Het vervolg op
Is Godmother Thea Moear Amanda's moer? waarin we doorspeculeren over de al dan niet bestaande familieband tussen CrimiKoningin Thea Moear en Kooisletje Amanda.
Pijp gestopt, loep gepoetst en speurneus opgezet? Here we go...
![]()
De hoofdpersonen in dit zeer speculatieve topic :
Amanda Balk:
![]()
Kijk en vergelijk met:
Thea Moear AKA The Godmother:
![]()
Thea in jongere jaren:
![]()
Thea in een notendop:
quote:
Thea (Tetje) Moear richtte samen met Klaas Bruinsma in het midden van de jaren zeventig de Midden jaren tachtig ging Thea Moear met 'pensioen', maar zij bleef als aandeelhouder van de 'firma' wel nauw betrokken bij de organisatie. Eind jaren negentig
Na de liquidatie van Klaas Bruinsma in 1991, vestigde Thea Moear zich in Latijns-Amerika. In de zomer van 2000 werd zij gearresteerd in Panama. De rechtbank in Panama-Stad heeft Thea 'Godmother' Moear en haar Italiaanse partner Antonio Brusamolin beiden tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens samenzwering tot het smokkelen van partijen drugs van Europa naar Panama.
In april 2005 werd Moear vrijgelaten uit de gevangenis in Panama.
Meer Thea:
http://www.crimesite.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1835en
http://thea-fatimah-moear.hyves.nl/Thea Moear is de dochter (stief- of uit een eerste huwelijk) van de legendarische 'Blonde Greet', een bekende verschijning in het hoofdstedelijke penozecircuit. Die ooit grote risico’s nam door een koffer vol geurige heroïne openlijk van Singapore naar Nederland te smokkelen.
En onsterfelijk geworden door oa
Wat zien ik en
De Jantjes en de film
Blonde Greet, met de titelsong 'Ik ben Blonde Greet' ('pijn ammereet, en ik leef vamme spleet') .
May we introduce ...
Greet:
![]()
In het midden dus. Rechts staat Thea, links weten we niet wie (toch?). Maar iemand die wel erg veel gelijkenis vertoont met Deborah; Amanda's oudere zus die na een val van de trap nooit meer de oude werd.
Blonde Greet's echte naam is Greet Balk. En laat Amanda die achternaam delen* . Dat gegeven vormde de aanleiding tot deze speurtocht.
Daarbij optellend dat:
Amanda vaak heeft gezegd dat haar moeder een echte Amsterdamse is, die lijkt op Patty Brard;
Amanda's moeder angstvallig DGK vermijdt. En dus ook al die tijd geen contact met haar dochter heeft gehad;
Amanda's moeder veel in het buitenland zit. Spanje en België. Thea Moear schijnt ook in Spanje actief zijn geweest en als ik het goed heb, is het voor (ex-) criminelen altijd verleidelijker rentenieren dan in Nederland;
Amanda's vader is uit het raam gevallen. Schizofreen en dronken. Haar eerste stiefvader is op straat doodgeschoten. Geeft toch te denken...
En tenslotte een dosis gut feeling en een flinke korrel sensatiezucht
.
* Bij telefoongids.nl ziijn er 25 'Balken' bekend in Amsterdam.
We weten nog steeds niet of Thea Moear dochters heeft (drie stuks: Amanda, Deborah en Daniëlle). Op haar Hyves zou iets te lezen staan over een zoon. Maar je weet het niet. Als het goed is, duikt iemand met connecties er dit weekend even voor me in.
Want een geintje is leuk, maar gelijk krijgen is veel leuker
.
Tot zover!
[ Bericht 44% gewijzigd door Copycat op 13-09-2007 20:19:16 ]