Misschien ga ik over 10 jaar ook zo te keer tegen Wilders, maar ik wil hem nu een kans geven. Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Toad het volgende:
[..]. Wat hebben die praatjes over bestuurlijke vernieuwing dan voor betekenis?
Ok, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd in deze discussie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat hebben ze zo rond 1933 in een buurland al eens geprobeerd, was niet echt een doorslaand succes voor de gewone burger.
Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ok, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd in deze discussie.![]()
Nogmaals: ein Volk, ein Reich, ein Euro.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
Kijk jij nog op van dat soort opmerkingen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ok, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd in deze discussie.![]()
Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
Voor de NOS wordt het ook wel spannend, want de stoelpoten onder de stoel van de StaatsOmroep, zullen in de toekomst van verschillende kanten afgezaagd gaan worden. Dat gaat zeker een interessant politiek proces worden.....quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef Toad het volgende:
De NOS zal met een extra journaal komen wanneer de verklaring van Verdonk verschijnt.
Je hoort altijd een hoop gedreig en angstzaaierij, maar ik wil die alternatieven in de praktijk wel eens een keertje ervaren. Een beetje - oprecht - progressief beleid kan nooit kwaad.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....
Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.
En de democratie die jij en je kornuiten voorstaat is niets anders, alleen dan zitten er andere personen in de achterkamertjes.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:
De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
Dat is allemaal leuk en aardig dat gedreig en die angstzaaierij, maar ik wil dat wel eens ervaren... Laten we eerlijk zijn; dit land is van ons allemaal, dus geef ons een keer die kans.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.
Ik ben het zelden met je eens, maar nu wel. Dit is het officiële failliet van de VVD.quote:
Nou nou, ik geef toe dat JohnDope af en toe domme uitspraken doet maar pleiten voor radicale vernieuwing is niet perse extreem-links of extreem-rechs. Kijk maar naar D'66, zij willen al sinds jaar en dag (imo terecht) het politiek bestel vernieuwen omdat de verzuiling geweest is of geweest moet zijn. Eerlijk is eerlijk, het politiek systeem van nu is nog grotendeels hetzelfde als die van 1919 en sindsdien is er gewoon een hoop veranderd.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
Dat is wel klasse van Rutte.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:33 schreef Sidekick het volgende:
Rutte verleent geen uitstel dus Verdonk is nu definitief uit de fractie.
Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:47 schreef JohnDope het volgende:
Overigens denk ik dat het beste was geweest dat Verdonk was gebleven, Rutte was opgestapt, de VVD de Verdonk-koers was gaan varen en dat iemand anders partijleider was geworden.
Dat is het beste voor de democratie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?
Want?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is het beste voor de democratie.
Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.quote:
Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.
Weet je wat het is.... Het is gewoon een veel te klein clubje binnen de VVD, dat achter de schermen die de dienst uit maakt, dat moet open gebroken worden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.
Meer keuze is meer democratie toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |