Een vriend van me zit nu in het 2e jaar van z'n HBO-opleiding. Aangezien er één of ander planningsfout was gemaakt had ie twee weken lang een tijdelijk rooster met maar twee dagen school per week. Goed, dat kan altijd gebeuren.
![]()
Vanaf gisteren staat z'n officiele rooster op het internet dat maandag ingaat. Z'n rooster ziet er als volgt uit: maandag een korte dag (tot ongeveer 13:00), dinsdag een lange dag (tot half 17:30 ofzo) met veel tussenuren en woensdag weer een korte dag (ook tot 13:00 ofzo) en that's it. Hij heeft dus standaard 4 dagen weekend
Echt druk heeft ie het ook niet. Al het huiswerk en projecten krijgt ie allemaal makkelijk af. Verder heeft ie geen bijbaan, dus hij zit 4 dagen lang te lamballen. Wat ik me van vorig jaar kan herinerren, is dat hij nooit langer dan 1 dag achter elkaar naar school moest.
![]()
Toen was het: maandag school, dinsdag vrij, woensdag naar school, donderdag vrij en vrijdag naar school. Ik heb met dit alles eigenlijk geen problemen, behalve wanneer...
Meneer er over gaat lopen zeiken
![]()
Het eerste wat ie zei toen hij zijn nieuwe rooster zeg, was:
godverdomme, ik zit dinsdag tot half 6 op school! Het gebouw waar hij de meeste lessen volgt zit maar 100 meter van het station af, maar één dag in de week moet hij 1 kilometer naar een ander gebouw lopen en daar gaat ie dan ook over lopen zeiken
![]()
. Mijn school ligt ongeveer anderhalve kilometer van het station af en dat loop ik dagelijks en daar zeik ik ook niet over. En als klap op de vuurpijl gaat ie ook nog zeuren dat ie nooit les heeft in hetzelfde gebouw als z'n vriendin.
![]()
Het verbaast me dat ie niet is gaan zeiken dat ie maarliefst een heel kwartier in de trein zit voor school.
Een andere vriend van me is net begonnen met z'n HBO-opleiding. Hij maakt redelijk lange dagen op school en heeft buiten school bijna geen vrije tijd meer. Ben laatst nog om 10 uur 's avonds met hem naar de Mac geweest omdat hij nog geen tijd had gehad om warm te eten. Natuurlijk zegt ie dat het ie het druk heeft, maar hij zeikt er nooit over. Daar is tenminste nog respect voor op te brengen.
Klacht lijkt me duidelijk: Mensen die 4 dagen weekend hebben en dan nog gaan lopen zeiken om niks