Je bedoelt moedwillig? Dat lijkt me sterk. Wel is het zo dat wanneer je een beenmergtransplantatie ondergaan hebt je bloedgroep kan veranderen of zelfs hybride kan worden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens er is nu volgens mij ook een manier om de bloedgroep te veranderen ( niet in het lichaam) oid???
Ik bedoel dat ze gewoon bij de bloedbank ofzo bloed dat eerder is afgestaan kunnen veranderen,ookal is het geen O- ofquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bedoelt moedwillig? Dat lijkt me sterk. Wel is het zo dat wanneer je een beenmergtransplantatie ondergaan hebt je bloedgroep kan veranderen of zelfs hybride kan worden.
O- kan iedereen krijgen (Het bevat geen anti-stoffen). Heb er eigenlijk nooit van gehoord dat dat kan. Zou best kunnen dat het wel mogelijk is, maar dat het qua kosten/efficiency niet opweegt tegen "gewoon" het goede bloed geven..quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze gewoon bij de bloedbank ofzo bloed dat eerder is afgestaan kunnen veranderen,ookal is het geen O- of(1 van de 2 weet niet welke iedereen kon krijgen)
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:08 schreef zoalshetis het volgende:
hoe zit het eigenlijk met het onderzoek naar mensen en hun bloedgroepen? je leest daar bijna niks over, alsof we allemaal hetzelfde zijn...
1. waarom heeft de mens verschillende bloedgroepen?
Genetische variatie
2. is er wel eens onderzoek gedaan naar de sterftecijfers van verschillende bloedgroepen? welke bloedgroep gaat statistich het eerst dood? en welke leeft het langst.
Daar is geen onderzoek naar gedaan, omdat er toch niets uitkomt. Als er toch iets significants uit mocht komen zal het wel het gevolg zijn van een confounder. Dit zou hetzelfde zijn om te onderzoeken of mensen met sluik haar langer leven dan mensen met krulletjes.
3. is intelligentie ook af te lezen aan de bloedgroep?
Nee
4. welke bekende personen hebben welke bloedgroep? hoe zit dat verhoudingsgewijs?
Ik denk dat ongeveer 40% van bekende personen bloedgroep 0+ heeft en ongeveer 35% bloedgroep A+.
ik denk dat veel mensen onderschatten dat verschillende bloedgroepen misschien ook verschillende mensen zijn. misschien hebben we daardoor zelfs wel een andere dna-structuur.
Bloedgroep heeft totaal geen invloed op de ontwikkeling van de mens. We hebben geen andere DNA-structuur omdat we verschillende bloedgroepen hebben, we hebben juist verschillende bloedgroepen omdat we een andere DNA-structuur hebben. Bloedgroep is niets anders dan het aan- of afwezig zijn van bepaalde membraanmoleculen op de erytrocyten.
bloed, de olie van ons leven.
wat ben jij zeker? hoe komt dat? en welke wetenschap heb je daarvoor tot je genomen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |