abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 12 september 2007 @ 01:13:33 #1
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_53111630
Yo, zag net op teleshop een stofzuigerrobot, ding op accu's die terwijl je op de bank zit, het hele huis stofzuigt.

Welke is aan te raden?
Zijn er ook enkele die onder de bank kunnen??

Heeft iemand hier zo'n apparaat??!?


Hieronder link van bestekeus.nl

http://www.bestekeus.nl/s(...)71916a9253e5d4bb86cc
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 12 september 2007 @ 02:02:13 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53112296
quote:
Op woensdag 12 september 2007 01:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Yo, zag net op teleshop een stofzuigerrobot, ding op accu's die terwijl je op de bank zit, het hele huis stofzuigt.

Welke is aan te raden?
Zijn er ook enkele die onder de bank kunnen??

Heeft iemand hier zo'n apparaat??!?


Hieronder link van bestekeus.nl

http://www.bestekeus.nl/s(...)71916a9253e5d4bb86cc
geen, die dingen hebben nauwelijks zuigkracht en intelligentie en trappen kunnen ze niet op, noch zichzelf legen; alsof dat kleine beetje extra inspanning van jouw zijnde nou echt zo'n probleem is
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 12 september 2007 @ 02:24:48 #3
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_53112478
trappen op hoeft niet, maar zie nu dat eens siemens, dat ie een eigen dockingstation heeft. hier gaat ie ook automatisch heen om te laden, en zijn "zak" legen. mar die is ook wel 1600 eurootjes.

Omdat hij moet werken op een parket vloer zat ik ook te denken aan de robomop...
ding is maar 20 eurootjes, kan je geen buil aan vallen...

hier een filmpje ervan:

www.youtube.com/watch?v=LLFc0Onl1Yk
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_53112665
aangezien die dingen nauwelijks zuigkracht hebben moet je er rekening mee houden dat ze de hele dag aan het werk zijn. Neem dus vooral een stille en eentje die intelligent genoeg is om niet elk half uur te moeten teruggezet worden. Kortom: er is een reden waarom sommige 150 en sommige 1500 euro kosten. De goedkopere versie is nauwelijks een alternatief te noemen voor handmatig stofzuigen.
pi_53112680
een werkster doet ook het hele huis terwijl je op de bank zit..
How happy is the blameless vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
pi_53113148
quote:
Op woensdag 12 september 2007 02:24 schreef RoodWitBlauw het volgende:
trappen op hoeft niet, maar zie nu dat eens siemens, dat ie een eigen dockingstation heeft. hier gaat ie ook automatisch heen om te laden, en zijn "zak" legen. mar die is ook wel 1600 eurootjes.
Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....
pi_53114173
quote:
Op woensdag 12 september 2007 03:05 schreef Pulsy het volgende:
aangezien die dingen nauwelijks zuigkracht hebben moet je er rekening mee houden dat ze de hele dag aan het werk zijn. Neem dus vooral een stille en eentje die intelligent genoeg is om niet elk half uur te moeten teruggezet worden. Kortom: er is een reden waarom sommige 150 en sommige 1500 euro kosten. De goedkopere versie is nauwelijks een alternatief te noemen voor handmatig stofzuigen.
heb je er zelf wel een echte gezien, voordat je conclusies gaat trekken. Mijn irobot doet per etage van m/n huis a 50m2 anderhalf uur over en komt overal 3x langs.
Zuigkracht is alleen nodig voor fijn stof. grover vuil tot zandkorrels worden opgeborsteld.

Wat maakt beter schoon? 1 seconde snel over een plek met een stofzuiger, of 3x2 seconde met 3 borstels en zuiger?
pi_53117632
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:00 schreef athlonkmf het volgende:
Wat maakt beter schoon? 1 seconde snel over een plek met een stofzuiger, of 3x2 seconde met 3 borstels en zuiger?
1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......
pi_53118832
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef Croga het volgende:

[..]

1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......
quote:
Op woensdag 12 september 2007 06:06 schreef Croga het volgende:

[..]

Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.
Ik leeg de mijne tegenwoordig om de twee weken, waarbij ie dus 14x een oppervlakte van 50m2 heeft schoongemaakt en dan pas vol zit.
Maar ja, als jij een kamer hebt van 350m2, dan is dat misschien wel problematisch.
pi_53118989
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef athlonkmf het volgende:
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.
Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.
Dan is het dus niet zo raar dat jij pas na 14 keer het apparaat hoeft leeg te halen. Daar zit dan namelijk maar de helft van het vuil in wat de normale stofzuiger opgehaalt zou hebben....
Daarnaast zegt het mij ook wel wat dat dat ding iedere dag aan moet staan.... Als ik 1 of 2 keer per week stofzuig is het huis de rest van de tijd schoon genoeg, blijkbaar niet met zo'n robot.... Dan gaat de grote vraag worden: 1500 euro aanschafkosten, hoeveel betaal je nog bij om dat ding te laten draaien (aan electriciteit)? Als hij iedere dag 4.5 uur staat te stofzuigen gaat daar heel veel electriciteit in om.....
  woensdag 12 september 2007 @ 13:13:39 #11
191353 iSwets
provider neuroloog
pi_53119414
quote:
Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
een werkster doet ook het hele huis terwijl je op de bank zit..
"Sitecom is alleen voor losers"
pi_53120271
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Croga het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.
Oh, laat die tests eens zien dan? Ik heb juist het tegenovergestelde gezien.
quote:
Dan is het dus niet zo raar dat jij pas na 14 keer het apparaat hoeft leeg te halen. Daar zit dan namelijk maar de helft van het vuil in wat de normale stofzuiger opgehaalt zou hebben....
Weer een andere aanname. Als de roomba voor het eerst heb gekocht en gebruikt dan kan het zijn dat de bak volraakt. Maar daarna doet ie enkel aan onderhoud en op een miniem laagje stof na, hoeft hij niks op te zuigen; DAAROM raakt ie nauwelijks vol.
quote:
Daarnaast zegt het mij ook wel wat dat dat ding iedere dag aan moet staan....
Nou maak je weer aannames. Het HOEFT niet iedere dag aan te staan, maar ik heb het wel zo geprogrammeerd dat ie elke dag een ronde doet als ik uit huis ga.
Zodat ie de zandkorrels, huidschilfers, haren die ik vorige dag had achtergelaten weer opruimt en ik weer in een huis met een totaal schone vloer thuiskom na het werk.

Ik hoef er thuis niet bij te zijn, ik hoef niet eens op een knop te drukken. Alleen 1x in de twee weken wil ik wel eens kijken of hij weer vol zit. Je moet toch wat met automatisering he.
quote:
Als ik 1 of 2 keer per week stofzuig is het huis de rest van de tijd schoon genoeg, blijkbaar niet met zo'n robot.... Dan gaat de grote vraag worden: 1500 euro aanschafkosten, hoeveel betaal je nog bij om dat ding te laten draaien (aan electriciteit)? Als hij iedere dag 4.5 uur staat te stofzuigen gaat daar heel veel electriciteit in om.....
Weer een bewijs dat je niks van een robotstofzuiger heb begrepen. Denk je nou dat dat ding constant aan een draad hangt en 2000watt opslurpt? Zoals al eerder verteld, gebruikt de roomba 3 borstels om het grove vuil op te borstelen en een kleine zuiger om het fijne stof op te zuigen. Deze gebruikt dus gewoon een accu, welke opgeladen wordt als hij weer terugzit in zijn homebase.
Na 2 uur is ie weer opgeladen en gaat het druppelsgewijs.

En 4,5 uur? Hij doet er anderhalf uur over voor 50m2.

Dus qua stroomverbruik zal het niks schelen. Zeker als je net als ik een tijdsklok aan hangt die, als hij klaar is met zijn ronde en weer opgeladen is, de stroom afsluit.

En aanschafkosten? 1500 euro? De roomba kost 300 euro voor de luxe versie, 400 voor de nieuwste superdeluxe versie. Ik had de mijne voor 250 euro gekocht.
Je verwart dus weer eens met een ander product....

Ik bespaar dus een minstens wekelijkse half uur aan stofzuigen per etage. Aangezien mijn uurloon 50 euro is, had ik mijn roomba terugverdiend in 5 weken. Misschien 10 weken. In ruil daarvoor heb ik wel een constant schoon vloer waar ik op blote voeten kan lopen en nerven van mijn parket kan voelen omdat er geen stof aanwezig is, geen enkel zandkorrel kan voelen EN mijn voetzolen toch schoon blijven.

Hier. Dit zal de werking misschien ophelderen: http://irobot.com/video/roomba500_tech/Cleaning_System_tech.html

[ Bericht 3% gewijzigd door athlonkmf op 12-09-2007 13:58:21 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 13:52:58 #13
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53120416
ik wil ook zo'n ding
pi_53120552
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Croga het volgende:

[..]

. .... <snip>
Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevant


Zo'n robot klink erg aanlokkelijk eigenlijk

Wat ik zo links en rechts lees over met name de Roomba iRobot (rond de 300E) is dat veel gebruikers zo enthousiast zijn dat ze de negatieve dingen voor lief nemen.
Vrijelijk geconcludeerd zijn de minpunten uit die verhalen: de batterij levensduur, meer dan gemiddelde kans op stukgaan /uitvallen van het apparaat en het schoonmaken van de borstel.
Maar lees geen enkel verhaal over dat het schoonmaken niet zou voldoen, eerder dat ie alles beter schoonhoud dan met de hand. Maar een volledige vervanging van het zelf stofzuigen schijnt het ook niet te zijn - in hoekjes komt ie niet bv.

Van de veel duurdere alternatieven Siemens / Karcher (1100E-1400E) heb ik geen ervaringen kunnen vinden. Dus of die beter presteren en/of duurzamer zijn weet ik niet.
pi_53120958
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef Aplus het volgende:

[..]

Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevant


Zo'n robot klink erg aanlokkelijk eigenlijk

Wat ik zo links en rechts lees over met name de Roomba iRobot (rond de 300E) is dat veel gebruikers zo enthousiast zijn dat ze de negatieve dingen voor lief nemen.
Vrijelijk geconcludeerd zijn de minpunten uit die verhalen: de batterij levensduur, meer dan gemiddelde kans op stukgaan /uitvallen van het apparaat en het schoonmaken van de borstel.
Ik heb de borstels al een half jaar niet meer schoongemaakt eerlijk gezegd, hoewel mijn vriendin lange haren heeft en deze wel eens in de eerste harige borstel terechtkomen, maar ze verminderen de werking niet.
De batterij levensduur. ik merk wel dat na een jaar een acculading alleen genoeg is voor een etage, terwijl vroeger het genoeg voor 2 etage was.

Mijn roomba was wel een keer stukgegaan. Nou ja, de speaker deed het niet meer, dus gaf ie geen biepjes meer. Irobot stuurde UPS langs vanuit duitsland om mijn oude roomba op te halen en gaf me een NIEUWE, dus compleet met nieuwe filters e.d. Ik vind het prima
quote:
Maar lees geen enkel verhaal over dat het schoonmaken niet zou voldoen, eerder dat ie alles beter schoonhoud dan met de hand. Maar een volledige vervanging van het zelf stofzuigen schijnt het ook niet te zijn - in hoekjes komt ie niet bv.
Hij laat een ruimte van 1-2cm2 vrij bij kamerhoeken idd. Maar daarentegen komt het wel op plaatsen waar de stofzuiger niet bij kan (onder banken, kasten, als ze maar 10cm ruimte hebben.
Ik heb wel ontevreden verhalen gehoord van mensen met veel huisdieren en tapijt. Dan raakt de roomba wel te snel vol.
quote:
Van de veel duurdere alternatieven Siemens / Karcher (1100E-1400E) heb ik geen ervaringen kunnen vinden. Dus of die beter presteren en/of duurzamer zijn weet ik niet.
Siemens/karcher presteren minder met schoonmaken en hebben te weinig vermogen. De trybolite schijnt wel weer goed te zijn voor huisdierhaartjes.
  woensdag 12 september 2007 @ 21:46:46 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_53133158
Wij hebben een Robomop, dat is geen normale stofzuiger, maar een swifferdoekje aan een stellage die door een ronde bol (ja echt? ja echt!) door de hele kamer gestuurd wordt. Hij komt bij ons ook deels onder de banken, totdat de bank te laag is zeg maar. Hij gaat op 1 keer opladen een paar uur mee, genoeg om de hele benedenverdieping te stoffen.
Maarja, dat kan enkel als je dus wel af en toe stofzuigt, want hij pakt dus alleen kleine deeltjes op.

Robomopje kostte ons 15 euro geloof ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62686952

Zojuist een Roomba 530 besteld voor 285 eurootjes .
Hoop wel dat ie onder m'n bank past (9 komma nogwat centimeter)... En ik word er nog druk mee om de vloer leeg te maken en kabelzooi weg te werken. 'k Heb namelijk de gewoonte om overal rommel te laten slingeren.

Redenen dat ik 'm heb besteld:
- mezelf dwingen op te ruimen
- gadgets zijn leuk
- 't ding kost geen drol
- wie weet werkt 't echt goed
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:10:38 #18
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_62689245
nice!

doe even een post als je hem getest hebt!

285 euro is geen geld, als hij zijn werk goed doet.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:04:32 #19
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_62698638
Ik ben benieuwd
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_62699746
Kan zo'n ding ook over dorpels rijden?
of blijft hij steken in de woonkamer als je geen dorpelvrij huis hebt?
pi_62700726

Deze Kärcher heeft daar iig geen moeite mee, rijdt ook makkelijk over kabels (zie bij 1min50). Heeft nog meer leuke foefjes, maar is helaas veel duurder dan de Roomba (en pas niet onder m'n bank).
pi_62701015
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

Zojuist een Roomba 530 besteld voor 285 eurootjes .
Hoop wel dat ie onder m'n bank past (9 komma nogwat centimeter)... En ik word er nog druk mee om de vloer leeg te maken en kabelzooi weg te werken. 'k Heb namelijk de gewoonte om overal rommel te laten slingeren.

Redenen dat ik 'm heb besteld:
- mezelf dwingen op te ruimen
- gadgets zijn leuk
- 't ding kost geen drol
- wie weet werkt 't echt goed
Zoals iemand anders ook al vroeg, kun je laten weten hoe 'ie je bevalt als je hem binnen hebt? Lijkt mij ook wel een goed idee namelijk
pi_62701304
De uit reviews bekende 'slechte' punten van de Roomba:
- ronddraaiende borsteltje wil nog wel 's afbreken (vervangend borsteltje kost 5 euro oid)
- je moet nog steeds het stofopvangbakje zelf legen
- bij aanwezigheid van huisdieren en hippies moet je regelmatig haren uit 't loopwerk (wiel-asjes enzo) verwijderen
- kan af en toe 't oplaad-station niet zelf terugvinden
- wordt (dacht ik) standaard geleverd met ouderwetse NiCad-accu, die na verloop van tijd minder wordt
- niet zo stil (maar 't ding kan natuurlijk zuigen wanneer je niet thuis bent)
- kan vastlopen op snoeren

Het geinige is ook dat er sinds 2002 zo'n 2,5 miljoen exemplaren van verkocht zijn en dat er nu een derde generatie Roomba's is. Het ding is de gimmick-fase dus al wel voorbij. Ook zijn er nogal wat fans die 'm aan 't modden en programmeren zijn, met bluetooth enzo.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:23:37 #24
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62701389
Hoeveel watt vermogen heeft de 530?
pi_62701471
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:23 schreef SjonLok het volgende:

Hoeveel watt vermogen heeft de 530?
Niet heel veel meer dan een forse kruimeldief geloof ik. Voor het grotere vuil gebruikt ie de borstel, het stof wordt opgezogen. In reviews lees ik regelmatig dat men als test eerst de kamer normaal stofzuigt, en dat de Roomba daarna tóch nog een hoop vuil weet te verwijderen. Dus qua schoonmaak-kracht zit 't wel goed genoeg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')