SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 september 2007 18:56 schreef Hephaistos. het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
Misschien snap ik de opgave niet helemaal, maar volgens mij is de kans bij beide opties precies even groot, namelijk 50%. De kans dat er achter een van de twee deuren een prijs zit wordt niet veranderd door het openen van de derde deur.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:28 schreef starla het volgende:
Er zijn 3 deuren met achter 1 van de deuren een prijs. Achter de andere 2 deuren zit niets.
De quizmaster biedt jou aan om 1 deur te kiezen.
Als je dit hebt gedaan opent de quizmaster 1 van de overgebleven 2 deuren waar géén prijs achter zit.
Nu geeft de quizmaster jou de volgende keuze:
1) je blijft bij de deur die je hebt gekozen om te zien of er een prijs achter zit
2) je wisselt van deur, m.a.w. je maakt de deur open die de quizmaster niet open heeft gemaakt.
Bij welke optie heb je de meeste kans om de prijs te winnen? Een berekening of beredenering is welkom![]()
SUCCES!
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Misschien snap ik de opgave niet helemaal, maar volgens mij is de kans bij beide opties precies even groot, namelijk 50%. De kans dat er achter een van de twee deuren een prijs zit wordt niet veranderd door het openen van de derde deur.
Helaas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Driedeurenprobleemquote:Op donderdag 13 september 2007 11:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Misschien snap ik de opgave niet helemaal, maar volgens mij is de kans bij beide opties precies even groot, namelijk 50%. De kans dat er achter een van de twee deuren een prijs zit wordt niet veranderd door het openen van de derde deur.
Verkeerd begrepen dus, ik dacht dat het volgende bedoeld werd:quote:Op donderdag 13 september 2007 12:31 schreef Rasing het volgende:
[..]
Helaas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Driedeurenprobleem
quote:Stel dat de presentator op goed geluk een van de andere deuren opent, en dus het risico loopt de auto te laten zien (in dat laatste geval blijft de kandidaat met de geit zitten). "Onze" kandidaat heeft geluk, want de geopende deur toont een geit, de auto is nog in het spel. Nu maakt het niet uit of de kandidaat wisselt of bij z'n eerste keus blijft, de kansen zijn 1/2 om 1/2, wat te zien is aan de volgende tabel. De kandidaat heeft deur A gekozen en de presentator heeft een van de andere deuren geopend, aangegeven door de inhoud met een hoofdletter te schrijven (g=geit, a=auto).
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen dus, ik dacht dat het volgende bedoeld werd:
[..]
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:28 schreef starla het volgende:
Als je dit hebt gedaan opent de quizmaster 1 van de overgebleven 2 deuren waar géén prijs achter zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 38% gewijzigd door starla op 13-09-2007 13:30:31 ]I feel kinda Locrian today
je saisquote:Op donderdag 13 september 2007 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik had in m'n hoofd een komma voor 'waar' gezet![]()
ik eis een spoiler want als MENSA geek weet ik het zelfs nietquote:Op donderdag 13 september 2007 00:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Je gelooft het ? Weet je het antwoord wel?
Ja. Hij klopt hoor.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Je gelooft het ? Weet je het antwoord wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |