Jah....dat was toen ik een bejaarde bruut van het leven had beroofd!quote:Op donderdag 13 september 2007 17:24 schreef Federer-fan het volgende:
Net hield de politie me staande toen ik ergens fietste waar ik niet mocht fietsen. Op zichzelf geen probleem, want ik zat fout. Maar waar ik me aan stoor, is de agressieve uitstraling van sommige politieagenten, zoals die ik net tegenkwam. Ze stralen iets uit van "Haal het niet in je hoofd om met me in discussie te gaan." Ik zou liever hebben dat ze zich ertoe beperken om te zeggen dat wat ik doe niet mag en dat ze me een waarschuwing of een bekeuring geven. Niet dat ze me gaan uitleggen wat een vreselijke ongelukken ik kan veroorzaken als ik stapvoets ergens fiets waar ik niet mag fietsen en dat dus bovendien op een agressieve manier doen.Zijn er hier meer mensen die dat soort ervaringen hebben?
Ja, precies! Dat vind ik dus ook. Als je fout zit en een waarschuwing of een bekeuring krijgt: prima (vervelend maar terecht, want zo zijn de regels (al is daar natuurlijk wel wat op af te dingen)). Maar zo'n moralistisch verhaal over de vreselijke gevolgen die de simpelste overtreding kan hebben geloof ik dan verder wel. Het is net als met een draaiorgen: je ik zou een draaiorgel het liefst ook geld geven om ergens anders te gaan staan.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:31 schreef Devolution het volgende:
Vind ik ook. Het ergste van een boete vind ik het gezeik van die agentjes altijd
Ja, dat vond ik dus ook. Ik was er echt verontwaardigd over. En ze blijven gewapend, getraind en vaak een wat intimiderende uitstraling hebben, terwijl ze het van de inhoud moeten hebben. Maar laat ze zich beperken tot het noemen van de overtreding die je hebt begaan en tot het aangeven of het een waarschuwing of een bekeuring wordt, zonder het opvoedkundige verhaal erbij.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Oja wel gebeurd. Ik vond dat ik in mijn recht stond en dat ik niks verkeerds had gedaan, maar het is zijn woord tegen de jouwe, en hoe meer je ertegenin gaat hoe harder je wordt gepakt. Om je op te vreten.![]()
Irritant zeg.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:18 schreef GGMM het volgende:
Ja, ik kreeg laatst een bekeuring omdat je uitlaat los zat, ik wist dit niet, dus hij liet het zien, toen ik het zag zei ik: 'jezus.' toen zei die 'dat is is niet jezus, dat is een uitlaat'
wat wil zo'n mafketel nou bereiken met zo'n opmerking, alleen daarom al zou je hem volledig kapotschoppen.
Mooi man!quote:Op donderdag 13 september 2007 18:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Irritant zeg.Ze willen het laatste woord hebben.
Maar kunnen ze niet gewoon vriendelijk zijn. Bijvoorbeeld:
"Meneer, kunt u even komen. U fietst hier en dat mag niet. Ik moet u (helaas) een bekeuring geven. Dat wordt 30 euro. Heel vervelend en ik raad ernstig aan om de volgende keer eerder af te stappen. U krijgt vanzelf een acceptgiro thuis. Als u het niet eens bent met de bekeuring kunt u er bezwaar tegen maken. Hoe u dat kunt doen, staat in de acceptgiro. Alstublieft en toch nog een fijne dag verder."
![]()
Bedankt.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:49 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Mooi man!![]()
Ga bij de politie werken joh!
Maar als ze vriendelijk zijn, is de kans groter dat je het wel nog een keer doet en als die bekeuringen zijn goed voor de staatskas.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:37 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Jezus man, zeik niet, onderdeel van een boete is dat je niet tof behandeld wordt door de politie! Het feit dat je je eraan ergert, zal je de volgende keer alleen maar beletten weer de fout in te gaan.
juistem, jouw reply geeft al precies al waarom de pliesie de kanker wordt toegewenst volgens het basisschool-rijmpjequote:Op donderdag 13 september 2007 18:37 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Jezus man, zeik niet, onderdeel van een boete is dat je niet tof behandeld wordt door de politie! Het feit dat je je eraan ergert, zal je de volgende keer alleen maar beletten weer de fout in te gaan.
Ik ben wetsgeil formalistisch en interessant-en-bijdehand-doen-willend nederland.![]()
quote:Op donderdag 13 september 2007 20:48 schreef Ordinair het volgende:
Ik stond eens op de markt tussen hang jongeren te discussiëren waarom ze er zo'n zooi van maakte, word ik ineens onderuit gehaald door een josti agent omdat ik een hangjongere was die weg wou vluchten! Dat is pas kut zooi..
quote:Op donderdag 13 september 2007 21:06 schreef Ferdii het volgende:
jij hebt zker geen idee waarom er boetes worden geschreven..
die politie agent wijst jou erop hoe gevaarlijk het kan zijn omdat het zijn werk is en hij liever jou neit van de grond af wil rapen':P die boete uitschrijven is een onderdeel van jou leer proces zodat je het de volgende keer neit meer doet. en om te weten wat je niet meer mag doen legt maneer de agent uit waarom niet
Ja ik ben wetsgeil formalistisch en interessant-en-bijdehand-doen-willend nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |