abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:26:32 #226
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53799848
Wil Anna melk?
- Nee, dat lust ze niet.
O, drinkt ze nog opvolgmelk dan?
- Nee, lust ze ook niet.
Hoeft ze geen melk dan?
- Uhm... ze krijgt borstvoeding?
Wil ze ook geen andere melk?
-
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:32:24 #227
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53812654
YPPY, vermoeiend is het soms he!
Heb je trouwens nog vragen/opmerkingen gekregen naar aanleiding van je gastcollege?

Vandaag 1 week na de 1e verjaardag, betekent 1 jaar (live) borstvoeding vandaag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53815800
PM Wat goed

Hier heeft Iris echt 0 interesse meer Ik stond met haar onder de douche en zorgde dat haar aandacht op mijn borst gevestigd was. Ze keek er echt naar, zo van: wat wil je dat ik ermee doe
Lijkt wel alsof ze helemaal vergeten is waarvoor ze ze ooit gebruikt heeft
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:08:37 #229
94046 PM-girl
pi_53817196
Gek LadyS he! Zolang je voedt is het voor je kindje en jou zo vanzelfsprekend, dat dat dan ineens weg kan zijn!
*
pi_53817405
PM, gefeliciteerd! Bij sommige mensen, o.a. jij dus, denk ik bij dit soort dingen altijd terug aan de eerste mailtjes op deze lijst. Alle problemen en zorgen lijken nu zo klein terwijl ze toen zo groot waren.

Die Iris! Apart he, zó is het bijna het belangrijkste in het leven van een baby en zó is het bij wijze van spreken niets meer voor ze.
pi_53817444
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef PM-girl het volgende:

Vandaag 1 week na de 1e verjaardag, betekent 1 jaar (live) borstvoeding vandaag!
Gek he, dat je dat voor je het weet een jaar doet!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:19:43 #232
94046 PM-girl
pi_53817448
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:17 schreef owlet het volgende:
PM, gefeliciteerd! Bij sommige mensen, o.a. jij dus, denk ik bij dit soort dingen altijd terug aan de eerste mailtjes op deze lijst. Alle problemen en zorgen lijken nu zo klein terwijl ze toen zo groot waren.
Dat is ook waarom ik wel trots ben. Eigenlijk is het heel natuurlijk, zolang voeden, maar ik heb voor mezelf toch wel wat hobbeltjes overwonnen.
*
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:51:32 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53818086
PM - girl, het is dan wel natuurlijk, maar zeker niet meer vanzelfsprekend om zo lang te voeden.
Je mag zeker trots zijn op jou en je ventje!
Ik hoop dat ik over 8 maanden, net als jij, mijn 1-jarig jubileum kan vieren...

Vandaag is echt een drama-dag qua voeden:
Vanochtend zeker 1 uur bezig geweest omdat meneertje continu afgeleid raakte en druk aan het lachen en spelen was. Maar op het moment dat de borst weg was ging hij protesteren. Dus weer ontbloten, 2 slokjes en weer alles doen behalve drinken. En dat ging maar door...Om 9 uur vond ik het welletjes.
Ik had vanochtend een belangrijke bespreking op het werk, en hoewel ik normaal op dinsdag vrij ben toch gegaan, met kind, schoonmoeder en een klein flesje afgekolfde melk (100cc).
Schoonmoeder was met Devin aan het wandelen en pas om 12 uur(!) wilde hij het flesje.
Om 12:30 aangelegd, maar hij wilde niet drinken. En nu is hij al de hele middag huilerig, maar drinken doet hij parktisch niet. Soms een paar slokjes, maar meer ook niet. De borst biedt hem ook geen troost lijkt het wel, ik weet niet zo goed wat het probleem is! 6 uur was mijn deadline: dan nog niet gedronken dan een flesje proberen. Sorry voor de vaagheid, hij wil niet slapen, niet eten en alleen maar huilen en hangen
Honger? Pijn? Geen idee...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:06:45 #234
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53818472
Okay, hij heeft net gedronken. 3 hele minuten en toen was hij het zat.
En de andere borst weigerde hij ook.
Geen idee wat er met hem is, maar hij is gelukkig gestopt met huilen en is weer vrolijk.
Op dit soort momenten weet ik het allemaal niet meer.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:54:38 #235
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53820649
Hoera, na 'n half slapen heeft meneer heel goed gedronken aan beide borsten!
pi_53820799
Als ik dan goed reken is Devin ongeveer 4 maanden?

Dit soort gedoe he, dat zul je heel vaak horen over kindjes rond de 4 maanden. De wereld wordt interessanter, baby ontwikkelt zich hard, wordt afgeleid door zowat alles.

Wat je misschien kunt doen is in een rustige, halfdonkere kamer gaan voeden. Of iets bij je hebben wat zijn aandacht wel trekt, maar toch dicht bij jou is: een mooie kralenketting bijvoorbeeld.

Maar misschien zit hem momenteel ook wel wat dwars, hangt hij ergens tegenaan.

In elk geval: rond de 4 maanden is dit gedrag dat vaker voorkomt.

LadyS!!!!!!!!! Werk aan de winkel. Kersjes zoon is 4 maanden..... rings a bell?
Variety is the spice of life
pi_53820811
PM-Girl ik heb hetzelfde als Owlet. Ik denk daar dan ook aan terug! En je mag zéker trots zijn. Gefeliciteerd!
pi_53821015
Ja, dat ringt zeker een bell hier
Kersjes, het is een faaaaaaaase. Iris heeft dat ook een hele tijd gehad. Ik werd er echt helemaal doodziek van, maar het werd geleidelijk aan minder. écht!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:19:25 #239
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53821323
Helemaal terecht toch dat je trots bent PM, het is niet bepaald makkelijk gedaan en een jaar is superlang. Zo vaak zie je dat niet.

Die problemen zijn normaal na vier maanden Kersjes. Hebben denk ik alle kindjes hier gehad. Bij Anna heb ik van alles geprobeerd: in het donker voeden, deken over ons heen, totale stilte, gedoe met hydrofiele luiers. Het is een fase.

Kan hij geen last hebben van tandjes dat hij zo huilerig is?

-edit- je hebt al antwoord tussendoor zie ik. Moet ik ook niet tussendoor Anna drinken geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53821383
Hier ook herkenbaar, ook al is 3 maanden en een week nog geen 4 maanden

ALLES is interessanter dan drinken, maar ow we als de bh weer dichtgaat dan is het huis te klein.
's avonds en 's nachts drinkt meneer prima maar overdag is het af en toe hopeloos.
Paar slokken drinken en dan geen zin meer, maar dus na 2 uur weer trek in een paar slokken. Of juist 6 uur tussen 2 voedingen in... D'r is geen peil op te trekken.

En het is maar goed dat ik niet heel preuts ben want anders kwam ik de deur niet meer uit vrees ik. Pepijn laat regelmatig los tijdens het drinken, zodat ik met een blote tepel zit en de melk alle kanten op vliegt.
pi_53821488
Hihi doeken erover heb ik ook al geprobeerd, maar dat levert vooral heeeeel lachwekkende situaties op .
Mama die volledig met zo'n doek in de knoop zit. Pepijn die denkt he dat is leuk, dat kan ik vastpakken en in mijn mond stoppen, veel leuker als zo'n tepel. Om dan na een paar seconde erachter te komen dat er uit de doek geen melk komt. Dus kwaad worden en een ander stukje doek proberen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:54:41 #242
94046 PM-girl
pi_53822171
P_iglet, ben je eigenlijk nog naar de bv-dag geweest?
*
pi_53822441
nee helaas niet. ik zag de reis naar utrecht met pepijn in het openbaar vervoer toch niet zitten. Het was ook niet vlak bij het station enzo. En ik ken niemand en dan ben ik echt een watje . Ja ja slap excuus ik weet het
En mijn werk had die dag ook een feestdag, dus ben daar heen geweest met Pepijn.
Dat was overigens ook erg gezellig.

En daar weer ontzettend leuk borstvoeding zitten geven met een meisje van 10 op schoot erbij

De volgende keer wil ik echt hoor naar zo'n bv dag, lijkt me hartstikke interessant, maar hoop dan echt af te kunnen spreken met iemand. Dan heb ik ook geen excuus om niet te gaan.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:11:33 #244
94046 PM-girl
pi_53822515
Ik snap het wel, zo zou het bij mij ook kunnen gaan. Wie weet, de volgende keer wel! Kan Yppy zich meteen inschrijven als gastspreker
*
pi_53823271
Renzell om nog terug te komen op jouw vragen over waarom zo lang te voeden.

Ik heb me altijd afgevraagd of het bij mij verslavend werkte ofzo. Ik kon het namelijk niet zomaar afbouwen en stoppen. Beide keren is het gestopt omdat de productie terug nam vanwege zwangerschap.

Ik heb heel lang gehad dat ik toch echt wel een keertje mijn lichaam terug wilde of gewoon ordinair eens dronken worden of stappen met vriendinnen. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen met de bv. Dat kun je maar 1 keer stoppen en dan is het ook over. Dat bleef constant maar in mijn achterhoofd spelen. En ja Chantel was heel makkelijk te troosten en of in slaap te krijgen met bv.

Inmiddels ben ik al minstens 4.5 jaar zwanger of bezig met bv, dus het gemis raakt toch wel wat op de achtergrond. Of ik dit keer weer zolang zou voeden, weet ik niet. Al weet ik in mijn achterhoofd wel dat het er waarschijnlijk wel op uit zal draaien. Ik wil ook dit kindje minstens 1 jaar voeden zodat het minstens hetzelfde krijgt als Joshua en Chantel.
pi_53824153
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef p_iglet het volgende:
Hihi doeken erover heb ik ook al geprobeerd, maar dat levert vooral heeeeel lachwekkende situaties op .
Mama die volledig met zo'n doek in de knoop zit. Pepijn die denkt he dat is leuk, dat kan ik vastpakken en in mijn mond stoppen, veel leuker als zo'n tepel. Om dan na een paar seconde erachter te komen dat er uit de doek geen melk komt. Dus kwaad worden en een ander stukje doek proberen

ik kan het zo voor me zien, even kijken of een ander stukje doek wel melk geeft haha!

en PM-girl, gefeliciteerd met je éénjarig jubileum! Ik las toen nog niet mee maar blijkbaar ging het niet altijd vlot...mooi hoe dat dan overwonnen is en je toch al een heel jaar zelf voedt!

Enneh... ik heb echt steun nodig... "niemand" in mijn omgeving steunt me om BV te geven, ofwel zijn het oudere vrouwen die ofwel FV gaven ofwel nooit bij hun manier van voeden hebben stilgestaan, ofwel zijn het moeders die na een goede maand (of vroeger) de handdoek in de ring hebben gegooid. Één vriendin heeft een jaar gevoed, maar haar zie ik nauwelijks.
Mijn omgeving accepteert wel dat ik BV geef, ze zijn ook niet anti of zo, maar toch zijn er opmerkingen die verkeerd vallen... zoals mijn schoonmoeder.
Toen ik zei dat we naar de KA gingen omdat Liande zo vaak melk teruggeeft en de laatste week krijst na haar eten (is na 2 min en rechtop houden over, maar ik vind het toch maar raar), zei ze iets als ja, als het aan je melk ligt, dan is't rap opgelost hè.
Ze heeft zelf wel 2x de borst gegeven, maar heel kort. De ene keer is ze gestopt omwille van antibiotica bij een baarmoeder(of was het toch borst?)ontsteking, de tweede keer omwille van reflux en koemelkallergie.
Mijn vriend oppert soms ook om FV te geven 's nachts, of als ik het wat moeilijk heb of als ik te vaak (nu ja, vaak) zeg dat mijn borsten onaangenaam voelen.
Toch wil ik dolgraag de BV laten lukken, ik heb altijd in mijn hoofd gehad pas af te bouwen rond haar 8m (dan ga ik weer voltijds werken, vanaf 4m halftijds).

De lactatiekundige heb ik nog niet gebeld, blijft toch een drempel voor mij (niet financieel ofzo, gewoon een beetje het gevoel zoals Davinia zegt, er zijn dagen dat het minder pijnlijk is en je denkt, ach waarom, het betert alweer).

En verder heb ik zaterdag dus gekolfd in het EHBO-lokaaltje, een hele verademing, en ik mag ook de koelkast gebruiken tot na de les. (koelt toch wat beter dan koelelementen)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:12:42 #247
94046 PM-girl
pi_53824295
Iksje, wat rottig zeg! Ik herken het wel en nu, na 1 jaar, heeft mijn onzekerheid daarover zich laten wegschuiven door immuniteit en soms wat recalcitrantie
Juist daarom zou het denk ik toch zinvol zijn de lk te benaderen. Ik merkte zelf dat ik er nogal eens mee schermde, als ik me onzeker voelde door reacties. Wat de lk gezegd had, werd toch meer voor waar aangenomen.

Fijn dat je nu een goed kolflokaal hebt!
*
pi_53824376
Iksje, ook voor jou dezelfde vraag. Herken je hier iets in:

- onrustig drinken, verslikken, loslaten, huilen (de baby kan de stroom melk niet verwerken, wordt benauwd, laat los, of verslikt zich en hoest en proest)
- lekkende borsten bij moeder (voortdurend)
- groenige ontlasting met witte stukjes (onverteerde melkresten)
- de baby groeit meer dan 300 gram per week

Zo ja...Wat je kan doen:

- om meer evenwicht te krijgen in vraag en aanbod kan je 1 borst per voeding geven en dan de baby zo lang laten drinken als het wil.
- je kan dezelfde borst een paar geven, zodat de baby goed kan toekomen aan de wat vettere melk. (de andere borst niet te vol laten worden)
- op verzoek voeden, niet langer dan 3 uur ertussen laten
- in geval van een heftige toeschietreflex: ergste spanning van de borst kolven/melk laten wegvloeien alvorens weer aan te leggen/ pauze nemen, laten boeren
- je kan een andere voedingshouding proberen
- je kan eenmalig de borsten 1 keer helemaal ‘leeg’kolven

Let ook op dat je borsten niet te vol zijn, dan is aanhappen moeilijk.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:20:01 #249
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53824483
Het college was erg makkelijk PM. Ze waren het met me eens, of zo deden ze wel iig. Ze moeten wel natuurlijk. Het was wel grappig om over Kleintjes te vertellen en het feit dat ze aardbei in hapjes voor de kleinsten hebben zitten.

Iksje, ik had hier ook weinig steun. Gelukkig wel 1 vriendin die 9 maanden bv heeft gegeven, zij is onder druk van haar omgeving gestopt. Ik voelde me juist extra koppig om door te zetten en luisterde steeds minder naar bezwaren. Dit topic heeft me overigens wel veel steun gegeven, ook als het moeilijk ging. Jij weet zelf wat het beste is voor je kind.
Je kunt anders ook eerst een vrijwilliger bellen, misschien dat die stap kleiner is?
*OUD heilige*
pi_53824885
Iksje wat vervelend dat je in je omgeving zo weinig steun hebt!
Als je echt last hebt van "zeurende" en bemoeiende opmerkingen uit je omgeving wil een aantal assertieve opmerkingen instuderen ook wel helpen.

"ik gebruik gewoon wat de natuur perfect gemaakt heeft, ga geen namaak gebruiken als het echte prima werkt"
"een kalfje drinkt toch ook geen geitenmelk, daarom Liande geen kunstmelk"

en zeker die vrijwilliger of lactatiekundige bellen als je hulp nodig hebt!!

Hier weer iemand die morgen (heb tentamen op andere locatie) verwachte dat ik wel op een invaliden toilet ging kolven... Nou dacht het niet...
De opmerking, u smeert uw brood toch ook niet op het toilet doet nog steeds wonderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')