goeie tip. ga ik volgende keer doen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:34 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nog lekkerder wordt ie als je ook een rode paprika meegrild!
Ik heb deze eens gemaakt, echt geweldig:quote:Op woensdag 12 september 2007 19:35 schreef DarkElf het volgende:
Heeft iemand een lekker recept voor paprikasoep??
oeh, dat klinkt niet verkeerdquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:10 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren een super simpel maar wel lekker soepje gemaakt:
Spinazie/tuinerwtjes soep met geitenkaas. (voor 2-4 personen, hangt van je trek af)
Uitje fruiten, 350 gr tuinerwtjes (kan er bevroren in), 350 gr spinazieblokjes (kan er ook bevroren in), een liter groentebouillon en 20 minuutjes zacht laten koken met een deksel erop. Groenten pureren met deel van bouillon (tot je de gewenste dikte hebt) met van 3-4 takjes de blaadjes basilicum erdoor en 75 gr geitenkaas (chevre of chavroux) erin .. Op smaak brengen en
Ik ben de courgettesoep weer helemaal zat, heb er zoveel aangeleverd gekregen van een kennis met tuin dat ik even geen courgette kan zienquote:Op zondag 8 november 2009 15:12 schreef Mirjam het volgende:
straks courgettesoep maken, gisteren op de markt nog 6 courgettes voor 2,50 op de kop kunnen tikken
vorige week pompoensoep gemaakt, echt megaveel, ik vond het niet te vreten
quote:
zachte geitenkaas, en geen aardappelen meer zie ikquote:Op zondag 17 januari 2010 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
bij elkaar gooien in een pan met water en goed roeren?
Heb je ook nog aardappelen? En is de geitenkaas hard of zacht?
http://www.jerryke.be/recept?id=7717quote:Op zondag 17 januari 2010 16:19 schreef Mirjam het volgende:
ik heb verse munt, diepvries erwtjes, knoflook, ui, wat boullion (kip of rund) geitenkaas.
tips anyone?
maar heeft het wel wat minder smaak denk ikquote:Op zondag 17 januari 2010 16:23 schreef Mirjam het volgende:
zonder aardappelen is het toch ook wel te staafmixeren?
klinkt iig als het perfecte recept met de ingredienten, als je nog room in huis hebtquote:Op zondag 17 januari 2010 16:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
http://www.jerryke.be/recept?id=7717
Kan ook wel zonderquote:Op zondag 17 januari 2010 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
klinkt iig als het perfecte recept met de ingredienten, als je nog room in huis hebt
Ik haal de pitjes eruitquote:Op woensdag 11 november 2009 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben de courgettesoep weer helemaal zat, heb er zoveel aangeleverd gekregen van een kennis met tuin dat ik even geen courgette kan zien
Hier momenteel favoriet: de verse tomatensoep. Voorheen zonder zaadjes (wat een werk zeg als je veel tomaten gebruikt), maar ik heb ontdekt dat ik al die zaadjes van tomaten in de soep eigenlijk heel lekker vindWie halen de zaadjes er uit en wie laten ze zitten?
oeh lekker!quote:Op zondag 17 januari 2010 16:33 schreef vaagsel het volgende:
Gisteren een kilootje asperges op de markt gekocht voor 2 euro, ga ik nu een soep van maken.
Klinkt lekker met dit warme weerquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:51 schreef DarkElf het volgende:
of komkommersoep met yoghurt
3 komkommers, zaad verwijderd, grof gehakt. 3 en een halve dl griekse yoghurt, 2 en een halve dl groentenbouillon (gekoeld),
komkommers pureren, yoghurt toevoegen en glad mixen. wat fijngesneden munt erdoor roeren en minstens 2 uur koelen.
opdienen met wat paprikapoeder erover gestrooid en wat fijngesneden ringetjes bosui
Ik ga dit even in huis halen en makenquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:57 schreef DarkElf het volgende:
morgen ga ik een komkommer/basilicumsoepje maken, ook een koude aangezien t warrum wordt!
3 komkommers schillen en in stukken snijden. bosje basilicumblaadjes en een bosje bieslook bij de komkommer met t sap van 1 limoen, 6 eetlepels griekse yoghurt 5 eetlepels olijfolie doen en alles blenderen. p&z weer naar smaak natuurlijk.
bij de ene zit al bouillon dus wordt t al dunner... als je dan ook nog t waterige zaad ( ...) erin laat is dat niet zo lekker...quote:Op zondag 4 juli 2010 13:02 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja Elf, waarom haal je de ene keer wel en de andere keer niet de zaadlijsten uit de komkommers
Ja Bluexx, kende jij die truc van paprika's schillen al?quote:
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:10 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren een super simpel maar wel lekker soepje gemaakt:
Spinazie/tuinerwtjes soep met geitenkaas. (voor 2-4 personen, hangt van je trek af)
Uitje fruiten, 350 gr tuinerwtjes (kan er bevroren in), 350 gr spinazieblokjes (kan er ook bevroren in), een liter groentebouillon en 20 minuutjes zacht laten koken met een deksel erop. Groenten pureren met deel van bouillon (tot je de gewenste dikte hebt) met van 3-4 takjes de blaadjes basilicum erdoor en 75 gr geitenkaas (chevre of chavroux) erin .. Op smaak brengen en
Morgen de DE-uiensoep maken denk ikquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:42 schreef DarkElf het volgende:
Opnieuw dan maar:
[..]
Wij gaan er ook nog een klein scheutje port in doen omdat dat lekker schijnt te zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |