abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:51:14 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53103446
Een opvallend stukje wat aantoont dat het niet alleen Wilders is die bepaalde uitspraken doet maar ook een PvdA-er als Marcouch
quote:
Weinig verschil tussen Wilders en Marcouch

Enkele citaten uit een interview dat ik onlangs las:

• ‘Marokkanen moeten zich trotse Nederlanders gaan voelen’.
  • ‘Een paar toverwoorden: grenzen stellen, duidelijkheid geven, consequent zijn, dus bijvoorbeeld strafbare feiten niet tolereren of gedogen maar meteen en flink straffen’. (Gelieve dit citaat te sturen naar het Brabantse politiekorps dat weigerde in te grijpen bij de voetbalwedstrijd Nederland-Marokko)
  • ‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde'.
  • ‘Onderhuids leeft er een intens wij-zij-gevoel onder veel Marokkanen’.
  • ‘Als je die Marokkanen vraagt of ze met vakantie naar Marokko gaan, dan antwoorden ze: we gaan niet op vakántie naar Marokko, nee, we gaan naar huís’.
  • ‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederland houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.
  • ‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.
  • ‘Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken één grote verleiding is’.
  • ‘Er worden in Nederland te veel zoete discussies gehouden’.

Drie keer raden wie er aan het woord is!

Wilders, zegt u? Uh, nee. Verdonk? Ook niet. Mark Rutte in een wel heel stoere bui? Nee hoor, het is Ahmed Marcouch, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, die een stevige aanpak van Marokkaanse probleemjongens én hun ouders bepleit in HP/De Tijd.

Knieschot
    Ironisch is het dat Marcouch Wilders onlangs nog op één lijn stelde met radicale islamitische elementen. Dat was bij de presentatie van een rapport over radicalisering door minister Guusje ter Horst. Dat vond ik niet terecht. Wilders roept in de regel niet op tot geweld, een enkel pleidooi voor een knieschot daargelaten. Ook pakt hij fysieke tegenstanders niet fysiek aan, maar blijft het bij verbale berispingen.

Welbeschouwd zouden alle bovenstaande uitlatingen van Marcouch, van Wilders kunnen zijn, misschien met uitzondering van de eerste. Want als Marokkanen zich trotse Nederlanders moeten gaan voelen, is de logische consequentie dat zij dan in principe ook deel zouden moeten kunnen nemen aan het landsbestuur en dat wil Geert principieel niet.

Overigens heb ik Wilders in een interview voor Playboy eens op de man af gevraagd hoe hij het zou vinden als zijn zoon of dochter met een Marokkaanse partner thuis zou komen. Hij vond dat geen probleem, zei hij. Ik weet niet of ik hem hierin moet geloven, maar iemands gedachten kun je nu eenmaal niet lezen.

Rauwe hoofddoekjes
    Ligt een huwelijk tussen eventuele nazaten van Wilders en Marcouch werkelijk in het verschiet? Zou Wilders de bovenstaande uitspraken gedaan kunnen hebben? Er zijn natuurlijk uitspraken van Wilders die Marcouch op zijn beurt niét gedaan zou kunnen hebben. Over het verbieden dan wel verscheuren van de koran, over de gastronomische kwaliteit van rauwe hoofddoekjes, etc. Dit zijn dan wat mij betreft ook niet de meest wijze uitspraken van Wilders.

Waar het mij om gaat, is het volgende. Sommige punten van Wilders zijn zo gek nog niet. Nu een deel van de uitspraken van Marcouch zo uit de koker van Wilders zou kunnen komen, zouden PvdA-ers dat moeten beamen. Kom maar op!
  • Bron

Hier blijkt dus maar weer eens dat de politiek en de media bepaalde mensen graag in een verkeerd dag ligt zet en dat de uitspraken van andere "gewoon geaccepteerd" worden zonder dat daar aan veel ruchtbaarheid wordt geven.

Iets wat naar mijn mening een zeer slechte zaak is. als je de ene persoon veroordeelt en afbrandt dan moet je dat ook bij de andere doen ondanks dat hij lid is van een linkse partij
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53103660
    ???

Volgens mij gaat Wilders wel ietsje verder dan "regels handhaven tegen Marokkaanse jongeren".

Wilders wil met scherp schieten tijdens voetbalrellen. Wilders wil een boek verbieden. Wilders wil geen nieuwe gebedshuizen voor moslims, ook al is er geen aanwijzing dat er dreigementen gepreekt worden richting de samenleving. Van Wilders mag je geeneens jezelf vóórstellen dat we in een joods-christelijk-islamitische cultuur komen te leven over 500 jaar. Van Wilders mag je geeneens leerlingen lésgeven over de islam.
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:06:19 #3
    45511 TimmyAsd
    Raise your hands motherfuckers
    pi_53103701
    Wilders gaat wel ff een paar kilometer verder, te ver. Dit is echt geen vergelijking

Wilders gaat ook op de islam, komt met belachelijke voorstellen als de Koran verbieden en gooit voor het gemak hele bevolkingsgroepen op 1 hoop en stamt erop.

Marcouch zoekt daadwerkelijk oplossingen en gaat individueel te werk. Veel beter en daarom ben ik blij dat hij MIJN stadsdeelvoorzitter is Wilders mag rotten waar hij ook terecht komt.
    pi_53103846
    Wat een flut artikel weer zeg.. Echt weer een vergeljiking van lik me reet..

-mod edit- offtopic.

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 11-09-2007 21:12:43 ]
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_53103865
    In de citaten wordt enkel gerept over de problemen die er bestaan. Iedereen onderkent die problemen, geen wonder dat Marcouch en Wilders daarin elkaar zouden kunnen vinden. Het verschil zit hem juist in de aanpak. Wilders denkt de problemen op te kunnen lossen door zelf radicaal te worden. Dat staat óók in het artikel: 'Ironisch is het dat Marcouch Wilders onlangs nog op één lijn stelde met radicale islamitische elementen.' Wilders denkt radicalisme met radicalisme te kunnen bestrijden.
    Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:44:27 #6
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_53104650
    -mod edit- ontopic graag.

[ Bericht 95% gewijzigd door sigme op 11-09-2007 21:11:58 ]
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_53105176
    Ja, de column viel mij ook al op. Die knakker maakte een tijdje geleden ook al de vergelijking tussen Aboutaleb en Albayrak versus Jami. Hun taalgebruik zou ook hetzelfde zijn. Deze column gaat hij zelfs nog een stap verder. Hij kan blijkbaar niet echt onderscheid maken tussen kritiek leveren en generalisatie/radicale standpunten.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_53106935
    ja alleen hoor je die marcouch niet constant te zeiken over de islam ...
    Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
      woensdag 12 september 2007 @ 14:25:11 #9
    191256 Nakur_de_Islani
    De wereld is gek en ik ook
    pi_53121282
    Let vooral op een onderscheid tussen Marokanen en Islam. Waar Wilders de Islam als een geheel ziet ziet Marouch het daadwerkelijk probleem. En benoemt het echte probleem en het allerbelanrijkste: Hij draagt oplossingen aan. Daar waar Wilders alles wat met Islam te maken heeft ziet als loslopend wilt en op geschoten mag worden.

Met andere woorden: Wilder is een prutster die niet eens weet hoe de rest van Nederland draait.
    "Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
      zaterdag 22 september 2007 @ 16:20:47 #10
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53382779
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
    Martijn, als je Elsevier zo citeert, citeer je een opiniestuk. Het idee daarvan is dat je de naam van de opiniemaker erbij zet.
    quote:
    Enkele citaten uit een interview dat ik onlangs las:

# ‘Marokkanen moeten zich trotse Nederlanders gaan voelen’.
    # ‘Een paar toverwoorden: grenzen stellen, duidelijkheid geven, consequent zijn, dus bijvoorbeeld strafbare feiten niet tolereren of gedogen maar meteen en flink straffen’. (Gelieve dit citaat te sturen naar het Brabantse politiekorps dat weigerde in te grijpen bij de voetbalwedstrijd Nederland-Marokko)
    # ‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde'.
    # ‘Onderhuids leeft er een intens wij-zij-gevoel onder veel Marokkanen’.
    # ‘Als je die Marokkanen vraagt of ze met vakantie naar Marokko gaan, dan antwoorden ze: we gaan niet op vakántie naar Marokko, nee, we gaan naar huís’.
    # ‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederland houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.
    # ‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.
    # ‘Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken één grote verleiding is’.
    # ‘Er worden in Nederland te veel zoete discussies gehouden’.

Drie keer raden wie er aan het woord is!

Wilders, zegt u? Uh, nee. Verdonk? Ook niet. Mark Rutte in een wel heel stoere bui?
    Wilders, Verdonk en Rutte praten niet met Marokkaanse vaders. Ze zouden eens daadwerkelijk in contact komen met dat tuig, zeg

En dat is nou krekt het verschil: Marcouch weet waar hij het over heeft.
      zaterdag 22 september 2007 @ 16:26:16 #11
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_53382889
    quote:
    Mark Rutte in een wel heel stoere bui?
    Pugna Pro Patria
    pi_53382978
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Martijn, als je Elsevier zo citeert, citeer je een opiniestuk. Het idee daarvan is dat je de naam van de opiniemaker erbij zet.
    het zijn citaten dus dat valt wel mee..
    quote:
    Wilders, Verdonk en Rutte praten niet met Marokkaanse vaders.
    zeggen = / = praten
    quote:
    En dat is nou krekt het verschil: Marcouch weet waar hij het over heeft.
    kom nu toch, het hele buurtvader gedoe word in stand gehouden door elkaar na te praten maar niemand die kan bewijzen dat het echt werkt..
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_53383208
    Maar zeg eens, wat heeft die Marcouch nu bereikt als stadsdeelvoorzitter, behalve voortdurend uitgenodigd worden voor Nova?
    Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
      zaterdag 22 september 2007 @ 16:44:07 #14
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53383241
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 16:31 schreef Napalm het volgende:

[..]

het zijn citaten dus dat valt wel mee..
    [..]
    Bij een column zet je een auteur, punt.
    quote:
    zeggen = / = praten
    [..]

kom nu toch, het hele buurtvader gedoe word in stand gehouden door elkaar na te praten maar niemand die kan bewijzen dat het echt werkt..
    Dat zei ik helemaal niet over Marcouch. Ik zei alleen dat hij wist waar hij het over had.
    pi_53383655
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 14:25 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
    Let vooral op een onderscheid tussen Marokanen en Islam. Waar Wilders de Islam als een geheel ziet ziet Marouch het daadwerkelijk probleem. En benoemt het echte probleem en het allerbelanrijkste: Hij draagt oplossingen aan. Daar waar Wilders alles wat met Islam te maken heeft ziet als loslopend wilt en op geschoten mag worden.

Met andere woorden: Wilder is een prutster die niet eens weet hoe de rest van Nederland draait.
    Misschien zie ik het over het hoofd maar welke oplossingen draagt Marouch aan?
      zaterdag 22 september 2007 @ 17:31:51 #16
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_53384337
    Marcouch.
    quote:
    Een echte bruggenbouwer, de Aboutaleb van de straat

Willem Beusekamp

De kans is groot dat stadsdeel Amsterdam-Slotervaart een voorzitter van Marokkaanse afkomst krijgt. Voormalig politieman Ahmed Marcouch heeft gezag, kent iedereen en iedereen kent hem.

Zijn aanwijzingen verraden de hand van de meester. Als Ahmed Marcouch een stoet van verongelijkte Marokkaanse jongeren voor een protest tegen het verongelukken van een tasjesdief een Amsterdamse moskee binnenleidt, staat daar een geroutineerde politieman. Nog steeds een strenge, maar rechtvaardige diender. Niets ontgaat hem. Soms een grapje, maar verder geen gezeur, en doorlopen.

Marcouch, uit te spreken als Markoesj, was tien jaar lang tot 2002 politieagent. Op het bureau Balistraat in Amsterdam-Oost, in een van de lastigste wijken van de hoofdstad, gold hij als een supercop. Die agent is hij gebleven. Eens een diender altijd een diender, beaamt een van zijn vroegere chefs.

Vandaag kan Marcouch burgemeester worden van het stadsdeel Slotervaart in Amsterdam-West, geboorteplaats van Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. In januari hingen er ‘Franse toestanden’ in de lucht nadat een Marokkaanse tiener op de vlucht voor de politie met zijn scooter dodelijk verongelukte tegen een lantaarnpaal. De meerderheid van de 45 duizend inwoners bestaat uit migranten, van wie de meesten met Marokkaanse achtergrond.

‘Who the f... is Marcouch’, was tot voor kort dikwijls te horen zodra die onbekende Marokkaan met dat stoppelbaardje weer eens op het toneel verscheen. Direct na de moord op Van Gogh leek hij dezelfde dag op meerdere plekken tegelijk aanwezig. Persoonlijk wist hij op verscheidene locaties de verhitte gemoederen tot bedaren te brengen.

Overal waar problemen zijn met Marokkaanse jongeren duikt Marcouch op. Nog steeds en meestal op verzoek van andere probleemwijken. Inmiddels kent heel Amsterdam hem en staat hij te boek als ‘bruggenbouwer’, een soort Ahmed Aboutaleb, maar dan meer van de straat. En net als de wereldberoemde Marokkaanse wethouder van Amsterdam praat Marcouch als een gieter: veel welzijnsjargon, onnavolgbare beeldspraak en van enthousiasme niet te stuiten, afgelopen zaterdag nog voor de landelijke migrantenomroep.

Ook buiten Amsterdam geniet hij bekendheid. De Marokkaanse schrijver en columnist Mohammed Benzakour: ‘Marcouch is een hardwerkende, deugdzame kerel. Elke keer als ik hem zie, denk ik: och arme, zo jong en al zo kaal. Met een gezonde haardos als de mijne zou hij flink wat meer stemmen trekken. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Hij spreekt bijna accentloos Nederlands, dat scheelt. Een zware taak rust op zijn schouders. Moslim in een moslimvijandige omgeving. Een politieachtergrond is ook niet de meest ideale start van een progressieve politieke loopbaan. Ben benieuwd wat hij ervan maakt.’

Medio jaren negentig haalde brigadier Marcouch (± 36) de landelijke pers met een golf van arrestaties onder Marokkaanse jongens in Amsterdam-Oost. De knapen ontkenden steevast tegenover de politie iedere betrokkenheid bij het stelen van weer een handtasje of een autokraak. Ze gingen voor de bijl toen agent Marcouch op straat verscheen. ‘Je moet hun cultuur kennen. Het regende ineens bekentenissen. Ik heb heel veel boeven gevangen’, herinnert zich Marcouch, nog steeds met trots. ‘Het referentiekader van de politie was en is een opstakel. De culturele emotionele barrière is lastig te doorbreken. De verdachte kan zich verstoppen.’

Zijn voormalige chef, inspecteur Cor Wals, plaatsvervangend wijkteamchef Balistraat, bevestigt dat Marcouch ‘het ontzettend goed deed’ bij de politie. ‘In oktober 1994 kwam Ahmed met zes andere Marokkaanse collega’s naar de Balistraat. Je mag zeggen dat wij het contact met de Marokkaanse jeugd totaal hadden verloren. Er moest iets gebeuren. Ahmed beschikte over een gigantisch netwerk en leerde ons hoe we met die knapen moesten omgaan. Sommigen in de buurt wensten alleen met hem te praten. Je kon altijd een beroep op hem doen, zodat de zaak niet uit de hand liep. Ook binnen ons bedrijf was hij zeer actief. Oprichter en voorzitter van het Marokkaanse netwerk en heel ambitieus, een welbespraakte en zeer intelligente vent. ’s Avonds volgde hij een hbo-opleiding. Hij hield ook nog spreekuur op een lokale radiozender. Razend populair.’

De ex-politieman is sinds enkele maanden politicus en lijsttrekker van de PvdA, de grootste partij in Slotervaart. Als de PvdA vandaag de grootste blijft, is hij in Nederland de eerste Marokkaanse burgemeester, ook wel stadsdeelvoorzitter genoemd.

Of de gelovige moslim Marcouch het redt, hangt niet alleen af van het succes van de lokale VVD, sinds vier jaar in Slotervaart niet in aantal stemmen, maar wel in zetels even groot als de PvdA en geleid door een populaire Surinaamse. Het zal ook afhangen van het stemgedrag van zijn Marokkaanse achterban in Slotervaart. Juist een geloofsgenoot die hij bijzonder bewondert (‘hadden we er daar maar meer van’, zegt Marcouch) heeft op de valreep een negatief stemadvies afgegeven: de Libanese Belg Dyab Abou Jahjah, leider van de Arabische Europese Liga, kwam afgelopen vrijdag naar Rotterdam om alle moslims in Amsterdam en Rotterdam op te roepen niet PvdA maar SP te stemmen.

Uitgerekend de SP, de partij die Marcouch ook nog even heeft overwogen als ideale politieke omgeving. Fatima Elatik, PvdA-wethouder in het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg, adviseerde hem niet met de straf georganiseerde actiepartij in zee te gaan. Elatik: ‘Ik zei tegen hem: ‘‘De SP? Wat moet jij bij de SP, man?’. Doe normaal! Dat wordt lullen, lullen, lullen en dan mag je meestemmen. Als je dan in de politiek iets voor de Marokkaanse minderheid wil bereiken, ga dan naar de PvdA.’

Hetgeen volgens Elatik niet wil zeggen dat Marcouch de Marokkaanse burgers zal voortrekken. ‘Oh nee, ik heb hem die moslims zien aanpakken, dat wil je niet weten. Hij is eerlijk, direct en geen meeloper.’

Marcouch kreeg met Elatik te maken nadat hij teleurgesteld het politiekorps had verlaten. Hij had gesolliciteerd naar de functie van politiewoordvoerder, opvolger van de destijds door zijn optreden bij talloze tv-spelletjes veel besproken Klaas Wilting. Hij kreeg de baan niet, omdat het korps nog niet toe was aan een Marokkaan op die post. Hij kreeg de afwijzing inclusief afweging zwart op wit thuis bezorgd. Marcouch kan er nog steeds met licht onderkoeld onbegrip over praten.

Hij leek terug bij af en zal onwillekeurig hebben teruggedacht aan zijn jeugd die, zoals bij zoveel Marokkanen van zijn generatie, alles behalve eenvoudig was. Ahmed Marcouch dacht elf jaar oud te zijn toen hij in 1979 in het kader van de gezinshereniging met zijn zusjes en stiefmoeder naar Nederland kwam. Zijn moeder was acht jaar eerder overleden. In totaal telde het gezin vijftien kinderen. Ahmed kon lezen noch schrijven. Twee jaar Montessori-onderwijs en ondertussen baantjes proberen te vinden. Het lukte niet, omdat hij er wel erg jong uitzag voor zijn leeftijd. Naspeuringen leerden dat hij niet in 1966, maar in 1969 was geboren. ‘Voor een krantenwijkje maakte dat veel uit, of je twaalf of vijftien bent. Uiteindelijk mocht ik de Volkskrant bezorgen, heb ik heel lang gedaan.’

Of zijn nieuwe geboortedatum 2mei 1969 is, zoals zijn paspoort vermeldt, is volgens hem ook niet helemaal zeker. ‘Op het platteland in Marokko werd het niet zo nauwkeurig bijgehouden. Men deed maar wat.’

Lagere technische opleiding, vroeg zelfstandig wonen, avondstudie, in de verpleging, hbo: een ijzeren wil stuwde Ahmed Marcouch omhoog tot een model-Marokkaanse Nederlander. Zijn huwelijk hield geen stand. Dat komt mede, vermoedt Fatima Elatik, doordat Ahmed zich in geen enkele keurslijf laat persen. ‘Hij wil altijd uitbreken.’

Zijn omgeving verbaasde het des te meer dat de gescheiden Marcouch enkele jaren geleden ineens bestuurslid en woordvoerder was van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken, een gezelschap van religieuze scherpslijpers. ‘Ben je gek geworden of zo?’, vroeg Elatik hem.

Marcouch zelf, inmiddels weer bestuurslid af, reageert nog steeds koeltjes: ‘Het bekende vooroordeel. Die koepelorganisatie is helemaal niet zo conservatief. Men voelt daar goed aan dat de tijden zijn veranderd, dat de Marokkaanse gemeenschap ook de hand in eigen boezem moet steken en zich niet langer in de slachtofferrol kan verstoppen.’

Marcouch werd na zijn politie-carrière ambtenaar in stadsdeel Zeeburg, verantwoordelijk voor jeugd en veiligheid. Met Fatima Elatik als zijn politieke baas. Drie jaar lang. Het wekte in zijn directe omgeving verbazing dat de ambtenaar van Zeeburg, vooral na de moord op Van Gogh, zelden of nooit aan zijn bureau zat, maar door de hele stad zwierf als brandblusser, en plotseling tevens opereerde als gesubsidieerde moskee-woordvoerder.

Elatik: ‘Ik hoefde hem hier niet te zien. Als hij maar op straat was. Men heeft geen idee hoe deëscalerend hij heeft gewerkt. Hoe veel Amsterdam aan hem heeft te danken.’

Bron: De Volkskrant
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_53384744
    wilders gaat helemaal niet tever, de landen waar dit soort mensen vandaan komen is alles veel harder. En met het softe gedoel dat we hier hebben kunnen ze gewoon niet normaal omgaan dus moeten wij onze regels aanpassen.
      zaterdag 22 september 2007 @ 18:00:18 #18
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53385032
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 17:48 schreef Gargoylesla het volgende:
    wilders gaat helemaal niet tever, de landen waar dit soort mensen vandaan komen is alles veel harder. En met het softe gedoel dat we hier hebben kunnen ze gewoon niet normaal omgaan dus moeten wij onze regels aanpassen.
    Je krijgt de prijs voor de meest simplistische redenering van de week.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')