Klassiek-liberale denkers stellen niet per definitie dat de overheid zich niet met het sociaal-economische beleid zou moeten bemoeien, maar dat is een discussie die niet in dit topic thuishoort.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zou de VVD dus liberaler zijn dan hun buitenlandse collega's omdat juist het sociaal-economisch beleid buiten de politiek zou moeten plaatsvinden en de overheid als taak heeft persoonlijke vrijheden te beschermen.
Dat kan ook, maar dan denk ik meer aan het scenario dat D66 in die nieuwe VVD opgaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dit kan ook wel eens een nieuw begin zijn. Zeker als de PvdA onder invloed van Pronk naar links zou opschuiven liggen er mogelijkheden voor een écht liberale partij.
Het zijn deels wel potentiële VVD-stemmers die echter niet zo veel van Verdonk moeten hebben. Dat is ook één van de redenen dat zij meer stemmen dan Rutte heeft gekregen.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:31 schreef CANARIS het volgende:
Vreemd genoeg hoor ik hier alleen maar niet VVDers juichen .
Dat jij geen idee hebt wie er VVDer is?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:31 schreef CANARIS het volgende:
Ik denk dat dat genoeg zegt
Niet zozeer opgaan in, maar fuseren met.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan denk ik meer aan het scenario dat D66 in die nieuwe VVD opgaat.
Ja maar dat is ook weinig nieuws, die gesprekken lopen al enige tijd. Het gaat dan ook niet alleen om D66 en VVD, er zitten ook PvdA'ers en GL'ers bij.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niet zozeer opgaan in, maar fuseren met.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat jij geen idee hebt wie er VVDer is?
Dat klopt, al wordt ontkend dat die gesprekken plaatsvinden/plaatsgevonden hebben...quote:Op donderdag 13 september 2007 15:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook weinig nieuws, die gesprekken lopen al enige tijd. Het gaat dan ook niet alleen om D66 en VVD, er zitten ook PvdA'ers en GL'ers bij.
als je er maar genoeg drank ingooid, dan juichen die VVDers straks ook meequote:Op donderdag 13 september 2007 15:31 schreef CANARIS het volgende:
Ik denk dat dat genoeg zegt
Amen.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Misschien wordt het nu weer echt een liberale partij, die voor vrijheid en democratie staat.
Je walgt zelf van die discussie, maar je probeert het weer aan te wakkeren?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:
Jammer dat het De Telegraaf was trouwens, die dat onderonsje in de openbaarheid gooide. Anders hadden we hier vast weer die heerlijke verzameling users gehad die lekker hadden kunnen zeiken over de walgelijke manipulatie van de linkse media...
Nu rest alleen wel de vraag: Is Rutte in staat om die nieuwe VVD te leiden? Ik vrees het ergste voor de VVD bij de komende verkiezingen. Rutte heeft toch bij de massa het imago van het studentikoze lulletje rosenwater.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:57 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
En goed dat ze weg is. Populistisch anti-vreemdelingengebrabbel hoort niet thuis in de VVD.
Het levert ook weer stemmers op.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:58 schreef jeanne_darc2 het volgende:
Rita gaat een hele hoop stemmers meenemen, daar kun je donder opzeggen. Niet bepaald tactisch van de VVD, maar zoals verwacht idd.
Waar in m'n post zie je dat ik er van walg? Ik vind het juist uitermate vermakelijk altijd...quote:Op donderdag 13 september 2007 15:57 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je walgt zelf van die discussie, maar je probeert het weer aan te wakkeren?
En goed dat ze weg is. Populistisch anti-vreemdelingengebrabbel hoort niet thuis in de VVD.
Vast wel, maar ik denk dat het uiteindelijk meer stemmen zal kosten.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het levert ook weer stemmers op.
Op korte termijn wel, op langere termijn niet. Het anti-islam-naar-fascisme-riekende populisme van Wilders en in iets mindere mate Verdonk zal naar verwachting niet heel lang overleven.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vast wel, maar ik denk dat het uiteindelijk meer stemmen zal kosten.
Dat wordt inderdaad interessant. Gaan ze elkaar overschreeuwen en steeds rechtsere taal uitslaan? Of ziet Wilders zich juist genoodzaakt om zijn toon te matigen omdat zijn kiezers naar Verdonk overlopen?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:08 schreef Hexagon het volgende:
Overigens dnek ik dat Wilders hier helemaal niet blij mee gaat zijn
Rita is toch nog een beetje het redelijk alternatief voor Wilders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |