abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:23:22 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53347935
Als je 't mij vraagt, neem je op die manier niet de oorzaak weg.

Als hij 't echt steevast op één plek doet, kun je proberen het 'm onmogelijk te maken daar te komen. Door er bijv. iets overheen te zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53348097
Dat gaat helaas niet, hij doet het namelijk precies tussen een dressoir en een luidspreker in Als ik daar iets zet verplaatst ie gewoon een stukje naar rechts toe (want dat heb ik ook al eens geprobeerd om die luidspreker zo dicht tegen het dressoir aan te zetten dat ie daar niet meer kan komen )

Maar zou die kat dan niet op een gegeven moment zoiets hebben van : ik plas daar = 3 dagen in de keuken opgesloten?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:37:38 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53348109
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:36 schreef Metro2005 het volgende:
Dat gaat helaas niet, hij doet het namelijk precies tussen een dressoir en een luidspreker in Als ik daar iets zet verplaatst ie gewoon een stukje naar rechts toe (want dat heb ik ook al eens geprobeerd om die luidspreker zo dicht tegen het dressoir aan te zetten dat ie daar niet meer kan komen )

Maar zou die kat dan niet op een gegeven moment zoiets hebben van : ik plas daar = 3 dagen in de keuken opgesloten?
Ik ben gek op katten, maar zo intelligent zijn ze volgens mij niet dat ze dat verband zullen leggen... mét het gewenste gevolg dat ze er dan ook mee ophouden.
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:39:03 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53348143
Heb je al zilverpapier geprobeerd?
pi_53348238
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al zilverpapier geprobeerd?
zilverpapier? (aluminiumfolie ? ) dat kan ik nog eens proberen ja.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53348364
Ja vaak zijn katten bang voor het krakende onder de pootjes...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53348394
moet ik dat dan permanent neerleggen elke avond of is dat tijdelijk tot de kat zoiets heeft van hoekje = kraakt = eng
?
pi_53348403
Gewoon permanent neerleggen.

Overigens sluit ik mijn katten wel op vanwege dit probleem. Anders zijn ook de slaapkamers de lul. Dus de katten mogen niet uit de woonkamer.
pi_53348480
lekker gezicht dan zo'n lap aluminiomfolie precies midden in de kamer nja ik zal het proberen in elk geval en anders sluit ik hem toch dan 'savonds maar op in de keuken, jammer dan voor hem.
Slaapkamer mag die bij mij sowieso niet in komen.
pi_53348514
Maar bedenk dan wel, dat als die er nog piest dat het dan wel op het alufolie is en niet op je laminaat. Mijn laminaat is echt helemaal naar de gallemoer door de plaspoes.
pi_53348724
ja bij mij helaas ook
pi_53348761
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:18 schreef Metro2005 het volgende:
ja bij mij helaas ook
Ja kut is dat, en je vervangt het ook niet zo 1-2-3. Ik hoop maar dat het wel weer een beetje bijtrekt, maar ik vrees het ergste.

Nieuw laminaat leggen is een hels karwei.
pi_53352169
Azijn eroverheen kan helpen.

Ten 2e: misschien wil poeslief wel een 2e bak? De mijne ging ook elke keer op de bank plassen, toen ik een tweede kattenbak gecreeëerd had hield ze er meteen mee op
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_53352286
Bij ons is het echt als de bak te vies is.

Ik heb manlief ook gevraagd om de kattenbakken dagelijks te verschonen. Als de bak verschoont is doet ze het niet...
pi_53370877
Hai ticootje en metro2005, hoelang willen jullie dit nog aankijken?
Laat ik voorop stellen dat ik een dierenvriend ben, maar ergens moet je toch een grens gaan trekken.
Op een gegeven moment krijg je die lucht er gewoon niet meer uit, en wat je laminaat betreft, reken er maar op dat je dat moet gaan vervangen.
Je belandt in ieder geval in een vicieuze cirkel, de geur is namelijk al in het laminaat getrokken.
Misschien ruik je het zelf niet maar visite zal het zeer beslist wel ruiken.
De buren van mijn broer hebben meer dan 10 katten en 3 ervan sproeien in het huis, het hele huis stinkt gewoon, en dat terwijl ze een grote kattenren in de tuin hebben, en een baby over de vloer.
Nou ik had het dan wel geweten, die katten gingen er toch echt uit, op zijn minst naar de buitenren en niet meer in het huis.
In ieder geval sterkte met jullie beslissing, onthou echter wel dat het verschrikkelijk moeilijk is om af te leren.
  zondag 23 september 2007 @ 18:31:28 #66
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_53411641
Mijn poes zeikt standaard op de deurmat. Alle opties hier ook al geprobeerd. Gelukkig kosten die dingen tegenwoordig 90 cent bij de Ikea.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zondag 23 september 2007 @ 22:49:37 #67
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_53418869
weet niet of deze tip al is gegeven, maar wij hadden de kat van Omy te logeren en die graafde de plantenbak uit en pieste daarin. Ik heb er sinaasappelschillen ingelegd en het was meteen over.

Onze katten piesen wel eens in de gootsteen als ik (zelden gelukkig) de kattenbak niet verschoon. Dat is natuurlijk ook niet fris, maar wel makkelijker schoon te maken.
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
pi_53424181
Klipper, je doet niet zomaar je kat de deur uit hoor.

Hier nog steeds plasproblemen. Ik weet het ook niet meer hoor. We geven haar superveel aandacht, de bakken zijn schoon, en er wordt gespoten met citroenella. Niets helpt.

Ik denk dat ze heel snel naar de dierenarts gaat, want dan maar steriliseren en hopen dat dat werkt.
pi_53427748
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt??

Als dat het is, dan moeten ook wij snel een afspraak gaan maken. Dit is namelijk te zot voor woorden. Mn laminaat in de keuken is gewoon helemaal naar de klote door dat beest.
Onze katten zijn geholpen maar er is nog steeds een soort van territorium drift... Wij maken het altijd schoon met Dethol wat gelijk ontsmet en (als het goed is) de geurtjes ook weghaalt om zo het sproeien tegen te gaan... Dit zijn de eerste katten die we hebben die zoiets flikken...
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53428076
DikkeSmikkel, ik heb al mn levenlang katten. Dit is echt de eerste die het niet kan laten om mijn keuken onder te zeiken.

Ik heb al zeker 5 katten overleeft en bij mijn ouders wonen er ook nog steeds 3, mijn opa en oma ook nog eens 4....

rotkat!
pi_53429643
Het is voor jou ontzetted vervelend, maar je kat doet het niet om je te pesten hoor ! Katten zijn van nature heel netjes en doen het dus echt niet voor de lol buiten de bak.

Een ongesteriliseerde poes sproeit van nature vaak om de mannen te laten weten dat ze er is en zin heeft, dus als ze om die reden sproeit weet ze echt niet dat ze iets verkeerd doet.

Veel katten die in huis plassen hebben gezondheidsklachten, en kunnen er dus echt niks aan doen. Altijd éérst de kat laten nakijken bij de DA voordat er gedragsproblemen verondersteld worden.

Als de kat niks mankeert dient het plassen dus om iets duidelijk te maken.
Begin dan bij de bak. Gedragsdeskundigen raden aan evenveel bakken als katten te hebben + 1 bak extra.
Is de vulling naar wens van poeslief ?
Is de bak open, zit er een kap op of een deurtje in ? Dat soort dingen kunnen ook een steen des aanstoots zijn.
Staat de bak op een goede plek ? Sommige katten houden van privacy, dus een bak in een stil hoekje en niet naast een looproute. Ook weer een niet té afgelegen hoekje waarvoor de kat teveel moeite moet doen er te komen. Is de kat misschien ooit ergens van geschrokken op de plek van de bak ? Laten andere katten de kat in/uit de bak of liggen ze op de loer om de kat erbij te verjagen ?
En natuurlijk de bak altijd op tijd schoonmaken.

Als het daar allemaal niet aan ligt, heeft het meestal te maken met stress, en dan kom je op het terrein van kattengedragstherapeuten.

Een kat die al heel lang buiten de bak plast blijft dat vaak op een gegeven moment uit gewoonte doen, daarom is het belangrijk niet te lang door te modderen maar eerst lichamelijke klachten uit te sluiten, en daarna eventuele gedragsproblemen snel op te lossen.
  maandag 24 september 2007 @ 12:52:04 #72
84328 Lllaura
painting pictures
pi_53429823
Staat de kattenbak niet te dicht bij de kattenbrokjes? Katten plassen liever niet in de buurt van hun eten...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 24 september 2007 @ 12:59:36 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53430056
Onze kat is oud aan het worden (17 jaar) en poept sinds deze zomer buiten bij ons in de tuin op het gras. Elke ochtend ben ik eerst drollen aan het wegscheppen en jullie begrijpen dat het niet lekker ruikt bij ons in de tuin. Hij doet ook geen enkele moeite om de drollen te verbergen of ergens onder te schoffelen. Heeft iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik heb de kattenbak nu maar buiten gezet, in de hoop dat hij het dan toch in de bak gaat doen, maar ergens heb ik het vermoeden dat het beestje compleet aan het dementeren is en het allemaal niet meer begrijpt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53434052
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:24 schreef mazaru het volgende:
Je kunt er ook zijn etensbakje neerzetten.
Katten bevuilen nooit de plek waar ze eten.
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:52 schreef Lllaura het volgende:
Staat de kattenbak niet te dicht bij de kattenbrokjes? Katten plassen liever niet in de buurt van hun eten...
Grapjassen. Scheer nooit alle katten over één kam.

Mijn kat (kater) gaat door periodes dat hij meent overal behalve in de kattebak te plassen.

Kattebak of voerbak: is perfect om net naast te plassen.
Citronella: ging hij doorheen rollen, heerlijk vond meneer het.
Alufolie: ik was het nog aan het vastmaken toen meneer erop ging plassen!

Op dit moment hebben we een wapenstilstand (die waarschijnlijk over is als zijn radar oppikt dat ik dit opschrijf). De voer- en drinkbak staan nu in een oude kattebak, meneer doet zijn ding zoveel mogelijk buiten (overdag) en 's nachts, als hij binnen moet blijven en het echt niet kan ophouden, pist hij in de drinkbak of in zijn voerbak. Hij is zo vriendelijk om er recht in te mikken, er wordt meestal geen druppeltje naast geknoeid. Is in ieder geval een stuk makkelijker schoon te maken dan de vloer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53434781
Mijn kat naar buiten schoppen wil ik niet. Dan zit ik straks weer met een huis vol kittens.

ik laat dr wel helpen als ik met zwangerschapsverlof ga. Dan ben ik toch thuis en kan ik het een beetje in de gaten houden. De mannen zijn soms nogal wild met dr, dus als ze net geholpen is is dat heel zielig.
pi_53492444
Nou ook van mij nog even een update. Ik heb nu die hoek waar die eerst pieste geloof ik wel afgeleerd, heb er alufolie op gelegd en dat helpt. Alleen....... Nu heeft ie een nieuw hoekje gevonden om te pissen ! (en iets van kots wat erbij ligt )
Ik zie helaas geen andere optie meer dan hem in de keuken op te gaan sluiten als ik niet zelf aanwezig ben of als ik slaap dit gaat hem zo niet worden. En ik verschoon nu de bak al 3x per week ipv 1 keer per week
pi_53492894
Metro, kan jouw kat wel vaak genoeg naar buiten?
Van onze katten weet ik dat ze de voorkeur geven aan buiten hun behoeftes doen. Zelden zitten ze op de kattenbak, ze poepen nog liever onder de kast op mijn slaapkamer als ze niet naar buiten kunnen.. .)
  woensdag 26 september 2007 @ 22:31:23 #78
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_53501134
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:00 schreef Metro2005 het volgende:
Nou ook van mij nog even een update. Ik heb nu die hoek waar die eerst pieste geloof ik wel afgeleerd, heb er alufolie op gelegd en dat helpt. Alleen....... Nu heeft ie een nieuw hoekje gevonden om te pissen ! (en iets van kots wat erbij ligt )
Ik zie helaas geen andere optie meer dan hem in de keuken op te gaan sluiten als ik niet zelf aanwezig ben of als ik slaap dit gaat hem zo niet worden. En ik verschoon nu de bak al 3x per week ipv 1 keer per week
Zit jij kat veel buiten dan? Hier wordt de kattenbak 1x per dag verschoond en soms nog wel vaker!
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
pi_53506938
kat gaat 's ochtends naar buiten en als ik weer thuis kom tot ik naar bed ga staat de deur op een kier en loopt ie af en aan naar buiten. Dus ja hij komt zeer regelmatig buiten en hij poept / plast volgens mij ook wel buiten.
Voorheen was 1x per week de bak schoonmaken voldoende, hij piste er nooit naast maar nu lijkt het niet te helpen of ik hem vaker schoonmaak. Gister lag er welgeteld 1 drol in en een klein plasje. Niet echt heel vies ofzo verder.
pi_53536331
Uit mijn topic:
quote:
Voor mensen met een plasprobleem: Een kat plast niet voor niets in huis. Het kan dus goed stress zijn door verhuizing, nieuwe meubels, vakantie enz. Opsluiten is zo'n beetje het ergste wat je kunt doen, straffen van de kat, wat helemaal geen zin heeft, is nog veel erger, je maakt dan de stress nog groter waardoor het probleem dus blijft. Radeloze mensen: Ga gewoon even naar je dierenarts. Hij/Zij kan je waarschijnlijk beter helpen dan de mensen hier op fok. (niets negatiefs)
pi_53560552
Ben je nou al bij een dierenarts geweest? Toen mijn kat in huis begon te plassen, was ze ten eerste nog niet gesterilliseerd en ten tweede had ze blaasontsteking. Dus ga eerst even naar de DA, voordat je je kat op gaat sluiten.
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_53560588
Mijn kat deed dat ook. Een goede oplossing is het lieve beestje samen met een paar ferme stoeptegels in een vuilniszak te stoppen en de dichtsbijzijnde rivier op te zoeken. succes!
pi_53560677
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:27 schreef The_Langolier het volgende:
Mijn kat deed dat ook. Een goede oplossing is het lieve beestje samen met een paar ferme stoeptegels in een vuilniszak te stoppen en de dichtsbijzijnde rivier op te zoeken. succes!
Ben jij wel goed bij je hoofd
pi_53560717
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:33 schreef vronie het volgende:

[..]

Ben jij wel goed bij je hoofd

Grapje.
pi_53560770
Hoi Metro.
Ik denk dat jouw kat zich verveeld,misschien een maatje erbij?
Anders de kattenbak eens voorzien met valeriaandruppels.
pi_53563231
al gezegd
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:32:13 #87
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53566312
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:27 schreef The_Langolier het volgende:

Hihi, kijk allemaal! The_Langolier maakte een grapje
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53610553
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:32 schreef Litso het volgende:

[..]

Hihi, kijk allemaal! The_Langolier maakte een grapje
Ik keek net in mn agenda, maar ik heb vanmiddag wel een gaatje om even te lachen om dit grapje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')