Heb vandaag mijn tanden gepoetst.. Mèt tandpastaquote:Op donderdag 13 september 2007 17:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je tanden poetsen doe je natuurlijk gewoon na je ontbijt en voor het slapen gaan, maar niet tíjdens het vasten, dus niet terwijl de zon op is, tenzij je een tandenborstel gebruikt waar geen tandpasta in zit, want inderdaad, smaakje krijg je binnen. Je mond spoelen kan ten alle tijden (sterker nog, het moet tijdens de wassing voor het dagelijkse gebed) maar je slikt het water gewoon niet in. Make-up en creme's eet je niet op, dus daar is voor zover ik weet niets op tegen. Lippenbalsem kan dan weer niet trouwens, denk maar aan Labello met kersensmaakje en hoeveel je daar eigenlijk van proeft. Overmatig make-up is sowieso not done, beetje hypocriet om bijvoorbeeld een hoofddoek te dragen en er alsnog uit te zien alsof je voor een 50-je op te pikken bent. Kauwgom zonder smaak is praktisch niet te verkrijgen (al is er wel een Turks merk geloof ik) dus ook dat gaat niet. Roken mag ook niet, 's avonds dan weer wel, hoewel het in het algemeen sterk afgeraden wordt omdat het slecht is voor je lichaam. Koffie valt onder drank dus zelfde regels, niet terwijl de zon op is.
Het eten 's avonds is meestal wel wat feestelijker, sowieso omdat iedereen gewoon blij is om te eten. Daarnaast staat de Ramadan ook heel erg in het teken van gastvrijheid en gezelligheid dus gaan mensen erg veel bij elkaar op bezoek en dan is het eten natuurlijk altijd wat uitgebreider. Het is dan weer niet de bedoeling dat je je 's avonds compleet vol gaat zitten stouwen. Dat doet het idee een beetje teniet, is ongezond én wordt in het algemeen, ook buiten de Ramadan afgeraden. Teveel van iets is hoe dan ook niet goed.
Thanks voor de reactie, maar het ging hier over fanatisme...Extremisme noch terrorisme is met geen woord over gerept..Mijn vraag ging over de fanatieke gelovigen in het oosten..quote:Op donderdag 13 september 2007 10:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Extremisme heb je overal, ik durf zelfs te claimen dat extremisme wat we in Europa hebben (ontdekt) veel gevaarlijk is dan die van het Midden-Oosten gezien ze hier resources hebben. Maar zelfs dan, noem mijn een land waar geen onderdrukkende regime is? Mensen komen in opstand en gebruiken daar de Islam voor, verzen om het te motiveren en in opstand te komen tegen de onderdrukker en als de VS de regimes helpt en de opstandelingen 'terroristen' noemt omdat het bijvoorbeeld een gevaar is voor de oliebronnen.. Tsjaah, het gaat en komt oneindig.
Men moet niet vergeten dat de moslimwereld nog steeds niet boven imperialisme is gekomen, er is nog steeds geen formule gevonden om militair, economisch en wetenschappelijk te kunnen concurreren met het Westen en als dat het geval is ga je rare sprongen maken.
quote:Op donderdag 13 september 2007 17:28 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Heb vandaag mijn tanden gepoetst.. Mèt tandpasta![]()
Maar wat versta je onder fanatiek dan? Een fanatieke gelovige hoeft niet per definitieslecht te zijn lijkt me, en ieder geloof heeft zijn fanatiekelingen. Nederland heeft Staphorst, Amerika heeft de Bible Belt en het Oosten heeft ook z'n fair share aan fanatiekelingen. Wat wil je er precies over weten?quote:Op donderdag 13 september 2007 17:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Thanks voor de reactie, maar het ging hier over fanatisme...Extremisme noch terrorisme is met geen woord over gerept..Mijn vraag ging over de fanatieke gelovigen in het oosten..
onzin. ze behoren gewoon te gaan werken. het is geen zwangerschapsverlofquote:Op donderdag 13 september 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Waarom komen ze dan niet werken wanneer er Ramadan is?
Ja, precies nog maar 2 uurjesquote:Op donderdag 13 september 2007 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het begint hier nu toch echt te knorren, maar tis wel vol te houden![]()
Dan moeten we even termen gaan defineren, wat is voor jou fanatisme?quote:Op donderdag 13 september 2007 17:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Thanks voor de reactie, maar het ging hier over fanatisme...Extremisme noch terrorisme is met geen woord over gerept..Mijn vraag ging over de fanatieke gelovigen in het oosten..
quote:Op donderdag 13 september 2007 17:37 schreef Erotica_ het volgende:
Weet je zeker dat dat verboden is?Ik bedoel, je probeert gewoon fatsoenlijk voor de mensen te verschijnen, met een frisse adem. Je doet het natuurlijk niet met de bedoeling dat je het doorslikt
quote:Op donderdag 13 september 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Als de islam zich aanpast aan Nederland (wat de islam beweert). Waarom komen ze dan niet werken wanneer er Ramadan is?
In dit geval passen wij nederlanders dan weer aan de Islam.
Dan moet ik weer een profiel opstellen voor een kandidaat, vervolgens moet ik mijn baas laten weten dat ik opzoek ben naar een vervanger omdat ik deze niet in mijn eigen rayon heb.
Dan moet er weer gekeken worden of er eigenlijk wel iemand beschikbaar is en anders moet dat werk wat nu blijft liggen opgepakt worden.
Tjah wat zou je dan doen, ontslaan kan ik `m niet ivm wetjes en regeltjes...
Ik zeg Islam en westerse cultuur gaan niet samen.
Een islamiet die zegt dat het wel kan, wil alleen profiteren van dit land.
Wat vind jij?
De Islam kan en zal zich niet aanpassen, de Islam kan zich niet aanpassen, enkel de moslims kunnen dat beweren en enkel de moslims kunnen zich aanpassen, wonen 1 miljoen moslims bijna in Nederland en ze maken geen deel van één cultuur, ook de moslims onderling zijn erg verdeeld en om ze als één groep te zien zou een verkeerde benadering zijn. Dus eigenlijk heb ik geen idee met wat je bedoelt wanneer je zegt 'Waarom komen ze dan niet werken', welicht is het niet de bedoeling, maar ik vind het zelfs een beetje generaliserend.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:44 schreef DarkManta het volgende:
Als de islam zich aanpast aan Nederland (wat de islam beweert). Waarom komen ze dan niet werken wanneer er Ramadan is?
In dit geval passen wij nederlanders dan weer aan de Islam.
Dan moet ik weer een profiel opstellen voor een kandidaat, vervolgens moet ik mijn baas laten weten dat ik opzoek ben naar een vervanger omdat ik deze niet in mijn eigen rayon heb.
Dan moet er weer gekeken worden of er eigenlijk wel iemand beschikbaar is en anders moet dat werk wat nu blijft liggen opgepakt worden.
Tjah wat zou je dan doen, ontslaan kan ik `m niet ivm wetjes en regeltjes...
Ik zeg Islam en westerse cultuur gaan niet samen.
Een islamiet die zegt dat het wel kan, wil alleen profiteren van dit land.
Wat vind jij?
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, het keihard muziek spelen op mobieltje in het OV, is dat een cultureel iets dat ik niet begrijp? Ik zie het zowel jongens als meisjes doen, maar het betreft 9 van de 10 keer arabische muziek, dus daarom vraag ik het...
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niet zo kort door de bocht.
hoezo niet?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat meent ie niet.
Ik denk dat het niet zo zeer met de Islam te maken heeft als inspiratie, maar dat men de Islam gebruikt als rechtvaardiging, de eisen die Bin Laden stelt zijn allemaal nationalistiche, economische en hervormingsgezinde eisen waarmee hij de Islam gebruikt als middel om een massasteun te creeren.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:48 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Goed topic!![]()
Ongetwijfeld al beantwoord, maar wellicht in een andere vorm en met een andere betekenis:
Waarom denk je dat de moslimfundamentalisten geweld willen gebruiken tegen heidenen, ongelovigen en vijanden in het algemeen (althans, dit is wat ik begrijp uit de boodschap van Osama en consorten)? Heeft dit volgens jou te maken met het ontbreken van een verlichting in de Moslimgeschiedenis (met uitzondering van Turkije dan misschien)? Waarom denk je dat dit zo anders is dan bijvoorbeeld de Christenfundi's, die hooguit zichzelf kastijden?
Mijn god, er worden me nogal wat woorden in de mond gelegd hier. Eerst extremisten, vervolgens slechte moslims..quote:Op donderdag 13 september 2007 17:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar wat versta je onder fanatiek dan? Een fanatieke gelovige hoeft niet per definitieslecht te zijn lijkt me, en ieder geloof heeft zijn fanatiekelingen. Nederland heeft Staphorst, Amerika heeft de Bible Belt en het Oosten heeft ook z'n fair share aan fanatiekelingen. Wat wil je er precies over weten?
Ik vond het een goede vraag, maar er werd inhoudelijk niet op gereageerd, vandaar dat ik doorvraag. Ik neem aan dat jullie nu wel begrijpen wat ik bedoel?quote:Waarom zijn de Moslims zo fanatiek moslim? Daar bedoel ik mee, dat er in Nederland denk ik ook wel 8/9 miljoen gelovigen zijn maar die doen echt niet mee aan het vasten en zijn lang niet zo druk met het geloof bezig als Moslims....
Ik denk dat het gewoon een manier van opvoeding is.. Als ik kijk naar mijn eigen jeugd dan hebben mijn ouders een grote nadruk gelegd op mijn geloof.. Het is alleen moeilijk onder woorden te brengen.. het is gewoon een bepaalde leefstijl die je aanhangt..quote:Op vrijdag 14 september 2007 01:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Mijn god, er worden me nogal wat woorden in de mond gelegd hier. Eerst extremisten, vervolgens slechte moslims..![]()
Jongens, even voor de duidelijkheid, ik ga verder op deze vraag, gesteld op de eerste pagina:
[..]
Ik vond het een goede vraag, maar er werd inhoudelijk niet op gereageerd, vandaar dat ik doorvraag. Ik neem aan dat jullie nu wel begrijpen wat ik bedoel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |