abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53172971
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Toad het volgende:

[..]

. Wat hebben die praatjes over bestuurlijke vernieuwing dan voor betekenis?
Misschien ga ik over 10 jaar ook zo te keer tegen Wilders, maar ik wil hem nu een kans geven. Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53173010
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat hebben ze zo rond 1933 in een buurland al eens geprobeerd, was niet echt een doorslaand succes voor de gewone burger.
Ok, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd in deze discussie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:01:00 #253
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53173087
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_53173107
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
Nogmaals: ein Volk, ein Reich, ein Euro.

En ook niet zo zeuren, want ik plaats maar 11 berichten (verdeeld over verschillende sub-fora) per dag, dus zoveel kan ik daar niet mee aanrichten.

Voortaan een beetje nadenken dus
pi_53173321
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk jij nog op van dat soort opmerkingen?

Zo'n opmerking moet je eens over Ferry Mengele maken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53173381
De NOS zal met een extra journaal komen wanneer de verklaring van Verdonk verschijnt.
pi_53173554
En daar is de extra uitzending: Rita wil uitstel.
pi_53173659
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....

de meeste moderne alternatieve staatsvormen die niet democratisch ingesteld zijn leden overigens zelfs aan beide nadelen, zowel machtsmisbruik door gebrek aan parlementaire controle, ßén daarnaast nog eens bureaucratische aspecten, veelal omdat de machtshebbers doodsbang waren voor juist hun eigen 'dienaren' die de voornaamste bedreiging voor hun eigen macht vormden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53173671
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef Toad het volgende:
De NOS zal met een extra journaal komen wanneer de verklaring van Verdonk verschijnt.
Voor de NOS wordt het ook wel spannend, want de stoelpoten onder de stoel van de StaatsOmroep, zullen in de toekomst van verschillende kanten afgezaagd gaan worden. Dat gaat zeker een interessant politiek proces worden.....
pi_53173723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....
Je hoort altijd een hoop gedreig en angstzaaierij, maar ik wil die alternatieven in de praktijk wel eens een keertje ervaren. Een beetje - oprecht - progressief beleid kan nooit kwaad.
pi_53174130
quote:

[..]

Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.
Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:09:42 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53174867
quote:

De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
En de democratie die jij en je kornuiten voorstaat is niets anders, alleen dan zitten er andere personen in de achterkamertjes.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53174919
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.
Dat is allemaal leuk en aardig dat gedreig en die angstzaaierij, maar ik wil dat wel eens ervaren... Laten we eerlijk zijn; dit land is van ons allemaal, dus geef ons een keer die kans.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:13:30 #264
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_53174965
Hey, 2e WO is er alweer bijgehaald, dat duurde lang
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:33:08 #265
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53175289
Rutte verleent geen uitstel dus Verdonk is nu definitief uit de fractie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53175379
Rutte

Wat een bikkel die man
pi_53175586
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:37 schreef SCH het volgende:
Rutte

Wat een bikkel die man
Ik ben het zelden met je eens, maar nu wel. Dit is het officiële failliet van de VVD.

Overigens denk ik dat het beste was geweest dat Verdonk was gebleven, Rutte was opgestapt, de VVD de Verdonk-koers was gaan varen en dat iemand anders partijleider was geworden.
pi_53175616
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nou nou, ik geef toe dat JohnDope af en toe domme uitspraken doet maar pleiten voor radicale vernieuwing is niet perse extreem-links of extreem-rechs. Kijk maar naar D'66, zij willen al sinds jaar en dag (imo terecht) het politiek bestel vernieuwen omdat de verzuiling geweest is of geweest moet zijn. Eerlijk is eerlijk, het politiek systeem van nu is nog grotendeels hetzelfde als die van 1919 en sindsdien is er gewoon een hoop veranderd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53175710
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:33 schreef Sidekick het volgende:
Rutte verleent geen uitstel dus Verdonk is nu definitief uit de fractie.
Dat is wel klasse van Rutte.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53175814
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:47 schreef JohnDope het volgende:
Overigens denk ik dat het beste was geweest dat Verdonk was gebleven, Rutte was opgestapt, de VVD de Verdonk-koers was gaan varen en dat iemand anders partijleider was geworden.
Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53175888
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?
Dat is het beste voor de democratie.
pi_53175952
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is het beste voor de democratie.
Want?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53176124
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Want?
Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.
pi_53176208
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.
Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.

Meer keuze is meer democratie toch?
pi_53176261
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.

Meer keuze is meer democratie toch?
Weet je wat het is.... Het is gewoon een veel te klein clubje binnen de VVD, dat achter de schermen die de dienst uit maakt, dat moet open gebroken worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')