abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 19:07:34 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_53128037
Morgen is het hier zover, de Ramadan begint.

Waar moet ik op letten? Heb begrepen dat bijvoorbeeld een slokje water achter je bureau geen probleem is maar al drinkend rondrennen wel. Net zoals roken, niet in het openbaar svp, maar de enige ruimte waar je kunt roken is buiten. Hoe op te lossen? Heb geen zin om iemand te beledigen.

Hier in het hotel worden grote schermen geplaatst om e.e.a. te scheiden, maar aan de andere kant wordt de shisha wel uit de motteballen gehaald.

Tips svp.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_53128113
Eigenlijk hoor je wat mij betreft helemaal niets te doen. De mensen die aan de Ramadan meedoen, moeten daar tegen kunnen.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:10:59 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53128126
Het is niet zozeer beledigen denk ik, maar hoe zou jij het vinden als je overdag niets mag drinken en iemand opent een blikje ijskoude cola? . Het is wat dat betreft gewoon een beetje rekening houden met elkaar, net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.

Einde van de Ramadan is het wat zwaarder voor ze aan het worden, dan begint het op te breken en kunnen er wat makkelijker irritaties ontstaan. Roken zou ik gewoon vragen waar en hoe dat te doen, je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:14:11 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53128201
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
... Roken zou ik gewoon vragen waar en hoe dat te doen, je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte. .
Is overigens wel een handige additie voor de OP. Ik begon me al af te vragen waarom jij je in het seculiere Nederland een potje druk zou moeten lopen maken om dit soort dingen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_53128337
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef static het volgende:

Waar moet ik op letten? Heb begrepen dat bijvoorbeeld een slokje water achter je bureau geen probleem is maar al drinkend rondrennen wel. Net zoals roken, niet in het openbaar svp, maar de enige ruimte waar je kunt roken is buiten. Hoe op te lossen? Heb geen zin om iemand te beledigen.

Hier in het hotel worden grote schermen geplaatst om e.e.a. te scheiden, maar aan de andere kant wordt de shisha wel uit de motteballen gehaald.

Tips svp.
Gewoon jezelf zijn er is inderdaad niet echt dat je je als niet-moslim mee kunt voorbereiden, gewoon niet anders doen als je nice wilt zijn, maak gewoon een praatje, moslims vinden het leuk om over te vertellen, meestal zeggen ze zelf, je kunt gewoon eten hoor
pi_53128373
quote:
Het is niet zozeer beledigen denk ik, maar hoe zou jij het vinden als je overdag niets mag drinken en iemand opent een blikje ijskoude cola? . Het is wat dat betreft gewoon een beetje rekening houden met elkaar, net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.

Einde van de Ramadan is het wat zwaarder voor ze aan het worden, dan begint het op te breken en kunnen er wat makkelijker irritaties ontstaan. Roken zou ik gewoon vragen waar en hoe dat te doen, je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte. .
Precies de eerste dagen is men allemaal enthousiast en vinden ze het 'tof' en 'gezellig' naarmate we verder de Ramadan in gaan wordt het wel wat vermoeiender, maar gelukkig wordt het per dag paar min vroeger
  woensdag 12 september 2007 @ 19:23:02 #7
15080 static
pi_53128453
quote:
Het is niet zozeer beledigen denk ik,
Dat zal vies tegenvallen, Dubai mag dan enigszins Westers georienteerd zijn, maar wat de Ramadan betreft weer nét niet:
quote:
Visitors are advised to observe the restrictions obeyed by locals, as it is considered highly disrespectful and offensive to break them in public.
En:
quote:
Einde van de Ramadan is het wat zwaarder voor ze aan het worden, dan begint het op te breken en kunnen er wat makkelijker irritaties ontstaan.
Er wordt hier juist gewaarschuwd om aan het eind van de dag extra op te letten op bijvoorbeld automobilisten daar die zich met een lege maag (en hoofd) als een gek naar huis rijden.
quote:
net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.
Dat is wel erg kromme vergelijking.
quote:
je bent echt niet de eerste ex-pat in Dubai tenslotte.
Vreemd genoeg roken er maar weinig mensen; in mijn team ben ik bijvoorbeeld de enige.
Tot eergisteren rookten we op het dakterras van het kantoor (naja, een 'tussendakterras' op de vierde), maar daar is nu een grote tent geplaatst waar men samenkomt. Maar op straat wordt dus een probleem.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 september 2007 @ 19:24:05 #8
15080 static
pi_53128488
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is overigens wel een handige additie voor de OP.
Zo beter?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:26:50 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53130425
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:24 schreef static het volgende:

[..]

Zo beter?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_53132838
Hoe doen andere "gastarbeiders" het (Heb begrepen dat Dubai zo'n beetje vol zit met buitenlanders die er komen werken)? Het lijkt mij een beetje een kwestie van gezond verstand. Niet overdreven en als het een beetje kan uit het zicht enzo.
  donderdag 13 september 2007 @ 05:42:01 #11
15080 static
pi_53137678
Nou, dat begint goed.

Op parkeerplaats van het hotel mag niet gerookt worden, ook niet als je je verschuilt achter een pilaar, binnen in het hotel zijn alle asbakken weggehaald op de plekken waar je normaal gesproken wél mag roken, hier op kantoor is ook geen enkele mogelijkheid en buiten ook niet.
pi_53137682
Kun je niet 's nachts gaan werken?
***** Kraak.....
pi_53137788
quote:
Op donderdag 13 september 2007 05:42 schreef static het volgende:
Nou, dat begint goed.

Op parkeerplaats van het hotel mag niet gerookt worden, ook niet als je je verschuilt achter een pilaar, binnen in het hotel zijn alle asbakken weggehaald op de plekken waar je normaal gesproken wél mag roken, hier op kantoor is ook geen enkele mogelijkheid en buiten ook niet.
Klinkt als een perfecte mogelijkheid om te stoppen.

Krijg ik nu een corrigerende tik?
pi_53137797
Zodra de rammadan begint ga ik lekker op school met mijn eten rond lopen en ze allemaal aankijken. (iedere niet-moslim bij ons op school doet dat eigelijk)

Als ze perse aan de ramadan moeten doen, tjah dan moeten ze daar maar tegen kunnen..
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
pi_53137827
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:23 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Zodra de rammadan begint ga ik lekker op school met mijn eten rond lopen en ze allemaal aankijken. (iedere niet-moslim bij ons op school doet dat eigelijk)

Als ze perse aan de ramadan moeten doen, tjah dan moeten ze daar maar tegen kunnen..
De situatie is niet echt vergelijkbaar. TS is volwassen en beschaafd en is nu in een islamitisch land.
pi_53137882
quote:
Op donderdag 13 september 2007 05:42 schreef static het volgende:
Nou, dat begint goed.

stoppen dan dus maar, overdag dan iig, is rezzzpekt, he, dat vinden ze blijkbaar, moslims hier zijn niet moslims daar, en bovendien, daar ben jij de gast, en wij hier zijn toch wat toleranter naar gasten toe, en naar andere gebruiken toe van medelanders uiteraard.

when in Rome, do as the Romans do.
dat bepaalde Romans daar andersom schijt aan hebben , is een ander topic, maar ik denk dat je je dan beter gewoon netjes aan de regels kunt houden.
van wat ik weet van expattende collega's bij die hele grote oliemij waar ik hele lange tijd gewerkt heb, is het idd zaak niet al te 'dwars te liggen' met dit soort dingen bij een lang verblijf, ik ken er een paar die (soms grote)problemen hebben gekregen over wat voor ons triviale of onschuldige dingen zijn, en dat was echt niet enkel in Saudi Arabie, maar ook in Dubai, Abu Dhabi, Qatar, Oman etc.... op het eerste gezicht lijkt het daar toch vrij Westers, tot je ze voor het hoofd stoot en het lullige is dat je dat dus soms sneller doet dan je mag of kan verwachten.

op korte trips merkten ze er nauwelijk wat van, maar zij die langere tijd daar zaten, liepen toch wel blijkbaar nog al eens tegen wat dingetjes aan, gedoe dus.

maar goed, dat was toen, ms is het nu al wel wat relaxter, al gok ik zomaar van niet, maar loop je in de maat mee, zal je weinig daarvan ervaren.

en roken is toch suf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 13 september 2007 @ 07:56:57 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53137948
Een vriend van mij in Teheran (heel anders, natuurlijk, andere islam, andere stad) ging altijd naar een soort gesloten café's voor westerlingen waar vanalles werd gedoogd wat er elders niet werd gedoogd: alcohol drinken en roken en eten tijdens de Ramadan. Er kwamen, dat spreekt vanzelf, ook erg veel Perzen op af.

Hij heeft weleens meegedaan aan de Ramadan om te kijken hoe het is. Je gaat er niet dood aan. Hij voelde zich "zo'n Japanner die meegaat met de vierdaagse". Is dat geen idee? Je bent er tenslotte te gast.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:14:08 #18
15080 static
pi_53138105
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:56 schreef Floripas het volgende:
ging altijd naar een soort gesloten café's voor westerlingen waar vanalles werd gedoogd wat er elders niet werd gedoogd: alcohol drinken en roken en eten tijdens de Ramadan.
Zo'n toko hadden we in Cairo ook ja, drie hoog achter met de nietsverhullende naam 'Pussacat' op niet-werkende neonreclame.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:17:31 #19
15080 static
pi_53138137
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:44 schreef milagro het volgende:

[..]

overdag dan iig, is rezzzpekt, he, dat vinden ze blijkbaar, moslims hier zijn niet moslims daar, en bovendien, daar ben jij de gast, en wij hier zijn toch wat toleranter naar gasten toe, en naar andere gebruiken toe van medelanders uiteraard.
Ja, ho, even, ik vraag niet om bending some rules, gewoon wat praktische tips; ben absoluut niet van plan om me dan ook enigszins níet conform de lokale gebruiken te gedragen.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:18:23 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138147
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:14 schreef static het volgende:

[..]

Zo'n toko hadden we in Cairo ook ja, drie hoog achter met de nietsverhullende naam 'Pussacat' op niet-werkende neonreclame.
Daar heen en dan de nieuwe William Burroughs worden.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:19:05 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138157
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef static het volgende:

[..]

Ja, ho, even, ik vraag niet om bending some rules, gewoon wat praktische tips; ben absoluut niet van plan om me dan ook enigszins níet conform de lokale gebruiken te gedragen.
Maar voor de lol een keer meedoen, kijken hoe het is, lijkt je dat niks?
pi_53138189
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef static het volgende:

[..]

nee, dat begriip ik, maar je bend soms al snel some rules, zonder dat je er van bewust bent, hè, zo vertelden mijn collega's dat tenminste , dat wordt je niet altijd meteen verteld, maar krijg je dan later soms ineens op je dak.
kan om hele kleine dingen gaan, waar je totaal niet aan denkt zelf.

je kan wel aan moslims hier tips vragen maar die zijn hier geboren en getogen, daar is het toch net ff wat strenger of iig anders.
niet roken dus, overdag, lekker wachten tot je op je eigen woonplekje bent, zou ik doen althans.

als je dat niet kan opbrengen, heb je sowieso een probleem, dus ideaal deze ramadan voor je
pi_53139235
Oh je woon maar 4 uur rijden van mij vandaan. Maar in Oman zijn ze over het algemeen zeer vriendelijk en zullen er echt niks tegen doen als ze iemand in het openbaar zien drinken. Bouwvakkers bijvoorbeeld mogen gewoon met flessen water rondlopen [wat verwacht je met die hitte!] Maar uit respect hou ik me gewoon aan de regels. Even een half uurtje wachten tot je binnen bent is toch echt niet zo moeilijk? Mijn vader kan op zijn werk ook gewoon eten en koffie drinken alhoewel hij met eten wacht tot collega's gaan bidden.

Mijn vrienden vinden het geen probleem om bij ons te zijn in pauzes en dergelijke. Daar horen ze gewoon tegen te kunnen, zoals zargon zei.
Cool story, Hansel.
pi_53139398
dat deed ik hier in NL ook , bij Turkse collega's, niet pontifaal in hun face gaan zitten eten... vroegen ze ook niet, van hun mocht ik , maar vond het zelf zo rot.

hadden ze het van me geëist, was ik uiteraard wat bij de Mac gaan halen om het op werk op te eten
want daar houd ik dus niet van, mensen die eisen.

maar dat is hier, ik vind dat als gast daar het iets anders ligt.
  donderdag 13 september 2007 @ 09:51:18 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53139434
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:49 schreef milagro het volgende:
dat deed ik hier in NL ook , bij Turkse collega's, niet pontifaal in hun face gaan zitten eten... vroegen ze ook niet, van hun mocht ik , maar vond het zelf zo rot.

hadden ze het van me geëist, was ik uiteraard wat bij de Mac gaan halen om het op werk op te eten
want daar houd ik dus niet van, mensen die eisen.

maar dat is hier, ik vind dat als gast daar het iets anders ligt.
Precies, honderd procent mee eens. Een beetje tolerantie in de omgang. Zij geen eisen, ik meer rekening houden.
Ik werkte tegenover een moslima die het niet erg vond, maar ik at dus niet voor haar neus. Koffie en water kon ik niet laten staan.
pi_53142624
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Precies, honderd procent mee eens. Een beetje tolerantie in de omgang. Zij geen eisen, ik meer rekening houden.
Ik werkte tegenover een moslima die het niet erg vond, maar ik at dus niet voor haar neus. Koffie en water kon ik niet laten staan.
Zo hoort het ook. Een beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad. Maar je zult merken dat er zat rokende moslims zijn die het ook niet kunnen laten om af en toe een sigaret op te steken.
Cool story, Hansel.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:19:04 #27
15080 static
pi_53142932
Het lokale (Engelse) krantje komt hier elke donderdag uit (dus ook vandaag); een quote:

• Eating, drinking or smoking in public during fasting hours — one month jail and/or fine up to Dh2,000

En dan de logische:

• Kissing in public — one month in jail and Dh1,000 fine
  • Indecent acts towards women — six months to one year and up to Dh10,000 fine
  • Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    pi_53143149
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef static het volgende:
    Het lokale (Engelse) krantje komt hier elke donderdag uit (dus ook vandaag); een quote:

• Eating, drinking or smoking in public during fasting hours — one month jail and/or fine up to Dh2,000

En dan de logische:

• Kissing in public — one month in jail and Dh1,000 fine
  • Indecent acts towards women — six months to one year and up to Dh10,000 fine
  • dan is Harry van Bommel nog goed weggekomen

mijn vriendin is destijds in SA in de problemen gekomen toen ze alleen op het strand zat... politie kwam op haar af, vroeg om legitimatie, zij had haar paspoort niet bij zich, en moest mee.

later nog eens toen haar man ernstig onwel werd, zij de auto pakte, om naar het ziekenhuis te rijden met hem, het bleek een hersenvliesontsteking te zijn later, politie, vrouw achter het stuur, mag niet, dat wist ze, maar noodgeval, boeide hen niet, ze moest de auto uit, en zij hebben de man naar het ziekenhuis gebracht

nou, dat is toch mooi!

nu ja, in Dubai is het wat relaxter, ze pakken je in de portemonnee slechts, de zweepslagen blijven uit , vooralsnog
    pi_53143635
    Je moet toch juist de verleidingen kunnen weerstaan
    Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
    pi_53144054
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:43 schreef samjustme het volgende:
    Je moet toch juist de verleidingen kunnen weerstaan
    is ook weer zo

dus KFC en de Mac en en patatje oorlog of nee, doe dat maar niet. raspatat, oh nee, doe dat ook maar niet, hm broodje halfom, nee,dat klinkt te gay, nu ja, vette zooi naar keuze , als de verleiding er maar is, hoe lastiger, hoe groter de beloning indien succesvol, ooit daarboven ergens.
    pi_53144232
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:57 schreef milagro het volgende:

[..]

is ook weer zo

dus KFC en de Mac en en patatje oorlog of nee, doe dat maar niet. raspatat, oh nee, doe dat ook maar niet, hm broodje halfom, nee,dat klinkt te gay, nu ja, vette zooi naar keuze , als de verleiding er maar is, hoe lastiger, hoe groter de beloning indien succesvol, ooit daarboven ergens.
    Ik heb net geluncht
    Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
    pi_53145918
    Zit nu al tijdje in Tunesie, moet zeggen dat je hier in de grotere steden wel wat cafes hebt die open blijven en de ramen afplakken zodat de Tunesiers die niet vasten (om welke reden dan ook) tenminste nog wel een bakje kunnen doen met een Shisha erbij, maar dat zijn wel echte uitzonderingen.

Voor de rest zijn alle eettentjes vrijwel dicht, behalve in toeristische gebieden.
    Vanavond na het eten is het big business voor de horeca hier, alles zit overvol tot diep in de nacht, het feest barst los eigenlijk

Gisteren en eer-gisteren was het al gekkenhuis, iedereen massaal inkopen doen, taxis kon je niet meer nemen omdat ze volgepropt op en af reden. Een ander fenomeen is dat ook brood moeilijk te krijgen is de eerste dagen aangezien men alles hier met brood erbij eet.

Ramadan mubarak voor de diegenen die meedoen.
    X
      donderdag 13 september 2007 @ 17:22:52 #33
    15080 static
    pi_53150309
    Heb het volgehouden om niet te eten, had een vroeg ontbijt, maar heb net een stuk chocoladetaart naar binnen gewerkt, dat wil je niet weten.

Tussendoor móet ik gewoon af en toe een slok water en een sigaretje hebben, maar wel een stuk minder gerookt dan normaal.
    pi_53150620
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 17:22 schreef static het volgende:
    Heb het volgehouden om niet te eten, had een vroeg ontbijt, maar heb net een stuk chocoladetaart naar binnen gewerkt, dat wil je niet weten.

Tussendoor móet ik gewoon af en toe een slok water en een sigaretje hebben, maar wel een stuk minder gerookt dan normaal.
    plak jezelf vol met nicotinepleisters, Static

maar hoezo niet eten dan? je kan je toch ff afzonderen, als je anderen niet de ogen uit wil steken met je broodje bal?
      donderdag 13 september 2007 @ 18:11:17 #35
    15080 static
    pi_53151086
    We hebben besloten om (op dat gebied dan ) solaridair te zijn.
    pi_53151208
    we?

u bent met meer, of u is een we geheel in uw eentje?

en was het democratisch of durf je er niet tegen in te gaan sowieso

donderdag 13 september 2007 @ 19:31:07 #37
    15080 static
    pi_53153110
    We zijn met zijn zessen.
    pi_53157788
    Wel erg overdreven dat ze met boetes en celstraffen dreigen. Maar eigenlijk ook wel begrijpelijk, een hoop [met name russische/duitse] toeristen willen nog wel eens gewoon doen waar ze zin in hebben.
    Cool story, Hansel.
      vrijdag 14 september 2007 @ 12:38:07 #39
    191530 inietz
    Kloede van het Noorden
    pi_53169133
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef static het volgende:

Tips svp.
    Doe zoals sommige Marokkanen hier. Hard schreeuwen dat jouw Christelijk geloof boven alles staat en dat niets en niemand jou iets in de weg mag leggen
    " Boven Wotter de soap van het Noorden "
    pi_53169221
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 12:38 schreef inietz het volgende:

[..]

Doe zoals sommige Marokkanen hier. Hard schreeuwen dat jouw Christelijk geloof boven alles staat en dat niets en niemand jou iets in de weg mag leggen
    .

verschil is dat ze daar to-taal niets pikken. Ook weer de andere kant op, maar bij hun is hun eigen cultuur nog wel iets waard .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      vrijdag 14 september 2007 @ 12:43:20 #41
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53169264
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 12:38 schreef inietz het volgende:

[..]

Wow. Sommige mensen zijn echt met niks anders bezig dan Marokkanen.
    pi_53172579
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 12:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wow. Sommige mensen zijn echt met niks anders bezig dan Marokkanen.

Doe gewoon waar je zin in hebt,een beetje echte moslim kan de ramdan zo volhouden
    Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
    Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
      woensdag 19 september 2007 @ 09:36:38 #43
    15080 static
    pi_53292755
    Wat ik overigens niet snap is dat er bosjes vrouwen met blote schouders, korte rokjes, etc. (niet dat ik dat erg vind overigens ) rondlopen en er niets van gezegd wordt, terwijl mijn collega een standje kreeg omdat hij een slokje water tijdens het sporten nam (waar zelfs de politie voor gebeld kan worden).
      zaterdag 22 september 2007 @ 12:18:31 #44
    191980 jurgen.
    Sarang Mi lobi
    pi_53377574
    je meent het. Ik denk dat jullie als buitenlanders gediscrimineerd worden om maar even een bekend verweer in Nederland door bepaalde bevolkingsgroepen te gebruiken. Dien een klacht in!
    pi_53378662
    quote:
    net zoals je bij bijvoorbeeld vegetariërs ook niet met vleeswaren gaat lopen jongleren.
    Tolerantie ad absurdum. Als ik met gehaktballen wil jongleren is dat toch mijn goed recht? Vegetariers kiezen ervoor om vegetarier te zijn, dus ik heb totaal geen behoefte om ook maar íets van mijn vrijheid in te leveren. D
    I feel kinda Locrian today
    pi_53378834
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef starla het volgende:

[..]

Tolerantie ad absurdum. Als ik met gehaktballen wil jongleren is dat toch mijn goed recht? Vegetariers kiezen ervoor om vegetarier te zijn, dus ik heb totaal geen behoefte om ook maar íets van mijn vrijheid in te leveren. D
    inderdaad, zou wat zijn , zeg, dat ik geen vlees op tafel kan zetten op een verjaardag omdat er zich 1 vegetarier in ons midden bevindt.

heb daar trouwens nog nooit iets over gehoord, protesterende vega's als er vlees in hun nabijheid genuttigd wordt, maar goed, mochten die er wel zijn, en respect eisen in deze, dan kunnen ze het dak op, blijf dan zelf weg uit mijn huis.

anders wordt het als het hun huis is, en ik de gast ben .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')