abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53176288
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weet je wat het is.... Het is gewoon een veel te klein clubje binnen de VVD achter de schermen die de dienst uit maakt, dat moet open gebroken worden. Maar niet alleen daar maar binnen het hele binnenhof moet dat gebeuren.
Dan is een afsplitsing toch juist beter dan een interne machtswissel?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53176535
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan is een afsplitsing toch juist beter dan een interne machtswissel?
Afsplitsing exit VVD, mij maakt het persoonlijk niks uit, als Verdonk (of haar beleid) maar aan de touwtjes blijft trekken. Maar ik denk dat er in de VVD genoeg mensen zijn die de hele gang van zaken erg betreuren....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:28:32 #278
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53176578
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig dat gedreig en die angstzaaierij, maar ik wil dat wel eens ervaren... Laten we eerlijk zijn; dit land is van ons allemaal, dus geef ons een keer die kans.
Zolang Wilders en co geen meerderheid hebben is daar geen nekele reden voor. Weliswaar is een democratie meer dan het behalen van een meerderheid, onder andere respect voor andersdenkenden en minderheden is een belangrijk onderdeel van democratie, Dat laatste zou echter als Wilders echt doet wat hij nu roept wel eens in gevaar kunnen komen daar hij mensen die het niet met hem eens zijn steevast als knettergek of krankzinnig betiteld en hun kritiek op hem zonder zinnig weerwoord meteen onzin noemt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_53176906
Ik geloof niet zo in dat exit VVD. Over 20 jaar bestaat de VVD nog wel en dan glimlachen we om die mallerds van een Verdonk en Wilders. Boer en Boerin Koekoek van het begin van het nieuwe millennium.
pi_53176911
quote:
Rita Verdonk sluipmoordenaar’
door onze redactie

AMSTERDAM - Rita Verdonk heeft twee weken geleden met anderen gesproken over de oprichting van een eigen partij. Dit onthult Telegraafcolumnist Joshua Livestro, zelf prominent VVD’er. Livestro is een van de mensen die is gepolst.

Morgen alle details hierover in een extra column van Livestro in de zaterdageditie van De Telegraaf. Hierin noemt de liberaal Rita Verdonk ’een sluipmoordenaar
pi_53177037
Oeps
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:53:36 #282
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53177058
Whehehehe.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53177110
En maar niet begrjipen waarom ze er is uitgezet

Krokodilletranen
pi_53177281
De NOS zendt morgen het VVD-congres live uit vanaf 10.00 uur.
pi_53177311
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef Toad het volgende:
De NOS zendt morgen het VVD-congres live uit vanaf 10.00 uur.
pi_53177494

Binnenland

vr 14 sep 2007, 11:29
'Partij Verdonk groter dan VVD'
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD, blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien in de laatste peiling naar zeven zetels). De PVV heeft nu negen Kamerzetels.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53177926
Het is de laatste jaren wel raak met de rechtse ego's zeg...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53177980
"Verdonk die uit de fractie wordt gezet en in haar eentje in de kamer gaat zitten is als een uitgeprocedeerde asielzoeker die een eigen land begint"

Ingezonden brief van jongetje van 13 in de Volkskrant vandaag
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:55:07 #289
3542 Gia
User under construction
pi_53178472
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:26 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

Kots jij ook zo op Relhomo's?
je zou zowat PVDA gaan stemmen en de Sharia invoeren, nietwaar?
Ik heb niks tegen homo's in het algemeen, maar wel tegen bepaalde zwakzinnige mensen. En dan maakt het niet uit of ze ho, he of bi zijn.

Bedankt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:56:02 #290
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53178500
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:47 schreef SCH het volgende:
Ik geloof niet zo in dat exit VVD. Over 20 jaar bestaat de VVD nog wel en dan glimlachen we om die mallerds van een Verdonk en Wilders. Boer en Boerin Koekoek van het begin van het nieuwe millennium.
Dat valt als je naar het verleden kijkt wel te verwachten. Er zijn in het verleden tig afsplitsingen van de grote partijen geweest en op den duur is dat geen succes geworden. Wie kent er nu bijvoorbeeld nog DS'70, de PPR en de EVP?
pi_53178625
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat valt als je naar het verleden kijkt wel te verwachten. Er zijn in het verleden tig afsplitsingen van de grote partijen geweest en op den duur is dat geen succes geworden. Wie kent er nu bijvoorbeeld nog DS'70, de PPR en de EVP?
De samenleving is verder geindividualiseerd. De verbreding van smaak past in die traditie. De fout van DS'70 was bovendien dat ze meededen aan allerlei PvdA-onzin zoals Keerpunt waardoor ze uiteindelijk niet meer dan een bijzettafeltje van de PvdA waren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:06:06 #292
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53178747
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De samenleving is verder geindividualiseerd. De verbreding van smaak past in die traditie. De fout van DS'70 was bovendien dat ze meededen aan allerlei PvdA-onzin zoals Keerpunt waardoor ze uiteindelijk niet meer dan een bijzettafeltje van de PvdA waren.
DS'70 deed niet mee aan Keerpunt, integendeel die partij zette zich fel af tegen de PvdA.
pi_53178818
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

DS'70 deed niet mee aan Keerpunt, integendeel die partij zette zich fel af tegen de PvdA.
Hé ja, je hebt gelijk. Wat denk jij dat de ondergang van DS '70 was? En zal Wilders dat ook overkomen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:16:54 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53179008
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hé ja, je hebt gelijk. Wat denk jij dat de ondergang van DS '70 was? En zal Wilders dat ook overkomen?
DS'70 maakte de fout door direct te gaan regeren, terwijl ze daar absoluut nog niet aan toe waren en ze bovendien (in diverse opzichten) incapabele ministers leverden. Dat ging dan ook na twee jaar mis, waarna de partij in de oppositie belandde en in de vergetelheid raakte.

Dit zal Wilders niet overkomen, maar Wilders zal of te wel verder radicaliseren, en daamee onaantrekkelijk voor veel kiezers worden, of zijn toon matigen in de hoop op deelname aan de regering. Ook dan zal hij een deel van zijn electoraat verliezen. Op het moment dat hij zou gaan regeren zal hij echter hoogstwaarschijnlijk met dezelfde problemen als DS'70 en de LPF te maken krijgen. Door de korte bestaansduur en de beperkte achterban zijn er weinig bekwame ministerskandidaten met alle gevolgen van dien. Bovendien verliezen anti-establishmentpartijen bijna per definitie hun aantrekkingskracht als ze gaan regeren omdat ze dan zelf het establishment worden. Het wordt dan onmogelijk om zich af te zetten tegen het establishment en daarmee is hun belangrijkste bestaansgrond weggevallen.
pi_53179071
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen homo's in het algemeen, maar wel tegen bepaalde zwakzinnige mensen. En dan maakt het niet uit of ze ho, he of bi zijn.

Bedankt.
Zelfkennis roeleert
pi_53179097
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

DS'70 maakte de fout door direct te gaan regeren, terwijl ze daar absoluut nog niet aan toe waren en ze bovendien (in diverse opzichten) incapabele ministers leverden. Dat ging dan ook na twee jaar mis, waarna de partij in de oppositie belandde en in de vergetelheid raakte.

Dit zal Wilders niet overkomen, maar Wilders zal of te wel verder radicaliseren, en daamee onaantrekkelijk voor veel kiezers worden, of zijn toon matigen in de hoop op deelname aan de regering. Ook dan zal hij een deel van zijn electoraat verliezen. Op het moment dat hij zou gaan regeren zal hij echter hoogstwaarschijnlijk met dezelfde problemen als DS'70 en de LPF te maken krijgen. Door de korte bestaansduur en de beperkte achterban zijn er weinig bekwame ministerskandidaten met alle gevolgen van dien. Bovendien verliezen anti-establishmentpartijen bijna per definitie hun aantrekkingskracht als ze gaan regeren omdat ze dan zelf het establishment worden. Het wordt dan onmogelijk om zich af te zetten tegen het establishment en daarmee is hun belangrijkste bestaansgrond weggevallen.
Nu je het zegt kan ik me ook een aflevering van Andere Tijden of Holland Doc herinneren. Daarin kwam echter ook naar voren dat Drees jr. zich een beetje met van alles bemoeide en dat het uiteindelijk niet gewaardeerd werd door collega ministers. Zou Wilders dat ook niet kunnen overkomen als zijn partij verder gaat groeien? Ooit zal hij toch een kader moeten gaan opbouwen vermoed ik zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53179206
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:35 schreef SCH het volgende:
"Verdonk die uit de fractie wordt gezet en in haar eentje in de kamer gaat zitten is als een uitgeprocedeerde asielzoeker die een eigen land begint"

Ietwat krom. Een uitgeprocedeerde asielzoeker heeft nooit iets toegevoegd aan de Nederlandse samenleving, behalve de inherente waarde als nobele wilden die jij ze zo graag toekent. Verdonk heeft er voor gezorgd dat Wilders 9 in plaats van 20 zetels kreeg.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:25:18 #298
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53179218
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu je het zegt kan ik me ook een aflevering van Andere Tijden of Holland Doc herinneren. Daarin kwam echter ook naar voren dat Drees jr. zich een beetje met van alles bemoeide en dat het uiteindelijk niet gewaardeerd werd door collega ministers. Zou Wilders dat ook niet kunnen overkomen als zijn partij verder gaat groeien? Ooit zal hij toch een kader moeten gaan opbouwen vermoed ik zo.
Als hij ooit echt wil gaan regeren zal dat wel moeten. Een fractie van negen mensen kun je nog wel met een stel jaknikkers vullen en ook idioten als Graus en Agema kun je nog wel onder de duim houden. Op het moment dat je groter wordt, wordt dat een ander verhaal. Bovendien vallen incapabele ministers veel sneller door de mand dan incapabele kamerleden. Aangezien Wilders nauwelijks een kader heeft en heeft hij vermoedelijk ook amper mensen van 'ministeriabel kaliber' achter de hand.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:25:51 #299
3542 Gia
User under construction
pi_53179233
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:35 schreef SCH het volgende:

Tja, daar steigert ie wel van hè?
pi_53179360
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, daar steigert ie wel van hè?
Veel respect voor zo'n jochie die geen ouders heeft die hem leren om allochtonen en moslims als minderwaardig te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')