abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2007 @ 17:35:40 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53150554
Het vervolg op Is Godmother Thea Moear Amanda's moer? waarin we doorspeculeren over de al dan niet bestaande familieband tussen CrimiKoningin Thea Moear en Kooisletje Amanda.

Pijp gestopt, loep gepoetst en speurneus opgezet? Here we go...

De hoofdpersonen in dit zeer speculatieve topic :

Amanda Balk:

Kijk en vergelijk met:

Thea Moear AKA The Godmother:

Thea in jongere jaren:

Thea in een notendop:
quote:
Thea (Tetje) Moear richtte samen met Klaas Bruinsma in het midden van de jaren zeventig de Midden jaren tachtig ging Thea Moear met 'pensioen', maar zij bleef als aandeelhouder van de 'firma' wel nauw betrokken bij de organisatie. Eind jaren negentig

Na de liquidatie van Klaas Bruinsma in 1991, vestigde Thea Moear zich in Latijns-Amerika. In de zomer van 2000 werd zij gearresteerd in Panama. De rechtbank in Panama-Stad heeft Thea 'Godmother' Moear en haar Italiaanse partner Antonio Brusamolin beiden tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens samenzwering tot het smokkelen van partijen drugs van Europa naar Panama.

In april 2005 werd Moear vrijgelaten uit de gevangenis in Panama.
Meer Thea:
http://www.crimesite.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1835
en
http://thea-fatimah-moear.hyves.nl/

Thea Moear is de dochter (stief- of uit een eerste huwelijk) van de legendarische 'Blonde Greet', een bekende verschijning in het hoofdstedelijke penozecircuit. Die ooit grote risico’s nam door een koffer vol geurige heroïne openlijk van Singapore naar Nederland te smokkelen.

En onsterfelijk geworden door oa Wat zien ik en De Jantjes en de film Blonde Greet, met de titelsong 'Ik ben Blonde Greet' ('pijn ammereet, en ik leef vamme spleet') .

May we introduce ...
Greet:

In het midden dus. Rechts staat Thea, links weten we niet wie (toch?). Maar iemand die wel erg veel gelijkenis vertoont met Deborah; Amanda's oudere zus die na een val van de trap nooit meer de oude werd.

Blonde Greet's echte naam is Greet Balk. En laat Amanda die achternaam delen* . Dat gegeven vormde de aanleiding tot deze speurtocht.
Daarbij optellend dat:

• Amanda vaak heeft gezegd dat haar moeder een echte Amsterdamse is, die lijkt op Patty Brard;
  • Amanda's moeder angstvallig DGK vermijdt. En dus ook al die tijd geen contact met haar dochter heeft gehad;
  • Amanda's moeder veel in het buitenland zit. Spanje en België. Thea Moear schijnt ook in Spanje actief zijn geweest en als ik het goed heb, is het voor (ex-) criminelen altijd verleidelijker rentenieren dan in Nederland;
  • Amanda's vader is uit het raam gevallen. Schizofreen en dronken. Haar eerste stiefvader is op straat doodgeschoten. Geeft toch te denken...

En tenslotte een dosis gut feeling en een flinke korrel sensatiezucht .

* Bij telefoongids.nl ziijn er 25 'Balken' bekend in Amsterdam.

We weten nog steeds niet of Thea Moear dochters heeft (drie stuks: Amanda, Deborah en Daniëlle). Op haar Hyves zou iets te lezen staan over een zoon. Maar je weet het niet. Als het goed is, duikt iemand met connecties er dit weekend even voor me in.
    Want een geintje is leuk, maar gelijk krijgen is veel leuker .

Tot zover!

[ Bericht 44% gewijzigd door Copycat op 13-09-2007 20:19:16 ]
  • Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_53150604
    leuk onderzoekje trouwens popje.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      donderdag 13 september 2007 @ 17:49:05 #3
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_53150740
    zal ik mn laatste berichtje hier ook nog es posten CC?
    (met het boekverslag van the godmother)
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
      donderdag 13 september 2007 @ 19:34:22 #4
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_53153194
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:22 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Jeetje man laat men lekker Sherlocken. Het is toch lachen om te speculeren hierover? Neem alles niet zo serieus hierover… serieus hoor! Leef op zeg! Desbetreffende personen zullen wel belangrijkere dingen aan hun hoofd hebben dan dit, neem ik aan. Ik moet alleen wel lachen dat nu ineens een account op VOL met Thea is aangemaakt op VOL wordt gezegd dat er op Fok een heel topic over aan wordt gewijd en op Fok wordt gezegd dat de speculatie op VOL is begonnen. Komisch, dat wel en dat Copycat zou moeten vrezen voor haar leven hiervoor…. Ik hoop dat het een grapje is want dat is helemaal van de zotte natuurlijk. Als ik Thea was had ik me tieten uit mijn shirt gelachen hierom,…. So to speak dan he?

Copycat - CSI Fok, you go girl!
    Curiosity killed the cat?
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_53153467
    ik smul weer even mee in deel 2
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
    pi_53154082
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 17:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
    zal ik mn laatste berichtje hier ook nog es posten CC?
    (met het boekverslag van the godmother)
    "De Snor" was de bijnaam van Jan Femer, is ook geliquideert
    Dolf is de baas
    Insaantje
    pi_53154120
    Cc, misschien een tip, Marian Husken is misdaadjournaliste bij Vrij Nederland en heeft er ook diverse boeken over geschreven.
    Dolf is de baas
    Insaantje
      donderdag 13 september 2007 @ 20:16:51 #8
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_53154213
    Zo!

Nu eerst even eten!
    Curiosity cultured the cat
      Admin donderdag 13 september 2007 @ 20:54:50 #9
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_53155239
    Bijna deel2 gemist!
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 13 september 2007 @ 21:04:39 #10
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_53155550
    Typisch Nieuwe Revu onderwerp trouwens (eventueel Aktueel, als we ons concentreren op het sexueel losbandige gedrag van Amanda). Is er nog iemand met connecties in die hoek? Een oud klasgenoot van de school voor journalistiek werkt bij de Aktueel,maar ik kan me zijn naam niet meer herinneren.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      donderdag 13 september 2007 @ 21:11:30 #11
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_53155782
    Even nog wat aanvullingen:
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 11:55 schreef RSie het volgende:
    Ik begin me inmiddels af te vragen wie nou precies de zus is van Thea. de mysterieuze "Y YO"

ik ben al aan het zoeken geweest maar kan nergens iets over een 2e dochter van Blonde greet vinden. maar gezien de foto van de zus die wel vrij veel op Deborah lijkt en Amanda al eens had gemeld dat d'r moeder op d'r zus lijkt zit ik nu in die richting te denken.

dus mocht er iemand meer info hebben over Thea haar zus,..
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:09 schreef ruby het volgende:
    Betekent "y yo" niet gewoon "en ik"? (Spaans).

Dus wat je bij die foto ziet staan is volgens mij: mijn zus en ik.
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 16:49 schreef ruby het volgende:
    Oké ik lees uit dit stuk dat Thea een dochter is uit het eerste huwelijk van Blonde greet.

http://www.christiaans.org/br-frm4.htm

Blonde Greet is dus drie keer getrouwd.
    VII.27 Gijsje (Blonde Greet) BALK, geboren te Velsen, dochter van Wilhelmus (Rinus) BALK en Tetje SCHRANDER (zie VI.8).
    Gehuwd (1) met Boksel MOEAR, geboren te Madura, overleden ca 1970.
    Gehuwd (2) met Jawi DJAOEWI. naam van haar zus dus?
    Gehuwd (3) met Yusup ALCATIRI.

Uit het eerste huwelijk:
    1. Tetje Fatima Martje (Thea) MOEAR, geboren te Amsterdam.
    Gehuwd met Hugo FERROL.

Verder staat er niet vermeld welke kinderen uit de latere huwelijken kwamen.
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef nachtzuster het volgende:
    Iemand betaald lid op schoolbank?

quote:
    Op woensdag 12 september 2007 16:31 schreef RSie het volgende:
    ik las ergens op Thea haar hyve dat ze waarschijnlijk een zoon heeft.
    over eventuele dochters heb ik nog niks kunnen terugvinden. maar ik ben bij het teruglezen (gestart bij de laatste krabbelpagina) pas op pagina 100 dus heb nog heel wat krabbels te lezen.

verder nog helemaal niks kunnen terugvinden over Amanda, Danielle en Deborah.

begin nu dus (ondanks de sterk lijkende foto's) steeds meer te denken dat thea weinig tot niks met Amanda te maken heeft anders had er toch minimaal wel 1 klein dingetje in moeten staan.
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 22:57 schreef Copycat het volgende:
    Dat van die zoon zit me ook dwars. Staat één zoon in crimi-codetaal wellicht gelijk aan drie dochters?
      donderdag 13 september 2007 @ 21:15:54 #12
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_53155941
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
    Typisch Nieuwe Revu onderwerp trouwens (eventueel Aktueel, als we ons concentreren op het sexueel losbandige gedrag van Amanda). Is er nog iemand met connecties in die hoek? Een oud klasgenoot van de school voor journalistiek werkt bij de Aktueel,maar ik kan me zijn naam niet meer herinneren.
    Een oude academievriend werkt bij Revu. Maar doet volgens mij vooral muziek.
    En ergens vind ik het ook een beetje genant het aan hem te vragen .

Maar we hebben m'n andere academievriend/onderzoeksjournalist achter de hand. Die weet veel ingangen en weer veel, zo niet alles van mij, dus bij hem schaam ik me nergens voor .
      donderdag 13 september 2007 @ 21:16:45 #13
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_53155966
    En dan verkoop ik het verhaal aan Actueel/Panorama of Revu.

Of aan HP/de tijd, VN of Elsevier .
    pi_53156716
    Heeft Amanda het er ooit wel eens over gehad wanneer haar moeder jarig is ??
    Thea is op 23 augustus jarig
    Reality is nothing but a collective hunch.
      donderdag 13 september 2007 @ 21:41:42 #15
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_53156765
    Smart thinking!

Dat is recent, dus dat moet iemand nog weten!
    pi_53157824
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef Kaleddis het volgende:
    Mijn moeder ook
    Dolf is de baas
    Insaantje
    pi_53158127
    Heeft iemand Amanda ooit de naam van de vriend van haar moeder horen zeggen.
    Gaat geloof ik niet goed met mij,ik zit nu al bij de Belgische kamer van koophandel om informatie over zonnebankstudio's op te zoeken.
    pi_53159210
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 21:39 schreef Kaleddis het volgende:
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 10:23 schreef Varen het volgende:
    Amanda haar moeder is 47 en wordt 1 november 48. Ze schrijft 1 keer in de anderhalve maand een brief.
    Helaas...
    pi_53159308
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 22:22 schreef kybe het volgende:
    Heeft iemand Amanda ooit de naam van de vriend van haar moeder horen zeggen.
    Gaat geloof ik niet goed met mij,ik zit nu al bij de Belgische kamer van koophandel om informatie over zonnebankstudio's op te zoeken.
    Dolf is de baas
    Insaantje
    pi_53159405
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 22:55 schreef Clank het volgende:

[..]

[..]

Helaas...
    Dan toch maar over op het jongere zusje van Thea, Diane
    De gelijkenis met haar en Deborah is vrij treffend (iemand al een cap kunnen vinden van Deborah?).
    En Diane / Tiane (zoals Amanda verkondigde hoe je het schreef, maar het uitsprak als Diane) lijkt daar toch ook wel heel erg op
    Reality is nothing but a collective hunch.
    pi_53159929
    Dit stukje over Amanda kwam ik tegen van deze site: http://www.tvfan.eu/forumdgk/topic.php?id=70&pagina=3

"Nadia ontpopt zich als een goed interviewster. Ze laat Amanda haar levensverhaal vertellen. Over haar echte vader die ze nooit heeft gekent, haar stiefvader die is vermoord, haar oma waar haar moeder ruzie mee heeft en die zij ook niet meer ziet, haar opa die ze nog nooit heeft gezien, omdat hij een treinongeluk heeft gehad toen haar moeder 2 was en de familie van haar vader die ze niet kent.

Ook is ze familie van Brian Roy verteld ze dat is familie die veel geld heeft geerft en haar moeder stond na de dood van haar vader op straat met 3 kleine kindjes."

Waarschijnlijk niets nieuws onder de zon, maar toch.
    Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
    pi_53160016
    Tunnel Vision

Nog 1jte dan:

pi_53160048
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 23:02 schreef Kaleddis het volgende:

[..]

Dan toch maar over op het jongere zusje van Thea, Diane
    De gelijkenis met haar en Deborah is vrij treffend (iemand al een cap kunnen vinden van Deborah?).
    En Diane / Tiane (zoals Amanda verkondigde hoe je het schreef, maar het uitsprak als Diane) lijkt daar toch ook wel heel erg op
    Misschien niet zo heel duidelijk, maar toch.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
      donderdag 13 september 2007 @ 23:45:54 #24
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_53160472
    Een tip: ik kan me een uitzending van Peter RRRRR de Vries herinneren waarin vraagtekens werden gezet bij een adoptie door Thea Moear. Er werd toen gesuggereerd dat Moear een meisje niet legaal zou hebben geadopteerd maar zou hebben 'gestolen'.
    Ik weet niet of er in zijn programma (paar jaar geleden) ook werd gesproken over eventuele andere (eigen) kinderen, maar misschien valt die info van De Vries ergens te achterhalen.
    Succes!
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
    pi_53160655
    Ben ik nu zo achterlijk dat ik voor gisteren nooit gehoord had van Thea Moear?

De naam Blonde Greet ken ik wel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')