abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:56:08 #176
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53536050
Dank je wel voor voor jullie antwoorden. Jij in het bijzonder Nebelung, omdat blijkt dat zoiets blijkbaar eng kan zijn om over te hebben, zelfs bij een deskundige en zelfverkekerd persoon (zoals jij op mij in ieder geval over lijkt te komen). Ik ben overigens niet eng en al helemaal niet veroordelend hoor. Ik heb juist wel bewondering voor al die langvoedende dames, hoewel ik me realiseer dat het, juist voor dames die lang voeden, over het algemeen in het geheel geen 'offer' is.
Voor mij werd het dat wel een beetje aan het eind. Het gemis van vrijheid voor mij was misschien wel meer een conceptuele gedachte in plaats van het letterlijk in de weg zitten van de gebondenheid aan mijn kind. Mijn zwangerschap kwam onverwacht. Ik heb heel veel dingen in mijn leven moeten omgooien hiervoor. En na die 9 maanden 'dragen' en 10 maanden voeden was daar ineens weer heel sterk die gdachte van: en nu ik weer! Nu weer even Renzell als individu en niet alleen in teken van (op)voeden. Gewoon weer even helemaal mijn 'oude' ik terug, dat wilde ik. Maar ik kan me jouw (Nebelung) twijfels over hoe en of af te bouwen/te stoppen toch wel voorstellen. Het is inmiddels natuurlijk zó'n wezenlijk onderdeel van de relatie van jou en je dochter, dat het bijna belachelijk lijkt om daar in een keer op een soort van kunstmatige manier mee te stoppen.

Oh, shit, was nog niet helemaal klaar, maarJuul wil AANDACHT (dwz; hij rust niet voor hij mij volledige en onvoorwaardelijke aandacht heeft )!!! Argh!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 28-09-2007 09:52:44 ]
pi_53536175
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef YPPY het volgende:
Volgende week komt nutricia tijdens het zwemmen (in de hal van het zwembad) 'voorlichting' geven over kv en bv. Grote grap natuurlijk, maar wat zouden jullie doen, aanleggen op het terras tegenover de stand?
hihi ja en liefst tegelijk me tdie andere 2 langvoedende moeders
pi_53537181
Mooi omschreven Nebelung
Ik weet niet of ik met 15 maanden een langvoedster ben. Het voelt niet zo in ieder geval maar dat komt misschien omdat ik Ronja nog zo babyschtig vindt ten opzichte van sommige dreumesjes hier.
Hoelang we door gaan weet ik niet. Het voelt nog niet oke om te stoppen maar ik ben wel gaandeweg veel meer op mijn eigen initiatief gaan voeden. Althans, ik ben meer gaan weigeren als ik er echt geen zin in heb. Buitenshuis voedt ik in principe niet meer, of de nood moet erg hoog zijn.
Niet zo zeer omdat ik bang ben voor vervelende blikken maar meer omdat ze soms zo ontzettend kan lopen klooien. Loslaten, kletsen, iets van tafel pakken, even in mijn tepel knijpen ...

Ze drinkt nu alleen nog maar rond middernacht, rond een uur of zes, zeven s'ochtends en (te) vaak nog ergens midden in de nacht een keer. En dan zo af en toe een keer een slokje tussendoor maar nu ik er over nadenk is dat toch wel minder geworden.

Het gevoel zoals Renzell het omschrijft herken ik wel een beetje maar tot nu toe voelt het al voldoende om vrede te hebben met het idee dat ik niet altijd zin hoef te hebben in het voeden.

Yppy! Komen ze echt voorlichting geven over borstvoeding?!
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:46:35 #179
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53538310
YPPY! DOEN! DOEN! Aanleggen daar!
Ik vind 1 jaar voeden wel lang (omdat je kennelijk toch vaak een uitzondering bent) maar beschouw mezelf niet als langvoedster.
Ik heb geen idee wanneer te stoppen, ik hoop op een natuurlijke afloop, net zoals bij Cattie.
Voor de vrijheid hoef ik het niet te doen, zoals Nebelung schrijft, kolven is al niet meer nodig hier.

Chacama, geniet van je boterhammen en bedankt voor je meeposten hier!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53539073
Bij langvoedster denk ik eigenlijk ook aan iemand met een kind van een jaar of zes aan de borst...
pi_53546756
Ik heb antwoord van de hogeschool!
quote:
Beste "Iksje",

In de eerste plaats van harte proficiat met de geboorte van jullie kindje.

Ga op woensdagavond en op zaterdagvoormiddag maar gerust even langs bij de onthaalmedewerker van "naam school", zij doen dan wel het ehbo-lokaaltje voor jou open.

Mvg,
Dat zal een pak aangenamer zijn!

Ow ja, en een vraagje: is het normaal dat na een maand het aanhappen nog steeds pijnlijk aanvoelt? Het is alleen bij het aanhappen of als ze wat wild drinkt. En bij aanraking ook wel eigenlijk...
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:32:16 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53547478
Iksje wat een heerlijk antwoord. juicht even met je mee

en nee, het is niet normaal dat je pijn hebt. Bel met de VBN of een andere lactatiedeskundige.

Langvoedster. Ach, ik had het best nog wel langer vol willen houden, maar het was op.... Niet de melk, maar mijn doorzettingsvermogen voor 1x per dag streng op dieet . Misschien een volgende keer
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:23:47 #183
94046 PM-girl
pi_53548699
volgende keer Chacama!

FIjn Iksje! Ik zou inderdaad ook even informeren, wie weet helpt het!
*
pi_53562951
Wat betreft lang voeden en afbouwen, sluit ik mij helemaal aan bij Nebelung. Ik wil graag dat het als vanzelf stopt, zolang Emma er om vraagt zal ze het wel nodig hebben óf vanwege mamahonger óf vanwege de afweer en voedingsstoffen.

Lang voordat ik zwanger was had ik mij al voorgenomen om borstvoeding te geven. In eerste instantie wilde ik 6 maanden 'halen' daarna 'door' tot een jaar en toen zijn we gewoon niet gestopt, ik zag er ook geen reden toe, nu nog niet
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53563705
Hier heb ik dus meer dan 19 maanden gevoed, waarvan één maand gekolfd en ruim 18 maanden live aan de borst. Het was heel vanzelfsprekend voor me om door te gaan. Had eigenlijk nu ook nog wel willen voeden maar door de zwangerschap was de productie laag en kwam Merlijn al veel minder en vond ik het niet fijn meer door de pijn aan de tepels. Hoop dat ik bij de volgende weer zolang mag voeden.

Merlin toont nu ruim 1,5 maand later nog steeds interesse voor de borst. Niet om te willen drinken maar om te voelen en er tegen aan te liggen. Het drinken aan de borst is eigenlijk vervangen door een heel lang knuffel en kroelmoment voor het slapen gaan. Vroeg hem gisteren nog of hij nog weet wat er uitkomt. Hij zei volmondig ja, maar moet wel zeggen dat hij het op alles zegt.
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:10:38 #186
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53564584
Yppy, absoluut aanleggen daar! Als het ff kan idd met die andere moeders ook erbij
En ik ben dan ook nog zo'n 'bitch'.. ik zou zo veel mogelijk kritische vragen stellen en hun 'informatie' weerleggen. Alles tegenspreken wat zij zeggen. Desnoods zou ik foldertjes uitprinten van internet.

(ik weet 't.. klinkt erg 'maffia' maar ik kan gewoon erg slecht tegen de verkeerde informatie of gebrekkige informatie die van kv-fabrikanten afkomt. Insinueren dat na 6 maanden kv beter is, is gewoon niet waar en dat weten ze zelf ook heel erg goed, alleen mogen ze geen reclame maken voor voeding onder 6 maanden en dan maar op deze manier... Ik word altijd erg opstandig van zulke dingen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53566106
Helemaal vergeten dat je hier nu natuurlijk gaat chacama. Je hebt het supergoed gedaan en ik vind juist dat je wel veel doorzettingsvermogen hebt. Je had het ook meteen over kunnen laten gaan, maar je wilde het toch en hield het echt lang vol. Goed hoor!

Ik vind het lastig E.T. Wanneer ik niet oplet, ga ik echt heeeel erg maffia'en. Denk wel dat ik wat kritische dingen ga vragen, maar moet wel oppassen niet te ver door te draven. We gaan maandag misschien ook zwemmen, dan zijn ze er ook. Gaat er iemand mee?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:42:59 #188
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53566594
Wijs je ze er wel even fijntjes op dat volgende week wel WereldBorstvoedingsweek is? En dat hun timing niet zo geweldig is?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:00:43 #189
94046 PM-girl
pi_53567023
ET, ik herken je post helemaal!

YPPY, jammer dat je niet dichterbij gaat zwemmen, anders kwam ik!
*
pi_53567594
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:23 schreef PM-girl het volgende:
volgende keer Chacama!

FIjn Iksje! Ik zou inderdaad ook even informeren, wie weet helpt het!
Ik rammel nu al. Maar heb het manlief nog niet gemeld. Ach, bij Fleur en Maud zit ook bijna 4 jaar. Dus ik heb nog even....
pi_53635017
Chacama, ik heb je nog helemaal niet uitgezwaaid, bij deze dus maar Hopelijk tot ziens bij een derde!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:03:56 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53637212
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef YPPY het volgende:
Volgende week komt nutricia tijdens het zwemmen (in de hal van het zwembad) 'voorlichting' geven over kv en bv. Grote grap natuurlijk, maar wat zouden jullie doen, aanleggen op het terras tegenover de stand?
Is die voorlichting al geweest? Hoe was het? Ben benieuwd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53638400
Kom ik vanochtend zomaar een langvoedende moeder tegen in 'het wild'. Dat overkomt me niet vaak
Variety is the spice of life
pi_53659854
Dat is leuk nebelung. Ze bestaan dus ook in het echt?

Morgen gaan we pas zwemmen, nog even geduld dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:26:20 #195
94046 PM-girl
pi_53662579
Even een verzekerings-vraag: Hoe verhoudt het IBCLC (waarvan een lk toch lid móet zijn) zich tot de NVL? Is het een nederlandse afdeling van of zit het anders?
*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:27:34 #196
94046 PM-girl
pi_53662609
O Nebelung, zie net je bericht pas!
Wat leuk!

Ik las hier pas over het willen wisselen van borst door de tragere tsr. Gisteren heeft Simon wel 25x gewisseld Maar uiteindelijk voldaan en heerlijk geslapen!
*
pi_53662754
Uit mijn hoofd (dus fouten voorbehouden):

IBCLC is een certificering (als dat een woord is). Lactatiekundige International Board Certified Lactation Consultant ben je als je je opleiding tot lk in Leuven (meen ik) of Utrecht hebt gedaan.Na de opleiding heeft de lk het IBCLC-examen gedaan en is dus gecertificeerd. Elke 5 jaar moeten ze zich recertificeren door voldoende certificatiepunten te halen, anders mogen ze de titel lactatiekundige niet (meer) voeren.

Niet alle nederlandse lk IBCLC's zijn lid van de NVL. Dat hoeft namelijk niet.

(wel andersom: je moet wel IBCLC zijn om lid te worden van de NVL).
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:40:20 #198
94046 PM-girl
pi_53662860
Zoiets dacht ik al, dat je dus IBCLC gecertificeerd moest zijn om de titel lk te mogen voeren. VGZ betaalt alleen als de NVL vermeld wordt op de factuur (lidmaatschapsnummer is er wel, maar niet op de factuur).
IBCLC zegt ze niets.
*
pi_53662937
Ja, de meeste verzekeringsmaatschappijen doen 'zaken' met de NVL, vergoeden dus consulten van de lk's van de NVL. Maar die zijn állemaal IBCLC hoor

-------------------
PS:Alleen als je IBCLC bent ben je écht een lactatiekundige. Helaas is de titel niet beschermd (zoals bijvoorbeeld verpleegkundige) en kunnen Mien, Truus en Jannie met een cursusje zich lactatiekundige noemen. Gelukkig is er dan altijd nog IBCLC.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:44:30 #200
94046 PM-girl
pi_53662966
Heb je toevallig ergens een linkje waar zoiets officieel staat? Anders bel ik straks naar VGZ met de mededeling: Nebelung schrijft.....
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')