4-1-2-1-2 zoals Milan geregeld speelt en Ajax vorig seizoen bij FC Twente (1-4) en PSV (1-5), dus waarbij de buitenste middenvelders redelijk centraal spelen en de backs het veld breed houden.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
4-3-3 vaarwel zeggen, en jouw opstelling gaan spelen schiet niet op. Je verlegt alleen het probleem van de vleugelspitsen naar de buitenste middenvelders.
En? Nergens staat een bewering dat Portugal een 2e rangs voetbalnatie is, en volgens mn huisarts zijn mn ogen nog steeds in orde.quote:
Klopt, dus dan stel je niet per definitie de beste 11 spelers op.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als een bepaalde opstelling garant staat voor succes, dan kijk je welke spelers daar het best in passen.
Yadidada. Die riedel ken ik wel.quote:Maar is dat zo met 4-3-3 (zónder tien)? Nee, integendeel zelfs. Dat hebben we de afgelopen drie jaar gezien!
Individuele kwaliteiten, waarvan je het hoe dan ook gaat moeten hebben.quote:En nee, dat geweldige winstpercentage is niet dankzij het systeem, eerder ondanks het systeem.
quote:Niet meer dan logisch dat je dan overstapt naar een ander systeem, een 4-4-2-variant bijvoorbeeld.
Liverpool, HSV, Ajax, Feyenoord, AZ, Real Madrid, Wigan spelen allemaal 41212?quote:Al helemaal als bijna de gehele selectie wekelijks in zo'n systeem speelt.
Omdat ie daar gevaarlijk kan zijn? Je middenveld indirect mee versterkt. Je voor een verrassing kan zorgen? Omdat je er anders een incapabele speler als van der Bergh neer moet zetten?quote:Waarom een linkshalf/tien als rechtsbuiten opstellen?
Babel traint nu dagelijks bij Liverpool op voorzetten met zijn linkerbeen. Van Persie heeft ook zovaak als vleugel gespeeld.quote:Waarom überhaupt 4-3-3 spelen als je enige échte buitenspeler chronisch geblesseerd is?
Ik denk dat Sneijder 100 keer beter is met een type Gabri en een type Davids achter zich, dan met een Seedorf EN van Bommel.quote:Als je kiest voor bijvoorbeeld 4-1-2-1-2, dan kan je meteen 's lands beste vijf spelers (gebaseerd op prestaties in clubvoetbal) opstellen op hun eigen positie: Ruud van Nistelrooij en Robin van Persie voorin, daarachter Wesley Sneijder en daarachter Clarence Seedorf en Mark van Bommel.
3 keer naar Madrid vliegen om het goed te maken met je belangrijkste spits - is dat nu zo eigenwijs? En ik zou ook echt niet weten met welke 11 ik begin in 2008. Naast de onvoorspelbare blessures, schorsingen en vorm heb je van Persie, Robben, Babel, van Nistelrooy, Kuyt, Huntelaar, Sneijder, Seedorf, van der Vaart - die je echt niet allemaal kan opstellen. Daarnaast kunnen Maduro, Donk, Vlaar, Schaars, Afellay zich ineens zodanig ontwikkelen dat ze misschien wel zouden moeten spelen.quote:Maar goed, wij hebben een bondscoach die kiest voor een systeem dat niet werkt, zoekt de confrontatie met toppers en stelt ze niet op, heeft nog atijd (na drie jaar!) geen idee met welke elf hij het EK wil gaan beginnen en is zo eigenwijs als een kleuter van vier, ook al zijn sommige dingen zo duidelijk als wat.
Alles door het centrum. Dat werkt lekker bij Macedonie, Albanie en Luxemburg uit waar ze met 10 man rondom de 16 liggen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
4-1-2-1-2 zoals Milan geregeld speelt en Ajax vorig seizoen bij FC Twente (1-4) en PSV (1-5), dus waarbij de buitenste middenvelders redelijk centraal spelen en de backs het veld breed houden.
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:48 schreef Longmen het volgende:
En? Nergens staat een bewering dat Portugal een 2e rangs voetbalnatie is, en volgens mn huisarts zijn mn ogen nog steeds in orde.![]()
AC Milan speelt volgens mij 4-5-1. Sowieso vind ik de vergelijking tussen de speelstijl van Milan en Oranje een beetje mank gaan, omdat Milan veel betere verdedigers tot z'n beschikking heeft. Oranje heeft geen backs die de hele flank goed kunnen bestrijken, en dus krijg je trechtervoetbal.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
4-1-2-1-2 zoals Milan geregeld speelt en Ajax vorig seizoen bij FC Twente (1-4) en PSV (1-5), dus waarbij de buitenste middenvelders redelijk centraal spelen en de backs het veld breed houden.
Mooi toch! Weer een speler in de basis die moet spelen omdat ie kwaliteiten heeft.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
Trouwens, voordat men weer over Robin van Persie begint: het is één grote toevalstreffer geweest dat hij het zo goed doet als rechtsbuiten!
Klopt. Maar heb je echt liever dat daar nu De Ridder of Van der Meyde of van der Bergh gaat voetballen dan dat van Persie daar een beetje rondhobbelt?quote:Was het niet Marco van Basten die zei dat hij spelers alleen op hun eigen positie zou opstellen?
Dus dan laat je van Nistelrooy er maar uit?quote:Daarbij, Van Persie heeft bij Arsenal aangetoond centraal al wereldtop te zijn, waarom hem dan als rechtsbuiten opstellen?
Jij bent echt onmogelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[afbeelding]
Titel: Problemen met begrijpend lezen.
Auteurs: H. Brouwers en H. van Goor.
ISBN-nummer: 90-5574-102-7
De prijs: ¤22,00
Het is toch vrij logisch dat een coach zijn systeem aanpast op de spelers die hij heeft en niet andersom? Ik vind het niet meer dan normaal dat Van Basten daar kritiek op krijgt.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mooi toch! Weer een speler in de basis die moet spelen omdat ie kwaliteiten heeft.
[..]
Klopt. Maar heb je echt liever dat daar nu De Ridder of Van der Meyde of van der Bergh gaat voetballen dan dat van Persie daar een beetje rondhobbelt?
[..]
Dus dan laat je van Nistelrooy er maar uit?
Je zegt dat Tennessee zich wel telkens herhaalt, maar bij jou is het toch ook steeds maar dezelfde riedel hoor. Zet dat knopje in je hoofd eens om dat er een bondscoach is die 433 hoe dan ook blijft spelen. Nog bijna een jaar. Want zolang zit ie er echt nog. En denk dan eens na hoe jij met dat systeem, met alle beschikbare spelers zou invullen? Je kan nog 7000 posts doorgaan over 442 varianten en tegen 433 blijven, maar het verandert echt he-le-maal niets.
Dat is logisch, stel dat er bij je beste elf spelers geen doelman zit, ben je de sjaak. Maar je weet wat ik bedoel, om goed te presteren, moet je je beste spelers op hun eigen positie opstellen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Klopt, dus dan stel je niet per definitie de beste 11 spelers op.
Mooi.quote:[..]
Yadidada. Die riedel ken ik wel.
Dat blijft gokken, een goed systeem (met automatismes) zorgt ervoor dat je minder afhankelijk bent van individuele opvliegingen, lijkt me toch heel duidelijk?quote:[..]
Individuele kwaliteiten, waarvan je het hoe dan ook gaat moeten hebben.
Vind jij het dan allemaal zo goed gaan in dit 4-3-3, wetende dat Ruud van Nistelrooij, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Clarence Seedorf en Mark van Bommel wekelijks uitblinken in een ander systeem.quote:[..]
In J-O-U-W mening, wereld, visie. Er zijn gewoon mensen met andere ideeën. Get used to it. Niet iedereen kan je tevreden houden.
Ik heb het niet voor niets over een 4-4-2-variant, lezen dus.quote:[..]
Liverpool, HSV, Ajax, Feyenoord, AZ, Real Madrid, Wigan spelen allemaal 41212?.
Oftewel, je moet óf incapabele spelers opstellen óf spelers opstellen op een positie waar zij normaliter niet spelen, als je maar vasthoudt aan dat geweldige 4-3-3?quote:[..]
Omdat ie daar gevaarlijk kan zijn? Je middenveld indirect mee versterkt. Je voor een verrassing kan zorgen? Omdat je er anders een incapabele speler als van der Bergh neer moet zetten?
Goh, mijn neefje van acht is ook talentvol als linksbuiten, die staat er over een paar jaar misschien ook wel en dus houden we nog maar even vast aan 4-3-3. Het gaat om nu[/i], wat heeft de bondscoach [b]nu tot zijn beschikking? Echt geen selectie die ideaal is om 4-3-3 te spelen! Van Persie was overigens een toevalstreffer, had nog nooit ergens als rechtsbuiten gespeeld, zie ook mijn post boven jou.quote:[..]
Babel traint nu dagelijks bij Liverpool op voorzetten met zijn linkerbeen. Van Persie heeft ook zovaak als vleugel gespeeld.
OK, en ik denk van niet, zullen we nooit te weten komen ook.quote:[..]
Ik denk dat Sneijder 100 keer beter is met een type Gabri en een type Davids achter zich, dan met een Seedorf EN van Bommel.
In grote lijnen zou hij toch wel iets moeten weten, maar volgens mij heeft hij nog geen enkel idee.quote:[..]
3 keer naar Madrid vliegen om het goed te maken met je belangrijkste spits - is dat nu zo eigenwijs? En ik zou ook echt niet weten met welke 11 ik begin in 2008. Naast de onvoorspelbare blessures, schorsingen en vorm heb je van Persie, Robben, Babel, van Nistelrooy, Kuyt, Huntelaar, Sneijder, Seedorf, van der Vaart - die je echt niet allemaal kan opstellen. Daarnaast kunnen Maduro, Donk, Vlaar, Schaars, Afellay zich ineens zodanig ontwikkelen dat ze misschien wel zouden moeten spelen.
kritiek is niets mis mee...24 topics lang roepen dat Van Basten ontslagen moet worden, de hele Van Basten discussie monopoliseren en als er dan kritiek op jouw kritiek komt een beetje verbaasd gaan lopen doen wél...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:06 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat een coach zijn systeem aanpast op de spelers die hij heeft en niet andersom? Ik vind het niet meer dan normaal dat Van Basten daar kritiek op krijgt.
Tuurlijk. En dat mag ook zeker. Ik denk dat de visie van Van Basten, hoe hij een elftal wil zien voetballen , veel te idealistisch en utopisch is voor een nationaal team - zeker in het begin van zijn aanstelling. Nu komt hij daar beetje bij beetje van op terug, al zal hij altijd wel een 433 variant spelen. Maar het is echt niet zo dat het hele systeem voor echt elke speler nieuw is.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:06 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat een coach zijn systeem aanpast op de spelers die hij heeft en niet andersom? Ik vind het niet meer dan normaal dat Van Basten daar kritiek op krijgt.
Nogmaals, die kwaliteiten heeft hij centraal nog veel meer.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mooi toch! Weer een speler in de basis die moet spelen omdat ie kwaliteiten heeft.
Je weet wat ik liever heb, afstappen van 4-3-3. Noem mij één reden waarom we daaraan vast moeten houden?quote:[..]
Klopt. Maar heb je echt liever dat daar nu De Ridder of Van der Meyde of van der Bergh gaat voetballen dan dat van Persie daar een beetje rondhobbelt?
Twee spitsen, Van Nistelrooij en Van Persie zijn samen twee. Kan je me volgen?quote:[..]
Dus dan laat je van Nistelrooy er maar uit?
Natuurlijk verandert er niets, maar het is wel de reden waarom Marco van Basten wegmoet.quote:Je zegt dat Tennessee zich wel telkens herhaalt, maar bij jou is het toch ook steeds maar dezelfde riedel hoor. Zet dat knopje in je hoofd eens om dat er een bondscoach is die 433 hoe dan ook blijft spelen. Nog bijna een jaar. Want zolang zit ie er echt nog. En denk dan eens na hoe jij met dat systeem, met alle beschikbare spelers zou invullen? Je kan nog 7000 posts doorgaan over 442 varianten en tegen 433 blijven, maar het verandert echt he-le-maal niets.
mogen het er ook 17 18 zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef M0NTANA het volgende:
Je weet wat ik liever heb, afstappen van 4-3-3. Noem mij één reden waarom we daaraan vast moeten houden?
Ik vind het te gek voor woorden dat Van Basten niet één keer geëxperimenteerd heeft met een ander systeem. Dit terwijl hij wel tig spelers heeft geprobeerd en geschoven.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tuurlijk. En dat mag ook zeker. Ik denk dat de visie van Van Basten, hoe hij een elftal wil zien voetballen , veel te idealistisch en utopisch is voor een nationaal team - zeker in het begin van zijn aanstelling. Nu komt hij daar beetje bij beetje van op terug, al zal hij altijd wel een 433 variant spelen. Maar het is echt niet zo dat het hele systeem voor echt elke speler nieuw is.
Ja, 24 topics lang is een van de grootste kritiekpunten dat Van Basten teveel experimenteert en nu is het te gek voor woorden dat hij te weinig experimenteert... ik ga nog even wat te drinken inschenken...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:19 schreef Nywuob het volgende:
Ik vind het te gek voor woorden dat Van Basten niet één keer geëxperimenteerd heeft met een ander systeem. Dit terwijl hij wel tig spelers heeft geprobeerd en geschoven.
Kom maar!quote:
Prima. Mijn lunchpauze is allang voorbij, mijn middagafspraak is ook achter de rug en ik bereid me nu voor om naar huis te gaan. Lees het vanavond thuis wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:27 schreef Tennessee het volgende:
DRD, sorry, ik ben je niet vergeten... er komt echt een serieuze reactie... ik neem alleen even de tijd omdat ik het niet wil afraffelen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |