ik sta véél liever achter de camera dan ervoorquote:Op woensdag 12 september 2007 23:07 schreef Bluezz het volgende:
Tot het gepocheerd is... dus m.a.w. tot dit topic geladen is?
Leuke foto
Oh en waarom zei je niks op FOK!tv
Dat boek is sowieso een aanrader.quote:[b]Op woensdag 12 september 2007 23:09
...
Alles over het koken van eieren vind je trouwens in het onvolprezen boek "Cook & Chemist.".
Die link doet het nietquote:En dan wil je ook meteen een digitale thermometer kopen.
quote:
quote:Het doel van pocheren is het bereiken van een smaakvol en zacht eindproduct, zonder dat het product uitdroogt. Pocheren is een bereidingsproces waarbij je een garingsvloeistof gebruikt bij een lage bereidings-temperatuur.
Pocheren is net niet hetzelfde als koken. Bij deze techniek draait alles om de beheersing van het veranderingsproces van de eiwitten. De omgevingstemperatuur van het product komt niet boven de 90°C, terwijl de kerntemperatuur van het product varieert tussen de 55-70°C. Door de langzame en gelijkmatige verhitting blijft de structuur van het eindproduct behouden. Pocheren kun je zowel als voorbereidingstechniek of als eindbereidingtechniek toepassen. Je gebruikt deze techniek in de koude en de warme keuken en in de patisserie.
Deze dan: http://www.conrad.nl/goto/?product=120031quote:Op woensdag 12 september 2007 23:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat boek is sowieso een aanrader.
[..]
Die link doet het niet
oh godquote:
Dat doen wij ook hier allemaal, maar soms is het leuk om het anders te doen.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
oh god
kan je niet gewoon dat ei in 't water flikkeren en koken![]()
zo doe ik 't tenminste![]()
Jaja dat snap ik wel hoor (had ik ook gelezen)quote:
Ligt eraan hoeveel Bar de omgeving is...quote:Op woensdag 12 september 2007 23:38 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Gelukkig is kokend water niet warmer dan 90 graden[afbeelding]
Ik zet mijn keuken ook altijd onder druk, dat pocheert beterquote:Op woensdag 12 september 2007 23:42 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel Bar de omgeving is...
En dit is de enige juiste manierquote:Op woensdag 12 september 2007 23:49 schreef Stakky het volgende:
Water op zetten met zout en wat azijn. Zorgen dat het niet kookt. ong. 95 graden.
Dan met een garde een draaiende beweging maken in de pan. Dan het ei precies in het midden van de pan in het centrum van de "draaikolk" laten vallen.
2 minuten op laten staan. Dan er uit en evt op wat keukenrol iets laten drogen dan een beetje zout erop. Na 2 minuten is ie nog zacht van binnen.
ik heb ze nog nooit gegetenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:27 schreef golfer het volgende:
Erg he, maar ik vind gepocheerde eieren dus niet lekker.![]()
En sliertjes eiwit knip je eraf met een schaar zodat het ei weer mooi rond isquote:Op woensdag 12 september 2007 23:49 schreef Stakky het volgende:
Water op zetten met zout en wat azijn. Zorgen dat het niet kookt. ong. 95 graden.
Dan met een garde een draaiende beweging maken in de pan. Dan het ei precies in het midden van de pan in het centrum van de "draaikolk" laten vallen.
2 minuten op laten staan. Dan er uit en evt op wat keukenrol iets laten drogen dan een beetje zout erop. Na 2 minuten is ie nog zacht van binnen.
ik ook niet!quote:Op donderdag 13 september 2007 00:27 schreef golfer het volgende:
Erg he, maar ik vind gepocheerde eieren dus niet lekker.![]()
tofquote:Op zondag 11 november 2007 23:44 schreef Stereotomy het volgende:
Die heb ik uit het ouderlijk huys meegeomen, vandaar de oudbolligheid.
trustequote:Lig nu in bed te fokken, is niet goed, dus welterusten
oa. http://www.phys.unsw.edu.au/~jw/superheating.html ..quote:Op woensdag 12 september 2007 23:42 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel Bar de omgeving is...
oude eieren moet je dus nou net niet gebruiken.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:46 schreef -Mellow- het volgende:
ik ga het toch maar eens proberen nu, mijn eieren moeten toch op
ja ik weet t. maar dat zat er nu net ff niet in. anyway, het was goed binnen te houdenquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:13 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
oude eieren moet je dus nou net niet gebruiken.
zo vers mogelijk.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |