Het was tof gister in Metropool.
Het voorprogramma, Merry Pierce oid, was best aardig, als je van een mix van Eels, dEUS en Weezer houdt. En zolang die zanger geen verhaaltjes ging vertellen.
AdA was super eigenlijk. Ik ging er (bijna) compleet blank naar toe, cdtje nog niet geluisterd enzo, en ik was aangenaam verrast. Het was allemaal veel harder/ruiger dan ik had verwacht. Ik had een doorgroei van het vage van The Gathering verwacht, maar het is me duidelijk dat Anneke niet het vage element van TG veroorzaakte. Als ik dan toch aant vergelijken met TG ben, want dat doe je nu eenmaal, vond ik dit qua sfeer het meest richt How to Measure a Planet gaan. Maar niet helemaal vergelijkbaar gelukkig.
Het was in ieder geval niet zo heel druk, 150 man max, en dat was wel prettig. Er hing wel een leuk sfeertje en je kon zien dat Anneke zich erg vermaakte, na elk aplaus gingen de vuisten de lucht in, zo van "Yes, ze vinden het leuk!" Tenminste, dat is de indruk die ik kreeg he... Maar sowieso, je kon zien dat ze goed in d'r vel zat, ondanks de verkoudheid. De rest van de band vond ik prima te pruimen moet ik zeggen, de drummer was prima, van de gitarist dacht ik eerst "wat een mooi-boy" maar bleek goed te rocken, alleen de bassist vond ik stom, maar das misschien omdat ik daar gewoon had moeten staan

.
D'r was in ieder geval erg veel contact met het publiek en er hing een gezellige sfeer. Geinig detail (zeker gezien de post boven me) was dat er iemand riep "Zo daar kan die trut van Within Temptation nog wat van leren", dat wist ik allang natuurlijk, maar gelukkig denken er meer mensen zo.
Het viel met trouwens op dat Anneke zo makkelijk zingt tegenwoordig. De laatste keer dat ik TG had gezien was ten tijde van if_then_else, al effe terug dus, en toen had ze zichtbaar meer moeite met het zingen.
Al met al een prima optreden zo, leuke band, tof mens.
En toch he... nu zit ik net effe op de site van TG te kijken, begint er gelijk zo'n filmpje van de dvd, heb ik daar wel een beetje heimwee naar... Ik hoop in ieder geval dat TG ook met iets tofs terug komt!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm |
Twitter