zal er al helemaal nooit meer komen, het CDA krijgt een nog stevigere basis. Een grafstemming maakt van mij meester....

Hoe stabiel is onze democratie eigenlijk? Deze polarisatie kan toch niet eeuwig doorgaan? Hoeveel nachten van de lange messen gaan er nog volgen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:11:05 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53168494
Is 1 centraal Verdonk-topic niet een lumineus idee?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53168523
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Een regerechte ramp. Het zou betekenen dat de laatste liberaal-progressieve invloeden uit Nederland verdwijnen. Paars zal er al helemaal nooit meer komen, het CDA krijgt een nog stevigere basis. Een grafstemming maakt van mij meester....

Hoe stabiel is onze democratie eigenlijk? Deze polarisatie kan toch niet eeuwig doorgaan? Hoeveel nachten van de lange messen gaan er nog volgen?
Ik deel met jouw je zorg. ik vrees ook de gevolgen. Ik vrees zo nu en dan een groeiende instabiliteit.
pi_53168539
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is 1 centraal Verdonk-topic niet een lumineus idee?
Nee: in dit topic spitsen we toe op de gevolgen voor de PVV.
pi_53168773
Verdonk krijgt nooit 27 zetels hoor.
pi_53168791
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:24 schreef Fides het volgende:
Verdonk krijgt nooit 27 zetels hoor.
Want?
pi_53168810
Ik zou niet direct willen stellen dat Wilders' dagen zijn geteld, zeker niet op basis van een poll na een enorme mediahype. Ik denk dat een iets minder radicaal alternatief voor Wilders echter wel eens een probleem voor hem kan worden. Wilders weet zich op dit moment nog aardig in een positie te manoeuvreren waarin hij zogenaamd de enige zou zijn die aandacht heeft voor kwesties als de islam en het vreemdelingenbeleid. Verdonk is toch voor veel mensen de verpersoonlijking van een streng vreemdelingenbeleid en kritiek op gebrekkige integratie. Een geduchte concurrente voor Wilders dus. De vraag is hoe Wilders hiermee om zou gaan. Als hij alsmaar extremere uitspraken gaat doen om zijn positie van 'ik versus de gevestigde politiek' te handhaven, dan zal de partij vrij marginaal worden denk ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_53168835
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

Als er behoefte was aan liberalisme dan was er veel meer gestemd op D'66 en Mark Rutte. Het is meer het huidige politieke klimaat waarin het liberalisme geen antwoorden meer weet te geven waardoor je logischerwijs geen stemmen krijgt. Hoewel natuurlijk tegenwoordig de schreeuwer met het simpelste antwoord al gauw wordt gebombardeerd tot degene met het juiste antwoord.

Als de liberalen echter gewoon rustig hun gang blijven gaan komen ze vanzelf weer bovendrijven, de christendemocratie was 10 jaar terug ook afgeschreven.
pi_53168961
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef Monolith het volgende:
Ik zou niet direct willen stellen dat Wilders' dagen zijn geteld, zeker niet op basis van een poll na een enorme mediahype. Ik denk dat een iets minder radicaal alternatief voor Wilders echter wel eens een probleem voor hem kan worden. Wilders weet zich op dit moment nog aardig in een positie te manoeuvreren waarin hij zogenaamd de enige zou zijn die aandacht heeft voor kwesties als de islam en het vreemdelingenbeleid. Verdonk is toch voor veel mensen de verpersoonlijking van een streng vreemdelingenbeleid en kritiek op gebrekkige integratie. Een geduchte concurrente voor Wilders dus. De vraag is hoe Wilders hiermee om zou gaan. Als hij alsmaar extremere uitspraken gaat doen om zijn positie van 'ik versus de gevestigde politiek' te handhaven, dan zal de partij vrij marginaal worden denk ik.
Ik del je visie. Veel mensen zijn het stiekem wel eens met Wilders, maar vinden hem te radicaal om hem te steunen . Ook Verdonk vind hem te radicaal...

ik denk dat er hooguit vier zeteltjes voor Wilders overblijven, als Verdonk idd doorzet.
pi_53169024
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:26 schreef thettes het volgende:

[..]

Als er behoefte was aan liberalisme dan was er veel meer gestemd op D'66 en Mark Rutte.
Misschien dat men niet direct behoefte heeft aan ongewenste elementen zoals "bestuurlijk vernieuwen om het bestuurlijk vernieuwen" en "Rita voor al uw buitenlander- en ander ongedierteproblemen"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:37:39 #14
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_53169121
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Misschien dat men niet direct behoefte heeft aan ongewenste elementen zoals "bestuurlijk vernieuwen om het bestuurlijk vernieuwen" en "Rita voor al uw buitenlander- en ander ongedierteproblemen"?
Daar heb je wel een punt.. de liberalen "dropped the ball". D'66 heeft zichzelf opgeblazen op non-issues en de VVD heeft zich kapot laten maken door het populisme van Verdonk. Het wordt tijd dat ze herpakken en hun eigen ding gaan doen. Het kan niet zo zijn dat iedere beslissing in Nederland bepaald wordt door het standpunt op immigratie en integratie, terwijl dat wel het enige is dat er toe lijkt te doen.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_53169236
Voor de PVV als partij is het niet gunstig natuurlijk als er een andere partij bijkomt met voor een deel dezelfde standpunten.

Maar een deel van de PVV-standpunten zou dankzij verdonk bij nieuwe verkiezingen wel meer steun krijgen dan als alleen Wilders aan de verkiezingen mee zou doen. Als de PVV daadwerkelijk ooit iets wil bereiken, dan moet er iemand aan de verkiezingen meedoen, die voor een groot deel die standpunten heeft, maar niet zo radicaal is/overkomt, dat niemand ermee samen wil werken.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:46:51 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53169352
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Want?
Ik schreef het ook in een ander topic, maar als de hype is gaan liggen pakt het aantal zetels in de praktijk volgens mij veel lager uit. Peter R. de Vries zou eerst ook zo ongeveer minister-president worden
pi_53169478
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:46 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik schreef het ook in een ander topic, maar als de hype is gaan liggen pakt het aantal zetels in de praktijk volgens mij veel lager uit. Peter R. de Vries zou eerst ook zo ongeveer minister-president worden
Oja, das waar ook. En Geert Wilders scoorde kort na zij afscheiding van de VVD 22 zetels! En zakte in een notime naar 1 terug.......Maar kwam weer wel onverwacht op 9 zetels met de verkiezingen.

Het kan dus raar gaan. Zeker omdat de kiezer steeds vluchtiger wordt.

Benieuws hoe eea zal ontwikkelen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:53:51 #18
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_53169498
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:46 schreef TNA het volgende:

[..]

Aan de andere kant keken een boel mensen (ikzelf incluis) vreemd op toen de rook optrok en Wilders opeens echt negen zetels had. Als ze een flink deel van die 27 zetels vast weet te houden zou dat mij niet echt verbazen. Dat ze de VVD in gaat halen lijkt me ook waarschijnlijk als er geen grote aarverschuivingen plaatsvinden voor de volgende verkiezingen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:56:44 #19
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53169563
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oja, das waar ook. En Geert Wilders scoorde kort na zij afscheiding van de VVD 22 zetels! En zakte in een notime naar 1 terug.......Maar kwam weer wel onverwacht op 9 zetels met de verkiezingen.

Het kan dus raar gaan. Zeker omdat de kiezer steeds vluchtiger wordt.

Benieuws hoe eea zal ontwikkelen.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:53 schreef BlackJack het volgende:

[..]

Aan de andere kant keken een boel mensen (ikzelf incluis) vreemd op toen de rook optrok en Wilders opeens echt negen zetels had. Als ze een flink deel van die 27 zetels vast weet te houden zou dat mij niet echt verbazen. Dat ze de VVD in gaat halen lijkt me ook waarschijnlijk als er geen grote aarverschuivingen plaatsvinden voor de volgende verkiezingen.
Dat is ook weer waar. Als het hetzelfde verloopt zal Verdonk zo'n 10 zetels krijgen, ook al heeft zij nu wel concurrentie van Wilders, en had Wilders alleen concurrentie van een verdeelde VVD. We zullen zien Maar dit zal hoe dan ook slecht uitpakken voor onze Venlose xenofoob
pi_53169728
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:56 schreef TNA het volgende:
Maar dit zal hoe dan ook slecht uitpakken voor onze Venlose xenofoob
En zo is dat .
pi_53169822
Laat rita verdonk eerst maar eens een goede party opzetten

Geert wilders is hier goed in geslaagd binnen zijn party komen er nooit problemen op, hij heeft bewezen geen 2de LFP te zijn. Nu moet rita nog bewijzen dat ze dit ook kan. Gelukkig heeft ze hier nog aardig wat tijd voor maar we zullen het zien.

Ook moet ze met een goed party programma komen, nu moest ze telkens rekening houden met de belangen van de VVD en misschien slaat ze nu wel volledig door. Het worden in iedere geval spannende tijden voor rechts ikzelf ben blij dat de VVD eindelijk gevallen is. Ze waren zo aan het prutsen de laatste tijd en we zullen zien wat hier uit bloeit
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:08:34 #22
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_53169845
Ik weet niet hoe blij je daarmee moet zijn. Wilders heeft een hoog Janmaat gehalte, een schreeuwende clown. Verdonk kan het rechtpopulisme tot een serieuze stroming omturnen. Misschien is het goed dat dan wel een serieus dialoog gevoerd kan worden, maar in kabinetten oid zie ik het eigenlijk niet zitten.

EDIT: was een reactie op TNA
pi_53169887
Shit . .. daar gaan de dagelijkse vragen over de telegraaf
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:25:06 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53170305
Heeft iemand een precieze peiling, want ik ben benieuwd waar die andere zetels allemaal vandaan komen
pi_53170791
PVV is dus voor veel mensen iets te extreem. Maar bij gebrek aan beter - een partij rechtser is dan de VVD maar niet zo extreem als de PVV - stemmen ze het toch. Maar goed, grote kans dat dit gaat veranderen.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')