Ik kan wel rijden, maar bij zo'n rij-examen ben je zo afhankelijk. Heb foutloos gereden op dat invoegen na. Hij had me ook weer even terug de snelweg op kunnen sturen om te laten zien of ik het daadwerkelijk niet beheers. Stapte uit de auto met het gevoel dat ik geslaagd was, maar het mocht niet zo zijn. Moet dit keer om 0900, dus een uur later. Heeft het voordeel dat het niet zo druk is op de snelweg, maar de kans is nu wel groter dat je de stad in moet rond die tijd. Weet niet of dat zo fijn isquote:Op donderdag 13 september 2007 18:52 schreef MartijnTP het volgende:
Succes![]()
(klagen voordat iets gebeurd is)
ik verdiende het ookquote:Op donderdag 13 september 2007 18:55 schreef Paaul het volgende:
Ik heb het lekker in één keer gehaald!![]()
Succes morgen![]()
Je hoeft ook niet helemaal foutloos te rijden. Ik had ook een foutje gemaakt... Bij wegwerkzaamheden op mijn rijbaan moest ik naar de rijbaan voor de tegenliggers en toen vergat ik richting aan te geven... Maar toch geslaagd. Ik duim voor jequote:Op donderdag 13 september 2007 18:54 schreef Eamon het volgende:
[..]
Ik kan wel rijden, maar bij zo'n rij-examen ben je zo afhankelijk. Heb foutloos gereden op dat invoegen na. Hij had me ook weer even terug de snelweg op kunnen sturen om te laten zien of ik het daadwerkelijk niet beheers. Stapte uit de auto met het gevoel dat ik geslaagd was, maar het mocht niet zo zijn. Moet dit keer om 0900, dus een uur later. Heeft het voordeel dat het niet zo druk is op de snelweg, maar de kans is nu wel groter dat je de stad in moet rond die tijd. Weet niet of dat zo fijn is![]()
Ik moest dus uiteinelijk snelheid minderen omdat er achter me een gat kwam. Toen "hinderde" ik de auto's achter me op de invoegstrook[ oid. Eerder was er geen plaats, het was 0800 en heel de linkerrijbaan zat vol. Het was volgens die man een mondelinge ingreep omdat hij zei dat ik tempo moest houden.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:56 schreef PeZu het volgende:
uhm de invoegstrook mag je gewoon tot het einde gebruiken, sterker nog als iedereen wat meer door reed dan waren er wbt invoegen minde rproblemen dus beetje raar verhaal dit
Als je geen Ajacied zou zijn was ik de weddenschap aangegaanquote:Op donderdag 13 september 2007 19:02 schreef Houniet het volgende:
wedden dat je morgen een topic opent over dat je geslaagd bent
Ik ook. Ik had geluk met m'n eximanitorquote:Op donderdag 13 september 2007 18:55 schreef Paaul het volgende:
Ik heb het lekker in één keer gehaald!![]()
Succes morgen![]()
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:54 schreef Eamon het volgende:
[..]
Ik kan wel rijden, maar bij zo'n rij-examen ben je zo afhankelijk. Heb foutloos gereden op dat invoegen na. Hij had me ook weer even terug de snelweg op kunnen sturen om te laten zien of ik het daadwerkelijk niet beheers.
heel knap na 80 lessenquote:Op donderdag 13 september 2007 20:52 schreef greatchampion het volgende:
tijdstip van afrijden is ook erg belangrijk. toen ik af moest rijden was het zomer op 9:00. was echt geen kip op de weg![]()
natuurlijk in 1x gehaald![]()
quote:Op donderdag 13 september 2007 22:29 schreef Synthesist het volgende:
Je haalt het vanzelf wel. Er zijn zelfs vrouwen die auto rijden, kan je na gaan.
een plekje afdwingen doe je niet tijdens je rijles, en helemaal niet tijdens je examen. Dat doe je pas als je zelf lekker in je eigen auto rondrijd met je rijbewijs al een tijdje op zak.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:00 schreef Gluckskafer het volgende:
Alsof je niet eerder kunt invoegen dan helemaal op het einde![]()
Je hebt geen lef achter het stuur. Beter de situatie inschatten, een plekje 'afdwingen' dat je dan door een aardige mede-automobilist wel wordt gegund.
Of ze zien zoeen belachelijk balk met een 'L' en 'autorijschool brokkenpiloot' {o.i.d.) op het dak staan, en die gehaaste managers in hun Passats en Mondeo's willen zoeen zenuwachtige rijlesser pesten. En heb je pech.
Nou, feli dan hequote:Op vrijdag 14 september 2007 10:05 schreef Eamon het volgende:
slotje, dit was een onnodig topic![]()
vandaag hetzelfde gereden als de vorige keer, overigens een veel moeilijkere route gehad. Geen fout gemaakt, dit keer werd ik er wel vriendelijk tussen gelaten toen ik wou invoegen![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:05 schreef Eamon het volgende:
slotje, dit was een onnodig topic![]()
vandaag hetzelfde gereden als de vorige keer, overigens een veel moeilijkere route gehad. Geen fout gemaakt, dit keer werd ik er wel vriendelijk tussen gelaten toen ik wou invoegen![]()
![]()
![]()
Mja, invoegstrook = invoegstrook, toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 18:56 schreef PeZu het volgende:
uhm de invoegstrook mag je gewoon tot het einde gebruiken, sterker nog als iedereen wat meer door reed dan waren er wbt invoegen minde rproblemen dus beetje raar verhaal dit
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:50 schreef Eamon het volgende:
Kon er pas op het eind van de invoegstrook tussen, dit was genoeg om me te laten zakken.
