Elsevierquote:'Rutte probeerde publicatie tegen te houden'
vrijdag 14 september 2007 09:57
VVD-fractieleider Mark Rutte heeft geprobeerd de publicatie van de uitspraken van Rita Verdonk in De Telegraaf tegen te houden.
Dat schrijft De Telegraaf.
Voorwaarde
Woensdagavond zou Rutte, nadat hij lucht kreeg van de voorgenomen publicatie, zijn woordvoerder de speech die hij zaterdag op het partijcongres wou uitspreken, ter voorpublicatie aan de krant hebben laten aanbieden.
Hij deed dat op voorwaarde dat het verhaal met de uitspraken van Rita Verdonk niet zou worden afgedrukt.
De krant ging niet op het aanbod in, plaatste de uitspraken donderdag op de voorpagina en zette daarmee de strijd tussen Rutte en Verdonk op scherp. Met verstrekkende gevolgen: Rutte besloot Verdonk uit de fractie te zetten.
Rol van De Telegraaf
Overigens stond er gisteren in het AD (op pagina 4) ook een klein bericht over het diner in het Utrechtse restaurant Wilhelminapark waar Verdonk haar uitspraken over het vreemdelingenbeleid deed.
Volgens de Telegraaf-journalist die dinsdagavond bij het diner was, wist Verdonk dat er een journalist aanwezig zou zijn. Er zou de afspraak zijn gemaakt dat uit de toespraak mocht worden geciteerd.
De vraag is dus nu welke rol de krant precies heeft gespeeld, of zoals de journalist vandaag zelf schrijft: ‘Knagende vraag is nu: zou Rita Verdonk nog lid van de VVD-fractie zijn geweest als De Telegraaf voor dit aanbod (van Rutte, red.) zou zijn gezwicht?’
Hij zal het dus nooit goed doen. Omdat de beste stuurlui altijd aan wal staan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:06 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nu wordt hem zwak en slecht leiderschap verweten. Vooruitgang!
Is dat wel zo?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat grappig dat we op dit punt lijnrecht tegenover elkaar staan.
En zoals jij dat in het verleden met Rita deed. Zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:07 schreef SCH het volgende:
Het is toch wel zo lekker en geil om zo'n man gewoon af te fakkelen, zoals jij ook doet.
TVPquote:Op donderdag 13 september 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:
Zo nu hebben we een fijn links blok van VVD PVDA en CDA
VVD verliest natuurlijk wel 600000 sytemmen oftewel 9 zetels
Rita stelt nog even dat ze zich niet aansluit bij Geert.. hoeft van mij ook niet
Maar kijkt u ook zo uit naar de val van balkenende.... ik zie een geert rita coalitie wel zitten![]()
Go Rita Go!!!!quote:'Partij Verdonk groter dan VVD'
Uitgegeven: 14 september 2007 11:29
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.
Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.
De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien naar zeven zetels).
Ik zou nooit op Verdonk stemmen. (En helemaal niet op zo'n Rutte, toch, die heeft smeer achter zijn ellebogen met zijn Oxforder debattechnieken.)quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Jouw standpunt verbaast me ook wel een beetje.![]()
Ja, ik denk het wel. Jij vindt de beslissing van de VVD rechtvaardig en consequent, maar ik zie het als achterbaks en opportunistisch.quote:
editquote:
Go like Elijah when she goes.quote:
Jij houdt toch ook zo van die partij. Net zoals ikquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Ik lees nu btw dat Kamp een voorstander van een tweepartijenstelsel is. Laat maar komen dan. Het einde van de VVD zou ik graag willen meemaken![]()
Ik vind het een kille partij die intellectuele inbreuk maakt op de term liberalisme.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij houdt toch ook zo van die partij. Net zoals ik![]()
Het sterke punt van D66 was ooit dat ze het districtenstelsel (een dwaas plan, overigens) wilden invoeren terwijl ze zelf te klein waren om dat te overleven. Dat was nobel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Grappig is trouwens dat het districtenstelsel ooit werd afgeschaft omdat de liberalen bang waren dat ze langzamerhand uit de kamer zouden verdwijnen. Een disctrictenstelsel overigens dat de liberalen zélf hebben bedacht. Jaja, het opportunisme zat er toen al in.
Mmm, ik heb dacht wel eens opgepikt dat het de bedoeling van Van Mierlo was om na het bereiken van hun doelen de partij op te heffen om zo te voorkomen dat de partij ging dwalen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het sterke punt van D66 was ooit dat ze het districtenstelsel (een dwaas plan, overigens) wilden invoeren terwijl ze zelf te klein waren om dat te overleven. Dat was nobel.
ANP / de Volkskrantquote:Peiling: partij Verdonk groter dan VVD
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Daarmee zou haar partij in één klap groter zijn dan de VVD, blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.
De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien naar zeven zetels).
quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van Baalen viel me laatst erg tegen omdat hij het niet opnam voor Karimi en Aboutaleb - hij zit immers ook in een buitenlandse adviescommissie, sterker nog, hij krijgt er dik voor betaald, maar hij was te beroerd om zijn mond open te doen. Afgezien van die grove schande vind ik van Baalen (al heeft-ie niet mijn stem, dat mag duidelijk zijn) niet slecht.
Kamp echter is van het kaliber "het studentenkamertekort komt door buitenlandse studenten".
Xenofobie van![]()
RAMPZALIGquote:
Zei-ie dat?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]inderdaad net als dat het zwerfafval de schuld was van de allochtonen
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij Pauw & Witteman. Tikkeltje domme uitspraak.
Ach Gia toch, zit je lekker te vingeren op Rita?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En zoals jij dat in het verleden met Rita deed. Zoiets bedoel je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |