abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53181037
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:59 schreef moussie het volgende:

[..]

of zij die media-circus zelf hebben veroorzaakt is nog maar de vraag .. de volgende ochtend was de spindoctor van het resort zelf al aanwezig .. en Kate wou in het begin helemaal niet weg uit Portugal, die moest overgehaald worden
[..]

http://www.timesonline.co(...)e/article2409958.ece
Ze liet zich overhalen, ze moest helemaal niets.
En of dat ueberhaupt klopt, ook dat nieuws kan zomaar 'gespint' zijn, hè... men pikt op dat hun tour negatief overkwam en hup nieuws dat het allemaal niet hun idee was en ze er eigenlijk toe overgehaald zijn, want zelf wilden ze het helemaal niet, of tenminste Kate niet.

Nou, dan doe je het toch niet.

Kom op zeg, het enige paar met vermiste kinderen, en dat zijn er nogal wat, zeker in de UK, dat in zo'n circus beland en blijkbaar geen eigen wil heeft en volkomen geleefd wordt door een door anderen opgezette campagne?
Eerst laten ze zich door het personeel aanpraten, sort of, dat het heel veilig is om je kids achter te laten, (volgens jou dan) , en nu is ze ook al overgehaald (volgens de krant) om te gaan touren?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53181369
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:34 schreef Jane het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar die 40 vragen die Kate kennelijk geweigerd heeft te beantwoorden toen ze (nog niet als verdachte) ondervraagd werd. 40 vragen over de avond van de verdwijning, als we de berichten mogen geloven.
40 vragen, dat is nogal wat, om te weigeren. Waarom zou je überhaupt weigeren vragen te beantwoorden over de avond van de verdwijning als je er niks mee te maken hebt en nog steeds oprecht hoopt dat je dochter gevonden wordt? Zelfs genante vragen ("how much did you drink at dinner?"), wat kan het je schelen? Dan vinden ze maar dat je nalatig bent geweest. Dat vind je misschien achteraf zelf ook wel. Het belangrijkste is toch dat de zaak opgelost wordt?
Da's wel een goeie opmerking jah. Waarover zullen die 40 vragen gegaan zijn, en áls je onschuldig bent, waarom zou je dan niet gewoon antwoorden, in "het belang van" je eigen dochtertje....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2007 @ 20:48:47 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53181398
Staat er nu al iets vast of is het nog steeds speculatie?
pi_53181428
staat een deel van die vragen niet ergens online? ik heb volgens mij ze gelezen namelijk, website ve engelse krant, en nee, ik weet echt niet meer wat er stond
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:52:40 #205
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53181505
quote:
The newspaper France Soir said it contains scientific analysis of the bodily fluids found in the boot of the car hired by the McCann which "prove that the little girl had ingested medicines, without doubt sleeping pills, in large quantities".

British forensic experts expressed severe doubts about the claim. They said the fluid was only a partial match to Madeleine's DNA and the sample was not strong enough to determine the presence of drugs.
Bron
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53181619
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:49 schreef milagro het volgende:
staat een deel van die vragen niet ergens online? ik heb volgens mij ze gelezen namelijk, website ve engelse krant, en nee, ik weet echt niet meer wat er stond
Iemand anders misschien, met 'n linkje??
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:00:52 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53181726
quote:
weet je wat zo leuk is aan jou. als je een man hebt gevonden die gedeeltelijk met je meeleeft, je nooit zonder gespreksstof zit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:01:20 #208
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53181745
quote:
Hier staan een aantal vragen, maar die gaan lang niet allemaal over de avond van de verdwijning.

http://www.thisislondon.c(...)to%20face/article.do

Ik vraag me ook af wat de bron is. Hebben ze dit van de politie?

-edit- Het lijkt me meer dat dit een lijst is waarvan de journalist denkt dat de politie ze zal vragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 14-09-2007 21:06:23 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53181922
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Hier staan een aantal vragen, maar die gaan lang niet allemaal over de avond van de verdwijning.

http://www.thisislondon.c(...)to%20face/article.do

Ik vraag me ook af wat de bron is. Hebben ze dit van de politie?

-edit- Het lijkt me meer dat dit een lijst is waarvan de journalist denkt dat de politie ze zal vragen.
http://www.express.co.uk/(...)ons-for-the-McCanns-
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:07:06 #210
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53181938
Dat een ontvoerder de woning niet verlaat langswaar hij naar binnen gegaan is kan ik wel begrijpen. Op een geschikte uitkijkplaats kan hij wachten tot de kust vrij is. Maar eens hij binnen is kan hij hoogstens op geluid van buiten afgaan of er iemand aankomt. Gauwdieven zullen naar binnen gaan, snel de voor de hand liggende plaatsen checken voor geld en er meteen weer vandoor gaan. Hen maakt het niet uit dat ze enkele deuren verder opgemerkt worden. Maar met een kind is dat een groot risico.

Ook een ideetje: Misschien is hij naar binnen gegaan, heeft zich verstopt, gewacht tot iemand naar de kinderen kwam kijken en daarna zijn slag geslagen.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:10:48 #211
1986 Jane
pi_53182048
quote:
Ah, die is beter!
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:19:04 #212
1986 Jane
pi_53182327
Why did a dog detect the smell of a corpse on your clothes?
A British dog trained by police to find dead bodies is alleged to have detected something on Mrs McCann’s bible, jeans and T-shirt and also on Madeleine’s favourite Cuddle Cat toy. Kate McCann is believed to have replied that she came into contact with at least six corpses in her work as a doctor. And it is possible Madeleine’s toy could have become contaminated from Mrs McCann’s clothes.
----------------

Dat je als arts misschien af en toe in contact komt met overledenen, dat kan iedereen nog wel begrijpen. Maar dat t-shirt en die jeans die je op dat moment aanhebt, die was je toch? Sowieso was je die, ook al heb je geen lijk aangeraakt. En je wast ze zeker vlak voordat je op vakantie gaat. Hoe kan er nog zo'n lijkenlucht aanhangen dat het op die knuffel terechtkomt dan?
En wat te denken van die bijbel? Heeft ze die 6 doden soms de laatste sacramenten (of hoe heet dat?) toegediend?
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:20:34 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53182370
ik weet niet zeker of wassen afdoende is. voor hondenneuzen dan.
pi_53182396
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:07 schreef ThinkTank het volgende:
Dat een ontvoerder de woning niet verlaat langswaar hij naar binnen gegaan is kan ik wel begrijpen. Op een geschikte uitkijkplaats kan hij wachten tot de kust vrij is. Maar eens hij binnen is kan hij hoogstens op geluid van buiten afgaan of er iemand aankomt. Gauwdieven zullen naar binnen gaan, snel de voor de hand liggende plaatsen checken voor geld en er meteen weer vandoor gaan. Hen maakt het niet uit dat ze enkele deuren verder opgemerkt worden. Maar met een kind is dat een groot risico.

Ook een ideetje: Misschien is hij naar binnen gegaan, heeft zich verstopt, gewacht tot iemand naar de kinderen kwam kijken en daarna zijn slag geslagen.
mwoah, dan moet hij wel weten dat er gechecked wordt en om de hoeveel tijd ... veel te riskant, voor hetzelfde geld komt een checker meteen terug, want iets vergeten of zo, of sluit de deur alsnog af.
waarom in godsnaam die moeite nemen en dat risico als je een kind zo makkelijk overdag van een vol strand kan meepikken en ja dat kan, geen hond die op je let, iedereen zal denken, dat jij de vader bent, zelfs als het kind huilt. (tenzij de ouders in de buurt zijn natuurlijk en zien dat je hun kind wegsnaait.. maar zoals we recentelijk hebben gezien zijn ouders niet altijd in de buurt ) .
Als ik een onwillig krijsend kind op straat zie aan de arm meegesleurd door een man, die ik gewoon dat hij de vader is en ben ik blij dat het niet mijn kind is op dat moment

de indringer kan een inbreker zijn geweest die toevallig 3 kids aantreft, maar dan moet de inbreker wel toevallig ofwel pedo zijn en een kans gezien hebben zijn zieke droom waar te maken, of hij moet geld in het vooruitzicht hebben gehad, maar dan moet hij wel weten wie de ouders zijn en of er dan wat te halen valt of hij moet gedacht hebben, spontaan, die kan ik wel doorverkopen aan een pedonetwerk, alleen nog even uitvogelen waar ik een pedonetwerk kan vinden...

nah, ik denk nee.
er was geen indringer.
pi_53182423
Volgens mij blijft een lijkenlucht in je kleren, zelfs nadat je ze gewassen hebt. In ieder geval dat zo'n hond het nog kan ruiken. Ik heb weleens op tv gezien dat een hond het rook op een vloer, die schoongemaakt was en zelfs daarna nog geverfd was.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:23:57 #216
1986 Jane
pi_53182474
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet zeker of wassen afdoende is. voor hondenneuzen dan.
Dat weet ik ook niet. Maar blijft zoiets dan eeuwig hangen? Want dan zou iedereen die een 'gewoon' sterfgeval van dichtbij heeft meegemaakt ook heel lang als verdachte worden gezien.
Mijn vader is in januari overleden. Ik ben daarna nog bij hem geweest. Zouden honden dan nu nog aanslaan op de kleding die ik toen aanhad? En ruiken mijn andere kleren daar dan ook naar als ze ooit samen met die kleren in de wasmand hebben gelegen? Slaan de honden ook aan op de kleding van mijn vriend als ik misschien ooit in die - inmiddels gewassen - kleren tegen hem aan gehangen heb? (serieuze vraag; ik heb ook geen idee)
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:29:23 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53182616
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:23 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet. Maar blijft zoiets dan eeuwig hangen? Want dan zou iedereen die een 'gewoon' sterfgeval van dichtbij heeft meegemaakt ook heel lang als verdachte worden gezien.
Mijn vader is in januari overleden. Ik ben daarna nog bij hem geweest. Zouden honden dan nu nog aanslaan op de kleding die ik toen aanhad? En ruiken mijn andere kleren daar dan ook naar als ze ooit samen met die kleren in de wasmand hebben gelegen? Slaan de honden ook aan op de kleding van mijn vriend als ik misschien ooit in die - inmiddels gewassen - kleren tegen hem aan gehangen heb? (serieuze vraag; ik heb ook geen idee)
ik weet het ook niet, maar ik kan me voorstellen dat honden, die zelfs een spoortje cocaine door lood en staal heen ruiken, wel kunnen aanslaan.

heel veel 'criminele zaken' zijn vaak louter toeval en mag je blij zijn met een heel goed rechercheteam.
pi_53182669
dan moet ze wel diezelfde kleding aan gehad hebben als wat ze meenam op vakantie.

ik neem tenminste aan dat lijkenlucht op de huid met de tijd wel wegwast/slijt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:34:47 #219
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53182776
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:35 schreef milagro het volgende:

[..]

En of dat ueberhaupt klopt, ook dat nieuws kan zomaar 'gespint' zijn, hè... men pikt op dat hun tour negatief overkwam en hup nieuws dat het allemaal niet hun idee was en ze er eigenlijk toe overgehaald zijn, want zelf wilden ze het helemaal niet, of tenminste Kate niet.

Kom op zeg, het enige paar met vermiste kinderen, en dat zijn er nogal wat, zeker in de UK, dat in zo'n circus beland en blijkbaar geen eigen wil heeft en volkomen geleefd wordt door een door anderen opgezette campagne?
Eerst laten ze zich door het personeel aanpraten, sort of, dat het heel veilig is om je kids achter te laten, (volgens jou dan) , en nu is ze ook al overgehaald (volgens de krant) om te gaan touren?
Dit is de realiteit:
"It is standard procedure for a mother or father named as a suspect overseas to have their case considered by the authorities in their home county on child protection grounds."

Dit zijn de feiten:

"Social workers visited Kate and Gerry McCann yesterday to assess whether their twins were at any risk. The couple, who are official suspects in the disappearance of their other child, Madeleine, are expected to return to Portugal to be reinterviewed by police.

Two child welfare experts spent an hour with the couple, their two-year-old twins, Sean and Amelie, and several close relatives at the family’s home in Rothley, Leicestershire."

En dit zijn de spin doctors aan het woord:

"A spokeswoman for the family said: "As responsible parents concerned for the welfare of their twins, on return from Portugal Gerry and Kate contacted social services to arrange a meeting to discuss their wellbeing."

Het is een gotspe, maar zo gaat dat over elk onderwerp. Er is nog geen oprecht woord uit dat stel gekomen sinds 3 mei. Tony Blair is daarbij vergeleken een loslippige vent met het hart op de tong.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:37:24 #220
1986 Jane
pi_53182845
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:29 schreef zoalshetis het volgende:

ik weet het ook niet, maar ik kan me voorstellen dat honden, die zelfs een spoortje cocaine door lood en staal heen ruiken, wel kunnen aanslaan.
Mmm...ja... We zijn hier natuurlijk geen van allen experts (dat ik weet ), maar als ik een beetje logisch nadenk, dan kan ik me niet voorstellen dat het bij gewoon, niet te intensief contact met een overledene, zo lang aan kleding blijft hangen. En zeker niet dat je vervolgens heel lang alles 'besmet' waarmee je in contact komt.
Dit om het simpele feit dat dan uiteindelijk zo'n beetje alles naar lijken zou gaan ruiken en je niks meer hebt aan die honden. Elk huis waar wel eens iemand is overleden, en alle spullen erin, zouden voor ik-weet-niet-hoe-lang besmet zijn. En iedereen die er binnenkomt ook. En dan ook weer het huis waar ze daarna binnengaan, of de jas op de kapstok waar diegene zijn jas naast hangt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:38:18 #221
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53182869
Geeft iemand er een gil wanneer er meer dan specualie is?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:50:12 #222
1986 Jane
pi_53183220
Hier staat iets over die honden:
http://dogs.about.com/cs/searchandrescue/a/cadaver_dogs.htm

Ik krijg toch niet de indruk dat ze maanden na een vluchtig contact met een overledene nog iets oppikken hoor. Dat zou ook niet goed zijn, wat ik al zei, want dan zouden ze veel te vaak vals alarm slaan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:57:19 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53183453
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:50 schreef Jane het volgende:
Hier staat iets over die honden:
http://dogs.about.com/cs/searchandrescue/a/cadaver_dogs.htm

Ik krijg toch niet de indruk dat ze maanden na een vluchtig contact met een overledene nog iets oppikken hoor. Dat zou ook niet goed zijn, wat ik al zei, want dan zouden ze veel te vaak vals alarm slaan.
jammer dat ze die honden niet meteen hebben ingezet bij het (flut)onderzoek.
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:38:28 #224
1986 Jane
pi_53184830
The Week On Newsnight 14-9 (BBC)

Met 2 reportages over de McCann-zaak. Een over het DNA-bewijs en het andere over hoe de media met de zaak omgaan in de UK en in Portugal.
De items over Maddie beginnen na ongeveer 15 minuten.
pi_53184859
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:35 schreef milagro het volgende:

[..]

ze liet zich overhalen idd, maar pas nadat de paus aan het lijstje was toegevoegd als ik het goed herinner ..
en tja, de treurige ervaring met dit soort gevallen is dat het binnen no time vergeten is .. als het nieuws niet nog dagelijks in de kranten zou staan zouden de meesten het hele kind al lang vergeten zijn .. je zou haar zo voorbijlopen op straat, ondanks dat opvallende oog
quote:
en dan later denken dat je kind niet terug gevonden is omdat je die mogelijkheid niet aan hebt gegrepen .. ?
quote:
yup, blijkt inherent te zijn aan het gebeuren .. of ben je soms al vergeten hoe dat ging met de ouders van die belgische meisjes ?
quote:
er is ze niets aangepraat door het personeel, het is wereldwijd het concept van alle Mark Warner Resorts .. en als die service niet was opgedoekt, dus het personeel daar precies hetzelfde had gedaan als nu de ouders hebben gedaan, was het kind ook ontvoerd en was de ouders niets te verwijten geweest omdat ze op dat concept vertrouwden .. toch ..

en vraag je eens af hoe snel jij in zo'n situatie overgehaald zou zijn als je de mogelijkheid geboden word je zaak zo in de aandacht te houden, zelfs al zou je liever in een hoekje willen kruipen met de knuffel van je kind, vooral als je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je zaak anders binnen een beperkt aantal weken in de vergetelheid is geraakt ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')