Echt??quote:Op woensdag 12 september 2007 08:54 schreef DoNirvana het volgende:
Kat castreren en over is het probleem
De mijne ondertussen niet meer. Na een paar keer het bed van mn dochter en ons bed onder gezeken te hebben was voor mij echt de maat vol.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
Elke dag....quote:Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Lariekoek het volgende:
Verschoon je de kattenbak wel op tijd?
quote:
Ja sorry voor de kaap, maar ik heb precies hetzelfde probleem... vandaar...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij neemt het hele topic over
![]()
Getver Metro, dat is minder.
Maar aangezien blaas en nier problemen bij katten best vaak voorkomen is het misschien wijs om na te gaan of daar het probleem niet legt.
Er zijn al eerder topics over geweest waar misschien nog wat tips in staan, ik ga even voor je zoeken..
Hij mag alleen 's avonds naar buiten als ik thuis ben, anders zit ie gewoon binnen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:12 schreef maffemuts het volgende:
anders pampertje omdoen tot de oorzaak bekend is
Dat helpt dus niet.... Met een hond kan je dat volgens mij doen, maar een kat snapt dat niet. Het is dus totaal zinloos, alhoewel het helpt jou om een beetje van je gefrustreerde gevoel af te komen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:18 schreef sangdrax het volgende:
Kat castreren is geen garantie, maar als ze niet gecastreerd zijn is dat wel het eerste wat je probeert. Het is bekend dat ongecastreerde katers het huis besproeien.
Onze kat plaste ook, maar er is zoveel verandert dat het moeilijk is de vinger erop te leggen. In ieder geval, mocht je er iets aan hebben:
1) 2 kattenbakken (we hebben meerdere katten, waarvan eentje zowat een bioaanval pleegt als hij poept, geen wonder dat de andere kat liever op de bank plast als ze dan nodig moet)
2) klontjes-vormend grint (schep & schoon van de AH, maar er zijn meer merken)
3) verhuizing (niet vanwege de kat, maar toch)
Ook valt het me op dat de katten altijd naar de dichtsbijzijnde kattenbak gaan, luie donderstralen. Je kan proberen de kattenbak wat meer in de buurt te zetten?
Dat werkt niet als je het pas later ontdekt.. de kat zal geen verband leggen tussen oorzaak en gevolg (tenminste, mijn kat was daar te dom voor, bovenstaande heb ik jaren geprobeerd). Daarnaast hebben katten de neiging om er twee sets regels op na te houden: gedrag als baasje er is, en gedrag als baasje er niet is...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
Doe even normaal zegquote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Thnx, ik ga het even lezenquote:Op woensdag 12 september 2007 09:15 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Anyway, hier heb ik nog een soortgelijk topic waar een aantal tips en andere linkjes in staan:
Help! Onze kat piest op de deurmat!
Deurmat is alleen wel een heel specifieke plek.quote:
Ik ga vanavond in elk geval weer zijn oude kattegrind halen, ik had nu een zak vd buurman gehad waarvan zijn kat overleden was, dat zijn van die houtkorrels. Misschien piest ie daar niet graag op ofzoquote:Op woensdag 12 september 2007 09:18 schreef sangdrax het volgende:
Kat castreren is geen garantie, maar als ze niet gecastreerd zijn is dat wel het eerste wat je probeert. Het is bekend dat ongecastreerde katers het huis besproeien.
Onze kat plaste ook, maar er is zoveel verandert dat het moeilijk is de vinger erop te leggen. In ieder geval, mocht je er iets aan hebben:
1) 2 kattenbakken (we hebben meerdere katten, waarvan eentje zowat een bioaanval pleegt als hij poept, geen wonder dat de andere kat liever op de bank plast als ze dan nodig moet)
2) klontjes-vormend grint (schep & schoon van de AH, maar er zijn meer merken)
3) verhuizing (niet vanwege de kat, maar toch)
Ook valt het me op dat de katten altijd naar de dichtsbijzijnde kattenbak gaan, luie donderstralen. Je kan proberen de kattenbak wat meer in de buurt te zetten?
Ga er eerst maar eens vanuit dat je kat inderdaad dat houtspul niet lekker vindt. Katten houden sowieso niet zo van veranderingen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ga vanavond in elk geval weer zijn oude kattegrind halen, ik had nu een zak vd buurman gehad waarvan zijn kat overleden was, dat zijn van die houtkorrels. Misschien piest ie daar niet graag op ofzo![]()
Mijn moeder heeft veel katten gehad en zweert bij deze methode. De meeste katten kunnen uitstekend oorzaak-gevolg-verbanden zien, onderschat hun intelligentie niet. Het beestje vind het wellicht niet leuk, maar als ze jong zijn houden ze er echt niks aan over.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:20 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Dat werkt niet als je het pas later ontdekt.. de kat zal geen verband leggen tussen oorzaak en gevolg (tenminste, mijn kat was daar te dom voor, bovenstaande heb ik jaren geprobeerd). Daarnaast hebben katten de neiging om er twee sets regels op na te houden: gedrag als baasje er is, en gedrag als baasje er niet is...
Ik heb ook veel katten gehad en ik vind dit absoluut een af te raden methode. Als het werkt, dan is het toeval.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:50 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft veel katten gehad en zweert bij deze methode. De meeste katten kunnen uitstekend oorzaak-gevolg-verbanden zien, onderschat hun intelligentie niet. Het beestje vind het wellicht niet leuk, maar als ze jong zijn houden ze er echt niks aan over.
En: Dit is natuurlijk geen dierenmishandeling, maar opvoeding.
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef mazaru het volgende:
Je kunt er ook zijn etensbakje neerzetten.
Katten bevuilen nooit de plek waar ze eten.
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:25 schreef Ticootje het volgende:
..Maar mijn man wil maar niet geloven dat je de pies niet met bleekwater alleen moet opruimen. Dus die blijft alleen met chloor in de weer, daardoor wordt het alleen maar erger.
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:08 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar ze eten ook liever niet in de buurt waar ze ook poepen en plassen. Volgens mij is het wel handig om er een klein afstandje tussen te hebben. Lijkt me logisch. Zou ik ook niet prettig vinden, uiteten gaan en dat ik dan naast het toilet wordt gezet, ofzo. Vind dat een beetje een lullige methode eigenlijkOk, het is om een kat iets aan te leren, maar zag etensbakje in kattenbak zitten, neh.
[..]
![]()
genomineerd tot eigenwijste huisman van het jaar
![]()
Succes ts !
Schoonmaken met chloor werkt niet, katten vinden dat een fijne geur. Wat wel kan helpen is er azijn gooien over de plek waar de kat heeft geplast. Mijn kat heeft daar een enorme hekel aan.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:29 schreef 777bas777 het volgende:
Sommige katten zijn erg gevoelig voor een vieze kattenbak.
Bij ons hielp het om hem om de 2~3 dagen gewoon te verschonen.
Verder draait het bij katten om geuren.
Hij doet het waarschijnlijk daar omdat het niet zijn geur heeft.
Als je het met chloor schoonmaakt dan wis je de geur weer en doet ie het zo weer.
Aluminiumfolie helpt alleen bij krabben van de muren.....
Als je 2 katten hebt, dan zijn 2 kattenbakken soms ook een oplossing.
Lienekien, ik vermoed dat Sasha binnen week dat gewicht is kwijtgeraakt. 2 dagen geleden begon ze ineens op de bank te plassen, eerst dacht ik dat het baldadigheid was. Toen zag ik Sas tot 2 keer binnen een half uur gister op de bank hele kleine plasjes doen, en toen ging de alarmbel rinkelenquote:Op donderdag 13 september 2007 08:02 schreef Lienekien het volgende:
Blikvoer geven met nog een scheut extra water eroverheen. Mijn ervaring is dat meer vocht kan helpen.
Overigens vind ik dat je nog best lang hebt gewacht met de dierenarts. Dit soort klachten zijn heel vervelend voor een kat. Daar moet je eigenlijk zo snel mogelijk wat aan laten doen.
Dat is mooi, Ticootje.quote:Op maandag 17 september 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
Citronella lijkt te helpen, we hebben een plasvrij weekend gehad!
Dat leek hier ook te helpen! heb een week gehad dat ie niet in het hoekje geplast heeftquote:Op maandag 17 september 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
Citronella lijkt te helpen, we hebben een plasvrij weekend gehad!
Ik ben gek op katten, maar zo intelligent zijn ze volgens mij niet dat ze dat verband zullen leggen... mét het gewenste gevolg dat ze er dan ook mee ophouden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:36 schreef Metro2005 het volgende:
Dat gaat helaas niet, hij doet het namelijk precies tussen een dressoir en een luidspreker inAls ik daar iets zet verplaatst ie gewoon een stukje naar rechts toe (want dat heb ik ook al eens geprobeerd om die luidspreker zo dicht tegen het dressoir aan te zetten dat ie daar niet meer kan komen
)
Maar zou die kat dan niet op een gegeven moment zoiets hebben van : ik plas daar = 3 dagen in de keuken opgesloten?
zilverpapier? (aluminiumfolie ?quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al zilverpapier geprobeerd?
Ja kut is dat, en je vervangt het ook niet zo 1-2-3. Ik hoop maar dat het wel weer een beetje bijtrekt, maar ik vrees het ergste.quote:
Onze katten zijn geholpen maar er is nog steeds een soort van territorium drift... Wij maken het altijd schoon met Dethol wat gelijk ontsmet en (als het goed is) de geurtjes ook weghaalt om zo het sproeien tegen te gaan... Dit zijn de eerste katten die we hebben die zoiets flikken...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt??
Als dat het is, dan moeten ook wij snel een afspraak gaan maken. Dit is namelijk te zot voor woorden. Mn laminaat in de keuken is gewoon helemaal naar de klote door dat beest.
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef mazaru het volgende:
Je kunt er ook zijn etensbakje neerzetten.
Katten bevuilen nooit de plek waar ze eten.
quote:Op maandag 24 september 2007 12:52 schreef Lllaura het volgende:
Staat de kattenbak niet te dicht bij de kattenbrokjes? Katten plassen liever niet in de buurt van hun eten...
Zit jij kat veel buiten dan? Hier wordt de kattenbak 1x per dag verschoond en soms nog wel vaker!quote:Op woensdag 26 september 2007 18:00 schreef Metro2005 het volgende:
Nou ook van mij nog even een update. Ik heb nu die hoek waar die eerst pieste geloof ik wel afgeleerd, heb er alufolie op gelegd en dat helpt. Alleen....... Nu heeft ie een nieuw hoekje gevonden om te pissen ! (en iets van kots wat erbij ligt)
Ik zie helaas geen andere optie meer dan hem in de keuken op te gaan sluiten als ik niet zelf aanwezig ben of als ik slaapdit gaat hem zo niet worden. En ik verschoon nu de bak al 3x per week ipv 1 keer per week
![]()
quote:Voor mensen met een plasprobleem: Een kat plast niet voor niets in huis. Het kan dus goed stress zijn door verhuizing, nieuwe meubels, vakantie enz. Opsluiten is zo'n beetje het ergste wat je kunt doen, straffen van de kat, wat helemaal geen zin heeft, is nog veel erger, je maakt dan de stress nog groter waardoor het probleem dus blijft. Radeloze mensen: Ga gewoon even naar je dierenarts. Hij/Zij kan je waarschijnlijk beter helpen dan de mensen hier op fok. (niets negatiefs)
Ben jij wel goed bij je hoofdquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:27 schreef The_Langolier het volgende:
Mijn kat deed dat ook. Een goede oplossing is het lieve beestje samen met een paar ferme stoeptegels in een vuilniszak te stoppen en de dichtsbijzijnde rivier op te zoeken. succes!
quote:Op zaterdag 29 september 2007 01:27 schreef The_Langolier het volgende:
Mijn kat deed dat ook. Een goede oplossing is het lieve beestje samen met een paar ferme stoeptegels in een vuilniszak te stoppen en de dichtsbijzijnde rivier op te zoeken. succes!
Ik keek net in mn agenda, maar ik heb vanmiddag wel een gaatje om even te lachen om dit grapje...quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:32 schreef Litso het volgende:
[..]
Hihi, kijk allemaal! The_Langolier maakte een grapje![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |