Is overigens wel een handige additie voor de OP. Ik begon me al af te vragen waarom jij je in het seculierequote:Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
... Roken zou ik gewoon vragen waar en hoe dat te doen, je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte..
Gewoon jezelf zijn er is inderdaad niet echt dat je je als niet-moslim mee kunt voorbereiden, gewoon niet anders doen als je nice wilt zijn, maak gewoon een praatje, moslims vinden het leuk om over te vertellen, meestal zeggen ze zelf, je kunt gewoon eten hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef static het volgende:
Morgen is het hier zover, de Ramadan begint.
Waar moet ik op letten? Heb begrepen dat bijvoorbeeld een slokje water achter je bureau geen probleem is maar al drinkend rondrennen wel. Net zoals roken, niet in het openbaar svp, maar de enige ruimte waar je kunt roken is buiten. Hoe op te lossen? Heb geen zin om iemand te beledigen.
Hier in het hotel worden grote schermen geplaatst om e.e.a. te scheiden, maar aan de andere kant wordt de shisha wel uit de motteballen gehaald.
Tips svp.
Precies de eerste dagen is men allemaal enthousiast en vinden ze het 'tof' en 'gezellig' naarmate we verder de Ramadan in gaan wordt het wel wat vermoeiender, maar gelukkig wordt het per dag paar min vroegerquote:Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
Het is niet zozeer beledigen denk ik, maar hoe zou jij het vinden als je overdag niets mag drinken en iemand opent een blikje ijskoude cola?. Het is wat dat betreft gewoon een beetje rekening houden met elkaar, net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.
Einde van de Ramadan is het wat zwaarder voor ze aan het worden, dan begint het op te breken en kunnen er wat makkelijker irritaties ontstaan. Roken zou ik gewoon vragen waar en hoe dat te doen, je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte..
Dat zal vies tegenvallen, Dubai mag dan enigszins Westers georienteerd zijn, maar wat de Ramadan betreft weer nét niet:quote:Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
Het is niet zozeer beledigen denk ik,
En:quote:Visitors are advised to observe the restrictions obeyed by locals, as it is considered highly disrespectful and offensive to break them in public.
Er wordt hier juist gewaarschuwd om aan het eind van de dag extra op te letten op bijvoorbeld automobilisten daar die zich met een lege maag (en hoofd) als een gek naar huis rijden.quote:Einde van de Ramadan is het wat zwaarder voor ze aan het worden, dan begint het op te breken en kunnen er wat makkelijker irritaties ontstaan.
Dat is wel erg kromme vergelijking.quote:net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.
Vreemd genoeg roken er maar weinig mensen; in mijn team ben ik bijvoorbeeld de enige.quote:je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte.
Zo beter?quote:Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is overigens wel een handige additie voor de OP.
Klinkt als een perfecte mogelijkheid om te stoppen.quote:Op donderdag 13 september 2007 05:42 schreef static het volgende:
Nou, dat begint goed.
Op parkeerplaats van het hotel mag niet gerookt worden, ook niet als je je verschuilt achter een pilaar, binnen in het hotel zijn alle asbakken weggehaald op de plekken waar je normaal gesproken wél mag roken, hier op kantoor is ook geen enkele mogelijkheid en buiten ook niet.
De situatie is niet echt vergelijkbaar. TS is volwassen en beschaafd en is nu in een islamitisch land.quote:Op donderdag 13 september 2007 07:23 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Zodra de rammadan begint ga ik lekker op school met mijn eten rond lopen en ze allemaal aankijken. (iedere niet-moslim bij ons op school doet dat eigelijk)
Als ze perse aan de ramadan moeten doen, tjah dan moeten ze daar maar tegen kunnen..
stoppen dan dus maar, overdag dan iig, is rezzzpekt, he, dat vinden ze blijkbaar, moslims hier zijn niet moslims daar, en bovendien, daar ben jij de gast, en wij hier zijn toch wat toleranter naar gasten toe, en naar andere gebruiken toe van medelanders uiteraard.quote:Op donderdag 13 september 2007 05:42 schreef static het volgende:
Nou, dat begint goed.
Op parkeerplaats van het hotel mag niet gerookt worden, ook niet als je je verschuilt achter een pilaar, binnen in het hotel zijn alle asbakken weggehaald op de plekken waar je normaal gesproken wél mag roken, hier op kantoor is ook geen enkele mogelijkheid en buiten ook niet.
Zo'n toko hadden we in Cairo ook ja, drie hoog achter met de nietsverhullende naam 'Pussacat' op niet-werkende neonreclame.quote:Op donderdag 13 september 2007 07:56 schreef Floripas het volgende:
ging altijd naar een soort gesloten café's voor westerlingen waar vanalles werd gedoogd wat er elders niet werd gedoogd: alcohol drinken en roken en eten tijdens de Ramadan.
Ja, ho, even, ik vraag niet om bending some rules, gewoon wat praktische tips; ben absoluut niet van plan om me dan ook enigszins níet conform de lokale gebruiken te gedragen.quote:Op donderdag 13 september 2007 07:44 schreef milagro het volgende:
[..]
overdag dan iig, is rezzzpekt, he, dat vinden ze blijkbaar, moslims hier zijn niet moslims daar, en bovendien, daar ben jij de gast, en wij hier zijn toch wat toleranter naar gasten toe, en naar andere gebruiken toe van medelanders uiteraard.
Daar heen en dan de nieuwe William Burroughs worden.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:14 schreef static het volgende:
[..]
Zo'n toko hadden we in Cairo ook ja, drie hoog achter met de nietsverhullende naam 'Pussacat' op niet-werkende neonreclame.
Maar voor de lol een keer meedoen, kijken hoe het is, lijkt je dat niks?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef static het volgende:
[..]
Ja, ho, even, ik vraag niet om bending some rules, gewoon wat praktische tips; ben absoluut niet van plan om me dan ook enigszins níet conform de lokale gebruiken te gedragen.
nee, dat begriip ik, maar je bend soms al snel some rules, zonder dat je er van bewust bent, hè, zo vertelden mijn collega's dat tenminste , dat wordt je niet altijd meteen verteld, maar krijg je dan later soms ineens op je dak.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef static het volgende:
[..]
Ja, ho, even, ik vraag niet om bending some rules, gewoon wat praktische tips; ben absoluut niet van plan om me dan ook enigszins níet conform de lokale gebruiken te gedragen.
Precies, honderd procent mee eens. Een beetje tolerantie in de omgang. Zij geen eisen, ik meer rekening houden.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:49 schreef milagro het volgende:
dat deed ik hier in NL ook , bij Turkse collega's, niet pontifaal in hun face gaan zitten eten... vroegen ze ook niet, van hun mocht ik , maar vond het zelf zo rot.
hadden ze het van me geëist, was ik uiteraard wat bij de Mac gaan halen om het op werk op te eten
want daar houd ik dus niet van, mensen die eisen.
maar dat is hier, ik vind dat als gast daar het iets anders ligt.
Zo hoort het ook. Een beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad. Maar je zult merken dat er zat rokende moslims zijn die het ook niet kunnen laten om af en toe een sigaret op te steken.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies, honderd procent mee eens. Een beetje tolerantie in de omgang. Zij geen eisen, ik meer rekening houden.
Ik werkte tegenover een moslima die het niet erg vond, maar ik at dus niet voor haar neus. Koffie en water kon ik niet laten staan.
dan is Harry van Bommel nog goed weggekomenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef static het volgende:
Het lokale (Engelse) krantje komt hier elke donderdag uit (dus ook vandaag); een quote:Eating, drinking or smoking in public during fasting hours — one month jail and/or fine up to Dh2,000
En dan de logische:Kissing in public — one month in jail and Dh1,000 fine Indecent acts towards women — six months to one year and up to Dh10,000 fine
is ook weer zoquote:Op donderdag 13 september 2007 12:43 schreef samjustme het volgende:
Je moet toch juist de verleidingen kunnen weerstaan![]()
Ik heb net gelunchtquote:Op donderdag 13 september 2007 12:57 schreef milagro het volgende:
[..]
is ook weer zo
dus KFC en de Mac en en patatje oorlog of nee, doe dat maar niet. raspatat, oh nee, doe dat ook maar niet, hm broodje halfom, nee,dat klinkt te gay, nu ja, vette zooi naar keuze , als de verleiding er maar is, hoe lastiger, hoe groter de beloning indien succesvol, ooit daarboven ergens.
plak jezelf vol met nicotinepleisters, Staticquote:Op donderdag 13 september 2007 17:22 schreef static het volgende:
Heb het volgehouden om niet te eten, had een vroeg ontbijt, maar heb net een stuk chocoladetaart naar binnen gewerkt, dat wil je niet weten.
Tussendoor móet ik gewoon af en toe een slok water en een sigaretje hebben, maar wel een stuk minder gerookt dan normaal.
Doe zoals sommige Marokkanen hier. Hard schreeuwen dat jouw Christelijk geloof boven alles staat en dat niets en niemand jou iets in de weg mag leggenquote:Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef static het volgende:
Morgen is het hier zover, de Ramadan begint.
Waar moet ik op letten? Heb begrepen dat bijvoorbeeld een slokje water achter je bureau geen probleem is maar al drinkend rondrennen wel. Net zoals roken, niet in het openbaar svp, maar de enige ruimte waar je kunt roken is buiten. Hoe op te lossen? Heb geen zin om iemand te beledigen.
Hier in het hotel worden grote schermen geplaatst om e.e.a. te scheiden, maar aan de andere kant wordt de shisha wel uit de motteballen gehaald.
Tips svp.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:38 schreef inietz het volgende:
[..]
Doe zoals sommige Marokkanen hier. Hard schreeuwen dat jouw Christelijk geloof boven alles staat en dat niets en niemand jou iets in de weg mag leggen
Wow. Sommige mensen zijn echt met niks anders bezig dan Marokkanen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:38 schreef inietz het volgende:
[..]
Doe zoals sommige Marokkanen hier. Hard schreeuwen dat jouw Christelijk geloof boven alles staat en dat niets en niemand jou iets in de weg mag leggen
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wow. Sommige mensen zijn echt met niks anders bezig dan Marokkanen.
Tolerantie ad absurdum. Als ik met gehaktballen wil jongleren is dat toch mijn goed recht? Vegetariers kiezen ervoor om vegetarier te zijn, dus ik heb totaal geen behoefte om ook maar íets van mijn vrijheid in te leveren. Dquote:Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.
inderdaad, zou wat zijn , zeg, dat ik geen vlees op tafel kan zetten op een verjaardag omdat er zich 1 vegetarier in ons midden bevindt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef starla het volgende:
[..]
Tolerantie ad absurdum. Als ik met gehaktballen wil jongleren is dat toch mijn goed recht? Vegetariers kiezen ervoor om vegetarier te zijn, dus ik heb totaal geen behoefte om ook maar íets van mijn vrijheid in te leveren. D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |