abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53155148
quote:
Lewis Hamilton en Fernando Alonso blijven nog enigszins buiten schot. Zij mogen hun punten voor het wereldkampioenschap namelijk wel houden. De McLaren coureurs was namelijk immuniteit beloofd in ruil voor hun volledige medewerking.


Wat zou de rol van Alonso in het laatste zijn geweest? Als blijkt dat dankzij zijn bewijs het McLaren team is bestraft dan is het oorlog. De uitspraak is dan wel geweest, maar de komende dagen zal de spionagezaak nog het gesprek van de dag zijn.
pi_53155215
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:51 schreef -Hans- het volgende:

[..]



Wat zou de rol van Alonso in het laatste zijn geweest? Als blijkt dat dankzij zijn bewijs het McLaren team is bestraft dan is het oorlog. De uitspraak is dan wel geweest, maar de komende dagen zal de spionagezaak nog het gesprek van de dag zijn.
Denk dat Alonso toch naar Renault gaat en het hem dus weinig interesseert wat men er bij McLaren van zal vinden. Dit maakt het hem er ook makkelijker op om onder zijn contract uit te komen.
pi_53155247
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Denk dat Alonso toch naar Renault gaat en het hem dus weinig interesseert wat men er bij McLaren van zal vinden. Dit maakt het hem er ook makkelijker op om onder zijn contract uit te komen.
Hij heeft nu een legitieme reden om goedkoop onder zijn contract uit te mogen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53155367
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Hij heeft nu een legitieme reden om goedkoop onder zijn contract uit te mogen.
Inderdaad. En het feit dat hij anders wel eens versneld zijn F1-carrière gedag kon zeggen als hij niet mee zou werken. Zal ook gelijk de reden zijn dat Renault zo lang wacht met het aankondigen van zijn rijders voor 2008. Dus ik denk dat een zekere Italiaan (lees Fisichella) hier niet zo heel erg blij mee zal zijn.
pi_53155431
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef ElmarO het volgende:

Denk dat Alonso toch naar Renault gaat en het hem dus weinig interesseert wat men er bij McLaren van zal vinden. Dit maakt het hem er ook makkelijker op om onder zijn contract uit te komen.
Zou best kunnen inderdaad.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:01:37 #81
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53155470
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:00 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Zou best kunnen inderdaad.
Ik denk dat Fernando al een tijdje bij McLaren weg wilde en zijn kans zag om de FIA in te lichten over het spionageschandaal zodat hij makkelijker weg kan.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:06:46 #82
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_53155618
Love will be my strongest weapon
pi_53156013
Toen de zaak zo'n beetje begon waren er ook geruchten over honda
dat die ook bij "gesprekken" daar heb ik later niks meer van vernomen weet iemand daar nog wat over ?
pi_53156137
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:18 schreef wouter37 het volgende:
Toen de zaak zo'n beetje begon waren er ook geruchten over honda
dat die ook bij "gesprekken" daar heb ik later niks meer van vernomen weet iemand daar nog wat over ?
Stephney en Coughlan zouden alleen met Nick Fry hebben gesproken om mogelijk volgend seizoen bij Honda te gaan werken. Verder had Honda er weinig mee te maken. En mochten ze wel documenten hebben, dan hebben ze daar dit seizoen in ieder geval erg weinig mee gedaan of het zijn nog grotere prutsers dan ik dacht.
pi_53156230
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Stephney en Coughlan zouden alleen met Nick Fry hebben gesproken om mogelijk volgend seizoen bij Honda te gaan werken. Verder had Honda er weinig mee te maken. En mochten ze wel documenten hebben, dan hebben ze daar dit seizoen in ieder geval erg weinig mee gedaan of het zijn nog grotere prutsers dan ik dacht.
aha tnx
pi_53156605
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:27 schreef Mister_T het volgende:
OK, dit was Formule 1 voor mij! Ik kijk deze sport niet meer!

Mclaren is nu dus schuldig bevonden aan het hebben/gebruiken van illegaal verkregen informatie. De FIA loopt sinds het bekend worden van deze soap te roepen dat mochten zij schuldig bevonden worden zij een schorsing voor 2007 en 2008 tegemoed konden zien. Nu komt echter het puntje bij paaltje komt schorsen we niet omdat we bang zijn het image van de sport naar de klote te helpen., maar omdat we toch iets moeten doen mogen ze geen constructeurs kampioen worden (titel die toch niemand intersseerd) en een boete van 67 miljoen euro (nou die hoest Mercedes wel ff op). Nu mogen de coureurs echter wel kampioen worden in een auto die waarschijnlijk deels is opgebouwd / ontwikkeld met illegaal verkregen informatie. Lekker sportief tegenonver de rest van het veld. Ferrari is redelijk wat persoonlijke info kwijt geraakt en Mclaren mag nog gewoon kampioen worden. Naar mijn mening heeft de FIA de ballen niet om een groot team zoals Mclaren bij de ballen te pakken en ze te schorsen...omdat ze te bang zijn om het imago van de sport te beschadigen. Nee een kampioen in een illegale auto is perfect voor het image voor de sport.

Kortom, dit was voor mij de F1...wat een doorgestoken kaart allemaal! Te veel geld en VEEL TE VEEL politiek!

Wacht maar even de verklaring van de FIA af voordat je met al die speculaties komt. Want zolang de uitleg van de FIA er niet is, kun je alleen maar gissen.

Dennis blijft in ieder geval ontkennen dat er informatie is gebruikt. Dat deze in ht bezit was van McLaren is wel duidelijk. En dat er in email verkeer (tussen Alonso en De La Rosa, of De La Rosa en Paddy Lowe, zoals ik ergens gelezen heb) over is gesproken ook. Maar dat deze informatie ook daadwerkelijk is gebruikt voor onderdelen is (nog) nergens bewezen.

Verder schijnt iedereen te vergeten dat pas vanaf maart er contact is geweest tussen Stepney en Coughlan, en dat dat is begonnen met de bodemplaat na de eerste race. Tijdens die eerste race was McLaren competetief, dus om nu te zeggen dat dat door die data komt is gewoon onzin.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53157432
Aha zo ken ik de FIA weer, ik vond de uitsluiting voor 2007 en 2008 al zo'n zware straf voor de FIA.
Maar natuurlijk, de show must go on, dus geven ze maar een geld boete aan een stinkend rijk team.
Dat is het zelfde als iemand die miljoenen verdient, een belasting naheffen van ¤250K....

Nou daar ligt McLaren wakker van zeg, en die constructeurs titel is ook wel overheen te komen.
Vraag me af wat er met de desbetreffende hoofdrol spelers gebeurd, die zouden wel civiel berecht worden voor bedrijfsspionage, en er veel slechter vanaf komen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:01:58 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53157436
goede beslissing uiteindelijk denk ik. 100 miljoen dollar boete is niet niks, en de punten in het constructeurs-kampioenschap zal ze ook wel pijn doen.

Kan iedereen wel roepen dat ze met een 'illegale' wagen rondrijden, maar blijkbaar is dat dus nog niet bewezen. Net zoals niet bewezen kon worden dat Ferrari met een beweegbare bodemplaat reed aan het begin van het jaar (die de tests niet konden ontdekken)
The line is a dot to you!
  donderdag 13 september 2007 @ 22:12:51 #89
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_53157836
Belachelijk!
Ferrari kon in 00-04 ongestraft deze praktijken uithalen.
Het is hopelijk het eind van het imago van de F1/FIA stelletje debielen met een bord voor hun kop.

Ik kijk geen F1 meer, en ook mede dankzij dat de rechten terug naar RTL zijn met 20x een reclame blok ertussen te trappen.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_53158018
Eens met bovenstaande (kepler). Iedereen heeft het wel over die 100 mil., maar ik denk dat die puntenafpak meer pijn gaat doen. Denk dat het een terechte straf is (als het klopt dat de informatie inderdaad niet is gebruikt).
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53158425
Aan de punten zit ook geld aan verbonden. Dat geld kunnen ze dus (bovenop die 100 miljoen) ook op hun buik schrijven.

Weet iemand om hoeveel geld het dan zou gaan? Dus het geld wat ze mis lopen door de puntenaftrek van het constructeurskampioenschap?
pi_53158484
Nouja, dan nog maar even de verklaring die Ron Dennis naar buiten heeft gebracht n.a.v. het hele gebeuren van vandaag:
quote:
Ron Dennis: "Dit hebben we niet verdiend"

Kampioen bij de constructeurs kan McLaren niet meer worden en ook moet het team een boete betalen van honderd miljoen dollar. ,,Een forse straf”, vindt teambaas Ron Dennis. Mogelijk tekent het team beroep aan.

Rond kwart voor acht vanavond werd de aan McLaren opgelegde straf bekendgemaakt. In principe komt het erop neer dat Ferrari hierdoor wereldkampioen wordt bij de constructeurs en dat McLaren opnieuw schuldig is verklaard aan het overtreden van Artikel 151C van de International Sporting Code.

Dit keer volgde er dus ook een straf omdat er meer bewijs voorhanden was. Nadien reageerde een emotionele Ron Dennis in een hotel in Parijs namens McLaren als volgt:

"Het belangrijkste is dat we kunnen racen. Dit weekend, de rest van het jaar en alle volgende seizoenen. Dat betekent dat de coureurs kunnen blijven strijden om de wereldtitel. Echter, na vandaag bij de hoorzitting aanwezig te zijn geweest accepteer ik niet dat we het verdiend hebben om op deze manier te worden bestraft."

"Het bewijs dat vandaag door onze coureurs, engineers en ons management aan de FIA is voorgelegd bewijst duidelijk dat we geen gelekte informatie hebben gebruikt om competitiever te worden."

"Veel ophef is er in de media en vandaag op de hoorzitting geweest over e-mails en sms-berichten tussen onze coureurs onderling. De World Motor Sport Council heeft statements ontvangen van Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Pedro de la Rosa waarin door hen categorisch wordt ontkend dat er binnen McLaren Ferrari-data werd gebruikt en dat zij vertrouwelijke informatie hebben doorgespeeld aan het team."

"Ons voltallige team van engineers, dat in totaal uit 140 mensen bestaat, heeft ook verklaringen voorgelegd aan de FIA. Hierin ontkennen zij stuk voor stuk informatie van Ferrari te hebben ontvangen noch gebruikt."

"We hebben nooit ontkend dat er informatie toebehorend aan Ferrari in het persoonlijk bezit was van een teamlid, en bij hem thuis is aangetroffen. De vraag was: is deze informatie vervolgens door McLaren gebruikt? Dat is niet het geval en dat is vandaag ook niet bewezen."

"Ons werd ook constant gevraagd wat de reden was voor Nigel Stepney en Mike Coughlan om deze informatie te verzamelen als McLaren dit toch niet zou gebruiken. Daarover kunnen we slechts speculeren omdat beiden vandaag geen uitsluitsel konden geven, maar we weten wel dat beiden op zoek waren naar een nieuwe werkgever, zoals bevestigd door zowel Honda als Toyota."


"We hebben het niet verdiend om op deze manier te worden bestraft."

"Wat betreft seizoen 2008 verwachten we geen problemen omdat we op geen enkel moment intellectuele eigendommen van andere renstallen hebben gebruikt.”

"We hebben de beste coureurs en de beste auto en we zijn van plan het wereldkampioenschap te winnen.”

Dennis zegt zich geen zorgen te maken over de auto die hij volgend seizoen wil inzetten omdat de MP4-23 eerst een inspectie van de FIA moet doorstaan. De autosportbond wil controleren of er echt geen intellectuele eigendommen van andere teams in de bolide zijn verwerkt. Pas als dat is gebeurd, krijgt McLaren toestemming om haar bolide in te zetten.

Morgen publiceert de FIA haar motivatie voor haar vandaag gedane uitspraak. Aan de hand daarvan besluit McLaren of het hiertegen in beroep gaat.

bron: www.formule1.nl
=edit=
Volledigere reactie van Ron Dennis dan wat hier eerst stond

[ Bericht 30% gewijzigd door NED op 13-09-2007 22:41:51 ]
pi_53158660
Vergeet niet dat ze in 2009 pas weer mee mogen doen voor punten. ze moeten 100 miljoen betalen zelfs voor een team als mclaren is dat veel geld. Plus wat denk je dat sponsors van zoiets vinden. Ik ben nu benieuwd wat een vodafone hier nu mee doet echt reclame is het niet. persoonlijk zou ik het contract per direct beeindigen. Het blijft jammer dat die Alonso er mee weg komt.

Maar het blijft een prachtige beslissing nu mclaren zo door het stof moet. straks de persconferentie waarbij Ron Dennis de grijns van zijnarrogante smoel wel zal zijn verdwenen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 13 september 2007 @ 22:38:44 #94
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53158686
Beter voor Spyker! Worden ze minimaal 10e in het constructeurskampioenschap, en dat betekent heel veel geld!

De uitspraak op zich.. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik wil harde bewijzen horen. Maar het zal vast wel rechtvaardig zijn. Wel mooi dat Hamilton nog kampioen kan worden en nog mooier dat McLaren gewoon blijft bestaan!
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53158756
quote:
Vergeet niet dat ze in 2009 pas weer mee mogen doen voor punten
Dat heb ik dus maar in enkele engelse bronnen gelezen. Niet in de officiele lezing van de WMSC

=edit=
quote:
"The WMSC has stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructors' points in the 2007 FIA Formula One World Championshiop an the team can score no point for the remainder of the season.
Daar hebben ze het helemaal niet over 2008.

Ik denk dat die paar sites in alle hektiek de gulden middenweg van de geruchten gepakt hebben.
Schorsing voor 2007 en 2008 aan de ene kant en 100 miljoen boete en geen constructeurspunten aan de andere kant zullen wel een beetje bij elkaar geflikkert zijn in de hoop er kort bij de waarheid te zitten.

Zoals ik het lees mogen ze in 2008 gewoon meedoen, mits hun auto goedgekeurd wordt en de punten die ze dan winnen mogen ze ook gewoon houden
pi_53158864
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Hari-Bo het volgende:
Belachelijk!
Ferrari kon in 00-04 ongestraft deze praktijken uithalen.
...
O ja? Leg es uit, want hier staat me echt niks van bij.
pi_53158990
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:31 schreef NED het volgende:
Aan de punten zit ook geld aan verbonden. Dat geld kunnen ze dus (bovenop die 100 miljoen) ook op hun buik schrijven.

Weet iemand om hoeveel geld het dan zou gaan? Dus het geld wat ze mis lopen door de puntenaftrek van het constructeurskampioenschap?
Nee het is 100 miljoen dollar minus de reeds verdiende constructeurspunten (wat al zeker de helft van dat bedrag was).
Here we are now, entertain us.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:49:36 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53159029
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:31 schreef NED het volgende:
Aan de punten zit ook geld aan verbonden. Dat geld kunnen ze dus (bovenop die 100 miljoen) ook op hun buik schrijven.

Weet iemand om hoeveel geld het dan zou gaan? Dus het geld wat ze mis lopen door de puntenaftrek van het constructeurskampioenschap?
tis altijd 100 miljoen, dat geld dat ze met die punten verdiend hebben gaat er ook af
The line is a dot to you!
pi_53159096
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:38 schreef Bernard0s het volgende:
Beter voor Spyker! Worden ze minimaal 10e in het constructeurskampioenschap, en dat betekent heel veel geld!

De uitspraak op zich.. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik wil harde bewijzen horen. Maar het zal vast wel rechtvaardig zijn. Wel mooi dat Hamilton nog kampioen kan worden en nog mooier dat McLaren gewoon blijft bestaan!
Goede observatie over Spyker, maar ik weet niet zeker of het waar is. McLaren is niet uit het constructeurskampioenschap gegooid (want dan waren gelijk alle sponsor contracten verbroken). Ze verliezen slechts de punten. Ik weet niet wat het Concorde agreement zegt als er twee teams 0 punten hebben. Zeker niet als dat ene team de nr. 1 en 2 van het rijderskampioenschap geleverd heeft
Here we are now, entertain us.
pi_53159162
Maar is het dan zo dat als je alle races nummer 1 en 2 wordt, dat je dan 100 miljoen krijgt voor al die punten? Of krijg je 100 miljoen als je kampioen wordt?!

Gaat dat geld wat de teams krijgen per gewonnen punt? Per plek in het kampioenschap?
Hoe zit dat precies? En wat krijgt bv een nummer 2 of 3 dan? Iemand daar toevallig een overzichtje van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')