Ik ben gewoon slechtquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:45 schreef Repeat het volgende:
Misschien twijfelde TS wel erg, wist niet waar ertussen te gaan, zat te klooien ed. Wij kennen de situatie niet en iemand die gezakt is geeft altijd anderen de schuld
Mijne lag na 3 dagen al klaar. Gewoon na 3 dagen kijken of ie er al is. Ze zullen iig niet bellen als ze em eerder hebbenquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:46 schreef Marurk het volgende:
Ben vandaag ook geslaagd voor m'n rijexamen, de eerste keer!![]()
Ik kan mijn rijbewijs pas wel maandag aanvragen bij de gemeente en dan moet ik nog 5 werkdagen wachten, dus dat wordt dan niet a.s. maandag, maar nog een week later.(En nee, ik heb geen 40 euro'tjes over voor een spoedrijbewijs.
)
lollerskates serieus?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Over 2 jaar ofzo krijg je voor je examen de route die je moet rijden op je examen al te weten![]()
Ze willen toch met TomTom gaan rijden ofzo? Althans zoiets hoorde ik.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Over 2 jaar ofzo krijg je voor je examen de route die je moet rijden op je examen al te weten![]()
Nou, dan liever maar wat meer betalen dan allemaal gevaarlijke bestuurders op de weg. En wat is nou weer de logica achter het niet in het weekend ermee mogen rijden, dan is het toch juist rustiger?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:21 schreef zuiderbuur het volgende:
Misschien zou ons systeem toch interessant zijn voor jullie.
Hier doe je gewoon je theoretisch examen (kost niet erg veel, 15 Euro of zo) en dan mag je kiezen : ofwel volg je een aantal lessen en dan krijg je een voorlopig rijbewijs waarmee je zelfs alleen op de baan mag rijden, ofwel volg je geen lessen maar dan moet er wel altijd een begeleider zijn.
Zo kan je een jaar of zo rondrijden zonder echt rijbewijs.
Het mag natuurlijk niet te bont gemaakt worden. Zo mag er in het weekend niet met zo een voorlopig rijbewijs gereden worden, en er mag maar één passagier mee, en die moet dan zelf ook reeds een vast aantal jaren een rijbewijs hebben.
Ik ken een Nederlandse die zich blauw betaald heeft aan talloze uren rijles.![]()
(Mijn ouders moesten gewoon hun theoretisch examen doen, en dan gewoon hun werkelijk rijbewijs gaan ophalen in het gemeentehuis![]()
)
Dat zou je denken maar dat valt reuze mee hoor. Ze moeten ook zo'n L achteraan op de wagen kleven he.quote:Op maandag 17 september 2007 23:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nou, dan liever maar wat meer betalen dan allemaal gevaarlijke bestuurders op de weg.
Mijn verontschuldigingen, ik was niet precies genoeg. U kan hier de structuur van de opleiding lezen.quote:En wat is nou weer de logica achter het niet in het weekend ermee mogen rijden, dan is het toch juist rustiger?
Dan had hij zijn quotum zakkenden voor die maand waarschijnlijk al gehaald.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:32 schreef N.icka het volgende:
Ik ben in 1 keer geslaagd en snap nog steeds niet waarom: Bij het wegrijden van het cbr kwam ik onder de slagboom terecht , motor sloeg af. Bij het inparkeren stond ik zowat haaks op de weg,te hard gereden waar ik maar 80 mocht .
Bij terug komst zei de beste man , nou je rijdt lekker zelfverzekerd , top , je bent geslaagd![]()
Nou, hij lag inderdaad na 3 dagen al klaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:28 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mijne lag na 3 dagen al klaar. Gewoon na 3 dagen kijken of ie er al is. Ze zullen iig niet bellen als ze em eerder hebben![]()
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nou, hij lag inderdaad na 3 dagen al klaar.Bedankt voor deze tip, anders had ik het weekend niet kunnen rijden.
![]()
![]()
Kalm blijven, niet te gehaast rijden. Niet echt origineel, maargoedquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Mijn zus gaat het morgen doen. Heeft iemand tips.![]()
Er is een verschil tussen ruimte afdwingen en aangeven waar je heen wil zodat andere mensen je ertussen kunnen laten. Als je bv. bij een stoplicht naar de linkerbaan moet (om linksaf te slaan) en het is erg druk, moet je soms richting naar links aangeven en hopen dat iemand je ertussen laat. Anders sluit iedereen lekker aan en kom je er niet meer tussen (en moet je verplicht rechtdoor/naar rechts).quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:06 schreef Eamon het volgende:
[..]
een plekje afdwingen doe je niet tijdens je rijles, en helemaal niet tijdens je examen. Dat doe je pas als je zelf lekker in je eigen auto rondrijd met je rijbewijs al een tijdje op zak.
Vooral (maar dat vertellen examinatoren je ook vantevoren): niet 'extra netjes' gaan rijden om de examinator te laten zien hoe veilig je wel niet rijdt. Grote kans namelijk dat je dan zakt omdat je 'te voorzichtig' bent of 'niet lekker aansluit in het verkeer'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Mijn zus gaat het morgen doen. Heeft iemand tips.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |