Voor mij is het idee ook niet nieuw, maar wel opvallend dat het nu al in een videoclip naar voren komt.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:27 schreef MouzurX het volgende:
dat wisten ze al langer hoor.
Dat is het punt net. Er is geen evolutie meer bij mensen, omdat wij er zelf in om rommelen...quote:Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef cikolata het volgende:
Er bestaat geen achteruitgang in evolutie, alleen aanpassing en selectie. Als dom zijn voordeel biedt en geselecteerd wordt zullen mensen inderdaad dommer worden
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef cikolata het volgende:
Er bestaat geen achteruitgang in evolutie, alleen aanpassing en selectie. Als dom zijn voordeel biedt en geselecteerd wordt zullen mensen inderdaad dommer worden
Ooit wel eens darwin awards gelezen? Alleen maar omdat de selectiedruk is verlaagd (op dit moment) betekend niet dat evolutie er zomaar mee gestopt is. Evolutie zal pas stoppen als we onszelf onstervelijk maken (wat nooit gaat gebeuren dus want, ruimte tekort => oorlog).quote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is het punt net. Er is geen evolutie meer bij mensen, omdat wij er zelf in om rommelen...
* Recent Evolution of Humansquote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is het punt net. Er is geen evolutie meer bij mensen, omdat wij er zelf in om rommelen...
Zo lang mensen verschillend zijn, doodgaan en vermenigvuldigen, is er evolutie.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Wat het ook is, qua voortplanting zou je hen "fitter" kunnen beschouwen dan mensen die minder fokken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Voor mij is het idee ook niet nieuw, maar wel opvallend dat het nu al in een videoclip naar voren komt.![]()
Waarom krijgen mensen met een lager iq eigenlijk meer kinderen? hmm kortzichtigheid, denk ik... Vraag ik me ook af van mensen in sloppenwijken. Denken die mensen niet na over in welke omstandigheden ze een kind laten opgroeien? Laatst op tv een gezin in een of andere sloppenwijk: 11 kinderen... pfff Waar gaan we heen in deze wereld.
Er is wel evolutie. Evolutie is simpelweg de verandering in de frequentie van alleles in populaties. Stompzinnige bewering zoals in de OP zijn gebaseerd op het idee dat de evolutietheorie op de een of andere manier zou stellen dat de mens steeds slimmer / beter zou moeten worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die argumenten in het begin van de clip waarom mensen dommer zouden worden kloppen niet:quote:Op woensdag 12 september 2007 20:21 schreef Joooo-pi het volgende:
(dit gaat niet over muziek)
In de nieuwe clip van Korn (evolution) komt naar voren dat mensen dommer worden. De evolutie heeft ons tot mens gebracht en nu het "survival of the fittest" principe door de mens de das om wordt gedaan gaan we achteruit in de evolutie. Wij gaan weer naar het niveau aap...
http://www.youtube.com/watch?v=VntFEWF8I8A
Meningen?
Ik denk inderdaad dat dat de enige manier is om deze stelling op zinnige wijze enig waarheidsgehalte toe te dichten.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:34 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
noitulovE
Onzin. We zijn (redelijk) monogame groepsdieren, in ons sexuele gedrag is niet zo gek veel veranderd.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Mensen die met een film komen als bewijs voor iets wetenschappelijksquote:Op woensdag 12 september 2007 20:55 schreef bijdehand het volgende:
Zie Idiocracy
Dit, dit, geweldig.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:09 schreef starla het volgende:
[..]
Die argumenten in het begin van de clip waarom mensen dommer zouden worden kloppen niet:
1) Omdat mensen met een lager IQ meer kinderen krijgen, daalt het IQ van de mensheid.
Fout, omdat het fenomeen 'regressie naar het midden' voorkomt dat het een neerwaartse spiraal wordt. Kinderen nemen de genetische eigenschappen van de ouders 'in mindere mate' over. Tevens lijkt mij 'intelligentie' een weinig penetrante eigenschap.
2) Omdat de medische hulp zo goed is, daalt het IQ van de mensheid.
Fout, ik snap de link niet eens tussen medische hulp en IQWaarschijnlijk iets in de trant van...´we houden zo de zwakkere broeders in stand´. Je houdt inderdaad zo mutaties en andere genetische ´afwijkingen´ in leven, maar dit heeft natuurlijk niets te maken met intelligentie. Als ze doelen op de enigerlei erfelijke aandoeningen die mentale retardatie veroorzaken, dan vind ik het wel erg ver gezocht.
3) Omdat we geen natuurlijke vijanden hebben, daalt het IQ van de mensheid.
Fout. Dit is de term evolutie en survival of the fittest compleet verkeerd toepassen. Intelligentie is namelijk ook evolutie. We hebben geen natuurlijke vijanden, omdat we zo intelligent geworden zijn en hierdoor hebben we betere overlevingskansen. Waarom zou de natuur ervoor kiezen om ons te degraderen tot apen als we dan weer natuurlijk vijanden hebben en daarmee onze overlevingskansen weer doet afnemen.
Bovendien klopt de bewering dat we geen 'natuurlijke vijanden' totaal niet. Ik ken er wel een paar duizend die toch vrij dodelijk zijn. Hier heb je er een paar.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:09 schreef starla het volgende:
3) Omdat we geen natuurlijke vijanden hebben, daalt het IQ van de mensheid.
Fout. Dit is de term evolutie en survival of the fittest compleet verkeerd toepassen. Intelligentie is namelijk ook evolutie. We hebben geen natuurlijke vijanden, omdat we zo intelligent geworden zijn en hierdoor hebben we betere overlevingskansen. Waarom zou de natuur ervoor kiezen om ons te degraderen tot apen als we dan weer natuurlijk vijanden hebben en daarmee onze overlevingskansen weer doet afnemen.
De mannen van Korn zoeken spijkers op laag water.
Amen.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef cikolata het volgende:
Verklaar u nader.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Misschien is het beter om te stellen dat het niet om evolutie gaat, maar om een trend. De trend dat, oa. door huidige medische kennis, de intelligentie van de mensheid gaat dalen...
Nooit to love ...quote:Op woensdag 12 september 2007 21:34 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
noitulovE
Verklaring zoals ongeveer in de clip van korn naar voren komt.quote:
hoge sociale klasse ≠ hoog IQquote:Op donderdag 13 september 2007 21:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Verklaring zoals ongeveer in de clip van korn naar voren komt.
Mensen uit de hogere sociale klasse krijgen (veel) minder kinderen dan mensen in de lagere sociale klasse.
Door goede medische zorg en medische kennis van voeding stijgt ons IQ alleen maar.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Misschien is het beter om te stellen dat het niet om evolutie gaat, maar om een trend. De trend dat, oa. door huidige medische kennis, de intelligentie van de mensheid gaat dalen... Je kunt je daar natuurlijk zorgen om maken, wat ik wel enigszins doe...
oké, mijn eigen stelling is misschien discutabel, maar die van jou nog meer....quote:Op donderdag 13 september 2007 21:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Door goede medische zorg en medische kennis van voeding stijgt ons IQ alleen maar.
Je wordt niet geboren met iq X. Je iq wordt beinvloed door scholing en je algemene welbevinden. Welvaart = hoger iq.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
oké, mijn eigen stelling is misschien discutabel, maar die van jou nog meer....
Waarom zou je iq stijgen door betere voeding en medische kennis... Of wil je gen-technologie toepassen op onze hersenen!
Je wordt wel geboren met bepaalde intelligentie. Van domme mensen kun je geen slimme mensen maken, slimme mensen kun je niet dom maken.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt niet geboren met iq X. Je iq wordt beinvloed door scholing en je algemene welbevinden. Welvaart = hoger iq.
Lees je eens in. We worden elke generatie wel tien iqpunten slimmer in Nederland.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:58 schreef cikolata het volgende:
[..]
Je wordt wel geboren met bepaalde intelligentie. Van domme mensen kun je geen slimme mensen maken, slimme mensen kun je niet dom maken.
volgens mij wordt je geboren met iq = x +/- alfa, waarbij alfa een verstoringsfactor is die beinvloed kan worden door opvoeding en opleiding...quote:Op donderdag 13 september 2007 21:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt niet geboren met iq X. Je iq wordt beinvloed door scholing en je algemene welbevinden. Welvaart = hoger iq.
Dat betekent nog niet dat intelligentie oneindig flexibel isquote:Op donderdag 13 september 2007 22:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Lees je eens in. We worden elke generatie wel tien iqpunten slimmer in Nederland.
tot nu toe wel, maar er zou wel eens een kentering aan kunnen komen...quote:Op donderdag 13 september 2007 22:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Lees je eens in. We worden elke generatie wel tien iqpunten slimmer in Nederland.
Hopen we dat niet allemaal?quote:Op donderdag 13 september 2007 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
voorbeeldje: Paris Hilton's leeftijd zal ooit haar IQ overschrijden...
voor sommigen is dat niet realistisch...quote:Op donderdag 13 september 2007 22:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hopen we dat niet allemaal?Bij Paris zal het alleen wat sneller gebeuren. Maar goed: Haar leeftijd zal kort daarna boven haar schoenmaat komen.
Natuurlijk kan niet iedereen een nieuwe Einstein worden. Je kunt nog zo gestimuleerd worden in je opvoeding, maar een bepaald deel van bijvoorbeeld wiskundig inzicht of taalgevoel is ook gewoon genetisch.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:58 schreef cikolata het volgende:
[..]
Je wordt wel geboren met bepaalde intelligentie. Van domme mensen kun je geen slimme mensen maken, slimme mensen kun je niet dom maken.
Tuurlijk is het wel te ontwikkelen, maar alleen als iemand er aanleg en motivatie voor heeft. Of kan iedereen Einstein worden?![]()
Volgens mij doet het dat nu al!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
hoge sociale klasse ≠ hoog IQ
voorbeeldje: Paris Hilton's leeftijd zal ooit haar IQ overschrijden...
Ja, vast wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Verklaring zoals ongeveer in de clip van korn naar voren komt.
Mensen uit de hogere sociale klasse krijgen (veel) minder kinderen dan mensen in de lagere sociale klasse.
klinkt wat oneerbiedig, maar het gaat om het idee....
quote:Op vrijdag 14 september 2007 01:15 schreef Aasgier het volgende:
Indianen waren een stuk beschaafder en wijzer dan de hedendaagse westerse mens in elk geval.
Mensen met hoger iq zijn over het algemeen veel meer bezig met werk en carrière. Kinderen passen daar minder bij. De rest zuipt en neukt zich suf en als ze zwanger raken krijgen ze mooi kinderbijslag.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Voor mij is het idee ook niet nieuw, maar wel opvallend dat het nu al in een videoclip naar voren komt.![]()
Waarom krijgen mensen met een lager iq eigenlijk meer kinderen? hmm kortzichtigheid, denk ik...
Laat hem nou in die illusie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 06:08 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
![]()
Ja want die leefden in totale harmonie met de natuur etc.
Dit is niet helemaal waarquote:Op donderdag 13 september 2007 21:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
de overlevingskans is het grootst bij degene die zich het snelst kunnen aanpassen bij verandering en dus stabiel blijven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, vast wel.
En?
Zijn mensen uit de lagere sociale klassen gemiddeld dommer dan mensen uit hogere klassen?
Mijn vaders familie is al vanaf 1600 boer op het zand in Brabant, dus niet bepaald rijk of hogere klasse. Toch zijn ik en mijn broers en zussen allemaal zonder problemen in staat om af te studeren en drie van de negen hebben dat ook moeiteloos gedaan. De anderen kozen liever andere beroepen.
En hier had ik een fruitkweker, wiens intelligentie ik erg hoog achtte en docenten die grote sukkels waren.
En los daarvan: misschien blijkt binnenkort wel, dat intelligentie helemaal geen overlevingsfactor meer is. Maar resistentie tegen een bepaalde ziekte en laten mongolen die nou wel hebben en mensen met hoger IQ niet. Evolutie zie je pas achteraf!
Waar staat dat dat aangeboren is?quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:45 schreef starla het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar
In hoeverre deze theorie nog geaccepteerd is weet ik niet, maar dit is wat ik geleerd heb tijdens een jaartje psychologie op de uni.
Bosjesmannen wonen in zuidelijk Afrika.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:57 schreef wijsneus het volgende:
Scholing + opvoeding zijn wel degelijk van invloed op je IQ, om maar even een voorbeeldje te noemen: Je moet tenminste kunnen lezen om uberhaupt een IQ test te maken. Een IQ test is daarom ook niet zo nuttig om de inteligentie van, laten we zeggen, een bosjesman op papoea nieuw-guinea te meten.
Ja, en dat denk je dan fout.quote:Op vrijdag 14 september 2007 06:57 schreef Lod het volgende:
[..]
Mensen met hoger iq zijn over het algemeen veel meer bezig met werk en carrière. Kinderen passen daar minder bij. De rest zuipt en neukt zich suf en als ze zwanger raken krijgen ze mooi kinderbijslag.
Maar dat denk ik dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |