Mooi omschreven Nebelung
Ik weet niet of ik met 15 maanden een langvoedster ben. Het voelt niet zo in ieder geval maar dat komt misschien omdat ik Ronja nog zo babyschtig vindt ten opzichte van sommige dreumesjes hier.
Hoelang we door gaan weet ik niet. Het voelt nog niet oke om te stoppen maar ik ben wel gaandeweg veel meer op mijn eigen initiatief gaan voeden. Althans, ik ben meer gaan weigeren als ik er echt geen zin in heb. Buitenshuis voedt ik in principe niet meer, of de nood moet erg hoog zijn.
Niet zo zeer omdat ik bang ben voor vervelende blikken maar meer omdat ze soms zo ontzettend kan lopen klooien. Loslaten, kletsen, iets van tafel pakken, even in mijn tepel knijpen
![]()
...
Ze drinkt nu alleen nog maar rond middernacht, rond een uur of zes, zeven s'ochtends en (te) vaak nog ergens midden in de nacht een keer. En dan zo af en toe een keer een slokje tussendoor maar nu ik er over nadenk is dat toch wel minder geworden.
Het gevoel zoals Renzell het omschrijft herken ik wel een beetje maar tot nu toe voelt het al voldoende om vrede te hebben met het idee dat ik niet altijd zin hoef te hebben in het voeden.
Yppy! Komen ze echt voorlichting geven over
borstvoeding?!