Onderzoek dat bewijst dat er niks mis helpt heus niet. Zodra je die uitslag hebt gekregen voel je je een dag goed, daarna ga je denken aan de verhalen van een jongen van 18 jaar die altijd gezond leefde en deed maar acuut een hartstilstand kreeg. Als je bij alle risico's stil wil gaan staan ga je 't zwaar krijgen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:28 schreef Indieana het volgende:
Ik haat mezelf soms dat ik hier zo'n last van heb: het hoeft namelijk helemaal niet. Ik ben gezond, jong, haast nooit ziek, waarom zou er iets mis met me zijn? Maar dan hoor ik weer van een gezond iemand die ineens in elkaar is gezakt en dan word ik weer bang: wat als dat bij mij gebeurd, wat als ik echt hartklachten heb? De kans dat dat het geval is, is zo miniem, de levensverwachting van mensen wordt zelfs steeds hoger, maar ik krijg het gewoon niet uit m'n hoofd gezet en ja, dan komt er weer zo'n kutaanval.
Weet niet wat me kan helpen eigenlijk, fyshiotherapie, logopodie, psycholoog? Of gewoon een uitgebreid onderzoek dat bewijst dat ik echt niks heb? Maar ik denk dat het vooral een kwestie is van er mee te leren omgaan, het te onderdrukken.
Tja, t zou kunnen.. feit dat ik ook al een week rode ogen hebt suggereert toch iets meer dat het door allergie of droge lucht kan komen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:38 schreef blup het volgende:
Probeer het niet telkens ergens anders te zoeken, zit 9 van de 10x tussen je oren.
Toch is dat heel goed mogelijk. Ik loop er al 15 jaar mee te kloten; van top tot teen onderzocht, therapieën, medicijnen, heel de rataplan. En toch steekt de CHV regelmatig de kop op, vaak door stress en soms zonder herleidbare reden. Ik probeer het maar te accepteren, er rekening mee te houden en te wennen aan de beperkingen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef Maartel het volgende:
[..] maar vind het hoe dan ook raar/onwaarschijnlijk dat ik zomaar vanuit het niets, zonder enige stress, spontaan na maanden normaal ademen weer aan het hyperen ben geslagen..
Zou kunnen dat iets het onbewust triggert maar ga nou niet onderzoeken waar het allemaal door kan komen. Zo maak je je zelf alleen maar gek en maak je regeltjes aan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef Maartel het volgende:
[..]
Tja, t zou kunnen.. feit dat ik ook al een week rode ogen hebt suggereert toch iets meer dat het door allergie of droge lucht kan komen.
Ik heb zelf denk ik anderhalf jaar last gehad van Hyperventilatie, ik heb mezelf op een gegeven moment "opnieuw" leren ademen. Sindsdien is het steeds beter gegaan en ben ik er nu bijna helemaal vanaf. De laatste keer dat ik een aanval had kan ik me niet meer herinneren en als ik er een zou krijgen zal ik er niet zo erg mee zitten. Ik denk overigens ook dat je iets tegen je stress moet doen, misschien iets in de vorm van meditatie of een verandering van je gedachtegang om de rust in je lichaam terug te vinden. Ik heb een tijdje met stress gezeten en ik werd er zelf helemaal naar van, iets wat je jezelf moet besparen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:47 schreef Nailpolish. het volgende:
Heey,
Ik wilde eerst een topic aanmaken over hyperventilatie, maar zag dat er al eentje was. Er is al lang niet gereageerd, maar ik hoop dat er wel mensen zijn die dit lezen...
Is er toevallig iemand die last had van chronische hyperventilatie en die er ook vanaf is gekomen? Zelf gebruik ik geen medicijnen, maar is dat misschien wel beter om te doen?
Bij mij wordt het namelijk steeds erger. Vorig jaar voelde ik me al lange tijd niet lekker, vaak last van misselijkheid, moe, hoofdpijn, duizelig etc.. Maar nooit werd er wat gevonden door de dokter, alles was in orde (bloed/hart). Het was toen allemaal al vervelend maar het lukte me wel nog deels naar school te gaan (zat in mijn examenjaar). Sinds deze zomervakantie gaat het een stuk slechter. Ben wel nog met vriendinnen op vakantie gegaan, maar de laatste weken word ik weer steeds gestrester door de gedachten naar de universiteit te gaan. Het is zelfs zo erg dat ik liever niet meer naar buiten ga door de constante misselijkheid/duizeligheid, krijg ook in supermarkten bijv paniekaanvallen. Maarja ik kan moeilijk altijd binnen zitten:p.
Het is ook zo een raar idee, dat 2 jaar geleden alles nog in orde was.. En ineens hier last van heb.
Maargoed, ik ben nu bezig met ademhalingsoefeningen bij een coach speciaal hiervoor, zij is erg optimistisch. Alleen vind ik het op dit moment nog een beetje moeilijk te geloven dat het daarmee over gaat.
Ik kreeg de aanvallen steevast in periodes met veel stress en neerslachtigheid. Zolang die 2 niet te veel aanwezig zijn, heb ik dus geen last.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:47 schreef Nailpolish. het volgende:
Heey,
Ik wilde eerst een topic aanmaken over hyperventilatie, maar zag dat er al eentje was. Er is al lang niet gereageerd, maar ik hoop dat er wel mensen zijn die dit lezen...
Is er toevallig iemand die last had van chronische hyperventilatie en die er ook vanaf is gekomen? Zelf gebruik ik geen medicijnen, maar is dat misschien wel beter om te doen?
Ik weet niet hoe regelmatig die aanvallen zich bij jou voordeden maar ik verkies regelmatig paniekaanvallen zeker boven pleinvrees. Wanneer ik niets zou kunnen ondernemen zou dat bij mij alle levensvreugde wegnemen. Ik had trouwens mijn aanvallen altijd 's nachts, dus mijn oude situatie is niet goed te vergelijken met de jouwe.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:48 schreef Nailpolish. het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
-verhaal-
Hmm, een klassieke paniekaanval is anders: meestal begint het met een onbehaaglijk gevoel. Daarna ga je 'raar' ademhalen en als je probeert jezelf tot normaal ademhalen te forceren lijkt het alleen maar erger te worden. Gevolg: je hart gaat als een razende te keer, je begint erg te zweten en je raakt in paniek. Zelfs al weet je dat het 'slechts' een paniekaanval is haal je je toch scenario's in je hoofd waarin je stikt of een hartaanval hebt. Dit is iig mijn ervaring. Meestal kwam ik die nacht ook niet meer in slaap.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:55 schreef DaggerOne het volgende:
Ik heb dit denk ik ook, ben in ieder geval kortademig, en dan vaak na het eten/s'avonds. Is het normaal dat je dan ook last krijgt van een soort droge kriebelhoest?
Ik bedoel ook niet een klassieke paniekaanval, maar ik kan wel merken dat ik verkeerd adem. Vaak ben ik dan ook kortademig, met hoesten erbij en hartkloppingen (heel soms) als ik bijna in slaap val. Iemand een idee wat dit is?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:55 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hmm, een klassieke paniekaanval is anders: meestal begint het met een onbehaaglijk gevoel. Daarna ga je 'raar' ademhalen en als je probeert jezelf tot normaal ademhalen te forceren lijkt het alleen maar erger te worden. Gevolg: je hart gaat als een razende te keer, je begint erg te zweten en je raakt in paniek. Zelfs al weet je dat het 'slechts' een paniekaanval is haal je je toch scenario's in je hoofd waarin je stikt of een hartaanval hebt. Dit is iig mijn ervaring. Meestal kwam ik die nacht ook niet meer in slaap.
briljante signature trouwens
Ik zou zeggen: lees mijn posts hierboven, vooral die over Reventacare. Ik ben van m'n CHV afgekomen enkel en alleen door bij Reventacare m'n ademhaling aan te pakken. Zo nu en dan voel ik nog wel eens iets van HV aankomen, maar dat breekt nooit door, om het zo maar te zeggen, omdat ik het altijd voor ben door eventjes op m'n ademhaling te letten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:47 schreef Nailpolish. het volgende:
Heey,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |