quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef p_iglet het volgende:Hihi doeken erover heb ik ook al geprobeerd, maar dat levert vooral heeeeel lachwekkende situaties op
![]()
.
Mama die volledig met zo'n doek in de knoop zit. Pepijn die denkt he dat is leuk, dat kan ik vastpakken en in mijn mond stoppen, veel leuker als zo'n tepel. Om dan na een paar seconde erachter te komen dat er uit de doek geen melk komt. Dus kwaad worden en een ander stukje doek proberen
![]()
ik kan het zo voor me zien, even kijken of een ander stukje doek wel melk geeft haha!
en
PM-girl, gefeliciteerd met je éénjarig jubileum! Ik las toen nog niet mee maar blijkbaar ging het niet altijd vlot...mooi hoe dat dan overwonnen is en je toch al een heel jaar zelf voedt!
Enneh... ik heb echt steun nodig... "niemand" in mijn omgeving steunt me om BV te geven, ofwel zijn het oudere vrouwen die ofwel FV gaven ofwel nooit bij hun manier van voeden hebben stilgestaan, ofwel zijn het moeders die na een goede maand (of vroeger) de handdoek in de ring hebben gegooid. Één vriendin heeft een jaar gevoed, maar haar zie ik nauwelijks.
Mijn omgeving accepteert wel dat ik BV geef, ze zijn ook niet anti of zo, maar toch zijn er opmerkingen die verkeerd vallen... zoals mijn schoonmoeder.
Toen ik zei dat we naar de KA gingen omdat Liande zo vaak melk teruggeeft en de laatste week krijst na haar eten (is na 2 min en rechtop houden over, maar ik vind het toch maar raar), zei ze iets als ja, als het aan je melk ligt, dan is't rap opgelost hè.
Ze heeft zelf wel 2x de borst gegeven, maar heel kort. De ene keer is ze gestopt omwille van antibiotica bij een baarmoeder(of was het toch borst?)ontsteking, de tweede keer omwille van reflux en koemelkallergie.
Mijn vriend oppert soms ook om FV te geven 's nachts, of als ik het wat moeilijk heb of als ik te vaak (nu ja, vaak) zeg dat mijn borsten onaangenaam voelen.
Toch wil ik dolgraag de BV laten lukken, ik heb altijd in mijn hoofd gehad pas af te bouwen rond haar 8m (dan ga ik weer voltijds werken, vanaf 4m halftijds).
De lactatiekundige heb ik nog niet gebeld, blijft toch een drempel voor mij (niet financieel ofzo, gewoon een beetje het gevoel zoals Davinia zegt, er zijn dagen dat het minder pijnlijk is en je denkt, ach waarom, het betert alweer).
En verder heb ik zaterdag dus gekolfd in het EHBO-lokaaltje, een hele verademing, en ik mag ook de koelkast gebruiken tot na de les. (koelt toch wat beter dan koelelementen)